English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Venstreving

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 23:47    Post subject: Venstreving Reply with quote

Det er helt tydelig at vi trenger noen som kan fungerer som vaskekte ving på venstresiden. Jamtfall kan matches utover sesongen, men Storflor holder ikke mål.

Jeg synes RBK må gå til innkjøp av en ny ren ving (slik som essediri) istedenfor å veksle mellom Braathen og Storflor, som i mine øyne er henholdsvis spiss/hengende spiss (DB) og rett og slett ikke god nok (ØS)

Dersom FJ blir solgt i sommerpausen vil vi da ha helstad/braathen og iversen/kone på de to sentrale spiss/offmidt plassene. To renedyrkede vinger med et ungt talent som kan matches på begge sider.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran

PostPosted: 24.02.2006 00:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Storflor ikke holder mål, men finnes det noen gode alternativer tilgjengelig i skandinavia som er interessert i å spille for Rosenborg?

Kopteff var et bra alternativ, men han valgte Stoke. Trond Olsen har potensial, valgte Lillestrøm og er etter sigende litt useriøs/uprofesjonell.

Stabæks brasilianske Alan Carlos Gomes da Costa "Alanzinho" er en venstreving med ekstreme dribleferdigheter og teknikk, men jeg har sett altfor lite av han til å felle en dom. Slik jeg skjønner på sossen er han litt ustabil, men på sitt beste utrolig bra. Og de har stor tro på han og sammenligner han med Messi (det var da voldsomt). Defensivt er han visst ikke mye å skryte av. En spiller å holde øye med når sesongen sparkes i gang kanskje?

Sakset litt fra Stabæk-forumet:

Quote:
"Mini-brasse skal hjelpe Stabæk opp"
Og den lille brassen - bare 1,67 meter over gresset - imponerte stort med kvikke vendinger, driblinger, rykk og ikke minst pasninger av tilnærmet ukjent kaliber på våre breddegrader

- Vi går for ham, helt klart, gispet sportslig leder Tom Schelvan i Stabæk etter den lille brassens oppvisning mot G19-landslaget i går. Rutinerte Jesper Jansson var en av de mange som var mektig imponert over Stabæks lille brasse:
- Oj, oj, han har virkelig mye bra for seg. Jeg har sett og spilt med en del brasilianske spillere, men kan ikke huske sist jeg så en slik individualist opptre som en virkelig god lagspiller i tillegg, sa Jansson til VG.

Serielederen i 1. divisjon har allerede satt i gang prosessen med å få Alanzinho spilleklar så raskt som mulig.
- Vi setter full fart og satser på en låneavtale med hans brasilianske klubb med opsjon på kjøp, sier Tom Schelvan.
Alanzinho selv strålte om kapp med solen og kom med følgende uttalelse via sin svenske tolk Christer Sejerström:
- Jeg vil gjerne spille for Stabæk og er veldig godt fornøyd med kampen.
Sør-Amerika-ekspert Terje Liverød, som hentet to spillere fra Uruguay til Rosenborg, heller imidlertid litt kaldt vann i bloden på bærumsklubben i går:
- Jeg stusser litt når en 22 år gammel spiller dukker opp på prøvespill i Norge. Dersom han virkelig var god, hadde han spilt for Atletico Mineiro, Fluminese, Santos eller en av de andre storklubbene. Stabæk kan ha vært heldige her, men jeg er i utgangspunktet skeptisk, sier Liverød til VG.

Toom
Senior

PostPosted: 24.02.2006 01:16    Post subject: Reply with quote

Hvis vår kjære venn Terje "Pink-Panther" Liverød er skeptisk til ham, må han jo bare være en god spiller Wink

(En liten digresjon).. Liverød hentet før årets sesong brasilianske Rodrigo Silva til oss i Sandefjord. Han forlot klubben i går til fordel for gamleklubben i Brasil, etter at han ikke har overbevist og blitt veid for lett.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 24.02.2006 09:32    Post subject: Reply with quote

Haha,omtalte Liverød Silva som 'eliteseriens beste spiller' også eller? Tror vi skal holde oss unna den dressen fremover
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.02.2006 09:37    Post subject: Reply with quote

Forøvrig er jeg enig i at Storflor har fått sin (årelange) sjanse, men synes ikke vi skal kjøpe så lenge det ikke er ekstreme forsterkninger som er aktuelle. Benkfyll har vi nok av. Hvis Braaten kan spille på venstre så synes jeg vi skal bruke han han der.
Angrepsrekke:
Braaten, Skjelbred, Essediri-Helstad
Mest sannsynlig:
Storflor, Iversen, Essediri-Helstad
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.02.2006 10:16    Post subject: Reply with quote

Jeg er personlig for å teste Braaten som venstreving før vi bestemmer oss for innkjøp. Han greide seg bra i den rollen borte mot Maccabi Haifa f.eks.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 24.02.2006 10:27    Post subject: Reply with quote

Skal braathen testes som ving må det være 100%
Han må ta 4-5 ekstraøkter i uka med harde innlegg og prøve å unngå å skjøre inn i banen så ofte som han gjør(selv om han selvsagt skal gjøre dettte fortsatt)

Synes helt klart det hadde vært bedre med en ren ving
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 25.02.2006 18:04    Post subject: Reply with quote

Er det noen som kjenner til noen i den svenske/danske/finske serien med et presist venstreben til innlegg ?
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 25.02.2006 18:13    Post subject: Reply with quote

Har vi ikke nok angrepsspillere nå?

Man kjøper ikke bare for å kjøpe..

Jeg er enig med 2mas, og vil prøve Braaten på venstresiden. Dessuten har vi Storflor.
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 25.02.2006 18:17    Post subject: Reply with quote

Quote:
Er det noen som kjenner til noen i den svenske/danske/finske serien med et presist venstreben til innlegg ?

Tobias Hysen och Stefan Batan.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 26.02.2006 11:55    Post subject: Reply with quote

staha wrote:
Har vi ikke nok angrepsspillere nå?

Man kjøper ikke bare for å kjøpe..

Jeg er enig med 2mas, og vil prøve Braaten på venstresiden. Dessuten har vi Storflor.

Storflor holder tippeligastandard, jeg vil gjerne ha en i CLstandard kjørt inn før neste sesong..

Braathen er en ving som trekker innover i 90% av tilfellene.. vi trenger en ving som går mot linja og legger inn med Kone og Ivers foran mål
Back to top
Gibson
Junior

PostPosted: 26.02.2006 12:48    Post subject: Reply with quote

Er helt enig med KFF_RBK. Tobias Hysèn er en knallgod fotballspiller, som kommer til å bli med i den svenske VM troppen til sommeren. Tobias er venstrebent, men han er jo DIFs største stjerne. Så vi må nok ut med 10-15 mill. Men skal man ha en Drogba, skal man ha en Drogba!
dags
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 12:58    Post subject: Reply with quote

Apropos Alanzinho. Ingebrigt Steen Jensen tar som vanlig store ord i sin munn når han beskriver Alanzinho og Nannskog. Nå er visstnok sistnevnte kneskadet, så vi får se om det blir noe av den magiske målduoen Stabæk setter sin lit til.
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 08.03.2006 13:04    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

Storflor holder tippeligastandard, jeg vil gjerne ha en i CLstandard kjørt inn før neste sesong..

Eh... Veit ikke om du er klar over det. Men Storflor er faktisk en av de beste hos Rosenborg under CL.

Vil heller ha ham som venstreving enn Braaten, som ikke kan slå innlegg. Storflor har fart, dribleferdigheter, gode innlegg, god løpskapasitet og bra skudd.

Når jeg sier godt skudd er det fordi han faktisk kan å score hvis han vil. Øyvind scorte 8 mål på 16 kamper i 2003 og 5 mål på 20 kamper i år. Helt greit. Og i 2004 var han (, med Brattbakk) den som hadde flest assists på Rosenborg, med 17 stykker.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 13:39    Post subject: Reply with quote

Storflor har fått prøvd seg alt for mange ganger og ikke lykkes. Han har hatt noen kanonkamper, men det er så altfor få. Han gjør de samme feilene hver gang og er feig i en mot en situasjoner. Er tilhenger av å prøve Bråten på venstrekanten.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 21.04.2006 13:35    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Storflor har fått prøvd seg alt for mange ganger og ikke lykkes. Han har hatt noen kanonkamper, men det er så altfor få. Han gjør de samme feilene hver gang og er feig i en mot en situasjoner. Er tilhenger av å prøve Bråten på venstrekanten.

Quote:
Vi vil jo ha et utgangspunkt for hvordan vi skal spille og jobber med grunnspillet vårt. Men i tillegg må vi ha spillere som kan passere en motspiller med ball. For eksempel må en kantspiller ha individuelle ferdigheter som gjør at han kan komme seg rundt backen og slå innlegg. Duellene mann mot mann er viktige, sier Høgmo.

http://fotball.adressa.no...e54414.ece

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 30.04.2006 13:41    Post subject: Reply with quote

Storflor er viktig med tanke på UEFA -reglene om egen produserte spillere... Her teller han , sammen med Tettey,Storflor,Skjelbred,Lund Hansen,Strand og Steffen Iversen, muligens også Ståle S...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb