English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sibaya solgt til Rubin

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Riktig å selge sibaya ?
ja
20%
 20%  [ 4 ]
nei
80%
 80%  [ 16 ]
Total Votes : 20

Author Message
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 13.03.2003 17:37    Post subject: Sibaya solgt til Rubin Reply with quote

nei, hva skjer ? macbeth blir solgt? merkelig. jeg ser en grunn for å selge han, det er hvis han ikke trives i Trondheim\Norge, men han har jo gitt uttrykk for at han liker seg her, så jeg skjønner ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 13.03.2003 18:10    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i h*lvete?

Hvorfor i alle dager har Rosenborg solgt Sibaya? MacBeth var Sør-Afrikas beste spiller under VM, og flere Premier League- og Serie A-klubber var interesserte i midtbanespilleren.

Greit nok at han hittil ikke har spilt noe særlig, men dette var noe både han selv og RBK tok greit: Begge parter hadde regnet med at det ville ta litt tid å tilpasse seg Norge og norsk fotball.

Etter jul begynte det å se ut som at Khetho hadde begynt å finne seg til rette. Både Nils Arne Eggen og Bjørn Hansen har uttalt at de er sikre på at han vil bli en meget god og nyttig spiller for Rosenborg.

Men da plutselig selger RBK ham! Jeg kan ikke se noen gode grunner (et unntak: greit dersom spilleren selv ønsker seg bort). Han er blant annet ung (25 år) og har erfaring fra landslagsspill (inkl. VM)!

Rosenborg har i tillegg langt fra noen overflod av midtbanespillere... Med Odd Inge Olsen skadet, er det bare Winsnes, Berg, Strand og Tor Erik Moen som er rene midtbanespillere i troppen! I tillegg kommer Christer George, men han er som kjent på vei bort.

Jeg synes heller at RBK burde ha kjøpt en ny midtbanemann i stedet for å selge en!

Nei, dette skjønner jeg ingen ting av! Mad
Back to top
Bodø_Gutt
Junior

PostPosted: 13.03.2003 18:38    Post subject: Reply with quote

S*TAN!!! Evil æ sa før at han hareide e kommen for å raser rbk.... hær besvis han de me å send han(sibaya) te en dårli russisk klubb. og, rbk træng mittbanespællera. faen ta dæ hareide. itj rart han itj fækk vær træner for brøndby. æ har på følelsen at da hær kommer te å bli en sesong me meira tap enn seiara... Confused
^^NoRa^^
Junior

PostPosted: 13.03.2003 18:47    Post subject: Reply with quote

Nå skjønner jeg f*en ingenting! Hvorfor i h*lvete skal Hareide selge Sibaya???? hock: Når rbk har fått tak i en GOD midtbanespiller som spilte BRA under VM, og som ikke er gammel. Greit at det tok litt tid før han vente seg til spillet til rbk, men når han først begynner å få det til SÅ SELGER DE HAN PINADØ!
Hvis det fortsetter sånn, går det ikke bra med rbk. Først Bent, så Sibaya. Rosenborg har ikke overflod av midtbanespillere heller!
SKJERP DEG HAREIDE!
g_gamst
Junior

PostPosted: 13.03.2003 18:49    Post subject: Reply with quote

Grunnen til salg av Sibaya må være at han ønsker det selv av private grunner. Feks trivsel.

Rosenborg har da virkelig bruk for slike spillere, for Rosenborg vil vel framover og ikke bakover. Confused Confused

VELDIG RART.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 13.03.2003 19:10    Post subject: Reply with quote

g_gamst wrote:
VELDIG RART.

Ja, det kan man trygt si. Rune Bratseth begrunner salget slik:

- Sibaya er en god spiller, men må aller helst spille sentralt. På den plassen har han tøffest konkurranse i hele landet her i Rosenborg, sier Bratseth. [mer]

Greit nok at Ørjan og Fredrik i øyeblikket er førstevalg i denne posisjonen, men Hareide har jo lovt benkesliterne mer spilling denne sesongen og jeg er sikker på at Sibaya ville ha imponert såpass at han ville ha kunnet utfordre Berg om plassen!
Back to top
Magnus S
Junior

PostPosted: 13.03.2003 19:15    Post subject: Reply with quote

Kan tenkes at Sibaya vil ha førstelagsfotball nå, og da tror jeg det ikke er noe særlig bra å være i Rosenborg. RBK har Strand, Winsnes og Berg, som alle går foran Sibaya per dags dato, og da kan det være vanskelig for en mann som Sibaya som ikke er helt inn i spillestilen til Rosenborg. Jeg har størst tro på at Rosenborg skal fortsette med å satse på norske, eller i allefall skandinaviske spillere, i stedet for at disse skal bli solgt til utlandet og bli benksatt. Skandinaviske spillere kjenner til spillerstilen mye bedre, og trenger ikke like lang tid på å komme inn i systemet. Hadde vært artig å sett Sibaya på Rosenborg ( i hele kamper for A-laget), men det gikk tydeligvis ikke denne gangen. Får håpe de henter inn en midtbane om ikke lenge nå, slik at vi har litt bredde rundt midtbanen også.

Med vennlig hilsen

Magnus
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 13.03.2003 19:18    Post subject: Reply with quote

er ikke bare hareide sin feil, er det vel ?Rune B har vel også noe han skulle ha sagt ? jeg bare skjønner det ikke, en spiller som gjorde det så bra i VM, men er god nok for et rosenborg lag som er et av de dårligste på mange år, i allefall ute i europa!! Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Bare vent å se, to år er sibaya i en europeisk stor klubb. kjøpt for 100mill

hehe, kanskje å overreagere litt, men liker ikke at han ble solgt!
men men, for for håpe det skjer noe der nede Wink hehe, la oss alle håpe på det, slik at blir noe kluss med de personlige betingelsene! Very Happy

Hva er mailen til Sibaya ? kanskje vi kan sende en mail som får han til å ombestemme seg ? ;D veldig trolig: )
Back to top
Magnus S
Junior

PostPosted: 13.03.2003 19:26    Post subject: Reply with quote

hobbus wrote:
jeg bare skjønner det ikke, en spiller som gjorde det så bra i VM, men er god nok for et rosenborg lag som er et av de dårligste på mange år, i allefall ute i europa!!

Hmm.. er ikke helt enig i at Rosenborg var så dårlige som du vil ha det til her. Så du f.eks hjemmekampen mot Inter? Varmet i hjertet da jeg satt og så den kampen vertfall Wink
Synes RBK hadde litt utur i noen av kampene, og hadde helt klart fortjent seier i noen.

Med vennlig hilsen

Magnus
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBK_Carina
Junior

PostPosted: 13.03.2003 19:29    Post subject: Reply with quote

Kanskje det ikke var så lurt å gi Skammels "sparken"... Nå har de vel kun 2 spillere til midtbanen (dere får rette på meg hvis jeg tar feil). Sibaya har jo ikke fått vist seg frem noe særlig, og siden det har gått så lang tid uten at han har fått spille noe særlig, og da ikke har fått spillt seg inn på laget, så er det kanskje ikke så lett. Da er det bedre for han at han får spille førstelagsfotball et annet sted. Er sikkert ikke lett å være i et "fremmed" land, og i tillegg ikke får spille. Rolling Eyes
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 13.03.2003 19:48    Post subject: hm.. Reply with quote

hehe, okei, magnus. jeg gir meg. men UTE i europa er det ikke så bra Sad desverre!
nå ser jeg helst at rosenborg henter inn en ny midtbane spiller samt en venstreback. men må stikke, treeeeeening *løøØØøøØØpEeeEE*
Back to top
1961
Junior

PostPosted: 14.03.2003 00:34    Post subject: Sibaya solgt til Rubin Reply with quote

Sibaya var en flopp, og det er det RBK nå innrømmer. Hvorfor? Sibaya ble kjøpet inn for å gå rett inn på laget. Han fikk tidlig prøve seg en omgang, men var en katastrofe rett og slett. Husker hans forferdelige skuddforsøk og at han hindret Brattbakk i å score. Det var ikke dette vi forventet fra en som spilte meget godt under VM. Ok vi kan skrive dette på debutpress-kontoen, men han fant seg ikke til rette i RBK's spillestil i senere innhopp. "Gi han tid" sier mange som liker denne hyggelige sør-afrikaneren. I flere innhopp har vi jo sett han har eminent teknikk og kan å holde på ballen, men han har ikke den spillestil som vi forventer av en midtbanespiller i RBK. Han mangler tempo og energisk arbeidsvilje, og spillere uten det har ikke RBK bruk for. Sånn er det bare.

Jeg mener RBK og vi supportere må forvente at en spiller som blir kjøpt inn som VM-stjerne med følgende økonomisk investering skal kunne gå rett inn på et lag som RBK. RBK har ikke økonomi til å la spillere av hans klasse være innbytter. Det må vi bare akseptere. Jeg tror Bratseth & co allerede etter at siste kamp var spilt i høst bestemte seg at de måtte forsøke å kvitte seg med Sibaya. Hører jo at agenter har visst om at RBK har ønsket å selge i en tid nå.

Jeg rett og slett roser Bratseth for å være sitt ansvar bevisst ved å selge han nå. Selv om Sibaya er sympatisk type med mange gode kvaliteter, er ikke RBK tjent med en spiller av hans kaliber sittende på benken og heve høy lønn.

Erstatning? Tenker RBK vil bruke litt tid på det... men det ligger i kortene at de er ute og kikker... samme hva Bratseth sier til pressen... han vil jo helst slippe mediaspekuleringene...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.03.2003 09:17    Post subject: Reply with quote

Hm... Å selge Sibaya var allt for dumt! Enig at det ikke var Hareide men Bratseth som var for å selge Sibaya... Han kunne fått prøvd seg litt mer...

(hører Utadæsjælåpplevelse) Very Happy
Back to top
Ludakris
Senior

PostPosted: 14.03.2003 12:08    Post subject: Reply with quote

Merkelig policy.... Fra før vet vi at Arni, Janne og Christer er på vei bort. Og så plutselig ut av intet selger de Khetho....!
Personlig tror jeg at Khetho kunne ha blitt en liten hit på årets RBK. Morsom og spennende spiller.
Men, nå håper jeg at de satser litt, og får hit en spiller som kan gå rett inn på laget og heve nivået. Og det på hvilken som helst plass!
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 14.03.2003 14:50    Post subject: Re: Sibaya solgt til Rubin Reply with quote

1961 wrote:
Sibaya var en flopp, og det er det RBK nå innrømmer. Hvorfor? Sibaya ble kjøpet inn for å gå rett inn på laget. Han fikk tidlig prøve seg en omgang, men var en katastrofe rett og slett. Husker hans forferdelige skuddforsøk og at han hindret Brattbakk i å score. Det var ikke dette vi forventet fra en som spilte meget godt under VM. Ok vi kan skrive dette på debutpress-kontoen, men han fant seg ikke til rette i RBK's spillestil i senere innhopp. "Gi han tid" sier mange som liker denne hyggelige sør-afrikaneren. I flere innhopp har vi jo sett han har eminent teknikk og kan å holde på ballen, men han har ikke den spillestil som vi forventer av en midtbanespiller i RBK. Han mangler tempo og energisk arbeidsvilje, og spillere uten det har ikke RBK bruk for. Sånn er det bare.
Jeg mener RBK og vi supportere må forvente at en spiller som blir kjøpt inn som VM-stjerne med følgende økonomisk investering skal kunne gå rett inn på et lag som RBK.

Det høres ikke ut som om det er Sibaya du prater om. Kanskje du hadde forventninger om at han skulle gå rett inn på laget, men det hadde absolutt ikke jeg. Det er tross alt VELDIG stor forskjell på Sør Afrika og Norge, og RBK har ikke den letteste spillestilen for utlendinger. Lagspill i RBK er ikke det samme som lagspill i Sør Afrika, og det tror jeg du vet. Sibayas tekniske ferdigheter, og hans pasninger var (og er) av høy klasse. Det så jeg selv ved flere tilfeller på Lerkendal i fjor. Han ser også ut til å være et arbeidsjern. Hadde vi gitt han denne sesongen også, tror jeg han ville blitt mye bedre. Jeg er overbevist om at Åge Hareide og Bjørn Hansen kunne gjort Sibaya til en meget god midtbanespiller, hvis de bare hadde giddet. Det tar tid å venne seg til en totalt annerledes spillestil enn den du er vant til. Prøv å sett deg selv i hans situasjon. Dessuten er Sibaya bare 25 år gammel, Roar Strand og Ørjan Berg er passert 30. Sistnevnte er nesten ti år eldre enn Sibaya.
Ja, jeg kan uten problemer innrømme at Sibaya var min favorittspiller, og det er alltid vanskelig å akseptere at din favorittspiller blir solgt, men likevel er jeg ganske sikker på at jeg greier å se såpass objektivt på det hele at jeg ser at det var en stor feil å selge Sibaya.
en erstatter henter de kanskje inn i sommer, men jeg tviler på at de finner noen som er så gode at de kan komme rett inn på laget og heve nivået betraktelig.

Lykke til videre Sibaya!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
1961
Junior

PostPosted: 15.03.2003 05:25    Post subject: Reply with quote

Vi har nok forskjellige meninger der joakleis, og det er jo slik det skal være. Smile
Ja, ikke bare hadde jeg forventinger om at han skulle gå rett inn på laget, jeg krever at et slikt innkjøp skal gjøre det! Er det kravstort når man kjøper en som var en av Sør-Afrikas beste i VM? Eggen, Hansen og andre uttalte jo den gang at de forventet at en spiller med hans kvaliteter skulle gå rett inn på laget. Skammelsrud's arvtaker var på plass ble det sagt.
Nok en gang påpeker jeg at Sibaya er en utmerket teknisk spiller og hans pasningskvalitet er særdeles god. Han har en god evne til å holde på ballen. Men det er ikke nok å ha disse egenskapene når du mangler andre viktige egenskaper!!! I RBK må du først og fremst ha tempo! Dessuten må midtbanespillere jobbe intenst og ha en forståelse for offensivt spill. Særlig det siste er viktig i RBK. Det er som du sier forskjell på lagspill mellom Sør-Afrika og Norge. Sibaya kunne nok klart å tilpasse seg spillet i RBK etter en tid, men tiden er jo knapp foran en ny sesong. Hareide valgte Ørjan som sentral midtbane framfor Fredrik og Sibaya. Logisk nok må Hareide drille Ørjan i denne jobben fram til seriestart, ikke Sibaya. Hareide & co har mer enn nok av arbeidsoppgaver å ta tak i ellers foran seriestart enn at de skal bruke mye tid på å utvikle det de har definert som andrevalget (eller tredjevalget?).

Se hva andre europeiske lag gjør? Nye spillere skal rett inn på laget ellers har de ikke noe der å gjøre! Det spiller ikke noen rolle hvor du kommer fra... om det er Afrika eller Norge. Du må prestere, og du må levere! Det er et krav du også møter ellers i arbeidslivet. Det er slutt på den tiden at vi kjøper spillere som skal bruke 1-1,5 sesong på å tilpasse seg spillestilen vår.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.03.2003 19:56    Post subject: Reply with quote

Sibaya dro etter eget ønske:

- Jeg har lyst til å spille fotball. Jeg har ikke spilt fotball på skikkelig vis siden VM i fjor sommer, og må nå spille kamper. Tiden renner ut for meg. Jeg har vurdert situasjonen i RBK fortløpende, og jeg kom hver gang til at det ikke ville være mulig for meg å erobre en plass på laget denne våren. Åge hadde egne planer, og det aksepterer jeg, sier MacBeth Sibaya.

Litt oppsiktsvekkende er påstanden til Sibaya om at han ville ha vært førstevalget på sentral midtbane dersom Nils Arne Eggen hadde fortsatt som trener:

- Jeg var ikke i en posisjon til å stille spørsmål ved Åge Hareides disposisjoner og tanker. Jeg måtte bare akseptere at han ikke satset på meg. Jeg tror imidlertid at jeg ville fått plassen på sentral midtbane hvis Nils hadde fortsatt.

Les mer: Sibaya: - Fikk ikke sjansen

Om Sibaya har rett i at Eggen hadde foretrukket ham som sentral midtbane skal ikke jeg diskutere. Dersom Nils Arne hadde fortsatt, hadde sikkert Skammelsrud også vært RBK-spiller fremdeles...

Men jeg synes i alle fall at situasjonen rundt overgangen ble litt bedre nå som Sibaya slår fast at det var hans eget ønske å forlate RBK...
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 15.03.2003 21:58    Post subject: det var da endelig bra :) Reply with quote

likte det med at han hadde dratt ved eget ønske Very Happy ¨synes også det gjorde saken me bedre. men, er like synd at en spiller av hans kaliber måtte forlate klubben Sad men, alikevell, synes det er bra at gutten har tro på seg selv og han tørr å innrømme det Smile hvis man ikke har det kommer man ikke lang =)
vil også berømme han for at han skrøt av de som tok godt mot han når han kom til Trondeim =)

jeg vil bare ønske han lykke til videre på reisen, og kampen i morgen =)
Back to top
ToyMaster
Junior

PostPosted: 16.03.2003 05:50    Post subject: Reply with quote

Synd som det er at han forlater klubben, må jeg si at han virker som en fantastisk person. Mange ville vært veldig utakknemlig i den situasjonen han var i med å ikke få spille mm. Tror mange supportere likte han godt også. Han spilte aldri bra, men likevel virker det som vi støtter han i det han foretar seg Wink All honnør til sympatiske RBK-supportere ! Vi er best =)

[/quote]
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 20.03.2003 18:20    Post subject: Reply with quote

Viking-supporterne har fått med seg salget av Sibaya :)

- Ikke flere negre i rbk!
Hareide dritt lei dumme afrikanere

Åge Hareide gikk til det oppsiktsvekkende skritt å fortelle Verdens Gang at nå er det faen meg slutt på å se negre i Rosenborg-drakta. Hareide ordla seg muligens noe annerledes, men saken er at Moldes tidligere kvinnebedårer ikke vil ha afrikanere på laget sitt. "Mista Christa" George gjelder enn så lenge som nordmann, og får trolig spille litt i år også. Men neste år er det slutt også for ham. Både Hareide og Skammelsrud sier afrikanerne har store problemer med å forstå rbks intrikate spillestil, og at det nærmest er umulig å lære dem denne. - Nå er det ikke mere Ice Cube eller Ice-T på Lerkendal! Nå skal det bare være ren Vanilla Ice, sier Hareide og blunker lurt. Storsjarmøren har en plan, og snart skal han ta over jorda.

Les hele saken her: Hareide: - De er bare ute etter jobbene og damene våre!

(PS: Brann vil imidlertid fortsette å kjøpe afrikanere. Trener-Mons sier de ikke er dumme i det hele tatt, bare dårlige i norsk. - De fleste er tamme, sier han.)

Laughing Laughing
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.03.2003 21:06    Post subject: Reply with quote

CSKA Moskva - Rubin Kazan 4-0

Sibaya kom inn som reserve etter pause i søndagens kamp og gjorde sakene sine meget godt. Ryktene sier at Khetho var bortelagets beste i stortapet.

Les mer: ЦСКА (Москва) - "Рубин" (Казань) - 4:0 Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb