View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 29.01.2011 19:15 Post subject: Rosenborg - Spartak Moskva |
|
|
Rosenborg møter Spartak Moskva i kvartfinale i Copa del Sol
vs. 
Last edited by Zeno on 29.01.2011 20:27; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 29.01.2011 19:30 Post subject: |
|
|
Når på dagen går denne? |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 29.01.2011 19:32 Post subject: |
|
|
Avspark kl. 16:00 |
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 29.01.2011 19:57 Post subject: |
|
|
Dette blir en spennende kamp, men får gjette med hjertet å si 1-0 RBK  _________________ I'm Awesome |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 29.01.2011 21:41 Post subject: |
|
|
Skal bli spennende å se Lustig få kjørt seg mot han 99. Han var vass mot Malmø. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.01.2011 20:34 Post subject: |
|
|
Wangberg seiler fram som fast stopper:
Daniel Örlund
Mikael Lustig - Jon Inge Høiland - Simen Wangberg - Mikael Dorsin
Michael Jamtfall - Gjermund Ã…sen - Markus Henriksen - Per Skjelbred
Morten Moldskred - Rade Prica |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2011 20:42 Post subject: |
|
|
Likner jo en førsteellver med de spilleklare per i dag (kanskje med unntak av Jamtfall, i fall man heller kunne brukt Moldskred der og Bakenga foran - men Moldskred er ingen høyrekant heller da). Hvorfor Åsen inne sentralt og Ciljan på kanten? Riktignok har Ciljan vært bra i den posisjonen til nå. |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 30.01.2011 20:48 Post subject: |
|
|
Gud bedre for et ordinært og kjedelig lag vi mønstrer. Men hey... Det er jo det beste vi har å stille med p.t. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 30.01.2011 21:00 Post subject: |
|
|
JA! Herlig at Bjärsmyr er ute av startsoppstillingen, får det bare fortsette slik!  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2011 21:01 Post subject: |
|
|
Det er kanskje ikke så "spennende" nei. Men som lag er det ganske bra, tross alt. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 30.01.2011 21:03 Post subject: |
|
|
Er i hvertfall positivt at Wangberg fortsetter å få tillit!  |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 30.01.2011 22:35 Post subject: |
|
|
Personlig synes jeg et lag med Wangberg og Åsen fra start er ganske så spennende. Kanskje ikke bra nok, men spennende. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.01.2011 22:37 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Det er kanskje ikke så "spennende" nei. Men som lag er det ganske bra, tross alt. |
Hva legger du i ganske bra? Du tror vel ikke at det laget der er bra nok til gull, ikke engang i en bedriten liga som TL? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2011 22:45 Post subject: |
|
|
Jo, faktisk tror jeg det.
Med Bjärsmyr, Winsnes og Olsen i bakhånd som de antatt beste innbytterne er laget bra nok til å vinne TL.
Det betyr ikke at jeg er helt fornøyd med laget og stallen. Men det er i mine øyne mer mangelen på "spennende navn" som gjør at folk synes den ellveren er dårlig. Ikke det reelle nivået på laget. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.01.2011 22:47 Post subject: |
|
|
Bjärsmyr og Winsnes holder lav TL-klasse. Olsen middels.
Vi må ha inn et par-tre spillere, minst! |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 30.01.2011 23:01 Post subject: ! |
|
|
Enig med Kristobal her. Det reelle nivået skal være bra nok til at vi skal vinne tippeligaen med det laget. Tror folk bare er skeptiske på grunn av mangel på spennende navn.
Ser ikke helt hvem som er så dårlig i den lagoppstillingen? De fleste av disse spillerne har vært og ville vært stjernespillere på de fleste andre tippeligalag. Jamtfall og Åsen er vel de som har igjen å bevise noe. Og Åsen har jeg virkelig tro på! Forøvrig ser det hærlig ut med en trøndersk midtbane 4'er! Selv om jeg gjerne kunne tenkt meg Bakenga på topp, og Moldskred på kant.... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2011 23:02 Post subject: |
|
|
Winsnes og Bjärsmyr holder helt greit nivå liksom. Ingen av dem har imponert meg i RBK-trøya det siste året, men vi klarte oss greit med dem på banen i fjor.
Men helt enig i at vi bør ha inn 2-3 nye spillere. Tror også vi får det. I tillegg satser jeg på at Fredheim Holm blir skadefri og kommer i form, samt at vi får fram enda en av de unge. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 30.01.2011 23:10 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Bjärsmyr og Winsnes holder lav TL-klasse. Olsen middels.
Vi må ha inn et par-tre spillere, minst! |
Skjønner ikke hvordan du kan si at Winsnes holder lav tippeligaklasse. Fyren storspilte i Strømsgodset, og sto da fram som en TL-spiller av høy klasse når han fikk tillit, og en rolle som passet han. Er ikke en stor fan av Winsnes jeg heller, men han fortjener i det minste å bli kaldt middels tippeligaspiller! Olsen vil jeg nesten gå opp til høy klasse på. Kan komme inn å utgjøre forskjellen i kamper som passer han. Itillegg må du ikke glemme at vi har Bakenga på benken, som jeg uten tvil vil kalle minst middels tippeligaklasse, selv om han vel ennå ikke har bevist så mye han heller(selvfølgelig delvis pga manglende tillit).
Videre har vi Fredheim holm når han blir skadefri, og også Nordberg(som riktignok er et litt usikkert kort, men som må få muligheten). Skjønner derfor ikke hvordan du kan påstå at vi trenger inn 2-3 spillere?? En midtbane spiller kan være nødvendig, for bedre dekning. Ser vi bort fra det mener jeg dagens stall er bra. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2011 23:10 Post subject: |
|
|
Ja, Jamtfall og Åsen har sitt å bevise. Resten holder bra TL-nivå. Har i likhet med SteinarG mest tro på Åsen. Spørs hvor mange sjanser Jamtfall skal få.
Satser på at Miiko Albornoz dukker opp fra BP i Sverige og bekler en kantrolle på midten. At vi får tak i en gjennombruddsspiss og en utpreget kjapp midtstopper.
Sikkert for mye å håpe på, men skulle vi klare det så står vi ikke bare alminnelig bra rustet til å vinne serien og kvalifisere oss for gruppespill i Europa.
Jeg er faktisk stor optimist foran dette året. Kall meg naiv, men jeg tror 2011 blir mye bedre enn pessimistene tror.
Last edited by kristobal on 30.01.2011 23:12; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.01.2011 23:12 Post subject: |
|
|
Jamtfall vet vi ikke holder, Moldskred må være minst så bra som i høst, Henriksen og Lustig må heve seg fra i høst, og Åsen og Wangberg må være så god som vi optimister håper det har potenstiale til å være. Alt dette kan selvfølgelig skje, men at alt dette skal skje samtidig synes jeg er mye å håpe på. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 30.01.2011 23:33 Post subject: |
|
|
Kristobal, lurer litt på hvorfor du også vil ha inn 2-3 nye spillere? Slik jeg ser det vil det føre til at spillere som Bakenga og Åsen får en umulig oppgave med å spille seg inn, til tross for at de mest sannsynlig er gode nok. Og det virker som at du også har troen på de to.
Videre har vi god dekning i forsvaret per dags dato...Ser vi for oss Lustig-Høiland-Wangberg-Dorsin, så vil vi ennå ha Nordberg og Bjarsmyr til å sette inn. I angrep har vi Moldskred, Prica, Bakenga, Olsen, Fredheim holm og til nøds Jamtfall. Midtbanen kan trenge bedre dekning, særlig da en kantspiller. Bortsett fra det ser jeg rett og slett ingen behov(dersom vi har troen på de unge som f.eks Bakenga, Wangberg og Åsen). Kan skjønne om folk ikke har troen på Jamtfall, men vi har trossalt ennå 5 gode spisser tilgjengelig. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.01.2011 23:35 Post subject: |
|
|
SteinarG wrote: | Kristobal, lurer litt på hvorfor du også vil ha inn 2-3 nye spillere? Slik jeg ser det vil det føre til at spillere som Bakenga og Åsen får en umulig oppgave med å spille seg inn, til tross for at de mest sannsynlig er gode nok. |
Hva baserer du "mest sannsynlig er gode nok" på? |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 30.01.2011 23:59 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Jamtfall vet vi ikke holder, Moldskred må være minst så bra som i høst, Henriksen og Lustig må heve seg fra i høst, og Åsen og Wangberg må være så god som vi optimister håper det har potenstiale til å være. Alt dette kan selvfølgelig skje, men at alt dette skal skje samtidig synes jeg er mye å håpe på. |
Vet vi egentlig at Jamtfall ikke holder? Alle bør være minst bra for å være bra, det samme gjelder også Moldskred, så han bør ikke være unik i kravet ditt. Lustig og Henriksen er begge unge, Henriksen var 17 år ifjor en gang. Det sagt. Lustig var en gang god ifjor. Men de kan være gode, det er jo bare å se tilbake til det samme året som du så på dem som for dårlige også.
Vi kan heller ikke håpe på at alle kvalitetskjøp skal prestere samtidig, om det kom kjøp i den klassen. Bortsett fra "Jamtfeilen" sier du vel bare selvfølgeligheter? |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 31.01.2011 00:08 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | SteinarG wrote: | Kristobal, lurer litt på hvorfor du også vil ha inn 2-3 nye spillere? Slik jeg ser det vil det føre til at spillere som Bakenga og Åsen får en umulig oppgave med å spille seg inn, til tross for at de mest sannsynlig er gode nok. |
Hva baserer du "mest sannsynlig er gode nok" på? |
Bakenga har hatt mange gode innhopp, selv om han ikke har scoret. Synes også han virker svært god av det jeg har sett av han ellers. Vi kan selvfølgelig aldri si noe sikkert før han har fått tillit over tid. Men jeg mener han har fortjent å få den tilliten.
Åsen viste lovende takter allereder i fjor før sesongen. Av det jeg har sett av han i ettertid, synes jeg framdeles han virker lovende. Roar Strand påstår også Åsen har vært av de beste av alle RBK spillerne på trening ifjor. Jeg tar det som et tegn på at det lille jeg har sett absolutt ikke bare er glimt. Men igjen: Vi kan ikke garantere for at han vil slå igjennom i tippeligaen før han har fått prøvd seg. Men jeg mener han har fortjent tilliten. Gir vi ikke spillere som Bakenga og Åsen tillit, hvordan skal vi da ha håp om å skape toppspillere? Da kan vi likegodt gi opp talentsatsingen med engang.... |
|
Back to top |
|
 |
|