English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sogndal - Rosenborg

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Sogndal IL - Rosenborg BK
Hjemmeseier
0%
 0%  [ 0 ]
Uavgjort
20%
 20%  [ 2 ]
Borteseier
80%
 80%  [ 8 ]
Total Votes : 10

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 29.08.2003 21:22    Post subject: Sogndal - Rosenborg Reply with quote

Søndag 31. august 2003
Fosshaugane Stadion
Kl. 20.15
Direkte på NRK1

Øyvind Storflor er med fra start mot Sogndal!

- Det gir en ekstra motivasjon å få starte kamper. Nå har jeg ikke tenkt å gi plassen fra meg, sier Storflor, som har blitt kalt "det hemmelige våpenet" den siste tiden.

Les mer: - Beste laget vi har møtt

Rosenborg-laget:

Espen Johnsen

Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas

Roar Strand - Ørjan Berg - Fredrik Winsnes

Øyvind Storflor - Frode Johnsen - Harald Brattbakk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Yngve87
Senior

PostPosted: 30.08.2003 13:42    Post subject: Reply with quote

Med Øyvind på laget blir det seier, punktum!
Back to top
View user's profile Send private message
m@ds
Senior

PostPosted: 30.08.2003 15:01    Post subject: Reply with quote

Lurer enda på om Øyvind ikke er venstreving!!
2mas
Sjef

PostPosted: 30.08.2003 16:04    Post subject: Reply with quote

m@ds wrote:
Lurer enda på om Øyvind ikke er venstreving!!

Han kan spille på begge kantene!
Back to top
Yngve87
Senior

PostPosted: 30.08.2003 21:18    Post subject: Reply with quote

Dessuten bytter vingene side flere ganger i løpet av kampen
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 31.08.2003 16:03    Post subject: Reply with quote

Blir fortvilet... er Frode selvskreven på laget??? Uansett så dårlig han gjør det så får han spille, mens vi har folk som venter på spilletid på benken (George)..! Er det noen som forstår at han spiller, isåfall hvorfor? Evil
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.08.2003 21:56    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at det blir 1-0..

ROSENBORG ER BEST!!! Very Happy
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.08.2003 22:10    Post subject: Reply with quote

Sogndal - Rosenborg 1-1

11. 0 - 1 STORFLOR. Kjempeskudd av Øyvind Storflor som fyrer løs fra 25 meter. Ballen går helt borte i keepers venstre hjørne.

86. 1 - 1 TANGEDAL. Innbytter Tangedal scorer sitt første Sogndal-mål etter innlegg fra venstre. Han får stå umarkert inne i feltet og header i mål fra fire meter.

Rosenborg

System 4-3-3:
E. Johnsen - Basma, Riseth, Hoftun, Stensaas - Strand, Berg, Winsnes - Storflor, F. Johnsen, Brattbakk.

Hmm.... Scoring 4 min før slutt... huff...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.08.2003 22:23    Post subject: Reply with quote

Nei, nå gir jeg meg ende over, som det så fint heter: Etter at RBK ikke vant de gangene jeg satset på penger på dem for noen år tilbake, bestemte jeg meg for å slutte. Men det siste året har jeg prøvd tre ganger: Vålerenga borte i fjor, Deportivo hjemme og Sogndal borte nå.

0 av 3 forsøk har gått inn. Nå må jeg rett og slett greie å holde meg på matta når RBK spiller!

Last edited by 2mas on 31.08.2003 22:24; edited 1 time in total
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 31.08.2003 22:24    Post subject: Reply with quote

Hareide kødder med Rosenborgstilen. Trille ball på tvers for å hale ut tida på 0-1. Fnys. Gi oss tilbake det RBK vi kj enner fra før, med artig og angrepsvillig fotball. Det vi så idag var bare tøys. Mad
Rosenborg er ekte kjærlig
Junior

PostPosted: 31.08.2003 23:07    Post subject: Ikke imponert Reply with quote

Jeg bli ikke imponert over måten rosenborg spiller på, spesielt ikke i kampen mot sogndal i kveld. Hvor er angrepene og persisjoen i angrepene i andre omgangen?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2003 07:35    Post subject: Reply with quote

Ikke så lett å spille rosenborgsk når motstanderen - på HJEMMEBANE - klumper seg sammen på egen banehalvdel. Ikke helt ulikt fjorårets teite kamp, men her fullførte lagene kampen om ikke annet.

Ja, lite bevegelse. Synd. Men ikke så mye rom å løpe i heller.
Back to top
hr_ansjos
Junior

PostPosted: 01.09.2003 12:59    Post subject: Reply with quote

Nå må det sies at det er lenge siden jeg har sett et annet norsk lag spille så godt som Sogndal gjorde i går. Jeg ventet egentlig på at Sogndalingene skulle kjøre seg tomme på grunn av det kjøret de hadde. Men de holdt ut kampen gitt!

All ære til Sogndal, det var meget godt spilt. Tror ikke det er noen andre lag i Norge enn RBK som hadde stått imot såpass.
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 01.09.2003 19:27    Post subject: Reply with quote

Min tolmodighet med Hareide er slutt!!! Motstanderne i tippeligaen er dårligere, det er derfor det går så bra i tippligaen! Rosenborg er blid dårligere å kjedeligere!!! I tillegg er Hareide helt på jordet når det gjelder bytter osv... I går bommet han totalt nok en gang! Frode spilte hele kampen, usynlig som vannlig(med unntak når han fikk ballen og sentret til en motspiller), og Storflor ble byttet ut på slutten i stedet for Frode..! HELT UFORSTÅELIG!!!! Så vidt jeg vet har ikke Frode mistett et eneste minutt av Rosenborg kampene i år, Hareide må jo ha han som favoritt spiller eller noe..! Frode har feilpasninger i bøtter og spann, er ikke så god på hodet som alle skal ha det til, pluss at han er treg! Håper Norge ikke kommer seg til EM og Hareide blir landslagstrener(stakkars landslaget) og Rosenborg får en ny trener! (Forhåpentligvis kaprer de Trond sollid)!!! Jeg vil ha Hareide vekk!!!!!! Evil
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.09.2003 07:58    Post subject: Reply with quote

Kanskje det er på tide å omskolere Frode til ren midtbanespiller, ja? Han bør ikke ut av laget i alle fall - hodestyrken hans er utrolig god å ha, både i angrep og forsvar. Og han har etter mitt skjønn en arbeidskapasitet som gjør ham verdifull.

Det er bare det at han ikke er så innmari målfarlig... ikke teknisk briljant, og i alle fall ikke rask. Klart, han HAR skåra en del mål i år, men det er jo nesten vanskelig å ha fast spissplass på Rosenborg og ikke skåre. Rushfeldt og Carew skåra mer.

Dessverre vokser ikke målfarlige spisser på trær. Kan ikke huske i farten hvilke tippeligaklubber (ikke minst supporterne selvfølgelig) som er fornøyd med spissene sine. Kanskje Sogndal? Når Bratseth snakker om forsterkninger forover, kan vi da håpe at de klasker til med en skikkelig luksus-spiss? Hvilke slike vil egentlig spille i den ikke-så-festlige norske serien?

Huff, vanskelig dette. Vi må i alle fall ha gode hodespillere. Sånne som er høye og sterke - det hjelper ikke stort at Ørjan er god på hodet. Da er det Azar og Frode. Jeg liker Frode best.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.09.2003 08:15    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
Min tolmodighet med Hareide er slutt!!! Motstanderne i tippeligaen er dårligere, det er derfor det går så bra i tippligaen! Rosenborg er blid dårligere å kjedeligere!!!

Samtidig er det ikke så lett å bli veldig mye bedre når motstanderen ikke er bedre. Hva var det Saarinen sa når han bytta klubb - "Det ble litt kjedelig å spille på RBK, vi pleide alltid å lede 3-0 til pause, kampene ble ikke spennende" - noe i den retningen. Ikke stort Hareide kan gjøre med det, hva?

Nordisk serie neste vinter!

Jeg tror forøvrig ikke at vi har blitt dårligere. Alt i alt er vi blitt bedre. Kjedeligere? Jepp, forsvarsspill er ikke morsomt. Eggens "alle mann i angrep" var morsommere - i det minste i Norge. (Selv om motstanderne visste at man skulle stenge av Bent og Erik, og at Basma alltid ville "slå på Roar i medløp", og etterhvert lærte seg å stenge dem.)

"Alle mann springe i angrep" funka dessverre ikke så godt på bortebane i Europa - med unntak av noen få, gyldne, minneverdige ganger.

Kanskje har det litt med spillermateriellet å gjøre også...

Ingen har erstattet Mini (Morten Knutsen slo aldri til; nå bor Harald Martin der, som blir noe helt annet). Jan Derek er forsøkt erstattet med Dagfinn, og det er flott så lenge Dagfinn er frisk, men hvor mange uker per år er han det? Azar og Frode er ikke like målfarlige som Rushfeldt og Carew.

Storflor/målfarlig hodesterk spiss/Brattbakk kunne bli bra foran, kanskje.
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 02.09.2003 14:55    Post subject: Reply with quote

Nei, men han kan i det minste ikke bare ligge ned i forsvar å trygge på en 1-0 ledelse, når han egentlig burde slått det laget 3,4- 0!!! Mye kjedeligere å se på..! Det er det som er grunnen til at jeg er lei Hareide!!!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2003 07:38    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ vi samme kamp?

Det var da Sogndal som lå i forsvar i nesten hele kampen. Når det så ut som om RBK "lå i forsvar" trillet midtstopperne våre ballen til hverandre nesten på midtbanen, upresset, mens Sogndal lå bak og stengte alle spillbare rom. Utrolig vanskelig å spille mot. Og den gamle Rosenborg-stilen, som "var så morsom", krever at det er rom å spille og løpe i.
Back to top
m@ds
Senior

PostPosted: 03.09.2003 12:00    Post subject: Reply with quote

[quote="haavarl"]
RBK4EVER wrote:

Storflor/målfarlig hodesterk spiss/Brattbakk kunne bli bra foran, kanskje.

Da mener du Storflor på venstre da elr?? For det er det han er!!
2mas
Sjef

PostPosted: 03.09.2003 12:18    Post subject: Reply with quote

Jeg vil si at Øyvind Storflor kan spille både på høyre og venstre ving. Målet mot Sogndal bør vel være godt nok bevis på at også høyrefoten funker.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb