View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 22.08.2015 17:14 Post subject: Engelsk fotball 2015/16 |
|
|
Har kommet en del bekymringsmeldinger rundt at Engelsk fotball nærmer seg å bli lengste diskusjonstråd her på et Rosenborg-forum.
For elegant å sette en stopper for dette, har Forbundet for høy moral valgt å dele opp evighetstråden. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 22.08.2015 17:17 Post subject: |
|
|
Joshua King greier å lage straffe mot West Ham. Helt forferdelig start på sesongen for ham hittil. Da har West Ham redusert til 1-2. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 22.08.2015 17:17 Post subject: |
|
|
Quote: |
Etter å ha sett United kampen tidligere i dag så undres jeg om det er Perry som er trener der.
United fremstår akkurat like kjedelig og tannløse som vi gjorde under Perry.
Null plan, dødball, dødball, dødball.
HÃ¥per resten av kampene i dag blir mer underholdende
|
Syns selv det er snedig at Van Gaal ikke har fått mer kritikk. Han brukte mye mer penger enn det Moyes gjorde i sin første united-sesong og leverte ikke mye bedre enn Moyes (ironisk nok var det Moyes-kjøpene Fellaini og Mata som reddet den sesongen).
Hadde de andre top-4 lagene tatt like mange poeng i forrige sesong som de gjorde under Moyes sin sesong hadde også Van Gaal bommet på top 4. Likevel har det vært veldig lite kritikk, imo. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 22.08.2015 18:44 Post subject: |
|
|
Syk filming av Januzaj ser jeg på twitter. Skammelig. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 22.08.2015 20:00 Post subject: |
|
|
Skuffende av han det ja. Var nok jeg som jinxet han når jeg sa her om dagen at han aldri pleier å kaste seg ned uten kontakt med unntak av en gang for snart 2 år siden
Han viste jo tidligere i kampen at han kan holde seg på beina, var jo utrolig sterk i en duell og klarte å holde en Newcastle spiller unna ballen i noen sekunder (noe han ikke hadde klart for to år siden)
Legger man alt tullet til side så synes jeg han har gjort det bra så langt denne sesongen. Langt fra storspilt men synes han har sett positiv ut og virker å ha tatt flere steg siden debutsesong. Jeg tror han kan gjøre den plassen bak spissen til sin (så lenge det ikke kommer inn en ny angrepsspiller riktignok).
Skulle dog likt å sett Mata bak Rooney en kamp for å se hvordan det går, men Van Gaal virker å ville bruke Mata på kanten hvor han så langt ikke har spilt så veldig bra. Virker å være litt standard Mata, når han ikke er i toppform sliter han litt i den rolle mens når han er i toppform løser han den veldig bra.
Eller så kunne det kanskje vært lurt å prøve Rooney bak Chicharito en kamp, eventuelt Fellaini oppe der med Rooney siden karantenen hans nå er over. Men jeg må si jeg håper på at det kommer inn en ny spiller før vinduet stenger.
Man Utd har knapt brukt penger i sommer om man trekker fra spillersalg, de har også slik der står seg nå kuttet lønnen med 600 000 i uka. Penger er ikke noe problem, men det er mer ett spørsmål om det er noen spillere tilgjengelig som Van Gaal vil ha inn i laget.
Jeg håper som sagt at det kommer noen, og jeg har litt troen på det ettersom de ikke virket å gå all in for en Pedro overgang. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.08.2015 20:51 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: |
Joshua King greier å lage straffe mot West Ham. Helt forferdelig start på sesongen for ham hittil. Da har West Ham redusert til 1-2. |
Ble vel skadet også, så jeg. Har ikke levert mye til å fortjene Premier League-kontrakt de siste årene akkurat. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 29.08.2015 17:48 Post subject: |
|
|
Skal man våge seg på spådommen at Rodgers og Mourinho får fyken i løpet av sesongen ? |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 29.08.2015 20:43 Post subject: |
|
|
Hørt mer usannsynlige spådommer for å si det sånn, Mourhino sliter jo tradisjonellt i tredjesesongen ettersom han sakte men sikkert sliter ut folk rundt seg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.08.2015 21:08 Post subject: |
|
|
Chelsea kommer nok til å heve seg, men spørsmålet er om det blir bra nok. Vinner de ikke PL og/eller kommer langt i CL (semi minst) så kan plutselig Abramovitsj finne på å kvitte seg med han.
Men tror det sitter lenger inn nå mtp fjorårssesongen og hvordan det gikk den første gangen han var i klubben (da Rosenborg jo gjorde så begeret rant over ).
Tror det skal gå skikkelig galt denne sesongen om Mourinho skal få sparken.
Men så må det jo nevnes at Klopp skal se seg om etter ny jobb til neste år og det skal jo muligens Guardiola også (har jo bare kontrakt ut sesongen). Det kan jo være med på at feks Mourinho sitter mindre trygt om Chelsea skuffer denne sesongen.
Når det kommer til Rodgers så kommer nok til å ryke denne sesongen/etter sesongen hvis ikke Liverpool hevder seg. Men de har jo 7 p på de 4 første, som jo er ok selv om de, i likhet med flere andre ikke har imponert i starten (og i hvert fall ikke i dag). |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.08.2015 21:32 Post subject: |
|
|
Rimelig spesiell PL sesong så langt, bare 7 hjemmeseire på de 38 kampene som har blitt spilt.
5 røde kort i dag også, noe som vel nesten må være en rekord?
West Ham fikk forøvrig sitt 3 røde på 4 kamper i PL i dag (fått i alle kampene utenom den første). De fikk også 3 røde i EL kvalik som vil si at de har fått 6 røde kort på Bilic sine 10 første kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.08.2015 22:26 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: |
Når det kommer til Rodgers så kommer nok til å ryke denne sesongen/etter sesongen hvis ikke Liverpool hevder seg. Men de har jo 7 p på de 4 første, som jo er ok selv om de, i likhet med flere andre ikke har imponert i starten (og i hvert fall ikke i dag). |
Nå har jeg ikke sett mer enn to kamper i år (så kampen i dag) og har også sett en (og en halv) kamp med Utd dette året. Hvis disse kampene skal representere det øverste sjiktet og noe av det ypperste engelsk fotball har å skilte med, så tror jeg dette blir et evig zzzzzzzzzzzzz denne sesongen.
Engelsk fotball tror jeg flere kommer til å støte vekk i år om topplagene fortsetter som de har gjort til nå. Rett og slett flaut å se fotballen som serveres i England, for tiden. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.08.2015 23:42 Post subject: |
|
|
Skal ikke akkurat dele ut noe gull enda selv om City har sett bra ut. Man har sett mange ganger før at lag som skyter ut fra start kan få det tøffere utover sesongen. De får da en litt dalende kurve mens de andre lagene sin stiger.
Så jo senest for to år siden når Arsenal sto med 25 p etter 10 kamper at selv om man starter klart best så er det ikke gitt at man vinner. Chelsea har også gjort det samme, hadde vel også 25 p på 10 kamper som Arsenal 2-3 sesonger tidligere og de vant heller ikke.
Satse på at Man Utd spiller sin beste kamp i PL for sesongen i morgen. Vil da være rett bak City og allerede få en luke på flere av lagene som er regnet i toppen. Rooney kom forhåpentligvis igang mot Club Brügge og det er nok bare ett tidsspørsmål før målene kommer i PL for Memphis også. Skal bli en spennende kamp mot Swansea som jo har startet bra.
Så får vi også se om det skjer noe på overgangsfronten frem til tirsdag. Forventer at ett eller annet skjer på Old Trafford. Blir veldig overrasket (og skuffet) om ingenting skjer. Fått inn en offensiv spiller til så kan det hjelpe mye på. Kunne trengt en stopper også men det er jeg fortsatt tvilende til kommer, selv om Evans ble solgt i dag.
Når det gjelder de andre topplagene så blir jeg ikke overrasket om Chelsea, Tottenham og Arsenal foretar seg noe før vinduet stenger. City gjør nok garantert noe, De Bruyne er vel snart klar. Annet en det så skjer det nok ikke mer fra dem (de trenger jo strengt tatt ikke gjøre mer). |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.08.2015 02:16 Post subject: |
|
|
Mourinho er nødt til å snu det fort ihvertfall. Han er en ekstremt krevende type som stort sett har slitt ut tropp og org i løpet av 2-3 år, derfor kommer motgangen. Om det gjør det nå også kan fort folk miste troen og gå inn i en negativ spinn.
Brendan Rodgers ble etter insider-ryktene fra alle hold enige med eierne om at man satser ett år til hvor BR fikk alt han pekte på, mot at hans hode ligger på hoggestabben om det ikke går. Topp 4 er kravet, han ryker om han ikke når målet. Og ingenting tilsier Topp 4 hittil i sesongen, kampen mot Arsenal er eneste halvveis lyspunkt.
Arsenal er foreløpig også ganske langt unna forventet syns jeg, men tipper Wenger handler og snur det.
Tottenham og Southampton virker å være skygger av seg selv og blir nok ikke skumle, Everton er også tannløse i starten.
Ren duell mellom United og Liverpool om siste Topp 4-plassen, med mindre en av de fast virkelig tryner, som Chelsea om det surner nok med Mourinho.
United syns jeg ikke imponerer noen under Van Gaal. Syns det er merkelig hvor syykt mye tyn forrige manager fikk uten kjøp, mens LVG går nærmer fri for kritikk etter utallige millioner av pund som pumpes ut, uten at spillet har bedret seg en millimeter.
Tipper allikevel United tar Topp 4 uten å kjempe om medaljer, med mindre Liverpool løfter seg veldig. Trist fotball fra LFC i starten av sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.08.2015 05:08 Post subject: |
|
|
Man Utd er kanskje ikke så imponerende, men jeg har god tro på dem uansett (må jo det ).
Forrige sesong var problemet først og fremst den dårlige starten, som skyldtes skader, det at de slet/sliter mot antatt dårligere og ny manager. Mot topplagene var det nesten ingenting å utsette på, flest poeng av samtlige innbyrdes i topp 6 og de spilte stort sett alltid gode kamper.
De har tatt 7 p på de første 3, i fjor var det bare 2 p og totalt 13 p de første 10 kampene. Med en bedre start i år (som skal gått gjøres å ikke få), samtidig som andre også har en dårligere start enn i fjor, så tror jeg det kan bli en mye bedre sesong enn forrige sesong.
Nå blir det vanskelig å slå City om de spiller som de gjør nå hele sesongen, men det er det tvilsomt de klarer. Som sagt tidligere så har man sett før at de som imponerer stor fra start kan slite utover sesongen.
Angående Moyes vs Van Gaal så er ting mye bedre under Van Gaal. Angrepsspillet har riktignok ikke sett så bra ut men de er solid bakover, de har sluppet inn klart minst i PL siden november i fjor (startet rett etter den dårlige starten).
Som tidligere nevnt har de også gjort det skarpt mot topplagene, best av alle innbyrdes forrige sesong. Under Moyes så tok de knapt poeng i toppkampene.
Moyes mistet også garderoben fort, en garderobe Van Gaal har bra kontroll på (Valdes ett av få problemer og han drar jo øyeblikkelig).
Så har også Van Gaal klart målene til klubben så langt, noe Moyes ikke klarte.
Jeg tror som sagt det kan bli en god sesong for Man Utd. Ett tilsynelatende solid forsvar (selv med Blind, men mulig Rojo kommer inn). Mest sannsynlig færre skader (har bare Januzaj ute med en liten smell nå). De har også en midtbane som nok bare blir bedre og bedre når de får spilt sammen og Schweinsteiger kommer i ordentlig form. Så har de ett angrep som jo nesten bare kan bli bedre mtp det de har vist så langt (Kan forhåpentligvis få litt ekstra hjelp ved en ny signering før vinduet stenger).
Selv om de nok ikke kommer til å imponere som City gjør nå eller som Chelsea i fjor så tror jeg de har en like god sjanse på å være der oppe med City som Chelsea og Arsenal har.
Skal jeg tippe så tror jeg 2 plass, en cup semifinale og kvartfinale i CL (kommer dog an på trekningen, kan være heldig i en kvartfinale feks).
Jeg håper på bedre, spesielt at de vinner noe, men dette er altså slik jeg tipper. Så får dere heller dra opp dette i mai om jeg bommer totalt, men jeg har bra tro på at det ikke er så halvgalt tips
Tippe resten av toppen og nedrykk blir noe slikt:
1. City
2. Man Utd
3. Chelsea
4. Arsenal
5. Liverpool
6. Everton
7. Spurs
18. Norwich
19. Sunderland
20. Bournemouth |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.08.2015 05:55 Post subject: |
|
|
Ser ut som at City kommer til cruise gjennom denne sesongen. United tar 2. plassen med Perry-fotball. Arsenal skuffer som vanlig med blendende spill i noen kamper sånn at Wenger beholder jobben - selvfølgelig uten noen titler denne sesongen, heller. 4. plassen er vidåpen! Men det blir vel Chelsea med verdens mest kyniske og drittkjedelige fotball.
Liverpool? Tenker at vi havner mellom 5-8. plass. Spillemessig, så langt, har jeg egentlig mer tro på 10-12 plass. Kjip, om ikke nitrist, fotball som serveres. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 30.08.2015 09:00 Post subject: |
|
|
Nitrist forestilling av Liverpool mot West Ham. Har en kamerat som overvar sin første kamp på Anfield. Kjedelig kamp å velge som sine første Anfield-tur. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.08.2015 14:08 Post subject: |
|
|
Skummelt å utelukke noen så tidlig. Er bare et par tre sesonger siden Chelsea ble utropt til vinner i november, og endte 10-15 poeng bak United. City har dog imponert mest så langt, men er fryktelig avhengig av at Aguero holder seg skadefri og Toure forblir i godt humør.
Chelsea den klart største skuffelsen så langt, selv om det forsåvidt er en kjent sak at Mourinho sliter på omgivelsene og stort sett alltid får trøbbel i 3. sesong. Likevel var de så overlegne i fjor at jeg forventer mer.
Arsenal er som vanlig. Kan på en god dag rundspille et hvilket som helst lag i verden, men er alt for ustabile og surrer bort alt for mange poeng mot svake lag. Giroud, Walcott og Welbeck holder neppe til ligagull. Mangler en klassespiss og et anker som kan mer enn å takle (selv om Coquielin er bra på akkurat det)
United er mildt sagt traust så langt. Virker mye tryggere defensivt enn i fjor, men offensivt skriker det etter nytt blod. Rooney er klart bedre når han kommer litt ned i banen og blir mer delaktig i spillet, men Hernandez og Wilson er ikke godt nok på topp. Trenger en klassespiss som scorer 20-25 mål for å være en reell trussel til gullet.
Liverpool virker rett og slett som et nitrist lag. Coutinho er klasse, og et lyspunkt i et ellers grått lag. Kanskje vil en Sturridge i form hjelpe. Holder neppe til å utfordre Chelsea, City, United og Arsenal om topp 4. |
|
Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
Posted: 30.08.2015 15:56 Post subject: |
|
|
Du kan ikke sammenligne PL nå og for noen sesonger siden. Latterlig lavt nivå ift hvor mye penger som blir brukt. Og Chelsea ble utropt til vinner etter første serierunde i fjor. De lå klart øverst trettisyv runder senere også
Pengekjøret i PL har gjort at engelsk fotball har mistet all sjarm, og jeg har falt helt av vogna. Supportere er blitt noe som skal melkes for mest mulig penger, og derav den manglende atmosfære. Bare se på "legendariske" Anfield som muligens er den stadion med minst stemning i nå. Trist. Er kun lyd i bortesupportere på engelske stadioner. _________________
Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776
Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.08.2015 19:04 Post subject: |
|
|
En må begynne å spekulere på nivået til PL for tiden:
Liverpool-West Ham 0-3
Swansea-United 2-1
United-Newcastle 0-0
Chelsea-Swansea 2-2
Chelsea-Palace 1-2
Arsenal-West Ham 0-2 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.08.2015 18:13 Post subject: |
|
|
Mer nivået i toppen som er tvilsomt. Utenom City er det jo ingen av storlagene som har vist noe å skrive hjem om.
Ser forøvrig at Januzaj lånes ut til Dortmund, og at Hernandez trolig ender opp i Leverkusen. Spørs om det kommer noe inn for United før vinduet lukkes da. Håper det er noe mer enn Martial i allefall. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2015 18:19 Post subject: |
|
|
Snakk om å totalt ødelegge sjela i en klubb som Louis van Gaal holder på nå. United var relativt edruelige under Ferguson, nå har det tatt helt av. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.08.2015 18:32 Post subject: |
|
|
Fatter ikke hva de holder på med. Januzaj var jo faktisk bra i de kampene han har spilt. Filmer som en tulling riktignok, men skjønner ikke hvorfor han leies ut. Skjønner heller ikke hvorfor man henter Schweinsteiger, som har hanglet i flere sesonger og er langt unna toppnivået. Ikke blir han noe yngre heller. Schneiderlin, Darmian og Depay er kurrante signeringer (selv om prisen var veldig drøy for førstnevnte) i forhold til mangler i laget.
Å gå til ligastart med Rooney, Chicharito og Wilson som spissalternativer er dog håpløst om man har ambisjoner om å henge med i noen gullkamp. I tillegg vingler van Gaal med formasjonene. Virker nesten ikke som han har en plan overhodet. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 31.08.2015 19:59 Post subject: |
|
|
Aldri vært noen junaited fan men det van Gaal driver med nå synes jeg er ukurant. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 01.09.2015 00:37 Post subject: |
|
|
Synes Januzaj-dealen er merkelig. Utlån uten opsjon. Han er ikke god nok til en startplass og bak der regner jeg med at Dortmund prioriterer å utvikle Hofmann som er deres egen. Dortmund får mer bredde i stallen men for Man Us del kunne han like godt sittet på benken i England.
Tenkte man overhodet på filosofi da man hentet van Gaal eller så man kun på CV og titler? De bør gå all inn etter Klopp. Selv om jeg ikke håper det skjer. |
|
Back to top |
|
 |
|