English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hva nå Høgmo ?
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 02:57    Post subject: Hva nå Høgmo ? Reply with quote

Skjelbreds skade gjør at vi kommer til å finne ut hva som egentlig bor i Høgmo noen måneder tidligere.

Skjelbred har vert den viktigste bidragsyteren på RBK denne høsten og uten han så hadde neppe Høgmo hatt den statusen mange allerede har gitt han.

Uten Skjelbred så må det gjøres noen grep fram mot UEFA-cuppen som vil vise hva Høgmo egentlig står for. Greier han å omsette store ord i handling og greier han å få ut iboende potensiale fra troppen ?

Det er klart fra før at vi MÅ ha en ny midtbanespiller. Med Skjelbred ute på ubestemmt tid så trenger vi to, eventuellt å få spillere vi allerede har i troppen integrert i RBK`s spillestil/samhandlingsmønster.

En kan nå, enten kjøpe en eller to nye midtbanespillere eller integrere Eguren/Ødegaard og benytte Braaten i Skjelbreds posisjon.

En må også bestemme seg på hvilke kvaliteter en ønsker å satse på i UEFA cuppen.

Skal Frode Johnsen fortsatt satses på, eller skal målskoreren Helstad få tillit ?

Skal en prøve å få ut Ødegaards potensiale ?
Skal en prøve Braaten i andre posisjoner ?
Skal Eguren fortsatt vekk ?
Skal en kjøpe LSK`s Koren om Eguren skal vekk ?

I min naivitet så håper jeg og tror at Høgmo setter F.Johnsen på benken og satser på ett meget kontringsorientert lag i UEFA-cuppen. Ett lag som prioriterer defensiv organisering/sikkerhet og drepende kontringer.

Helstad
Storflor - Braaten - Ødegaard
Solli - Strand
Dorsin - Riseth - Kvarme - Basma

Veteran

PostPosted: 24.11.2005 03:19    Post subject: Reply with quote

spennende lag, helt klart! Men jeg er litt usikker på Ødegaard.. han har ikke imponert meg som ving.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 03:21    Post subject: Reply with quote

For meg er driblingen og farten Braatens store plusser. Vet ikke hvordan han ville gjort det i Skjelbreds ballfordelerrolle. Men når det er sagt stoler jeg mer på deg enn meg når det kommer til slike analyser.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 24.11.2005 10:16    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt hvorfor men tror kanskje jeg ville bytta plass på Alex og daniel.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 11:00    Post subject: Reply with quote

Bra innelegg, bra lag.
men om det blir tillefellet, kan vi ikke leie ut eguren! han passer jo i den rollen, og må ha 2 spillere tilgjenglig der..
med mindre vi kjøper en ny..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
C.Sativa
Junior

PostPosted: 24.11.2005 11:18    Post subject: Reply with quote

Tror Krøvel har rett når det gjelder ballfordeling.
Pers aller største offensive bidrag fra sin nye plass har vært geniale gjennombruddspasninger og ikke minst vilje til å komme på løp (målet mot Olympiacos f.eks). Tror kanskje Koren er mer riktig med tanke på pasninger, og han har vel også et brukbart skudd tror jeg..
Spørsmålet er vel om LSK er vilige til å selge, de har vel fått litt skikk på økonomien sin. Må jo også huske på defensive innsatsen, kan jo kanskje bli litt i overkant med Helstad - Storflor - Braaten - Ødegaard.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 24.11.2005 13:43    Post subject: Reply with quote

Synes du har satt opp et bra lag der, men jeg vil for enhver pris ha Solli ut. Sett inn hvem som helst for min del
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.11.2005 13:52    Post subject: Re: Hva nå Høgmo ? Reply with quote

Mot Lyon så håper jeg egentlig å se en oppstilling som dette, mtp alle skadene:

Helstad
Storflor - Eguren - Braaten
Winsnes - Ødegaard

Jeg tror faktisk Ødegaard kunne gjort det godt om han fikk komme med løpa sine lenger bakfra. Det var forsåvidt som en arvtager til Roar jeg ønska ham da han kom også. Han spilte vel indreløper i Sogndal de første sesongene der også, innbiller jeg meg. I den posisjonen der blir han tvunget til å jobbe også - jeg syns Alex har vist mindre enn Seban egentlig! Spesielt ut ifra forutsetningene.

Evt Alex den yngre i den posisjonen.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 13:55    Post subject: Reply with quote

Vil heller se Alex jr. i den defensive midtbanerollen. Så kan Eguren og Ødegaard krangle om den offensive rollen i Pers skadefravær.
Jeg tror Tettey har bedre forutsetninger for å takle den defensive rollen, og Ødegaard har bedre forutsetninger for å takle den offensive rollen.
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 14:14    Post subject: Reply with quote

Poenget er HVA gjør Høgmo når han ikke kan ha idealoppstillinga si ? Det er da vi ser hva som bor i han når det gjelder smarte valg, og greier han å bruke tida til å spille inn andre spillere i andre roller ?
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 14:37    Post subject: Reply with quote

Når Høgmo ikke kan ha idealoppstillinga og kampen mot Lyon er vel to forskjellige ting. Solli og Strand er jo førstevalg, men settes ut i og med at kampen nå ikke er så viktig osv. Hadde vi trengt poeng ville de ha spilt.
Til 16-delsfinalen er det altså pr. nå bare PCS som er utilgjengelig. Og som jeg leser av Høgmos uttalelser ligger det vel an til at Helstad får plass i startoppstillingen og at Frode Johnsen trekkes ned i midtbaneleddet. Utover det tror jeg neppe han gjør noe særlig endringer, men så er det jo det at det er mange treningstimer og en del treningstimer til neste viktige obligatoriske kamp så noe kan jo endre seg.

Men som du sier Litjeggen. Vi får se hva som bor i han. Klarer han ikke å drille inn en ny spiller i rollen til PCS på 3mnd så vil vi jo slite skikkelig hvis vi får skader midt i sesongen. Men i og med at PCS er Høgmos førstevalg i den offensive midtbanerollen må vi jo bare regne med at erstatteren ikke er helt på høyde uansett hvor mye tid han har.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.11.2005 14:57    Post subject: Reply with quote

Putter han Frode i Pers rolle nå så bryter han jo totalt med det angrepsmønstret vi har lagt opp til i hele høst.

Back to top
vicente
Junior

PostPosted: 24.11.2005 15:00    Post subject: Reply with quote

Synes Høgmo bør satse på den gode gamle 4-3-3 med en defensiv midtbanespiller, og to indreløpere.Terping på samhandlingsmønsteret må prioriteres høyt i tiden fram mot uefa cupen. De tre hjemme kampen i cl i år har ikke vært gode nok, faktisk den klart svakeste sessongen noen gang på hjemmebane i cl. Vi ligger alt for lavt, og klare kunn i liten grad og skape kollektivt angrepspill. Når det er sagt, så må jeg si meg godt fornøyd med den måten vi spiller på bortebane. kompakt forsvar og lynraske kontringer.

Etter mitt syn er det viktigste å skaffe en angrepspiller som virkelig kan ikle midtspiss rollen. Krav for en ny midtspiss må være eksterm duellstyrke, samt en evne til å kunne holde på ballen. Rob Friend kan muligens være en kandidat?

Storflor ----- Rob Friend ----- Braaten
winsnes ----- Strand
Solli
Stensaas---Kvarme--riseth---basma
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 15:00    Post subject: Reply with quote

he he...
Dere er jammen vanskelige.
Det er ikke lett for RBK og spille gode kamper i februar. Har de noen gang gjort det?
Det er heller ikke lett å spille nye spillere inn i nye roller uten kamper (treningskamper blir nok ikke det samme).

Men, mist nå ikke tillitt til Høgmo. Det ser nesten ut som om man er litt misfornøyd nå...
trondh
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 15:24    Post subject: Reply with quote

Jeg ser kanskje ikke for meg at mange av de nye spillerne som måtte komme til RBK i vinter går inn i UEFA-cupen. Nevnte spillere som Gashi, Lange, Rushfeldt osv. har jo alle spilt e-cup for sine nåværende lag. Og selv om Frode Johnsen spesielt og Torstein Helstad delvis har sine svakheter finner vi vel neppe en erstatter som går så veldig utpå dem i Molde.
Når det gjelder at jeg tror Frode tar Pers rolle i UEFA-cupen må jeg presisere at det ikke er mitt valg. Jeg ville gjerne hatt Eguren, Braaten og Ødegaard der først, men det virker jo ikke som om Frode skal vrakes.
Og Helstad må jo spille midtspiss. Er litt spent på hva Brattbakk skal brukes til utover våren også.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 24.11.2005 15:28    Post subject: Reply with quote

Quote:
Helstad
Storflor - Eguren - Braaten
Winsnes - Ødegaard

Dette laget vil jeg også gerne se mod Lyon, bare med Tettey istedet for Winsnes som du også nævner!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Recon
Legende

PostPosted: 24.11.2005 15:32    Post subject: Reply with quote

Haha, jeg mente vel strengt tatt å bytte Alex mot Alex der da, harald! Wink

Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 24.11.2005 15:35    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Haha, jeg mente vel strengt tatt å bytte Alex mot Alex der da, harald! Wink

Sådan går det når man læser hurtig Wink, da vil jeg hellere have Winsnes på bænken, da han trolig forsvinder før næste sesong, og fordi jeg har tro på at Ødegaard vil gøre det bedre som indreløber

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Skammels10
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 15:48    Post subject: Reply with quote

Skal PCS skadefravær bli Egurens endelige gjennombrudd? Sjansen har bydd seg, nå er det bare opp til Høgmo, om han tør å bruke Eguren. Virker som om han har vært litt skeptisk til det tidligere...

En Eguren i en offensiv midtbanerolle bak spissen, såkalt hengende spiss, tror jeg passer Eguren mye bedre enn indreløper. I en slik rolle er vel ikke det defensive det aller viktigste heller.

- Eguren har målteft
- Eguren har en dugelig pasningsfot
- Eguren har en internasjonal spillestil
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 16:03    Post subject: Reply with quote

kan du ikke høre om Eguren neste gang du er på brakka og spør spørsmål 2mas ?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.11.2005 16:05    Post subject: Reply with quote

Jepp, skal gjøre det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fredrik90
Senior

PostPosted: 24.11.2005 16:19    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har ikke noen fullverdig erstatter til Skjelbred, nå som berg begynner å bli gammel å grå også.=) Er ikke enig i at man skal ta Braathen ned i den rollen heller. Han mangler e av de viktigste egenskapene i den posisjonen. Overblikk, å evne til å slå gode pasninger. Nei hold han heller ute på kanten. Der er han bortimot perfekt.
Eguren har jeg ikke sett mye i kamp, men tror ikke heller han er rette mannen. Ut fra det jeg har hørt er han for treg med ballen, noe som ikke akkurat er perfekt i den rollen.

Nei jeg fåreslår heller å låne inn en spiller til Ciljan er bra igjen. Stoltidis kanskje Wink jæææ. Men dette er jeg sikker på at Høgmo å co fikser! RBK
Skammels10
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 16:20    Post subject: Reply with quote

Gi Eguren en sjanse!
Back to top
Raem
Senior

PostPosted: 24.11.2005 16:26    Post subject: Reply with quote

Drit i den 4-3-3 formasjonen deres....

----------------------HelStad
------------------------------------------BraaTen

StorFlor--------------------------------------------------------ØdeGård

----------------SolLi(EguRen)------Strand(Winsnes/TetTey)

DorSin------------------------------------------------------------Basma

-----------------------RisEth-----KvaRme

----------------------------JohnSen

Her har du en startelver som burde funke 4-4-2 FTW
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Skammels10
Veteran

PostPosted: 24.11.2005 16:39    Post subject: Reply with quote

Jeg vil foretrekke 4-2-3-1, slik at vi kan spille med en hengende spiss, PCS-rollen. Der kan Eguren vikarere!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb