View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brakka Rutinert
|
Posted: 17.09.2005 18:44 Post subject: Rosenborg - Odd Grenland |
|
|
V
Meget viktig kamp neste Søndag, som vi er helt nødt til å vinne etter det begredelige tapet for Molde idag.
Kampen blir tøff, helt klart, vi spiller jo mot formlaget i høstsesongen. Helstad er heldigvis tilbake, og forhåpentlighvis går Johnsen ut. Stensaas vil vel komme inn på venstreback, siden Dorsin må stå over.
Kom igjen RBK! Dette skal vi klare!  |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 17.09.2005 18:46 Post subject: |
|
|
Det blir hardt.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 17.09.2005 19:14 Post subject: |
|
|
Mitt lag mot ODD.
4-4-2
E.Johnsen
Koppinen/Strand Kvarme Lago Stensaas
Ødegård Solli Eguren Skjelbreid
Braaten Heldstad _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 19.09.2005 11:35 Post subject: |
|
|
Ja kjør 4-4-2 med Braaten og Helstad på topp!
Gjerne Strand på høyreback. Men uansett, første målet vinner...! _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.09.2005 11:36 Post subject: |
|
|
Om Odd scorer først vinner nok de.. Om vi scorer først så... Kan alt skje. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 19.09.2005 13:12 Post subject: |
|
|
Manus wrote: | Om Odd scorer først vinner nok de.. Om vi scorer først så... Kan alt skje. |
Uenig... sånn må vi for guds skyld ikke tenke!! Det er jo akkurat sånn tankegang vi ikke ønsker at spillerne skal ha. Trenden i år har vært at uansett hvem som scorer først, så taper Rosenborg. Kampen mot Viking var et eksempel på det, mens kampen mot Olympiacos er et strålende eksempel på det motsatte! Selv om vi ligger under 0-2 til pause, så kan vi hamre inn 3 mål på en omgang mot Odd på Lerkendal...!
Vi knuser Odd 3-0 !  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
hr_ansjos Junior

|
Posted: 19.09.2005 14:25 Post subject: |
|
|
Vi får bare håpe laget kommer seg over den kollektive angsten i tippeligaen som de har lidd av i det siste. Gjør de det så er mye gjort, da kan det fort gå en faen i hele laget (en positiv en). Håper forøvrig på Eguren.
Skyt ballen i mål! Hardt! _________________ "...and the corporations sit there in their... in their corporation buildings, and... and, and see, they're all corporation-y... and they make money." |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 19.09.2005 14:27 Post subject: |
|
|
Håper det går som det gikk sist i skien!!  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 19.09.2005 14:33 Post subject: |
|
|
Tror ikke det blir öppna landskap denne gangen, dessverre. Odd har vunnet igjen selvtillitten, og forsterket laget enormt med den godeste Svindal Larsen. Men det skal være fullt mulig å slå dem. Noen må stoppe seiersrekka deres. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 21.09.2005 00:46 Post subject: |
|
|
Noen må stoppe seiersrekka deres, og helst må noen stoppe tapsrekka vår snarest. Fint sammentreff, og jeg tror det skjer på søndag. Rosenborg grisebanker Odd. Ingenting tilsier det, derfor skjer det. sånn har det jo vært hele sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 21.09.2005 11:06 Post subject: |
|
|
Bare unngå å la Frode Johnsen spille, så går det nok bra... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
hr_ansjos Junior

|
Posted: 21.09.2005 11:34 Post subject: |
|
|
Det jeg frykter mest på denne kampen er at motstanderen som vanlig legger seg langt bakpå banen, stabler 11 mann i høyden inne i mål og Rosenborg blir stående og stange til de mister fokus.
Feigt, men det funker i år. _________________ "...and the corporations sit there in their... in their corporation buildings, and... and, and see, they're all corporation-y... and they make money." |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.09.2005 13:00 Post subject: |
|
|
hr_ansjos wrote: | Det jeg frykter mest på denne kampen er at motstanderen som vanlig legger seg langt bakpå banen, stabler 11 mann i høyden inne i mål og Rosenborg blir stående og stange til de mister fokus.
|
Leser i Adresseavisen at Høgmos plan er å ligge ganske lavt og satse på kontringer. På hjemmebane vil denne taktikken være både feig og feil å satse på. RBK må tørre å spille fotball. Det er det spillerne kan best.
Tror Odd kommer til å innkassere tre poeng ganske lett, hvis RBK går for denne taktikken. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.09.2005 13:14 Post subject: |
|
|
Mot Odd søndag er det lynhurtige angrep som gjelder. Høgmo jobber for å samle RBK-laget på defensiven. Billige baklengsmål skal unngås. Individuelle defensive feil skal lukes bort. Det skal danne grunnlaget for kontringene. Høgmo har ikke tro på å gå over til ren krig for å berge plassen.
- Vi skal gjøre det vi er gode til - hurtig spill i lengderetningen. Vi har stort fokus på overgangsspill. Mot Odd skal vi komme med giftige kontringer, sier Høgmo.
Han vil ikke legge forsvaret helt tilbake på egen 16-meter.
- Å si at vi skal ligge lavt blir feil. Jeg vil kalle det halvhøyt. Avstandene skal være tette mellom spillerne. Vi skal være kompakte. Og når vi erobrer ballen skal vi kjøre hurtig frem i bakrom eller mellomrom, sier Høgmo.
Les mer: - Bli ferdig med å fordele skyld |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.09.2005 13:40 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
- Å si at vi skal ligge lavt blir feil. Jeg vil kalle det halvhøyt. Avstandene skal være tette mellom spillerne. Vi skal være kompakte. Og når vi erobrer ballen skal vi kjøre hurtig frem i bakrom eller mellomrom, sier Høgmo.
|
Problemet blir at Odd kan nekte plass i både bakrom og mellomrom. Hva da? Blir vel defensivt å snakke om å ligge kompakt med lagdelene og satse på kontringer når man spiller på hjemmebane. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.09.2005 14:11 Post subject: |
|
|
Begynner kanskje bli på tide med litt realisme også. Om man starter slik, regner jeg ikke med at vi ligger slik om det begynner li uti kampen og vi fortsatt trenger mål. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 21.09.2005 23:38 Post subject: |
|
|
tar selv med venner og foreldre til denne kampen. nå må alle mobilisere! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.09.2005 11:34 Post subject: |
|
|
fubar wrote: | Manus wrote: | Om Odd scorer først vinner nok de.. Om vi scorer først så... Kan alt skje. |
Uenig... sånn må vi for guds skyld ikke tenke!! |
Det er vel samma faen hvordan VI tenker? |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 23.09.2005 13:10 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | fubar wrote: | Manus wrote: | Om Odd scorer først vinner nok de.. Om vi scorer først så... Kan alt skje. |
Uenig... sånn må vi for guds skyld ikke tenke!! |
Det er vel samma faen hvordan VI tenker? |
Med den holdningen så lurer jeg på hvorfor i all verden du poster på dette forumet...? Kommer jo på samma faen hva du poster her?
og du har helt rett... kommer på ett ut hva vi tenker/føler/mener... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.09.2005 13:24 Post subject: |
|
|
fubar wrote: | Med den holdningen så lurer jeg på hvorfor i all verden du poster på dette forumet...? Kommer jo på samma faen hva du poster her?
og du har helt rett... kommer på ett ut hva vi tenker/føler/mener... |
Skjønner ikke helt sammenhengen mellom de to avsnittene er jeg redd.
Jeg poster her fordi jeg er opptatt av RBK, og trofast svart & hvit, men det betyr ikke at jeg alltid tror alt skal så bra med laget. Jeg har hatt en dårlig følelse i et par år nå. Skulle ikke forundre meg om vi rykker ned. Men hva så? Laget blir da ikke noe bedre om jeg bare sier 'nå vinner vi resten av kampene!!!'?
"Sånn må vi for guds skyld ikke tenke", skrev du, og jeg fatter ikke hva du mener med det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.09.2005 16:40 Post subject: |
|
|
- Det er gunstig å møte Rosenborg nå. Vi skal ikke stå og vente. RBK er ikke lenger uslåelig på Lerkendal. Laget sliter med å føre kamper. Vi skal spille ball og la dem løpe etter, men vi undervurderer dem ikke, sier Gaute Larsen.
Les mer: Nekter å undervurdere RBK
Tipper for øvrig at vi skifter høyreback på søndag: Basma klar |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.09.2005 16:52 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
Tipper for øvrig at vi skifter høyreback på søndag |
Og da frykter jeg at Strand blir flyttet opp på midtbanen og Skjelbred ut på benken igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 23.09.2005 17:45 Post subject: |
|
|
Ser på Nrk-tekst-tv de Ornelas får 3 kamperskaratene, men ikke før etter kampen mot RBK! _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
|