View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.08.2005 23:05 Post subject: Høgmo og 4-2-3-1 |
|
|
Noen som har peiling på Høgmo`s disposisjoner offensivt under Tromsø`s 2004 sesong ?
Jeg syns å huske at de Lars Iver Strand hadde den offensive midtbane/hengende spiss rollen og at Årst var på topp.
Stemmer dette ?
Isåfall så er det vel trolig at F.Johnsen etterhvert vil få sterk konkurranse fra Eguren og R.Strand og på sikt også Skjelbred i den offensive midtbaneposisjonen ?
Spillte Tromsø noen gang med noen spillere av F.Johnsens type i denne posisjonen ?
Hvilke potensiale ser dere for Braaten i dette systemet ? Som jeg ser det så kan han glatt spille i samtlige av de 4 offensive posisjonene, menst jeg ikke ser F.Johnsen i noen.... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 11.08.2005 23:38 Post subject: |
|
|
Blir bra om Daniel får en posisjon han trives i, men han bør piskes daglig om han ikke jobber! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.08.2005 23:47 Post subject: |
|
|
Tror vel Kovac spilte i den posisjonen de gangene han og Årst var på banen samtidig, men det kan hende jeg tar feil. Jeg vil uansett gjerne se Eguren i den rollen, F. Johsen passer nok ikke helt i en slik rolle, det har vi da sett før.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 17.08.2005 17:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.08.2005 23:50 Post subject: Re: Høgmo , 4-2-3-1, Tromsø, RBK og F.Johnsen |
|
|
Litjeggen wrote: |
Hvilke potensiale ser dere for Braaten i dette systemet ? Som jeg ser det så kan han glatt spille i samtlige av de 4 offensive posisjonene, menst jeg ikke ser F.Johnsen i noen.... |
Den eneste plassen Braaten bør spille er spissplassen etter min mening. Det er fordi han er altfor egoistisk og for lite oppmerksom på spillerne rundt seg til at han bør spille lenger bak. Tror det blir vanskelig å få til noe 'oppbyggende spill' med Braaten i en midtbane- eller ving-rolle. |
|
Back to top |
|
 |
wonderbao Junior
|
Posted: 11.08.2005 23:51 Post subject: |
|
|
Jeg er litt skeptisk til denne formasjonen. Blir man for defensivt, blir det vanskelig å bygge opp et godt angrep og kan resultere til lange baller mot en enslig spiss. For defensivt så mener jeg at midtbanen ligger for langt tilbake siden de 2 bakerste i midtbanen kan bli for svak mot lag med sterke midtbanespillere, dermed må de 3 offensive tilbake og hjelpe til.
Spiller vi for offensivt, kan det fort komme farlige kontringer imot siden midtbanen ikke har nok folk til å stoppe. En 4-4-2 formasjon virker mer stabilt og man kan variere mellom defensiv og offensiv spilling uten for stor risiko.
Men alt dette er bare synsing fra min side, får håpe jeg tar feil og at formasjonen passer bra til Rosenborgs spillestall.
Personlig så vil jeg bruke Braaten i høyre offensive siden og Skjeldbred på venstre, mens en Strand passer kanskje godt i midten siden han da med sin gode løpskapasitet kan starte tidlig på et av sine lange løp. Eguren ville også ha passet bra i den midtre rollen siden han er en offensiv spiller med god skuddfot, og kan forhåpentligvis holde ballen lenge i laget.
Med skadefri RBK stall ville jeg ha eksperimentert med disse spillerne:
Rønningen
Koppinen - Lago - Kvarme - Dorsin
Strand - Berg
Braaten - Eguren - Skjeldbred
Helstad |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.08.2005 23:55 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Tror vel Kovac spilte i den posisjonen de gangene han og Årst var på banene samtidig, men det kan hende jeg tar feil. Jeg vil uansett gjerne se Eguren i den rollen, F. Johsen passer nok ikke helt i en slik rolle, det har vi da sett før.. |
Kovacs spilte kun 7 kamper for Tromsø i fjor, alle som innbytter for Lars Iver Strand, med unntak av en kamp der han erstattet Karim Essediri. Jeg mener å huske at Tromsø gjorde om formasjonen til 4-4-2 når han kom på banen, og pumpet masse baller opp mot han og Årst. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.08.2005 23:59 Post subject: |
|
|
wonderbao wrote: |
Med skadefri RBK stall ville jeg ha eksperimentert med disse spillerne:
Rønningen
Koppinen - Lago - Kvarme - Dorsin
Strand - Berg
Braaten - Eguren - Skjeldbred
Helstad |
Jeg ville ha brukt følgende lag hvis alle hadde vært skadefrie.
Rønningen
Riseth - Lago - Kvarme - Stensaas
Skjelbred - Berg
Jamtfall - Eguren - Storflor
Braaten |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.08.2005 00:18 Post subject: |
|
|
Gleder meg til vinteren jeg, da kan de teste ut forskjellige spillere med hverandre. Tror neste sesong blir en knall sesong. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.08.2005 00:20 Post subject: |
|
|
Vi skal med andre ord ikke ha lagets toppscorer på banen. Vi skal ikke ha lagets kaptein på banen, og vi skal ha en 16 år gammel uferdig ving på banen i stedet. Jeg kan ikke akkurat skryte på meg å være enig. I tillegg skal du ha Riseth på backen. Hvorfor i all verden? Kunne det ikke vært litt kjekt med offensive backer da?
Er ikke så sikker på om Stensaas har fortjent venstrebackplassen særlig mer enn Micke heller da. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.08.2005 00:31 Post subject: |
|
|
Jamtfall danker ihvertfall ikke ut Helstad ennå! Hm.. Også passer Kvarme best på høyre midtstopperplass. Jeg vil vente med slik synsing til Høgmo har fått tid på seg. Dvs. til neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2005 00:35 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Vi skal med andre ord ikke ha lagets toppscorer på banen. Vi skal ikke ha lagets kaptein på banen, og vi skal ha en 16 år gammel uferdig ving på banen i stedet. Jeg kan ikke akkurat skryte på meg å være enig. I tillegg skal du ha Riseth på backen. Hvorfor i all verden? Kunne det ikke vært litt kjekt med offensive backer da?
Er ikke så sikker på om Stensaas har fortjent venstrebackplassen særlig mer enn Micke heller da. |
Helstad er ingen ving, og er aller best i et 4-4-2 system som en av to spisser. Som enslig spiss anser jeg Braaten som et bedre valg. Han er bedre i lufta og kan gjøre mer på egen hånd.
Roar Strand syns jeg ikke er så bra som alle vil ha det til. Han var bedre for 4-5 sesonger siden enn han er nå. Av og til har han noen superkamper, men er altfor ofte anonym han også, i likhet med andre. Han vil i tillegg lide av at et 4-2-3-1 system ikke har noen indreløperroller som han passer best til. Noen ving er heller ikke Roar Strand. Jeg tror derimot Michael Jamtfall kan bli en topp ving hvis han får sjansen i noen kamper, og han er 18 år, ikke 16, så det er på tide syns jeg.
Høyrebacken står mellom Riseth og Koppinen, og det er nettopp fordi jeg tror Riseth er bedre offensivt at jeg vil ha han der. Han er også et aktivum med sin innsats og vinnervilje. Riseth har jo spilt både midtbane og spiss tidligere, og kan bidra med mye offensivt.
Jeg har ingen som helst tro på Dorsin. Han plasserer seg dårlig, svikter i markeringene og har en variabel pasningsfot. Stensaas spilte jo glimrende i Royal League i vinter, og var ok i de første seriekampene. Så ble han syk, men nå som han er frisk igjen vil det være naturlig at han spiller fremfor Dorsin som vi kan selge først som sist. |
|
Back to top |
|
 |
Vajp Junior
|
Posted: 12.08.2005 00:53 Post subject: |
|
|
Hvis Jamtfall snart ikke får debuten sin, så må det være noe galt.
Hver gang han får ballen på RBK2, så blir det målsjanse. _________________ Oh Yeah! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2005 00:59 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jamtfall danker ihvertfall ikke ut Helstad ennå! |
Pr dato er sikkert Helstad bedre, men det blir for kortsiktig å tenke slik. Helstad vil nok ikke utvikle seg veldig mye som vingspiller. Det vil derimot Jamtfall gjøre, og da gjelder det å la ham få lov til det. Hvis ikke så ender han desillusjonert opp i Moss som 21-åring. Jeg tror han veldig fort vil være en klart bedre ving enn Helstad hvis han får noen måneder på seg. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.08.2005 01:06 Post subject: |
|
|
Jeg mente ikke på vingplass, men på laget i det hele tatt. Synes Helstad bør spille midtspiss, uten tvil.
Jamtfall kan gjerne få prøve seg, men å gå fra det til å si at han bør spille fast, er å ta i. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2005 01:11 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg mente ikke på vingplass, men på laget i det hele tatt. Synes Helstad bør spille midtspiss, uten tvil.
Jamtfall kan gjerne få prøve seg, men å gå fra det til å si at han bør spille fast, er å ta i. |
Vi har jo ingen andre høyrevinger som kan drible og slå innlegg, så Jamtfall fast syns jeg er helt OK.
Helstad vil falle litt igjennom og bli for lett som enslig spiss, akkurat slik han gjorde på onsdag. Han er ingen Årst/Iversen/Carew-type som har fysikk og hodestyrke til å ta imot ballen og gjøre ting på egen hånd, det har derimot Braaten. Derfor mener jeg Helstad blir litt overflødig på Rosenborg. Skal han brukes bør vi spille 4-4-2, ellers blir han kun en nødløsning på plasser han egentlig ikke passer på. Da er det bedre å selge ham. Ettersom han har scoret en del mål i en såpass dårlig sesong kan vi sikkert få igjen litt for ham, så kan vi heller kjøpe en spiss som passer inn i 4-2-3-1-systemet som Høgmo har sagt ifra om at har kommet for å bli. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.08.2005 01:25 Post subject: |
|
|
Hæ? Helstad har da vært best på Rosenborg i år! Jo, han klarer å gjøre ting på egenhånd. Er ikke så sjelden han utfordrer og får avsluttet. Du kan ikke si at han ble for lett på onsdag. Rosenborg etablerte aldri noe angrep for å støtte han og det var nesten aldri en god pasning som traff han. Braaten er ikke noen målscorer heller. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 12.08.2005 01:37 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hæ? Helstad har da vært best på Rosenborg i år! Jo, han klarer å gjøre ting på egenhånd. Er ikke så sjelden han utfordrer og får avsluttet. Du kan ikke si at han ble for lett på onsdag. Rosenborg etablerte aldri noe angrep for å støtte han og det var nesten aldri en god pasning som traff han. Braaten er ikke noen målscorer heller. |
ja, vanskelig å utrette noe når man nesten aldri får ballen...
Helstad har vært jevnt god i år! Den rollen han fikk på onsdag passer ham perfekt! |
|
Back to top |
|
 |
Vajp Junior
|
Posted: 12.08.2005 03:05 Post subject: |
|
|
Jamtfall spiller vel venstre (?) _________________ Oh Yeah! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.08.2005 03:17 Post subject: |
|
|
Spiller på begge sidene, tror jeg |
|
Back to top |
|
 |
Vajp Junior
|
Posted: 12.08.2005 05:29 Post subject: |
|
|
Har ikke jeg sett i de kampene jeg har sett han.
Og han har jo også venstrefot, så..
Vel, han har vel både høyre og venstre, men dere skjønner hva jeg mener. _________________ Oh Yeah! |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 12.08.2005 08:01 Post subject: |
|
|
Helstad har jo selv sagt at det er i rollen som enslig midtspiss han trives best.. og dermed er det vel kanskje naturlig at det er da han presterer best også, det funket jo allerede etter første kamp i denne formasjonen mot steau i en ganske sjansefattigkamp for Rbk sin del, etter hvert som formasjonen har blitt drillet skikkeli inn i troppen og Rbk er på vei mot god gammel form og har en haug med sjanser, da tror jeg nok Helstad gjerne putter nok mål til å trone øverst på toppscorerlista.. eller?  _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.08.2005 09:18 Post subject: |
|
|
Michael er nok ikke klar for å være fast, men jeg hadde gjerne sett ham matchet litt mer på a-laget ja. framtidens type spiller. rask, driblesterk, og tobeint.
Og så slekter han jo på de rette folka!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2005 09:29 Post subject: |
|
|
2my wrote: | Helstad har jo selv sagt at det er i rollen som enslig midtspiss han trives best.. og dermed er det vel kanskje naturlig at det er da han presterer best også, det funket jo allerede etter første kamp i denne formasjonen mot steau i en ganske sjansefattigkamp for Rbk sin del, etter hvert som formasjonen har blitt drillet skikkeli inn i troppen og Rbk er på vei mot god gammel form og har en haug med sjanser, da tror jeg nok Helstad gjerne putter nok mål til å trone øverst på toppscorerlista.. eller?  |
Helstad passer best som en av to spisser i 4-4-2. At han har sagt noe annet tror jeg ikke på. Mulig han kan ha sagt at han passer best i den enslige spiss-rollen i RBK, men det er jo fordi vi ikke spiller 4-4-2.
... og det fungerte ikke etter første kamp! |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 12.08.2005 09:32 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | 2my wrote: | Helstad har jo selv sagt at det er i rollen som enslig midtspiss han trives best.. og dermed er det vel kanskje naturlig at det er da han presterer best også, det funket jo allerede etter første kamp i denne formasjonen mot steau i en ganske sjansefattigkamp for Rbk sin del, etter hvert som formasjonen har blitt drillet skikkeli inn i troppen og Rbk er på vei mot god gammel form og har en haug med sjanser, da tror jeg nok Helstad gjerne putter nok mål til å trone øverst på toppscorerlista.. eller?  |
Helstad passer best som en av to spisser i 4-4-2. At han har sagt noe annet tror jeg ikke på. Mulig han kan ha sagt at han passer best i den enslige spiss-rollen i RBK, men det er jo fordi vi ikke spiller 4-4-2.
... og det fungerte ikke etter første kamp! |
Helstad har nok sagt det. fungerte ikke det mot steaua? resulterte det ikke i et mål i en kamp der rbk la seg bakpå.. første kamp med ny taktikk og han scorer.. nei det fungerte visst ikke, hmmm... _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2005 09:38 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hæ? Helstad har da vært best på Rosenborg i år! Jo, han klarer å gjøre ting på egenhånd. Er ikke så sjelden han utfordrer og får avsluttet. Du kan ikke si at han ble for lett på onsdag. Rosenborg etablerte aldri noe angrep for å støtte han og det var nesten aldri en god pasning som traff han. Braaten er ikke noen målscorer heller. |
Mot gode lag er det lett å bli presset litt bakpå i den formasjonen Høgmo har valgt. Da blir fort spissen ganske ensom der fremme, og da trengs en med mere muskler og hodestyrke enn hva Helstad har. Braaten er bedre på begge disse tingene. At Helstad har vært best i år er jeg også uenig emd deg i. Han har scoret flest mål, men spillet har vært så som så. Jeg tror nok Brattbakk ville scoret minst like mange mål hvis han hadde fått like mange spilleminutter som det Helstad har fått.
Er enig i at han kan gjøre ting på egen hånd, men Braaten er nok mye bedre på dette området og bedre mot topp motstandere.
Hadde vi spilt 4-4-2 ville Helstad vært et opplagt valg som en av to spisser. |
|
Back to top |
|
 |
|