English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Helstad som midtspiss?

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Makkverk
Veteran

PostPosted: 05.05.2005 22:18    Post subject: Helstad som midtspiss? Reply with quote

RBK Kan thorstein være et bedre alternativ som midtspiss en frode? Han viste fine tendenser i dag. Nå har jeg riktignok ikke mulighet til å
se kamper på Lerkendal på grunn av mitt bosted, men jeg oppfattet thorstein og Lille-Per som de beste spillerene i kampen. Thorstein er raskere enn Frode. En bakromsspiller. Kan det være på tide for Rosenborg å bytte ut de møtende sterke spissene med raske bakromsspillere, er mitt spørsmål.

Når sant skal sies, synes jeg Thorstein kanskje må prestere i flere kamper, før han får skikkelig tillit. Frode har jo vært god i flere år!! RBK

Last edited by Makkverk on 06.05.2005 11:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 05.05.2005 22:48    Post subject: Re: Helstad som midtspiss? Reply with quote

Makken wrote:
Nå har jeg riktignok ikke mulighet til å
se kamper på Lerkendal på grunn av min alder og bosted

Er du pensjonist? Wink
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 05.05.2005 23:01    Post subject: Reply with quote

Helstad scorte, men gjorde ikke noen spesielt stor kamp.., men etter noen kamper fra start kommer han seg!
Veteran

PostPosted: 06.05.2005 01:15    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
Helstad scorte, men gjorde ikke noen spesielt stor kamp.., men etter noen kamper fra start kommer han seg!

Men det å score 2 mål på en dårlig dag, er det ikke alle som gjør... Er det ikke nettopp det som skiller toppspisser fra ordinære spisser?
Recon
Legende

PostPosted: 06.05.2005 08:10    Post subject: Reply with quote

Godt sagt, Joakleis!

Bra prestasjon på mål nr 2 forresten. Pasninga fra Daniel er dårlig, så han må bakover og hente den, før han curler den rundt keeper.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 06.05.2005 08:53    Post subject: Reply with quote

Ja Helstad må spille midtspiss. Den er grei. Det har jeg sagt helt siden han kom i fjor sommer. Hva Frode Johnsen da skal gjøre er jeg ikke sikker på. Benken er nok det mest nærliggende. Helstad har scoret 3 mål på 2 kamper fra start. Frode Johnsen har scoret 0 i 4 kamper på rad som midtspiss. Akkurat nå så sier det det meste og Helstad skal spille midtspiss mot Lyn på søndag. Håper det går like bra mot Lyn på Ullevål i år som det har godt de siste 2 årene. Da har jo Rosenborg nærmest kjørt over Lyn.

I kampen mot Lyn så bør Rosenborg stille med nesten det samme laget mot Lyn som mot Start med kanskje noen forandringer i forsvaret. Er Koopinen snart frisk? Han vil jeg ha innpå så snart som mulig. Han har jeg tro på.
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 06.05.2005 11:05    Post subject: Re: Helstad som midtspiss? Reply with quote

Mikkmakk wrote:
Er du pensjonist? Wink

Skoleelev... Men bor langt fra Trondheim Wink
Makkverk
Veteran

PostPosted: 06.05.2005 14:19    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Ja Helstad må spille midtspiss. Den er grei. Det har jeg sagt helt siden han kom i fjor sommer. Hva Frode Johnsen da skal gjøre er jeg ikke sikker på. Benken er nok det mest nærliggende. Helstad har scoret 3 mål på 2 kamper fra start. Frode Johnsen har scoret 0 i 4 kamper på rad som midtspiss. Akkurat nå så sier det det meste og Helstad skal spille midtspiss mot Lyn på søndag. Håper det går like bra mot Lyn på Ullevål i år som det har godt de siste 2 årene. Da har jo Rosenborg nærmest kjørt over Lyn.

I kampen mot Lyn så bør Rosenborg stille med nesten det samme laget mot Lyn som mot Start med kanskje noen forandringer i forsvaret. Er Koopinen snart frisk? Han vil jeg ha innpå så snart som mulig. Han har jeg tro på.

Cool Husk nå på at Frode kan brukes som midtbane!!
Recon
Legende

PostPosted: 06.05.2005 14:26    Post subject: Reply with quote

Makken wrote:
Stano_11 wrote:

Cool Husk nå på at Frode kan brukes som midtbane!!

Ikke egentlig!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 06.05.2005 16:04    Post subject: Reply with quote

frode skal ikke inn som midtspiss iallefall dersom Per-joar har tenkt å gjøre noe fornuftig! og han passer egentli ikke som midtbane heller... Vi får satse på han som en superinnbytter dersom vi trenger han...
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 06.05.2005 16:23    Post subject: Reply with quote

Rekdal og VIF har kjempesuksess med 4 3-poengere med Drillo-fotball og direkte spill etter at de "spillte" seg til tap mot Ham-Kam.

Perry følger muligens opp ? :

Quote:
- Vi har startet som seigmenn i to bortekamper nå og skapt alt for lite målsjanser, sier Per Joar Hansen til adressa.no.

Til tross for at det har vært mye å gå på rent spillemessig, har resultatene borte vært bra med en seier over Bodø/Glimt og uavgjort mot Lillestrøm.

- Vi har mistet for mange baller på vei fremover. Dermed er vi blitt strukket ut. Mot Lyn må vi forsøke å få til et mer direkte angrepsspill og ikke begynne å vase rundt på midtbanen som vi hadde tendenser til også i kampen mot Start, sier Perry.

Direkte angreps-spill mot Lyn får en ved å bruke Helstad på topp og slå mer direkte mot Helstad, Ødegaard og Braaten.

Tror vi kan forvente mer og mer "Drillo-fotball" av alle lagene framover, også RBK. VIF bruker langpasning i 2/3 av oppspillene og det gir resultater om en liker det eller ei. Brann blir nok neste lag som satser mer direkte etter at B/G "knuste" de i Bergen.

Frode Johnsen kan godt sitte på benken mot Lyn, med beskjed til Helstad om at det skal løpes til det er tomt, så kan vi bruke en revansjesugen og kjempende Frode de siste 30...

En god kamp som stopper er ikke nok til å sette ut Hoftun i mine øyne. SÅÅÅ dårlig er IKKE Hoftun.
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2005 16:52    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
En god kamp som stopper er ikke nok til å sette ut Hoftun i mine øyne. SÅÅÅ dårlig er IKKE Hoftun.

Synes jeg bestemt heller ikke. For selv om Frode var brugbar som stopper, var han jo til dels skyld i Starts bedste chance, da han misser en tackling i første halvleg. Tror der bliver mere tryghed med Hoftun der bak.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 06.05.2005 20:05    Post subject: Reply with quote

Det er lenge siden RBK har gått av banen med null baklengs og Hoftun som stopper.. Hoftun er ikke direkte dårlig nei, men klart på hell. Og det sier jeg selv om jeg mener Hoftun er en av tidenens RBK spillere. Johnsen er en særdeles nyttig spiller å ha på banen ikraft av hode egenskapene sine. Og de kommer han til å få brukt også som stopper på cornere etc. Nå gjorde Perry noen bra taktiske valg i den siste kampen. Håper han fortsetter å overraske. Og jeg tror Johnsen kan bli en kanon-midtstopper. Han er bra i angrep også. Men RBK blir ofte litt tregere i framdriften pga Johnsen.

Så rart det enn høres: Johnsen og Basma er det beste stoppekonstellasjonen jeg har sett i RBK i år. Hvorfor stoppe noe som fungerer så bra.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2005 20:33    Post subject: Reply with quote

Mikkmakk wrote:
Det er lenge siden RBK har gått av banen med null baklengs og Hoftun som stopper.. Hoftun er ikke direkte dårlig nei, men klart på hell. Og det sier jeg selv om jeg mener Hoftun er en av tidenens RBK spillere. Johnsen er en særdeles nyttig spiller å ha på banen ikraft av hode egenskapene sine. Og de kommer han til å få brukt også som stopper på cornere etc. Nå gjorde Perry noen bra taktiske valg i den siste kampen. Håper han fortsetter å overraske. Og jeg tror Johnsen kan bli en kanon-midtstopper. Han er bra i angrep også. Men RBK blir ofte litt tregere i framdriften pga Johnsen.

Så rart det enn høres: Johnsen og Basma er det beste stoppekonstellasjonen jeg har sett i RBK i år. Hvorfor stoppe noe som fungerer så bra.

Hoftun har ikke spillet s¨å dårligi de tippeliga kampe jeg har set ham i indtil videre. Mod Lillestrøm var han en af de få der satte fart i omstillingsspillet, godt nok ikke så ofte, men mere and de andre på banen. Lige nu vælger jeg Hoftun som stopper over Frode. Frode var langt fra fejlfri mod Start, og selvom han er en gigant i luftrummet og har stor duelstyrke, synes jeg at Hoftuns erfaring opvejer disse.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2005 22:13    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Helstad har scoret 3 mål på 2 kamper fra start.

Inkl. noe fra straffemerket ja ...
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 06.05.2005 22:19    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Stano_11 wrote:
Helstad har scoret 3 mål på 2 kamper fra start.

Inkl. noe fra straffemerket ja ...

Noe en ikke fikk til i 2004 så det har betydning. ( om enn ikke så mye )

2 mål på hvor 110 minutter på hjemmebane er ikke så verst det heller med straffen som bonus.
Rutinert

PostPosted: 07.05.2005 11:29    Post subject: Reply with quote

jeg mener det ikke er noen tvil. Frode kunne for meg ha reist til Køben for min del. han har ikke noe i RBK å gjøre.
Ikke kom her å si at han er viktig på dødballer i mot, da jeg mener en spiss ikke skal ha den hovedoppgaven:) greit å ha det som en bonus, OM han er den beste spissen vi har.

Ellers syns jeg vi skal finne et stopperalternativ som er bedre enn frode johnsen på hodet, og raskere. Rosenborg er tross alt den beste klubben i Norden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 07.05.2005 12:07    Post subject: Reply with quote

Helstad spilte en helt ordinær kamp mot Start, men han løper mye og viser at han er interessert. Litt av grunnen til at han ikke var mer enn ordinær var en hel rekke håpløse oppspill fra Basma; høye baller mot Helstad som er feilvendt med to hodesterke stoppere i ryggen er meningsløst!
Frode Johnsen har vært usynlig i de kampene han har spilt på topp og bør sitte på benken. Han gjorde en ok figur på stopper-plassen, men ble avslørt et par ganger, feks den gangen i 1.omg som det ble henvist til over.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb