View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nerdal Junior
|
Posted: 25.04.2005 17:56 Post subject: "Dansken" og halve gammlehjemmet..... |
|
|
Frykter at dette kan bli veldig usakelig, men etter gårdagens kamp så er det en del frustrasjon som vil ut.
Til tider så spilte RBK god fotball, men til tider så var det rett og slett rævva. Klar Fredrikstad hadde en god keeper, men avslutningskvaliteten var langt fra på topp.
For å starte en plass, kanskje ved roten av all frustrasjonen min.
FRODE JOHNSEN! Mannen har ikke gjort noe siden han skrev under for RBK, eneste han har gjort det er å spilt en god landskamp. Men hva hjelper så det RBK?? Han har fått starte 3 av årets 3 seriekamper og ingen mål er det blitt. Med menn som Brattbakk og Helstad på benken så skal det ikke være lov. Man ser helt klart at mannen har ikke hjerte i klubben lenger og vil bort. La han få tenke over hva han har gjort og plaser han på tribunen/benken en kamp eller to så han kanskje våkner. Får nå trenger Rosenborg spillere som kan score mål og som vil score mål.
Så var det dette aldershjemmet der bake. Ja la oss få inn noen nye spillere der. De henger jo ikke med i det hele tatt. Igår så kunne man jo ha spilt en fotballkamp mellom lagdelene mellom midtbanen og forsvaret.
Nei nå makter jeg ikke mer, på med joggeskoene og ut å tren.
Dette er ikke sunt!! _________________ Den dagen du slutter å ville bli bedre,den dagen slutter du å være god |
|
Back to top |
|
 |
duriz Junior
|
Posted: 25.04.2005 19:19 Post subject: |
|
|
Trukke du følte med på kampen helt igår jeg !..
Ihvertfall ikke hele kampen .
Hvis du la merke til hvor god Frode er på defensiven, og han vinner hver enn duell i luftrommet, og klarer å stusse den videre og skape målsjangser videre .. Han vinner flere luftdueller og skaper sjangser for de andre på topp, som f.eks Braaten og Ødegård ..
Men, vi har ingen perfekt spiss, som er god på alt (Hode, teknikk, skuddstyrke, bevegelse, og alt det der) .. Det er bare sånn !! .. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 25.04.2005 19:55 Post subject: |
|
|
Duriz, må gi deg honnør for å være en ekte Frode-fan som holder med i motgang.... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 26.04.2005 08:38 Post subject: |
|
|
Jeg krever Frode på benken neste kamp. Det er uakseptabelt at han skal få prøve seg igjen og igjen og igjen når han for f... ikke får til noen ting. Gi helstad eller bratbakk sjansen; begynner å bli dødsens lei av klippekortfilosofien som til stadighet har svirret på lerkendal. Mener dog å huske herr hansen sa han skulle få slutt på dette.  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.04.2005 08:41 Post subject: |
|
|
Den største tabben i Rosenborg's historie var å kjøpe Frode Johnsen i 2000. Makan til møkkaspiller. En spiller som er like treg som en snegle, teknikk som ei halt ku, demping som en murvegg. Det eneste positive med han er hodespillet. Og man skal aldri skryte av defensivt arbeid av en spiss, DE SKAL SCORE IKKE VÆRE I FORSVAR.
Den nest største tabben var å tegne en ny kontrakt med han i vår. Hadde ledelsen i Rosenborg hatt baller mellom lårene så hadde de satt han på tribunen resten av sesongen og skaffet en ny spiss til sommeren. Det hadde vært det aller beste.
At denne spilleren skal være her kanskje i 4 år til får meg til å tenke kun negative tanker om framtiden. Han er en gammeldags spiller. Det er ikke slike spillere vi trenger. Vi trenger alt annet enn det.
En bør lage en revolusjon i Rosenborg. Kuppe et styremøte og kaste de udugelige folka på dør før man videre tar en opprensking i spillerstallen. Hiver elendige spillere på dør, koste hva det koste vil. Frode Johnsen, Erik Hoftun, Harald Brattbakk. Disse tre er ikke gode nok og bør finne seg noe annet å gjøre. De to siste har vært fantastiske spillere for Rosenborg, men nå må de erkjenne for seg selv at nok er nok. Frode Johnsen har aldri vært noen god spiller og kommer aldri til å blir det. Betalt Vålerenga 2 mill så han kan være en spiller for de.
Puh... |
|
Back to top |
|
 |
ødegaard Junior
|
Posted: 26.04.2005 11:59 Post subject: hmmm! |
|
|
håpe egentlig dokke ikkje e seriøse no... eg me he sett at Frode Johnsen ikkje akkurat e heilt på topp fortida, men verte feil om en ska bytte na ut ette 3 kampa! la han få lov til å spele sei iform, ette det eg huska va han svært delaktige i at vi vann serien i fjor... |
|
Back to top |
|
 |
Nerdal Junior
|
Posted: 26.04.2005 12:49 Post subject: |
|
|
Må si meg enig i mye av det Stano_11 sier. Hva har egentlig Frode gjort i år utenom å gå bak ryggen på klubben???
Ifjor var han e suveren spiller i tippeligaen, men hva presterte han når det var duket for CL??? Han faller så ENORMT igjenom når det blir internasjonal klasse over lagene.
Hadde han enda vært den beste, men det vet man no heller ikke, siden man ikke tester de andre. _________________ Den dagen du slutter å ville bli bedre,den dagen slutter du å være god |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 26.04.2005 13:33 Post subject: |
|
|
Det er veldig vanskelig å ta denne diskusjonen seriøst. Frode vant serien for oss i fjor -- ikke egenhendig, klart, men likevel. Det var ingen andre som stupte frem og satte inn 4-1 målet.
Enig i at han ikke har prestert i årets første kamper. Kan godt være lurt å la han kjenne presset og putte Helstad på banen. Men Frode er ikke vrakgods av den grunn.
Til slutt, en sjeldent humoristisk vri på hele greia fra mannen sjøl:
Frode Johnsen: Den samme som før? |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 26.04.2005 13:40 Post subject: |
|
|
He he he, det var ganske artig skrevet. Et aldri så lite sleivspark til oss blodtørstige supportere...  _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.04.2005 14:07 Post subject: |
|
|
Interessant hvordan Frode har så mye av æren for at det ble seriegull, og tydeligvis så liten part av alle misbrukte sjanser og straffespark...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 27.04.2005 09:08 Post subject: |
|
|
Leste litt det Otto Ulseth sa om Årst: "er et angrep alene". En slik midtspiss har vi ikke i Rosenborg, iallefall såfremt Frode Johnsen spiller. Han er fullstendig avhengig av sine medspillere for i det heletatt å være i nærheten av å skape noe. Det er der feilen ligger. En midtspiss SKAL klare å skape noe på egenhånd og skal være en trussel. Det har det ikke vært i Rosenborg siden Carew dro i 2000. Jeg vil ha tilbake en slik spiss. Som er en konstant trussel for motstanderens forsvar. Med Helstad på topp kan vi få noe av det, men når "Bambi" Johnsen har klippekort, ja da kan vi ikke forvente mye. Dessverrer... |
|
Back to top |
|
 |
mania Junior
|
Posted: 27.04.2005 10:19 Post subject: |
|
|
En ting er ihverfall helt sikkert, og det er at Frode Johnsen ikke har noe internasjonalt snitt over seg! Har den mannen noensinne gjort noe bra i CL? Bortsett fra den gangen vi slo Helsingborg 6-1 eller hva det var for noe!
Hvis Rosenborg har tenkt aa gjennoppta prestasjonene i CL fra gode gamle dager, ja da nytter det ikke aa ha Frode paa topp. I tippeligaen kan han kanskje heade inn ett maal eller 18, men dette duger ikke naar man moeter midtstoppere i europatoppen!
Kjoep inn noen som kan gjoere noe paa egen haand! |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 27.04.2005 12:58 Post subject: |
|
|
Vet vi om f eks Ã…rst er god nok mot Juventus og Bayern da? Nei...! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 27.04.2005 13:21 Post subject: |
|
|
Han er en bedre spiller enn Frode ihvertfall.
Men du klarer kanskje ikke se om noen spillere er bedre enn andre? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.04.2005 13:35 Post subject: |
|
|
Frode er den eneste norske toppskåreren i nyere tid som ikke er blitt solgt til en utenlandsk klubb. Det sier noe. |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
|
|
Poenget er ikke om akkurat Årst er bedre eller ikke, men at betgenelsen på han ("et angrep i seg selv") ikke kan brukes om Frode.
Frode har vel aldri fått en bakromspasning omtrent midtveis på banen ved en kontring, fintet bort to forsvarere, for så iskaldt å plassere ballen bak en utrusende keeper. For å si det sånn.
Enig i at denne killer-typen mangler. Braaten viser tydelige tegn til å være en sånn en, men som vi alle vet varierer han masse, og han vil neppe klare det så lenge han er flankspiller. Helstad kan være det på sitt beste, men jeg har mine tvil om han har skikkelig internasjonalt tilsnitt i og med at Rushfeldt danket han ut av Austria Wien. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
|
|
Recon wrote: | Men du klarer kanskje ikke se om noen spillere er bedre enn andre? |
Idiot...! |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 27.04.2005 13:46 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Frode er den eneste norske toppskåreren i nyere tid som ikke er blitt solgt til en utenlandsk klubb. Det sier noe. |
Ikke nødvendigvis...
For det første har ingen andre toppscorere gjort det særlig bra i "utlandet".. Rune Lange scorer i Belgia og Rushfeldt scorer i Østerrike, men nivået er ikke noe høyere der enn her hjemme.
For det andre så er trenden med at alle vil til det "fantastiske" utlandet for å spille fotball i ferd med å dø ut. Nivået og interessen her hjemme har hevet seg, og mange utreiste proffer vender hjem.
Men for all del... jeg sier ikke at Frode Johnsen er den spissen jeg aller helst ønsker jeg heller. Synes bare han får ufortjent mye pepper...! Skulle tro vi var bortskjemte drittunger hele gjengen... og det er vi vel kanskje også? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 27.04.2005 14:01 Post subject: |
|
|
retorikken tyder på det ja... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 27.04.2005 14:43 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke helt å se at Årst skulle være noen løsning for RBk. Ok han har killer-instinkt, men teknikken er vel på nivå med Johnsen. Skal det kjøpes inn en ny midtspiss så må denne være klart bedre enn Johnsen. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Nerdal Junior
|
Posted: 27.04.2005 15:24 Post subject: |
|
|
hehe, tydelig at det var ikke bare jeg som satt inne med litt frustrasjon.
Tror heller ikke løsningen er å hente Årst eller noen, poenget mitt var at RBK burde kanskje prøve andre spillere for å la de få vise hva de duger til.
Hva med Braaten som midtspiss??
Ellers så har jeg stor tro på at Helstad kan gjøre underverker. Han viser til stadighet at han er giftig og kan score mål.
Nå skiftes det så mye på de andre lagdelene så skjønner ikke hvorfor Frode skal få være skånet mot dette. _________________ Den dagen du slutter å ville bli bedre,den dagen slutter du å være god |
|
Back to top |
|
 |
|