View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 21.02.2005 15:17 Post subject: VIF vinner serien i 2005 |
|
|
1) Spiller for spiller er VIF`S og RBK`s stall omtrentlig på samme nivå (litt avhengig av smak og behag). Det blir neppe kvaliteten på RBK- spillerne som avgjør serien til RBK`s fordel.
2) Slik resultatene har vært siste sesong og frem til nå, har det vist seg at RBK kan tape for hvem som helst. Det gjør ikke VIF. I værste tilfelle spiller de uavgjort. Mao vil VIF antakeligvis være jevnere poeng sankere enn RBK.
3) VIF har et spillesystem som SITTER! og som alle spillerne tilsynelatende er trygge på. Systemet fungerer faktisk så godt at det virker som om VIF kan sette inn en hvilken som helst spiller på en hvilken som helst plass uten at det forstyrrer lagets prestasjon. De er ikke sårbare for skader.
4) Vi unnskylder oss med at RBK`s samhandling ikke fungerer pga mange nye spillere. Men jammen har VIF også det siste året skaffet seg mange nye spillere! Dette uten at det har påvirket LAGET negativt (heller positivt).
Kanskje vi skal innse at det er langt alvorligere ting som ligger bak RBK`s svake spill det siste året (++).
Fra en som aldri tar feil |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 21.02.2005 15:20 Post subject: |
|
|
HÃ¥per VIF rykker ned! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.02.2005 15:56 Post subject: |
|
|
et annet aspekt som ikke skal undervurderes er betydningen av å bli vant med å vinne.tidligere sesonger så hadde motstanderne nærmest tapt på forhånd når de møtte rbk,spesielt på lerkendal.dette har nå endret seg.flere lag har slått rbk de siste åra,også på lerkendal.motstanderne har nå virkelig trua på seier når de møter rbk,og det er essensielt i fotball.uansett gjør det at rbk ikke lenger nødvendigvis vinner når de har en middelmådig dag, noe de "alltid" gjorde tidligere |
|
Back to top |
|
 |
foppa Junior
|
Posted: 21.02.2005 16:47 Post subject: |
|
|
VIF er blitt er reell utfordrer. De har pr. dags dato en midtbane som fungere mye bedre enn RBKs . Kvaliteten pr. enkelt spiller er kanskje ikke høyere, men samhandlingen er bedre. Bratseth må raskt finne en erstatter til ø. berg. dvs. en spiller som er et par hakk over de andre, og dermed kan dominere midtbanen i norsk målestokk. sollie, winsnes, tettey og skjeldbreid er alle spennende spillere.spørsmålet er om noen av disse raskt kan heve seg. pr. dags dato er det winsnes som er det beste alternativet til berg sentralt. en av ildsjelen bak denne siten argumenterte også for at koppinen kunne være alternativ. det kan jeg ikke uttale meg om på dette tidspunkt.
angrepet trenger tid.
jeg vet ikke hvor smart det var å hente helstad. han fikk ikke spilletid i en liga som ikke er bedre enn elitserien. men før jeg dømmer han nord og ned, skal han få tid til å bevise det motsatte. Braaten og ødegård blir de viktigste brikkene i RBKs offensive spill denne sesongen. spørsmålet er om de kan levere varene ofte nok. daniel b. er det største talentet i Rosenborg trøya om dagen og vil trolig kunne utvikle seg gradvis som en følge av kvalitet på trening og kamper. han har fra skeid perioden dratt med seg noen unoter som han må ta tak i. han tenderer til å vente inn motstanderspillere istedet for å utnytte sitt forsprang. videre kan han bli borte fra kampen dersom han ikke blir spilt opp på. Disse rookiefeilene må han ta tak i..jeg kan litt for lite om ødegårds svake sider, men det kan se ut som han lider av noe av de samme symptomene som braaten. Dette utfra kampen mot vif. der han var rbks svakeste spiller.
keeper og kampoppsett
det kan bli så jevnt i år at keeperne avgjør serien. en annen faktor kan være kampoppsettet. har ikke studert det i det hele tatt., men det kan gi utslag |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.02.2005 17:26 Post subject: Re: VIF vinner serien i 2005 |
|
|
TomH wrote: | Kanskje vi skal innse at det er langt alvorligere ting som ligger bak RBK`s svake spill det siste året (++).
Fra en som aldri tar feil |
Bra innlegg Tomh. På tide å se skrifta på veggen. VIF er pr. dags dato et bedre lag. At rosenborg kommer tilbake kan selvsagt skje, men det er ingen selvfølge i at gamle prestasjoner blir kopiert igjen. Laget virker formasjonsløst og hvor har det blitt av kontringslaget Rosenborg, Det må vi lengre nord for å finne nå. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 21.02.2005 17:46 Post subject: |
|
|
Jag håller med i det ni säger... får bara hoppas att saker vänder på sig och att rbk's taktik börjar fungera...  |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 21.02.2005 22:23 Post subject: |
|
|
Nåja...VIF har helt klart vert heldig med en del av resultatene sine og statestikken gjør VIF mer suverene enn de egentlig har vert.
RBK produserer f.eks langt mer sjanser enn VIF og det har vert mye stang inn for VIF og stang ut for RBK.
Den offisielle statestikken til RL forteller bland annet at RBK har hatt 84 skudd hittil mot VIF`s 50... av disse hadde RBK 38 mellom stengene og VIF 27.
Defensivt så fungerer VIF meget bra og det Kjetil Rekdals tyske kynisme samt en offensiv spillestil som har mye Drillo i seg.
VIF`s spillestil er enkel og de behersker den god i motsetning til RBK`s som bytter på midtbanevarianter og ikke får stilen til å sitte.
Likevel så vil jeg framheve at RBK produserer mere sjanser, og blir en defensivt stabil så vil dette gi resultater på VIF`s nivå.
VIF er nå i utfordrerposisjon og i "flytsonen" som Eggen kaller det. Det gir selvtillit og tro på egne ferdigheter og en får maks ut av spillerne.
Fortsetter resultatene så vil en fort befinne seg i favorittposisjon men ballen spretter en og annen gang feil vei og da kommer de unødvendige tapene og uavgjortkampene og da spørst det om Rekdals gutter fremdeles il takle "favorittstempelet"
Det er fremdeles lenge til seriestart og det gjenstår å se om stabiliteten varer.
At de vil være med å kjempe i toppen er helt klart men jeg syns det er VEL tidlig å konkludere med at VIF har bedre forutsetninger enn RBK eller Brann når det gjelder å ta årets tittel.
VIF er ikke noe bedre enn RBK offensivt - de skaper klart færre målsjanser - de har gjort det i serien - og i Royal League.
VIF har derimot vert bedre defensivt og vinner 1-0 og 2-1 der RBK taper 1-1 og 2-3.
Imidlertid så er jeg overbevist om at RBK`s defensive spill vil sitte når en har fått alle de defensive spillerne matchtrente, og en har funnet ut hvordan en vil organisere midtbanen.
Jeg antar at RBK fremdeles har større slagkraft mot de mindre gode lagene og de er mot disse de fleste poengene blir hentet.
Interne oppgjør mellom VIF, RBK og Brann vil selvsagt spille en stor rolle for hvem som blir seriemester da det kanskje er tvilsomt at noen lag får en luke på mer enn 5-6 poeng.
Vi får se
Vi er i alle fall heldige med terminlista. Nokså lett åpning for vår del menst VIF har endel bortekamper i starten.
At VIF blir serieleder tidlig i sesongen tror jeg ikke noe på...  _________________

Last edited by LitjEggen on 21.02.2005 23:16; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 21.02.2005 22:37 Post subject: |
|
|
Jeg har litt tro på at vi får en overraskende start på tippeligaen i år... det har vært så utrolig mye fokus på Brann, VIF og RBK! For alt vi vet ligger alle disse midt på tabellen etter 6-7 runder, og kanskje Start og Ham-Kam troner på topp
I så fall tror jeg RBK tåler mer i fleisen enn VIF og Brann...  |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 21.02.2005 23:11 Post subject: Re: VIF vinner serien i 2005 |
|
|
TomH wrote: | 3) VIF har et spillesystem som SITTER! og som alle spillerne tilsynelatende er trygge på. Systemet fungerer faktisk så godt at det virker som om VIF kan sette inn en hvilken som helst spiller på en hvilken som helst plass uten at det forstyrrer lagets prestasjon. De er ikke sårbare for skader.
|
At VIF ikke er sårbare for skader er jeg vel ikke helt enig i. Det er ett lag med en imponerende sentral-linje men med skader i denne så er ikke ertatterne like gode.
Med Iversen som oppspillspunkt har VIF er VIF i den behaglige situasjonen at de kan spille meget enkelt ( sikt på Iversen ) eller bruke flankene når Iversen pådrar seg stor oppmerksomhet fra forsvars-spillerne.
Uten Iversen tilgjengelig så vil VIF slite langt mer med angrepsoppbygging...
Midtbaneterrieren Ardian Gashi er også en spiller som VIF vanskelig kan erstatte men herregud, de HAR god dekning, men først og fremst når det gjelder defensiv kvalitet. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
gastromat Senior

|
Posted: 21.02.2005 23:59 Post subject: |
|
|
Rosenborg kommer hardt tilbake å slår gliset av Vålerenga sesongen her! Det har jeg trua på... gidder ikke sitte syte fordi vålerenga har vunnet flere kamper enn rosenborg i vinter!! Stallen til Rosenborg er klart bedre enn noen annet tippeliga lag!  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.02.2005 00:55 Post subject: |
|
|
Som jeg ser det sitter (bokstavelig talt, faktisk) størstedelen av problemet til Rosenborg inne på brakka, bak døra det står "Sportsdirektør Rune Bratseth" på. Den mannen virker totalt uimottakelig for nytenkning og modernisering, og slik jeg ser det må han vekk for at RBK-skuta skal komme på rett kjøl igjen.
Når det gjelder VIF, så hører jeg media og de fleste supportere peke på Litjivers betydning for laget. Jeg, Ivar Morten Nordmark og kanskje noen flere mener imidlertid at han har fått ufortjent mye av æren for VIF's stabilitet, og at mannen som skulle hatt mer av æren står helt bakerst under kamp, og vokter målet. Jeg mener Arni var den viktigste faktoren for at VIF fulgte RBK til døra i serien i fjor, og vel så det, og jeg tror også at Reka & Co. vil merke hans evt. fravær bedre denne sesongen enn et fravær fra Litjivers. Hva Keving Keegan tenker med, skjønner jeg ikke, når han henter inn David James isteden for å forlenge Arnis kontrakt, men det er en helt annen sak.
Når det gjelder hvem som vinner serien iår, vil det nok stå mellom VIF, RBK og Brann (selv om jeg er usikker på hvor stabile Bergens stolthet kommer til å makte å være), men jeg vil også sette et utropstegn i margen ved siden av LSK under Rösler, Halle og Fjørtofts ledelse. Trioen alle har snakket om, har overskygget snakket om LSK, men jeg mener vi bør passe oss litt for dem også, selv om jeg egentlig tror det er litt for tidlig for dem å vinne serien ennå. Ellers er jeg spent på de nyopprykkede lagene, FFK og Viking med nye trenere, og og på om Ham-Kam makter å kopiere eller forbedre fjorårssesongen. Uansett, Tippeligaen kommer til å bli rekordjevn også i år. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 22.02.2005 04:29 Post subject: |
|
|
..for å si det sånn: potetene blit tatt opp sent i år  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.02.2005 09:18 Post subject: |
|
|
Hvis i det heletatt blir tatt opp potet. Mye beror hva som skjer fram til sommeren. |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 23.02.2005 14:10 Post subject: |
|
|
Jeg tror RBK tar gullet jeg Vålerenga har nådd toppen, nå er et bare en vei igjen og det er nedover. Aldri om de vinner Tippeligaen!! _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Bruiser Junior

Joined: 25 Aug 2004 Posts: 73 Location: Mellom bakkar og berg
|
Posted: 23.02.2005 19:19 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | VIF er ikke noe bedre enn RBK offensivt - de skaper klart færre målsjanser - de har gjort det i serien - og i Royal League. |
Både Vålerenga og Rosenborg har scora 9 mål i RL. Eg vil no påstå at dei som bruker færrast kjangser på å score måla er det beste offensive laget. Kvalitet i angrepsspel ligg i antall mål i forhold til målkjangser, så for meg er det liten tvil i at Vålerenga har vore bedre i begge faser av spelet, både det defensive og det offensive, enn Rosenborg. Det viser seg jo og på tabellen.
 _________________ SK BRANN |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 23.02.2005 20:06 Post subject: |
|
|
Heia Brann og VRF !!!!  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Bruiser Junior

|
Posted: 23.02.2005 20:57 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | Heia Brann og VRF !!!!  |
Velledalen og Ringen Fotballklubb? Heiter ikkje det no lenger, den heiter FK Sykkylven no
Men frå spøk til revolver, det må da gå ann å heie på ein klubb og fortsatt ha eit upartisk auge. Har sett -litt- for masse av fordommer og over-kanten-partiske meininger på det forumet her. Ikkje at det kun skjer her altså. Det er nok ein uting med dei fleste fotballsupportera. Merker at eg og har *fryktelig* lyst til å vere partisk og sjå alt med Brann-auge av og til, og har nok gjort det meir enn eitt par ganger
Generelt tips til alle fotballsupportera; Hjelp som regel å ta eitt par steg tilbake for å sjå heilheita av diskusjonen, ikkje kun sin klubb si side av den. _________________ SK BRANN |
|
Back to top |
|
 |
Lars Bendic Junior
|
Posted: 17.03.2005 17:28 Post subject: vålernega suger |
|
|
enga |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.03.2005 17:52 Post subject: |
|
|
Bruiser wrote: |
Generelt tips til alle fotballsupportera; Hjelp som regel å ta eitt par steg tilbake for å sjå heilheita av diskusjonen, ikkje kun sin klubb si side av den. |
Som du gjør på VPN?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 19.03.2005 00:36 Post subject: |
|
|
Vålenrenga er favoritt, men etter å ha sett Malmø kampen har jeg tro at vi tar hjem gullet nok en gang! Men det blir meget viktig å få en god start. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 19.03.2005 02:11 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett Vålerengas opptreden i går mot Brann, tror jeg de må heve spillet sitt betraktelig for og i det hele tatt begynne å snakke om seriegull. De spiller jo uten en konkret plan i angrepsspillet sitt, det synes jeg de har gjort lenge nå. De har som regel marginene på sin side, det er litt Chelsea over Enga synes jeg. Det er bare det at når Panzer har forsvunnet til Russland, tror jeg de er blitt svekket er lite hakk bakerst.
Neida, jeg har ikke glemt Ronny Johnsen.. Men jeg ville gjerne se at han kommer seg ut på den banen først, før jeg utroper han som noen trussel mot de andre angripene lagene i Tippeligaen.
Jeg synes altfor ofte det virker som om VIF går ut på banen for og ikke slippe inn mål.
Fortsetter RBK trenden fra hjemmekampen mot Malmø, blir det seriegull i år også.
Jeg er sikker på at det blir seriegull, jeg tror ikke Enga har nubbsjans.
Gadd ikke lese de punktene dine TomH.. |
|
Back to top |
|
 |
Bruiser Junior

|
Posted: 19.03.2005 05:43 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Som du gjør på VPN?  |
Veit ikkje kva du sikter til, men ja gjerne.
Ærlig talt, mono, Toom. Eg blir mildt sagt oppgitt når folk baserer eit par kampers prestasjoner som det dei evner ein heil sesong. At dokke blir sikre på at RBK tek gull etter å ha vunnet ein einslig kamp mens VIF og Brann speler uavgjort ein kamp vitner meir om hovmod og arroganse. Dessuten, kor gode er egentlig Malmø på ein norsk skala? Fjerde? Femte? Vålerenga møtte eit bedre lag på bortebane mens RBK møtte eit dårligere lag på heimbane. RBK-supportere bør ihvertfall vite forskjellen på heime og borte i fotball. _________________ SK BRANN |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.03.2005 16:59 Post subject: |
|
|
Bruiser wrote: | At dokke blir sikre på at RBK tek gull etter å ha vunnet ein einslig kamp mens VIF og Brann speler uavgjort ein kamp vitner meir om hovmod og arroganse. |
Nei, det vitner om at vi har vinni 13 på rad og veit hva vi snakker om. |
|
Back to top |
|
 |
hai Junior

|
Posted: 09.04.2005 10:18 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | HÃ¥per VIF rykker ned! |
Sweat dreeams _________________ Brunost |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 09.04.2005 11:43 Post subject: |
|
|
Hehe Vif vinner serien... Hehe.. Du kverker meg TomH! Bra du har humor da! _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
|