View previous topic :: View next topic |
Hvilken ukedag ønsker du at RBK skal spille (hjemme)kampene sine? |
Lørdag |
|
50% |
[ 67 ] |
Søndag |
|
48% |
[ 65 ] |
Mandag |
|
0% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 133 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 11.03.2005 14:53 Post subject: Kampdag |
|
|
- Helt generelt så er vi av den mening at søndag klokka 18 er det optimale tidspunktet for Tippeliga-kamper, sier arrangementssjef i Rosenborg, Endre Storholt.
Les mer: Ikke mandagskamper på Lerkendal
I 2002 og 2003 spilte RBK mange hjemmekamper på lørdager (klokka 19), etter ønske fra TV2. Rosenborg var altså ikke fornøyd med dette, men det er jeg!
Jeg synes lørdagskamper er det beste både på hjemme- og bortebane. Når det gjelder sistnevnte sak, kan jeg se for meg mange fine borteturer der bussen går fra Trondheim lørdag morgen og reiser hjem igjen når byen stenger i 03-tida natt til søndag. Bortefølget til lagene vil garantert bli større om lørdag blir fast kampdag i norsk fotball!
Hva synes dere? |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 11.03.2005 23:14 Post subject: |
|
|
Nei for all del ikke lørdager. Fotball har alltid blitt spilt hovedsaklig på søndager i Norge. Hvis det blir Lørdager tror jeg tilskuer snittet kommer til å synke i Norge. Folk i Norge bruker jo å dra på hytta i helgene og da gidder de ikke å reise derfra midt i helga. Sånn er livet i Norge. Fotball er avslutningen av helga for mange.
Hold søndagen hellig synes nå jeg. _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 11.03.2005 23:26 Post subject: |
|
|
Joda, syns egentlig det passer veldig bra med lørdager, men det er har vel vært prøvd ut før, uten særlig hell. Mener det var 94-sesongen det ble prøvd ut med lørdag 1600, som i England. Tror ikke det ble noen suksess, og da gikk de tilbake til søndagskvelden. Eller er det jeg som husker fryktelig dårlig?
Men er altså veldig enig i det med tanke på borteturene. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.03.2005 00:08 Post subject: |
|
|
Man kan sikkert ha kamper på lørdager, men for de som er interesserte i engelsk fotball hadde det vært en stor fordel å ha det etter klokken 18 i såfall. For min del synes jeg norsk fotball passer utmerket en søndag ettermiddag i fire/fem-tiden. Veldig godt å ha noe å se frem til på en søndag også.
Men når det gjelder Cupfinalen derimot, bør man snarest flytte den til lørdag kveld. Tror ikke utestedene rundt om i Oslo hadde tapt særlig på en lørdagsfinale.
(Beklager om jeg har gjort mitt for å spore av tråden, men jeg syntes det var like greit å ta opp dette med det samme, da det er en av mine hjertesaker, hva angår norsk fotball) _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 12.03.2005 22:03 Post subject: |
|
|
For meg personlig er nok Søndager den beste kampdagen, siden vi ofte er borte i helgen men kommer hjem til Rosenborg kamp på søndag. Men jeg får ikke dratt på Rosenborg kamper da fra Harstad uten å måtte ta fri mandag.
For all del ikke mandags kamper!!! _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 13.03.2005 20:57 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er best på Søndager. Det er jo ingenting å gjøre på den dagen ellers likevel  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.03.2005 21:29 Post subject: |
|
|
Ikke for å være mer enn sånn passe frekk, men hvor mange som vil ha søndagene, reiser på bortekamper, eller vil/prøver å gjøre det? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 13.03.2005 21:46 Post subject: |
|
|
Bortekamper på lørdag - og vi kan reise på tur
Hjemmekamper på søndag - og vi får stinn brakke |
|
Back to top |
|
 |
gastromat Senior

|
Posted: 14.03.2005 00:26 Post subject: |
|
|
Søndager! noen som jobber i helgene |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 14.03.2005 03:22 Post subject: |
|
|
Jeg reiser på min del av bortekamper. Og vil fortsatt ha kamper på søndager. Sånn har det alltid vært og sånn skal det være.
Når det er sagt så er jeg enig i at cupfinalen godt kan spilles lørdag i stede for søndag. Men greit for meg på at den er på søndag å. Greier å komme seg på jobb uansett. _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 14.03.2005 10:21 Post subject: |
|
|
Jeg synes det hadde vært fint med lørdag som kampdag. Det hadde nok vært mange fler som hadde reist på bortekamper da. For meg personlig, som bor i Oslo, hadde jo det også gitt meg mulighet til å få med meg mange flere hjemmekamper enn det jeg har mulighet for nå. _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 14.03.2005 17:25 Post subject: |
|
|
husker for et par år tilbake at TV-kampen gikk kvart over åtte på søndagskveld.
Da er omtrent ingen bortesupportere, og når Molde som oftest fikk dette tidspunktet, ble det tilnærmet tomt. Hadde kampen deres vært lørdag, hadde det vært mye mer folk.
Tror Lørdag passer best for (borte)fansen. Selv om jeg heller vil ha søndagen, da er jeg fri fra jobb. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 14.03.2005 18:10 Post subject: |
|
|
Søndager for min del. Det er en dag som ellers pleier å være kjedelig, derfor har man noe å se frem til den dagen og. Vi som bor på østlandet og følger Rosenborg kan jo bare ta en tre kvarters flytur ned igjen, blir ikke så stort problem. Selv om det kjekkeste sånn sett hadde vært lørdag, men tror tilskuer antallet hadde sunket noe. Er nok en grunn til at den er på den dagen den er. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.03.2005 18:29 Post subject: |
|
|
RBKw wrote: | Vi som bor på østlandet og følger Rosenborg kan jo bare ta en tre kvarters flytur ned igjen, blir ikke så stort problem. |
Det er ikke alle som har råd til å fly land og strand rundt for å se RBK i aksjon. Dermed kommer man seint/tidlig (stryk det som ikke passer) hjem når kampen på f.eks. Fredrikstad er ferdig først kl. 22. |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 15.03.2005 11:55 Post subject: |
|
|
RBKw skrev:
Quote: | "Søndager for min del. Det er en dag som ellers pleier å være kjedelig, derfor har man noe å se frem til den dagen og. Vi som bor på østlandet og følger Rosenborg kan jo bare ta en tre kvarters flytur ned igjen, blir ikke så stort problem." |
Det blir vel ganske dyrt om man skal drive å fly opp og ned til Trondheim hele tiden, og det blir vel ganske sent og stressende også, Hvis kampene slutter 20.00 er man da ikke hjemem før + - 22.00, og det er gasnke seint når det er skole/jobb dagen etter.
Hadde kampene derimot vært på en lørdag kunne man reise opp på kampdagen (eller eventuelt fredags kvelden) med buss/tog, noe som er mye billigere. Også kunne man kose seg på kampen og feire seier'n etter på, uten å stresse for å rekke et fly tilbake igjen. _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 15.03.2005 15:14 Post subject: |
|
|
Det er vel best å ha kampene på lørdager, for de tilreisende... |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 15.03.2005 17:33 Post subject: |
|
|
Det beste for tilreisende er at kampen starter klokken 1800 på søndag kveld. _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 16.03.2005 12:22 Post subject: |
|
|
Unnskyld med Jomer, men hvordan kan det liksom være best for de tilreisende om kampen starter 18.00 på en søndags kveld?? Det er kanskje det beste for de som bor i Trondheim, men for de som bor lenger unna blir det ganske vanskelig. _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 16.03.2005 18:18 Post subject: |
|
|
Jeg mente at når kampen starter klokken 1800 søndags kveld og kampen er i Oslo så er vi tilbake i Trondheim rundt tre natt til mandag og da er det ikke noe problem å komme seg på jobb. Eller hvis man kjører selv så er man tilbake en time eller to tidligere. Samme er det hvis noen fra Oslo reiser til Trondheim for å se kamp.
Går kampene på søndager så er det ihvertfall noe å glede seg til den kjedelige dagen ellers i året. _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.03.2005 18:25 Post subject: |
|
|
Er det bare matcher i Oslo som er bortekamper?
For ikke engang å begynne på det med evt. folk som trenger ferge etc for å komme seg hjem. Ikke ALLE som måtte ønske å reise på RBKs bortekamper kommer fra Trondheim!
Not your finest hour, Jomer! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 16.03.2005 18:39 Post subject: |
|
|
Fly er ikke så dyrt skjønner dere. Om man bestiller tidlig så er det billigere enn tog, sjekket dette da jeg dro til Trondheim siste seriekamp. Og det ble ca like dyrt, hvis ikke dyrere med tog opp og ned Høres bare dyrt ut med fly, og bestiller dere billetter tidlig er det jo mye billigere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2005 19:09 Post subject: |
|
|
RBKw wrote: | Fly er ikke så dyrt skjønner dere. |
Dyrt sammenligna med Kjernen Tours. |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 16.03.2005 19:17 Post subject: |
|
|
RBKw wrote: | Fly er ikke så dyrt skjønner dere. Om man bestiller tidlig så er det billigere enn tog, sjekket dette da jeg dro til Trondheim siste seriekamp. Og det ble ca like dyrt, hvis ikke dyrere med tog opp og ned Høres bare dyrt ut med fly, og bestiller dere billetter tidlig er det jo mye billigere. |
700 kr t\r (billigste alternativ, norwegian trh-osl) hver helg halve sesongen er ganske dyrt, i tillegg er det en halvtimes kjøring fra værnes til trondheim, og tar man tog på den turen koster det fort 150 kr t\r (om man ikke reiser kollektivt koster det vel 30-40 kr i bomutgifter på hell hver vei) og i tillegg er det reiseutgifter stedet kampen spilles på kanskje 100-200 kr t\r
Dvs: 700+150+100*13=
950*13=12350.
Det har ikke jeg penger til ...
+cup, CL, RL |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 16.03.2005 19:26 Post subject: |
|
|
og det blir vel sikkert ganske mye dyrere tenker jeg.
tenker på noe å leske seg med, billetter som sikkert er en tanke dyrere osv
edit:
...og sist, men ikke minst, kampbillett |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 18.03.2005 09:10 Post subject: |
|
|
Enig med deg Troinndern!! _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
|