English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kvarme klar for RBK!

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 14.01.2005 22:25    Post subject: Kvarme klar for RBK! Reply with quote

Nå er vi godt forspent med forsvarspillere! Dette går rektige veien!

Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 14.01.2005 22:57    Post subject: Reply with quote

Må si jeg har blanede følelser ovenfor denne "handelen". Beto er en stopper av internasjonal klasse som hadde fortjent fler kamper med flagget på brystet, ingen tvil om det. Han vil være en solid forsterkning for RBK både i serien og ute i Europa. MEN, han har passert 30 med god margin, noe som betyr at av 8 forsvarere er kun tre under 30 år. Uansett hhva Perry sier, er ikke dette holdbart i lengden, men akkurat nå skal vi glede oss over at midtforsvar og høyrebackplass har fått et valg til, noe som kommer svært godt med så lang som sesongen nå er blitt. Så får vi se hvordan han klarer seg, men jeg tror Beto kan herje såpass at Hoftun kanskje må kjempe for plassen på laget.
Troinndern
Veteran

PostPosted: 14.01.2005 23:12    Post subject: Reply with quote

Må si meg godt fornøyd. Kvarme har kanskje 3 år foran seg i RBK-drakta, og før den tid bør vi ha fått avla fram en ny.

Det er kanskje en enkel løsning, men hjemvendte proffer har vært suksess før!

Hjemvendte proffer med suksess: Ivers jr., Riseth, og Brattbakk for å nevne noen. Hvorfor skulle ikke Beto gjenoppta suksessen Riseth har vært for dagens lag?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 14.01.2005 23:18    Post subject: Reply with quote

Tror dette er virkeligheten som RBK må forholde seg til: Den norske serien er ikke attraktiv nok til å holde på veldig gode talenter. At vi finner en ung midtstopper på høyt nivå som blir like lenge i RBK som feks Hoftun er ønsketenkning. Kjøper vi spillere som feks Soma så er disse borte etter en sesong eller to. En kombinasjon av unge og eldre spillere kommer nok til å være virkeligheten framover også... Smile
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 15.01.2005 00:44    Post subject: Reply with quote

Er meget godt fornøyd med å ha Kvarme tilbake. Endelig en spiller som har "tempoet" ( er mer enn å springe fort det ) inne fra å ha spillt jevnt og fast mot tekniske og raske motstandere i Spania og Frankrike.

Aldersargumentet ovenfor Kvarme kjøper ikke jeg..han har minst to sesonger å gi, og de aktuelle yngre gode midtstopperne i Norge virker uaktualle på grunn av proffambisjoner...

Nå har i alle fall ett om ikke to år på å finne unge , raske gode midtstoppere...

Smile Smile

Bonusen er også at Hoftun nå kanskje blir aktuell på defensiv midtbane, der jeg lenge har ønsket han....
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 15.01.2005 01:40    Post subject: Reply with quote

2mas hvis du ønsker å hevne deg på VG så skal det sies at dem sier at Kvarme kommer til Trondheim i morra. Saken er at pappa møtte ham på City Lade igår, var å shoppa med barna Wink

"PS! Allerede i morgen er Bjørn Tore Kvarme på plass i Trondheim for å møte sine nye lagkamerater."

RBK
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 15.01.2005 04:43    Post subject: Reply with quote

Kvarme har vert her en stund han....
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.01.2005 14:05    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:
2mas hvis du ønsker å hevne deg på VG så skal det sies at dem sier at Kvarme kommer til Trondheim i morra.

He-he, så det. Beto har vel vært i byen siden før jul.
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 15.01.2005 14:14    Post subject: Reply with quote

Så ham på Torget noen uker siden jeg og...

SUPERT at vi får BETO!
Proff

PostPosted: 15.01.2005 16:25    Post subject: Reply with quote

Liker ikke dette idet hele tatt. Det betyr at en potensielt veldig verdifull plass for en ung forsvarspiller blir opptatt av en veteran som bare går nedover og nedover i karrieren. Liverpool - St. Etienne - Real Sociedad - Frigitt av Bastia og nå skal han signere for Rosenborg? Rolling Eyes
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 15.01.2005 19:50    Post subject: Reply with quote

Kvarme er ikke frigitt av Bastia av sportslige årsaker, men personlige....og karrieren hans er slett ikke så mye på hell at han ikke kan ende opp med å bli RBK`s viktigste spiller i 2005.

Vent å se...
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 16.01.2005 02:11    Post subject: Reply with quote

duttend wrote:
Liker ikke dette idet hele tatt. Det betyr at en potensielt veldig verdifull plass for en ung forsvarspiller blir opptatt av en veteran som bare går nedover og nedover i karrieren. Liverpool - St. Etienne - Real Sociedad - Frigitt av Bastia og nå skal han signere for Rosenborg? Rolling Eyes

Tja... Real Sociedad kjempet jo om seriegull i Spania helt til siste serierunde for to år siden... Og det med Kvarme som fast i førsteelleveren!

Jeg tipper Beto setter det året høyere enn noe som helst med de andre lagene du nevner. Tiden i Liverpool var vel preget av mye benkeslit?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.01.2005 03:41    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Tiden i Liverpool var vel preget av mye benkeslit?

Det første året i Liverpool (1997) var han fast på laget, og storspilte til høyre i forsvaret i en 3-5-2-formasjon. Blant annet valgte anerkjente France Football (magasinet bak "Gullballen") å ta med Kvarme på Årets lag i Europa!

Tidlig i '98 ble Beto imidlertid vraket. Samme sommer ble en viss herremann Vegard Heggem kjøpt fra RBK for hele £4 millioner, tok over høyrebackplassen umiddelbart og skjøt Kvarme ytterligere ut i kulden. I august 1999 ble Kvarme til slutt solgt til St. Etienne for £1 million.

Mer:

Quote:

The early signs were encouraging for Kvarme, who despite being a complete unknown in England before his arrival, took to the Premiership without any problems. His debut came at Anfield in a 3-0 win over Aston Villa, and he was outstanding on the right side of the reds three man central defensive system.

He was many observers man of the match that day, and he continued to impress for the rest of that season. He was a popular figure with the fans, who really took to his no-nonsense approach to defending.

(...) his subsequent fall from grace is something of a mystery. It all started to go wrong for the Norwegian when he was caught in possession during a Merseyside derby at Goodison.

Being robbed of the ball by Danny Cadamarteri and seeing the useless little bag of shite turn Neil Ruddock inside out before scoring at the Park End was something that Kvarme simply never recovered from. To make things worse, a couple of weeks later he made a carbon copy error at Anfield which allowed another useless bag of shite striker, Andy Cole, to also score against us.

Committing two such vital mistakes against the reds' two main rivals destroyed Kvarme's confidence, and he was never the same player after that.

(...)

He joined French side St Etienne, where he enjoyed something of a renaissance and even forced his way back into the international arena with Norway before earning himself a lucrative move to the Spanish Primera Liga with Real Sociedad.

Read more: Bjorn Tore Kvarme profille

Som jeg skrev i kommentaren min tidligere i dag, forsvant Kvarme mer eller mindre bort fra rampelyset da han gikk til fransk Ligue 1. Derfor er det vanskelig å finne særlig med artikler og reportasjer om årene hos grønntrøyene, som spilte E-cupfinale mot Bayern München i 1976.

Men i alle fall spilte Kvarme fast i fransk toppfotball, og St. Etienne var så fornøyde med sin aller første trønder at de allerede i debutsesongen til Kvarme, 99/00, ønsket å kjøpe to trøndere til: Harald Brattbakk og Bjørn Otto Bragstad.

Etter to sesonger i Frankrike ønsket eventyreren Kvarme imidlertid å fortsette karrieren i et nytt land. Flere klubber var interesserte, men han valgte til slutt å følger etter trener John Toshack som samme sommer fikk jobb i Real Sociedad. Forventningene i Spania var skyhøye til den etter hvert så rutinerte trondhjemske forsvareren:

Quote:

Spanias største fotballmagasin Don Balon beskriver nykommer Kvarme som den "norske muren" i et helsides portrettintervju med forsvarsklippen fra Trondheim.

Les mer: Velkommen til Spania, Kvarme!

Bjørn Tore Kvarme innfridde forventningene, og spilte fast på baskerlaget i tre sesonger. Høydepunktet kom som sagt sesongen 2002/03, da Sociedad nesten snøt Real Madrid for gullet. De ledet Primera Division to runder før slutt, før Zidane & Co. sikret gull i siste kamp.

Apropos Real Madrid: Kvarme hadde alltid et godt tak på de hvitkledde (på hjemmebane), her representert ved Morientes:

- Alltid gøy å slå Real Madrid! sa Kvarme etter 1-0-seieren i januar i fjor, mens i sølvsesongen året før ble det 4-2-seier.

For øvrig: Det jeg "fryktet" mest da forbindelsen Kvarme og RBK dukket opp igjen ved juletider, var hvor motivert han er. Både sommeren 2003 og i fjor sommer vurderte han å legge opp:

- Jeg er usikker på om det blir mer fotball på meg, sa Kvarme seinest i sommer.

- Ender jeg opp på den beslutningen at jeg flytter hjem, så blir det nok ikke mer fotball på meg.

Les mer: - Spiller ikke i Norge

Men det ble altså Bastia til slutt, hvor han i sommer skrev under for 1 + 1 sesong. I høst spilte Beto 10 av 19 seriekamper. En skade er grunnen til flesteparten av kampene han mistet. Det var altså ikke sportslige, derimot personlige årsaker til at han ba om å få kontrakten kansellert; fam. Kvarme trivdes rett og slett ikke på Korsika.

Når det gjelder motivasjonen, så håper og tror jeg at den er tilbake på topp for Kvarmes del.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 16.01.2005 04:03    Post subject: Reply with quote

Motivasjonen blir nok stor nok. Tror ikke han vil trivs på benken i "hjemkomst-sesongen"...

Konkurransen om plassene blir stor på hver eneste plass i år, og det tror jeg er første gangen - EVER.

INGEN har klippekort denne sesongen, og jeg tror en hjemvendt ex-proff yter mye mer når han må kjempe om plassen enn om han fikk garantert spilletid.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.01.2005 10:29    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg er veldig lykkelig over å ha fått Beto hjem.

Helt plutselig har vi nå god dekning i forsvaret (vel og merke når Riseth, Koppinen og Russell er friske ...), pluss at både Hoftun og Koppinen kan prøves som defensiv midtbane.

Jada!

Nå ser midtbanen vår ut til å være den tynneste lagdelen - dog litt avhengig av hvorvidt Hoftun/Koppinen får spille der.

Strand / Winsnes / Berg er greit, benken med Solli / PCS / Tettey er svakere. En lagdel med bare én landslagsaktuell spiller på benken er jo uhørt!
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 17.01.2005 11:46    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Strand / Winsnes / Berg er greit, benken med Solli / PCS / Tettey er svakere. En lagdel med bare én landslagsaktuell spiller på benken er jo uhørt!

Nå er velstrengt tatt både Tettey og PCS landslagspillere på alderbestemt nivå. Wink
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 17.01.2005 12:17    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Hallo !!!

Strand; Berg og Solli er alle landslagsaktuelle om de vil...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.01.2005 12:56    Post subject: Reply with quote

På BENKEN.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 17.01.2005 15:04    Post subject: Reply with quote

Åjaa - du mente "uhørt" Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb