English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bye, bye Christer George!
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 13.12.2004 14:34    Post subject: Bye, bye Christer George! Reply with quote

Jeg synes at det er veldig synd at du må forlate Rbk!
Og håper du får en fin karriere etter Rbk-oppholdet! Lykke til videre! Very Happy

Dette forteller mye om Christer George og han som persjon!

Din mening: Sæll itj'n George!
Skrevet av Kent Johansen, 2. desember 2004, 20:29
En ting vil være å selge Torjus, men å selge unna George vil ikke være så lurt nei...

Det er med lettet hjerte jeg ser at alt jeg har skrevet i tidligere innlegg har skjedd! Ola måtte ta sin hatt å gå, til og med med noe ære i behold. Roen har litt etter litt lagt seg over brakka, og de fleste har innsett at Ola ikke kunne styre skuta i Nordens største klubb.

Nå er det en ny sak jeg vil ha viljen min i!

Christer George må for all del IKKE selges!!! Jeg har hatt den store gleden av å slå av en prat med Georgie, og etter min mening er han den spilleren som i høyeste grad overfører åpenhet i klubben best ut i praksis!

Glemmer aldri da jeg kom inn i garderoben til RBK etter ei trening i fjor sommer og møtte Georgie splitter naken i døra. "Jaja, stig på," var det første han sa. Snakk om åpenhet!

Ikke nok med det, men for et talent! Jeg VET at om Georgie hadde fått 10-15 kamper etter hverandre, uten spekulasjoner om plassen sin, ville vi fått sett de 11-12 millionene klubben har betalt for han! I form er Georgie en av Norges beste "vingspisser"!!

Gi han tillit i stedet for å selge han til spottpris av det man kjøpte han for...

Kent Johansen, Vesterålen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
arnt
Veteran

PostPosted: 13.12.2004 18:42    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at jeg er langt på vei enig. Siden han kom tilbake fra Cordoba, så har han vist gode takter, synes jeg.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Svennie
Senior

PostPosted: 13.12.2004 19:10    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke Christer George har vist særlig mye bra siden han kom tilbake, så det er vel egentlig greit å selge han.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 13.12.2004 20:50    Post subject: Reply with quote

Men han har jo bare spilt noen innhopp i 5 måender!
Jeg synes ledelsen burte sett ham i minst 6 måender til, før de kom til en konklusjon! Embarassed Embarassed Embarassed Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
joakleis
Veteran

PostPosted: 13.12.2004 22:30    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vel kanskje det er greit å gi Christer muligheten til å skifte miljø, og gi han muligheten til førstelagsfotball. Han har gjort en god innsats for klubben, og jeg jubler ikke over at han drar. Håpe bare klubben har vett til å selge han først etter å ha fått inn en ny midtbanespiller.
mania
Junior

PostPosted: 14.12.2004 00:40    Post subject: Reply with quote

Synes det er helt geit at de lar goerge gaa jeg. Mannen har jo, etter min mening, ingenting aa tilfoere. Hvilke ferdigheter har han som kan heve laget da??? Sier ikke at han er en daarlig spiller, men han er dessverre ikke en spiller som kan vaere med paa aa ta RBK tilbake der de vil vaere.
Back to top
View user's profile Send private message
gastromat
Senior

PostPosted: 14.12.2004 00:47    Post subject: Reply with quote

hadde George fått mere spilletid, hadde han kommet til å bli en topp spiller! han har jo det meste av ferdigheter. blir trist å se han i annen drakt... han hører til i rbk på en måte! uansett så ønsker jeg han lykke til videre å håper at han fortsetter å være en toppspiller RBK
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 14.12.2004 12:41    Post subject: Reply with quote

Først av alt vil jeg si at jeg synes det er veldig synd Christer blir solgt/gitt bort. Noe sier meg at ikke noen klubb er villig til å gi mye penger for han da de vet hvor "desperate" RBK er etter å bli kvitt han.

De som har sett Geoerg i yngre dager vet hva slags talent han var, virkelig noe utenom det vanlige i norsk sammenheng. Dessverre har han ikke helt hatt den utviklingen vi alle håpet på, noe av det samme Morten Knutsen opplevde. Jeg mener at begge disse viste svært lovende takter i perioder, men da de trenge det som mest ble de sviktet av klubben. De måtte til en hver tid bevise at de var gode nok til fast plass, ellers ville en av gamlekara skyve dem ut igjen. Ingen spillere blomstrer under den slags press, særlig ikke unge spillere. Jeg er veldig skuffet over holdningen klubben viser, mange andre spillere som burde gått lenge før han, ut fra det de også har prestert i år. Personlig mener jeg at Hoftun, strand, ørjan, brattbakk alle store legender i klubben men faktorer som har vært med på å kvele de unge talentene klubben har hentet inn. Uansett hvor dårlig disse har spilt så er det til syvende og sist bare skader og lignende som har satt dem ut av laget over lengre tid.

Jeg håper Christer finner en klubb han trives i og at han kommer på rett spår før det er for sent. Han er for god til å bli en "Som kunne ha blitt noe stort". Typisk RBK, gi han bort og kjøpe han tilbake om ca 2 år for nye 6 - 8 millioner fordi han har blomstret opp og kjenner RBK kulturen..........

X.
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 14.12.2004 13:32    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg mener at begge disse viste svært lovende takter i perioder, men da de trenge det som mest ble de sviktet av klubben. De måtte til en hver tid bevise at de var gode nok til fast plass, ellers ville en av gamlekara skyve dem ut igjen. Ingen spillere blomstrer under den slags press, særlig ikke unge spillere.

I Tippeligaen 2001 spilte Christer George 24 kamper, like mange som Hoftun, Brattbakk, Arni, Basma, Strand, Skammels, og Winsnes. På disse 24 scoret han 4 mål -- til sammenlikning blant midtbanespillerne scora Skammels 7 og Strand 8.

I 2002 spilte han 20 kamper, flere enn Frode Johnsen (17) og Roar Strand (19), og scora 3 mål. Dagfinn Enerly scora 5 mål på 13 kamper. Skjønt ellers det året var det bare Brattigol som scora noe særlig.

Jeg vet dessverre ikke hvor mange av disse han spilte fra start, noen som kan få tak i slik statistikk? Men han fikk ihvertfall en god del spilletid.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.12.2004 15:12    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev i en annen "tråd" i går, synes jeg at vrakingen av Christer er helt bak mål. Han burde helt klart ha fått minst et halvår til på Lerkendal.

Til tross for at George bare har vært her i fem måneder, har han bidratt med mye positivt ute på banen. Jeg har tidligere nevnt bortekampen mot Ham-Kam, hvor han sto fram som beste rosenborger, og før der igjen bidro han til at RBK kvalifiserte seg for Champions League; i hjemmekampen mot Sheriff ble han som kjent matchvinner:

«Christer George - den hjemvendte sønn, som har vært på utlån til Cordoba - ble frelseren fem minutter før slutt.

- Ballen kom på tvers rett utenfor tremeteren. Jeg prøvde å ta det med ro og presse ballen ned. Den gikk heldigvis inn, sier Christer.»

Les mer: Rosenborg - Sheriff Tiraspol 2-1

Lillestrøm-trener Uwe Rösler er blant de som skryter av George:

- George er en spiller som har mange av de offensive ferdighetene vi er på jakt etter. Han har spilt indreløper på mesterliganivå og har stor løpskapasitet. Jeg har også registrert at han scorer mål, sier Rösler til Romerikes Blad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jenssenc
Senior

PostPosted: 14.12.2004 16:06    Post subject: Reply with quote

Å ønske en annen mann velkommen inn mens man er i blanke messingen er jo virkelig tegn på åpenhet, det kan man trygt si.

Når det gjelder det fotballmessige synes jeg ikke George har prestert i det hele tatt i år. Det at han scoret i kampen mot Sheriff var vel og bra, men han spilte faktisk ikke bra da heller, og bommet på en vanvittig sjanse så vidt jeg kan erindre. Talent er én ting, å utvikle seg videre er noe annet. Det er en grunn til at han ikke klarte å spille seg til plass i spansk 2.divisjon (eller hva det nå var). Jeg ønsker ham lykke til videre.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.12.2004 17:24    Post subject: Reply with quote

jenssenc wrote:
Det er en grunn til at han ikke klarte å spille seg til plass i spansk 2.divisjon

Christer spilte bortimot fast for Cordoba, men treneren flyttet ham rundt om på laget hele tida. Det var George naturligvis misfornøyd med.
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 14.12.2004 18:07    Post subject: Reply with quote

Og dessuten er ikke Spansk 2 divisjon tilsvarende med vår andre divisjon. Det er den nest høyeste serien som vår første divisjon er...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.12.2004 01:01    Post subject: Reply with quote

Litt mimring:

27.04.2003: Lyn - Rosenborg 0-3
0-2: Christer George

10.05.2003: Viking - Rosenborg 0-2
0-1: Christer George

24.10.2000: Paris St. Germain - Rosenborg 7-2
3-1: Christer George
3-2: Christer George

Takk for mange fine stunder, Christer!
Back to top
Skip
Proff

PostPosted: 19.12.2004 14:33    Post subject: Reply with quote

Ja, takk for mange fine stunder Mr. Green !!
Vet ikke om jeg husker helt feil nå men, scorte Christer G, mot Maccabi Haifa på Lerkendal Rolling Eyes ?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 19.12.2004 16:20    Post subject: Reply with quote

Sherif Tiraspol var det.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 19.12.2004 18:17    Post subject: Reply with quote

Synd at George forlader os synes han har fortjent mere spilletid end han har fået. Eneste jeg nu kan håbe på er at siden RBK signalerer at nogle spillere er færdige i klubben, er at de så henter nogle fuldgode erstattere ind.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Skip
Proff

PostPosted: 20.12.2004 16:08    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:
Sherif Tiraspol var det.

Åh! Blander de klubbene hele tiden Laughing !! Takk for at du sa ifra Wink !
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.12.2004 18:47    Post subject: Reply with quote

Nå skal vi ikke trekke forhastede sluttninger her! Ifølge Rune B. har verken George eller Hansen fått beskjed om at de er ferdige i klubben, de har bare fått beskjed om at de må tenke over om de mener de hadde hatt godt av et klubb - og miljøskifte, men at hvis de absolutt vil være i RBK, så skal de få lov, de har jo tross alt kontrakt. Hva som skjer når kontraktene går ut til neste år, dersom de skulle vise seg at de blir, derimot, si det, du...
Harald
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2004 19:34    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Nå skal vi ikke trekke forhastede sluttninger her! Ifølge Rune B. har verken George eller Hansen fått beskjed om at de er ferdige i klubben, de har bare fått beskjed om at de må tenke over om de mener de hadde hatt godt av et klubb - og miljøskifte, men at hvis de absolutt vil være i RBK, så skal de få lov, de har jo tross alt kontrakt. Hva som skjer når kontraktene går ut til neste år, dersom de skulle vise seg at de blir, derimot, si det, du...

Bratseth har jo fortalt både Hansén og George at der er flere der er foran dem på holdet, hvilket jo betyder at de ikke kommer til at få meget spilltid. Og når man kan spille førsteholds fodbold for en anden klub, istedetfor at være 3-4 valg i Rosenborg så er valget ikke så svært

- Her er ingen verken sparket eller skal gis bort gratis. Vi har satt oss ned og snakket fornuft og gitt både George og Hansén klare beskjeder. Slik det er i dag er det flere som er foran dem på laget, og da kan det være fornuftig å se etter andre muligheter, sier Bratseth.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
gastromat
Senior

PostPosted: 23.12.2004 01:47    Post subject: Reply with quote

uff uff uff... mitt ønske til jul er at Rosenborg beholder George! RBK
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2005 11:43    Post subject: Reply with quote

George skal prøvespill for Vitesse Arnhem: George aktuell for Vitesse
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2005 23:06    Post subject: Reply with quote

På fredag skal Jon Inge Høiland få prøve seg mot Christer G.: George prøvespiller i Vitesse (mot Malmö)
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.01.2005 12:45    Post subject: Reply with quote

...noe som ikke stemte, jf. VG Nett.

Må komme med en liten historie i denne forbindelse: Jeg har ikke intervjuet Nils A.E. så mange ganger, men hver eneste gang jeg har snakket med ham, har han begynt praten med følgende:

- Æ e litt skeptisk te herre hær. Dokker nettkaran træng jo ailler å stå te rætte for det dokk skriv!

Svar på tiltale, Nils: George, Vitesse og rbkweb.com
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.01.2005 15:14    Post subject: Reply with quote

Et nytt kapittel i sagaen:

"Denne uken er han hos Plymouth, og hvis det ikke resulterer i noe skal han etter det Adresseavisen erfarer prøvespille hos svenske Djurgården."

Les mer: George til Plymouth?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb