|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Bør RBK åpne pengesekken? |
Ja, på vidt gap, RBK trenger å vise muskler for å sikre fremtidig inntjening. |
|
24% |
[ 6 ] |
Ja, men bare for en spiller eller to til. |
|
44% |
[ 11 ] |
Ja, men bare for Andresen. |
|
20% |
[ 5 ] |
Nei, vi har nok spillere. |
|
8% |
[ 2 ] |
Nei, vi bør gi alle pengene til sultne barn i Afrika. |
|
4% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 25 |
|
Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.12.2004 23:38 Post subject: RBK's stall |
|
|
Ser jo hvor godt forskanset vi er nå...
Bare å innse det, dagene der vi hadde dobbel dekning er over, vi MÅ åpne pengesekken og investere i en 3-4 talenter og 2-3 etablerte for å løfte RBK til neste år
Keeper- dekket (johnsen, rønningen + Alex i bakhånd)
Forsvar - IKKE dekket
(hoftun = 1 år til max, Riseth = 2 år til max, Basma = 1 år, stensaas = 1-2 år, dorsin + koppinen + russel =fremtid, hansén hade)
Midtbane - IKKE dekket
(berg = 1 år til max, strand = 1 år, George = for dårlig, Winsnes = for dårlig, Solli = fremtid, tettey og skjelbred vet jeg ingenting om..
Angrep - Nesten dekket
(braathen, storflor, helstad+ødegaard = fremtid, Johnsen skal få en sesong som hengespiss før han går synes jeg.. brattbakk= hade bra)
SÃ¥ oppsummert:
Keeper: 2 gode keepere som kan konkurrere + et talent
Forsvar: 2 eldre midtstoppere og to eldre backer
Forsvar: 1 yngre midtstopper + 2 lovende backer
Midtbane: 2 eldre indreløpere og to overflødige
Midtbane: 1 ung lovende som blir bedre hvert år
off Midtbane: 1 litt eldre som passer (johnsen)
Angrep midt: 2 som kan brukes (helstad)(ødeg.)
Angrep Ving: 2 vinger (braat+storf)
===>
Vi trenger:
Forsvar: 1 midtstopper som kan gå rett inn i laget + et talent
Forsvar:lete etter alternativ til basma/stensaas når de slutter
Midtbane: 1 som kan gå rett inn (MA feks..) + talent
Off midtbane: Oversett punkt av mange.. alt. til Johnsen der lange baller opp ikke funker.. teknisk skuddjævel helst..
Angrep: alternativ på vingene, ihvertfall en direkte ving ikke spiss
Kjøper Bratseth og Co MA har de altså ca 5-6 kjøp igjen + å sparke/fade ærbart ut en 5-6 spillere
Last edited by RBKSandvika on 02.12.2004 23:46; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 02.12.2004 23:43 Post subject: |
|
|
Veldig bra oppsummert! |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.12.2004 23:48 Post subject: |
|
|
ehhhhh
den avstemingen ble litt feil etterhvert...
kan du fikse det 2mas?
Et eller annet om hvor mye sekken skal åpnes.. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.12.2004 00:54 Post subject: |
|
|
RBKSandvika skrev:
Quote: | Ser jo hvor godt forskanset vi er nå...
Bare å innse det, dagene der vi hadde dobbel dekning er over, vi MÅ åpne pengesekken og investere i en 3-4 talenter og 2-3 etablerte for å løfte RBK til neste år
Keeper- dekket (johnsen, rønningen + Alex i bakhånd)
Forsvar - IKKE dekket
(hoftun = 1 år til max, Riseth = 2 år til max, Basma = 1 år, stensaas = 1-2 år, dorsin + koppinen + russel =fremtid, hansén hade)
Midtbane - IKKE dekket
(berg = 1 år til max, strand = 1 år, George = for dårlig, Winsnes = for dårlig, Solli = fremtid, tettey og skjelbred vet jeg ingenting om..
Angrep - Nesten dekket
(braathen, storflor, helstad+ødegaard = fremtid, Johnsen skal få en sesong som hengespiss før han går synes jeg.. brattbakk= hade bra)
SÃ¥ oppsummert:
Keeper: 2 gode keepere som kan konkurrere + et talent
Forsvar: 2 eldre midtstoppere og to eldre backer
Forsvar: 1 yngre midtstopper + 2 lovende backer
Midtbane: 2 eldre indreløpere og to overflødige
Midtbane: 1 ung lovende som blir bedre hvert år
off Midtbane: 1 litt eldre som passer (johnsen)
Angrep midt: 2 som kan brukes (helstad)(ødeg.)
Angrep Ving: 2 vinger (braat+storf)
===>
Vi trenger:
Forsvar: 1 midtstopper som kan gå rett inn i laget + et talent
Forsvar:lete etter alternativ til basma/stensaas når de slutter
Midtbane: 1 som kan gå rett inn (MA feks..) + talent
Off midtbane: Oversett punkt av mange.. alt. til Johnsen der lange baller opp ikke funker.. teknisk skuddjævel helst..
Angrep: alternativ på vingene, ihvertfall en direkte ving ikke spiss
Kjøper Bratseth og Co MA har de altså ca 5-6 kjøp igjen + å sparke/fade ærbart ut en 5-6 spillere |
Er bare delvis enig i dette...
NÃ¥r det gjelder keepere, er jeg enig med deg, her er oppdekningen mer enn god nok pr. tidspunkt.
NÃ¥r det gjelder forsvarsspillere er jeg derimot ikke helt enig.
Men for å kommentere punktene dine:
Forsvar: Koppinen er den spilleren som trolig kommer til å gå ganske fort inn på laget, isåfall trenger vi bare et "talent"... Her kunne vi eksempelvis kjøpt Muri, han ville nok blitt god etter en sesong på benken. Eller mener du at vi skal benke både Hoftun OG Riseth på en gang?!
Midtbane: Jeg er litt usikker på hvor Ødegaard er tiltenkt en plass. Dersom han er påtenkt som en erstatter til Strand, trenger vi strengt tatt ingen nye her. Dog har vi slitt med å finne en ny general på midten i dette leddet, så forsøk på å finne en til dette er velkomne (her av kanskje Andresen). Er ikke Ødegaard tiltenkt en høyremidtbanerolle, er nok uansett en som trolig går rett inn på midtbanen noe man kan tenke på. Men talenter her trenger ikke RBK, de har jo Tettey og Skjelbred som dekker opp det...
Off. Midtbane: Sier tja... Vi får se hvilket system RBK til slutt kommer til å legge seg på neste sesong...
Angrep (generelt): Ser ut til å være godt oppdekket nå... Om Ødegaard skal være høyrekantspiller, vil vel trolig Braathen flyttes over på venstre og Storflor inn på benken. Dermed står det mellom Helstad og Johnsen på topp... (OG forsåvidt Brattbakk, men han burde kanskje være en reserve om han ikke går...) -Om Ødegaard skal spille på midtbanen, trengs vel kanskje primært en venstre kantspiller... Storflor er nok noe for lett for RBK, dog er han grei å ha i reserve...
Etter min mening trenger egentlig RBK strengt tatt bare et "talent" til midtsforsvaret (kanskje denne mye omtalte Muri). Ellers kan det være greit å styrke midten med en spiller som ville aspirere til fast plass...
Totalt sett TO nye spillere burde dermed holde etter min mening...!
(Det står da ikke SÅ dårlig til at vi trenger 5-6 nye spillere!?) |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 03.12.2004 09:53 Post subject: |
|
|
håper for guds skyld at ødegaard er kjøpt inn som det han er... spiss
Han er nok en erstatter for brattbakk som nok kun får innhopp denne sesongen..
Og selv om vi får MA inn på midtbanen har vi bare 2 (!!) typiske midtbanespillere (i den formasjonen vi spiller nå 4-2-1-3, teller dette leddet 1-3 som angrep..) Nemlig SOlli og MA etter at Strand og Berg legger opp.. Disse to er i tillegg plaget av en god del skader, vel er tettey og skjelbred talenter, men de har nesten ingen spilletid forrige sesong, noe som tyder på at de rett og slett ikke er gode nok for en førstelagsplass enda.
Ikke for å være kritisk, men synes du skisserer situasjonen som om vi ALDRI kan få skader, og bare trenger en førsteellever + 3-4 spillere...
I realiteten trenger et lag med RBK kampprogram minst dobbel dekning, særlig med såpass mange aldrende og skadeutsatte spillere.
Se for eksempel på kampen mot arsenal i neste uke.. Mest sannsynlig må vi stille med en halvskadet Hansén + en midtbanespiller som back for å kunne stille 4 bak der... Det er IKKE godt nok..
For et Norsk tippeligalag midt på tabellen uten sjanse for europacup er kanskje din skissering godt nok, men RBK kommer til å få en 12 måneders sesong nå, da trengs det større stall. Det er fortsatt lenge igjen før vi nærmer oss storstallene til de italienske og engelske topplagene.. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.12.2004 10:34 Post subject: |
|
|
Ifølge Perry ønsker RBK og hente 3-4 nye spillere, inkludert MA, i tillegg til allerede innkjøpte AØ. Var ganske positiv da jeg hørte det, men ble litt mer skeptisk da jeg så at han ville ha 3-4 nye OFFENSIVE spillere! Har ikke RBK nok av disse allerede? Det vi trenger er et definsivt anker på midtbanen pluss en ny midtstopper eller to (talent) og gjerne sideback-talenter som kan overta etter Basma og Stensaas. Kommer MA, kan jeg ikke se det enoerme behovet for offansive spillere som Perry ser, men det skulle ikke forundre meg om han er påvirket av far sjøl (likte ikke han han ble hentet inn igjen)! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 03.12.2004 11:54 Post subject: |
|
|
Fornyelsen av forsvaret har lenge hengt etter. Det er rart at Perry ikke vil ha nye forsvarere også. Det blir etter min mening for seint å hente den dagen Hoftun legger opp.
Mye løser seg på midtbanen med å hente Andresen. Kanskje en til når det nærmer seg CL-kvalik. Så lenge Berg og Strand er der hele neste sesong blir det overkill å hente flere nå. Disse er nemlig fortsatt klare førstevalg når de er skadefrie og i form.
Og der ligger litt av problemet. En stor stall med mange spillere som har gjort det godt i andre klubber, fører til at mange blir misfornøyde på benken. Rosenborg har vært gjennom tett kampprogram tidligere, uten å bli så hardt rammet av skader. Det skyldes jo ikke bare at spillerne er gamlere. Riseth og Strand har da bestandig vært ute en del. Og Russel og Dorsin har også slitt litt og de er ikke gamle.
Ser en til Vålerenga har Iversen, som sannsynligvis aldri spilte 5 kamper på rad i Tottenham og Wolves uten å skade seg, gått hele høsten skadefri.
Skader må en regne med, men en må vel kunne si at RBK har vært maks uheldig denne høsten. Sannsynligvis og forhåpentligvis er det lenge til vi får en høst med så mye skader. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.12.2004 13:08 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Fornyelsen av forsvaret har lenge hengt etter. Det er rart at Perry ikke vil ha nye forsvarere også. Det blir etter min mening for seint å hente den dagen Hoftun legger opp. |
Jammen, vi har jo allerede hentet en ung høyreback, en ung venstreback og en ganske ung midtstopper i år ... Vi må vel slå fast at Koppinen er her i god tid før Hoftun legger opp? |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 03.12.2004 16:10 Post subject: |
|
|
Jepp, det har vi, men 3 mann er sjelden nok i forsvar, hvertfall i RBK.
Det er bra med de nye vi har fått, men vi trenger flere. Og der blir det litt det med å henge etter. Vi får veldig mange utskiftninger på få år i forsvar.
Nå ser jeg ikke bort fra at kanskje Basma, Stensaas og Riseth holder litt lenger enn det RBKSandvika skisserer i alle fall som backup, men etter de prognosene er alle som var i stallen fram til juli i år borte i løpet av 2 år. Og da må vi ikke bare ha en ny firer, men også nye reserver. Og med bare Hansen og Blixt som backup i vår, var vel alle enig om at det var for få. I ettertid er det jo lett å si, men hvertfall burde vel Hareide hentet en
yngre backup enn Hansen den gang. Og en burde vel også hatt nye forsvarere på plass før seriestart i år, selv om forsvaret fungerte bra i fjorårssesongen. Og nå forsvinner kanskje Hansen også, og da trenger vi flere. Det er bra med nye fjes, men det er godt å ha de gamle i bakhånd i en overgangsperiode hvis noen trenger litt mere tid! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 04.12.2004 02:40 Post subject: |
|
|
Ser det snakkes mye om Ødegaard som spiss. Alex Ødegaard er jo den vingen vi har lengtet etter siden Mini og Jan Derek sa takk og farvel. Fart, teknikk, glad i å utfordre, og brukbare innlegg. Braaten er en god reserve for Helstad som spiss, men hans hovedposisjon må være venstre ving. Han må dyrkes og trenes i den rollen. I likhet med Ødegaard på høyre.
På midtbanen trenger vi en erstatter for Ørjan i den sentrale rollen. Andresen kan være grei å ha her. Vi har en fullgod erstatter for Roar i Solli. Ergo trenger vi en konkurrent til Fredrik som venstre indreløper. Per Ciljan kan nok i fremtiden bli en fin mann her, men vi trenger en til, som er noe eldre, og som i større grad kan konkurrere med Fredrik.
Vi bør ha to midtstoppere til. I mine øyne én mer rutinert type, og en ung, talentfull reserve. Dette har vi noe tid til å finne.
Forøvrig må vi finne ut hva vi vil med ungguttene Tettey, Sæther Moen og Skjelbred. Regnes de som fremtidige A-lagsspillere må de i større grad matches på høyt nivå. Royal League-kampene i starten av året, kan være greit til dette. I tillegg må vi tørre å kaste de innpå i kamper som ikke nødvendigvis er helt avgjort. Leder vi 4-0 og det gjenstår et kvarter vil de få lite å jobbe med. Hvis eksempelvis Tettey har større fremtid som stopper enn som indreløper, så dyrk han som stopper. Vi må ha mer faste roller til hver enkelt spiller, og de bør drilles i de rollene på trening. Vi må gå tilbake til de dagene hvor vi handlet TYPER og ikke bare generelt gode spillere. Ødegaard og Andresen er typer vi trenger i laget, og man bør derfor satse alt på at Andresen joiner Ødegaard. Vi trenger også en spillende midtstopper, som kan ta over for Erik på lang sikt. Koppinen vil sikkert ta over på kortere sikt, men han er ingen ungdom lenger han heller. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 04.12.2004 17:42 Post subject: |
|
|
RBKSandvika skrev
Quote: | Ikke for å være kritisk, men synes du skisserer situasjonen som om vi ALDRI kan få skader, og bare trenger en førsteellever + 3-4 spillere...
I realiteten trenger et lag med RBK kampprogram minst dobbel dekning, særlig med såpass mange aldrende og skadeutsatte spillere.
Se for eksempel på kampen mot arsenal i neste uke.. Mest sannsynlig må vi stille med en halvskadet Hansén + en midtbanespiller som back for å kunne stille 4 bak der... Det er IKKE godt nok.. |
For å si det sånn, jeg tenker også på at skadesituasjonen neppe kommer til å bli like prekær på en god stund...
Ja, jeg ville også ha en ny midtstopper, men i utganspunktet et slikt "talent"... For hvis vi skal kjøpe enda en ny "rutinert" midtstopper, hva da...? Mener du virkelig at vi skal ha Hoftun, Riseth, Koppinen, "enda et navn som kunne gått rett inn i førsteoppstillingen", samt en som i løpet av et år kunne gått inn i førsteoppstillingen? Mener det isåfall er bedre å vente med en ny rutinert midtstopper til Hoftun (eller Riseth) nå har gitt seg...
Vi kan jo ikke ta utgangspunktet i en skadesituasjon som er den verste RBK har hatt på MANGE år...
joakleis skrev:
Quote: | Braaten er en god reserve for Helstad som spiss, men hans hovedposisjon må være venstre ving. Han må dyrkes og trenes i den rollen. I likhet med Ødegaard på høyre. |
Enig!
joakleis skrev:
Quote: | På midtbanen trenger vi en erstatter for Ørjan i den sentrale rollen. Andresen kan være grei å ha her. Vi har en fullgod erstatter for Roar i Solli. Ergo trenger vi en konkurrent til Fredrik som venstre indreløper. Per Ciljan kan nok i fremtiden bli en fin mann her, men vi trenger en til, som er noe eldre, og som i større grad kan konkurrere med Fredrik. |
Er enig i dette, og det vil si at jeg kan godta en ekstra mann på midtbanen, utfra hva jeg i et tidligere innlegg her har sagt... En direkte konkurrent til Winsnes hadde ikke vært å forakte... (I tillegg til MA).
joakleis skrev også:
Quote: | Vi trenger også en spillende midtstopper, som kan ta over for Erik på lang sikt. Koppinen vil sikkert ta over på kortere sikt, men han er ingen ungdom lenger han heller. |
Ja, vi trenger en slik midtstopper... Men kan vi ikke se an Koppinen litt først, før vi etterlyser alt mulig rart nede i forsvaret... Jeg tror dette er en fremtidig fast førstelagsspiller i RBK, han vil overraske flere her... Og med Koppinen trenger vi ikke ENDA et klart alternativ til førsteelleveren, i tillegg til et "talent"... Vi kan da ikke ha 5-6 alternativer til TO plasser...???!!! Eller mener dere virkelig vi skal ha trippeloppdekning til midtstopperplassene i forsvaret??? En slik skadesituasjon er jo litt ekstrem, husk at spillerne blir skadefrie også da... Forhåpentligvis ihvertfall...  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.12.2004 02:57 Post subject: |
|
|
Vi må ha dobbel oppdekning på alle plasser. Vi må ha to reserver på stopperplass, i og med at det er to stopperplasser. Skal vi selge Hansén, må vi få inn en ekstra stopper.
Kan selvsagt se an Koppinen. Men jeg mener det vil være riktig å la Hansén gå, så snart vi har fått inn en andre midtstopper. Gjerne den ungdommen jeg etterlyste. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 05.12.2004 12:58 Post subject: |
|
|
d hjelp itj å ha dobbel dekning, hvis dem vi har i bakhånd e elendig!! sats mer på unge og lovende! eiller bli stempla som en "chelski-klubb" kjøpe-kjøpe-kjøpe _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 05.12.2004 17:55 Post subject: |
|
|
...
Spillende midtstopper er det vi trenger ALLER mest... gi Soma en sesong der han spilles inn sammen med riseth, + koppinen og hoftun i bakhånd
Soma er verdt mer enn 15 mill...
mye mer |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.12.2004 11:17 Post subject: |
|
|
Etter utsagnet til Soma om at han blir max et år til i brann har jeg ikke sett NOEN oppslag om interesse fra RBK, hva er det som gjør at en klubb med krise i forvasrleddetog solid bankkonto ikke kaster seg etter et ungt midtstoppertalent i landslagsklasse????
2mas har du hørt noen rykter på brakka ang. Soma? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.12.2004 12:06 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | 2mas har du hørt noen rykter på brakka ang. Soma? |
Har vel så vidt tatt opp temaet sjøl: Konklusjonen er at RBK aldri var inne i bildet da Soma gikk fra Bryne.
- Jeg tror ikke at Ragnvald ville ha gått til Rosenborg for å bli et tredjevalg. Samtidig er fart en viktig faktor for oss, og på det området scorer ikke han så høyt, sa Ola By i april.
Tok også opp temaet da det i mai ble klart at Hangeland ble for dyr. Også da benektet Rune B. at Soma var noe for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.12.2004 21:28 Post subject: |
|
|
søren...
Greit at fart er et tema, men vi trenger da vitterlig en spillende stopper som kan fylle etter hoftun..
Hva med å kjøpe han og leie han til tromsø ett år istedenfor muri? |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |