View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 18.11.2004 18:01 Post subject: Miika Koppinen |
|
|
Koppinen klar for RBK _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 18.11.2004 18:10 Post subject: |
|
|
Liker Koppinen
(Han spiller fast for meg på fm)
Vet ikke så mye om han på ekte, men regner med at han holder mål! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.11.2004 18:10 Post subject: |
|
|
EN kommentar: SUKK!
Men nå kommenterer jeg dette allerede i 2 tråder og en irc chan, så det får være med det... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.11.2004 19:03 Post subject: |
|
|
Nå bryter jeg me prinsippet mitt om ikke å uttale meg om spillerkjøp før etter minst en sesong, og det skal være noe helt spesielt for at jeg skal bryte prinsippene mine!
Har Perry klikka? Seriøst, hva har koppinen i RBK-drakt å gjøre? Dette lukter nytt bomkjøp, og ikke bare bom, men kjempebom!
Ja, jeg er forkjemper for nye impulser utenfra (les utenlandske spillere opp til et visst punkt), men denne gangen tror jeg de har tatt feil mann. Dessuten, betyr dette at det kun blir et kjøp til, siden Miika kan dekke to lagdeler?
Ærlig talt, dette kjøpet skjønner jeg ikke! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 18.11.2004 19:13 Post subject: |
|
|
Er dette virkelig helt særiøst sant??? Bare lurer.... _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 18.11.2004 19:16 Post subject: |
|
|
Greit nok at han er bosman spiller og kommer gratis, men det er vel bedre å kjøpe en ung spiller istedent. _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 18.11.2004 19:19 Post subject: |
|
|
Koppinen er jo ikke akkurat gammel da!
24?
Tror ikke koppinen er så mye bomkjøp som mnage skal ha det til, la han utvikle seg! Fremdeles potensiale. _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 18.11.2004 19:25 Post subject: |
|
|
Han er 28!
Jeg mener også at dette er et idiotisk kjøp!
 |
|
Back to top |
|
 |
Rune Junior
|
Posted: 18.11.2004 19:31 Post subject: |
|
|
Ingen her har vel noen grunn til å hakke løs på Mika på denne måten!
La han få bevise hva han kan i RBK-trøya, så kan dere uttale dere.
Det er feil å dømme personer sånn! _________________ RBK - Ingen over, Ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 18.11.2004 19:32 Post subject: |
|
|
Jeg har faktisk god tro på dette kjøpet jeg... Tror det på sikt det kan ha vist seg å være et kanonkjøp! -Greit nok at han ikke er så ung, men RBK har fått en med rutine... Som trolig kan gå inn i midtstopperplass ganske snart... Evnt. dekke høyreback om både Basma og Russel er skadet...
Med mindre Koppinen blir skadeplaget, tror jeg han kan overbevise dere skeptikere kraftig! -Han har vært veldig solid for Tromsø i år! |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 18.11.2004 19:47 Post subject: |
|
|
I følge football manager er han 26, Kan spille alle posisjoner, i forsvar og som defensiv midtbane...
Tror Koppinen er et godt kjøp!
Men før noen av oss kan si noe godt eller vondt, la mannen bli varm i rbk trøya. Vi taper jo ingenting på det, han kosta jo ikke noe! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 18.11.2004 20:19 Post subject: |
|
|
kjønner ike hvorfor dere er så negative, jeg tror han vil gjøre det bra ! _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 18.11.2004 20:31 Post subject: |
|
|
At han er 28 år synes jeg ikke taler mot ham. Hvis Rosenborg bare skulle kjøpe ferdigutviklede 25-åringer med lys fremtid tror jeg vi skulle fått problemer med å fylle stallen. Hvis han holder godt nivå til han er 35, er det fremdeles mange år å gå på.
Synes det er morsomt hvordan overgangsryktene alltid svirrer rundt Rosenborg (i det siste f.eks Andresen, Ødegård, ...), og så kjøper de stadig inn overraskelser som dette. |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 18.11.2004 20:52 Post subject: |
|
|
Hmm...
Det viser deg at han er 26 år. Ser at han sto som 28 år enkelte andre steder også, men trur nok at 26 år er riktig..
2 år i riktig vei hvertfall  |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 18.11.2004 20:56 Post subject: |
|
|
Nok et eksempel på stalfyll. Vårt etterlengtende generasjons skifte kommer ikke enda. Håper de har bedre spillere enn Koppinen på blokka. Men han må også få sjansen. _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
Kienast Junior
|
Posted: 18.11.2004 20:57 Post subject: |
|
|
Ikke døm! Tror Koppinen kan bli god. Dere har jo mast etter midtstopper i ett år nå. Han er ikke et dårlig alternativ. Husker dere ikke f.eks Saarinen, han var ikke akkuarat kjent. Soma og Hangeland er for dyre eller uaktuelle av andre grunner. Jeg mener ihvertfall at Koppinen er et bedre alternativ enn Muri.
Koppinen kommer nok ikke til å få fast plass med en gang, men jeg tror ihvertfall han gjør mer suksess enn Hansèn. _________________ Hamarkameratene |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 18.11.2004 20:57 Post subject: |
|
|
Vet ikke hva jeg mener egentlig jeg. Kjenner ikke så godt til han egentlig? Noen som kan fortelle kort om han? Spillestil o.l.? Likte det at det ble kjøpt en midtstopper/defensiv midtbane. Alderen var ikke så dum den heller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.11.2004 21:11 Post subject: |
|
|
Ungo wrote: | Ikke døm! Tror Koppinen kan bli god. Dere har jo mast etter midtstopper i ett år nå. Han er ikke et dårlig alternativ. |
Jeg kunne ærlig talt heller ha tenkt meg en mer rendyrket stopper. I mine øyne ser Koppinen ut som en slags potet à la Bent Inge Johnsen (og til dels Odd Inge Olsen). Dette har funket dårlig så langt.
Imidlertid kan dette gå bra dersom RBK/Koppinen er like krystallklar som Riseth var da han vendte nesa hjem: Jeg vil ikke lenger være potet, jeg vil spille i en bestemt posisjon (les: midtstopper). Dersom Koppinen blir satset på som f.eks. sentral midtbane, og slipper å rotere mellom forskjellige posisjoner, kan det gå veien...  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.11.2004 21:24 Post subject: |
|
|
Han er nå IHVERTFALL ikke god nok til å ta en plass på midtbanen, og tvilsom nok bak. Potetbackup. Men såer det det RBK er etter 10 å rmed Presten. En klubb av backupspillere... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.11.2004 21:35 Post subject: |
|
|
Har ærlig talt lite kontroll på kvalifikasjonene til Koppinen, men jeg innbiller meg at han er best som defensiv midtbane, altså i en Skammelsrud-rolle.
Denne saken (riktignok to år gammel) tyder vel kanskje på at jeg har rett:
«TIL-trener Terje Skarsfjord offentliggjorde ikke laget i forbindelse med fredagstreningen på Alfheim – slik han pleier. Men mye tyder på at Miika Koppinen er tilbake som «anker» på midtbanen.
Finnen har vært veldig god i den rollen i de få kampene han har fått spille der i år. Men både utvisninger, karantener, skader og sykdom på andre spillere har gjort at Koppinen har blitt flyttet ned i midtforsvaret.
– Miika dekker er veldig stort område og har ballvinner-egenskaper som er veldig sterke, sier trener Terje Skarsfjord – og mener Koppinen er den beste i stallen i akkurat den defensive midtbanerollen.
– Jeg trives best i den. Får mye ballkontakt og er mye involvert, sier Koppinen.»
Les mer: Koppinen tilbake på midtbanen?
Altså håper jeg at RBK satser på ham utelukkende som et alternativ på midten og dermed fortsetter stoppjakten. |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 18.11.2004 21:40 Post subject: |
|
|
Kjenner ikke Koppinen så godt, men han blir nok en stor benkesliter! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.11.2004 21:58 Post subject: |
|
|
Vet for øvrig ikke helt om jeg liker følgende utsagn (tar det for gitt at det stemmer) i spillerprofilen på til.no:
"Miika er stallens store moteløve. Maken til jålebukk har aldri spilt for A-laget til TIL. Her overlates ingen ting til tilfeldighetene, verken morra, middag eller kveld. Av og til fleipes det med at han til hensikt å utfordre Magne Hoseth i så henseende, men Miika vil hevde at han bare er seg sjøl..."
 |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 18.11.2004 22:25 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hva folk klager på... BomKJØP? Det er ikke engang et kjøp, han kommer gratis til RBK. En veldig bra back-up, men vi trenger enda en midtstopper. Et veldig bra og ekstremt nødvendig tilskudd til det tynne og skadeskutte forsvaret vårt. |
|
Back to top |
|
 |
Iversen Senior
|
Posted: 18.11.2004 22:46 Post subject: |
|
|
koppinen e en god forsvarer, skjønne ikke kritikken her.. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 18.11.2004 22:49 Post subject: |
|
|
Vel, vi trenger alt vi kan få av defensive spillere. Jeg vet svært lite eller ingenting om Koppinen, men velger å stole på Perrys dømmekraft. Har sikkert fått anbefaling fra Otto Ulseth, tenker jeg. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
|