| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sliter Veteran
|
Posted: 06.11.2012 15:31 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | Sliter wrote: | | Zorbeltuss wrote: | Har egentlig mer tro på:
Mix-Sælnes-Svensson
Tarik-Prica-Chibbe |
Litt redd for den venstresiden, da verken Chibbe, Svensson eller Dorsin har fart. Det var derfor jeg satte inn Tarik til venstre og Dockal på høyre ving.
Gamboa med fart på høyre, Mix med fotrapphet som indreløper og Dockal med innleggsfot.
Dorsin med innleggsfot, Svensson som irritasjonsmoment og Tarik med fart offensivt og defensivt.
Valgte Sælnes i en form for Skammelsrud rolle. Passningsstrøer, med mer defensivt ansvar.
Prica eller random spiss vi henter inn. |
Tror Chibbe og Tarik er omtrent jevnraske, det samme med Mix og Svensson, saa jeg forstaar ikke helt hvorfor du plukker ut Chibbe og Svensson som spillere uten fart... |
I ren sprint er nok Tarik litt hurtigere, men i hodet er Tarik mange ganger hurtigere. Defensivt i kantrollen er også Tarik bedre. Teknisk er Chibbe mye bedre. Altså smak og behag.
Du har helt rett med hurtigheten til Mix og Svensson, men jeg følte ballansen ble bedre med Svensson på venstre indreløper og Mix på høyre.
Smartnessen til Dorsin oppveier Iveren til Svensson og Smartnessen til Mix oppveier iveren til Gamboa. Igjen er det bare smak og behag. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.11.2012 21:33 Post subject: |
|
|
Slenger denne inn her:
| Hakkespett wrote: | Mulig jeg legger meg på kant med storparten her nå, men har ærlig talt ikke klart å henge meg på greia med at Svensson er så fantastisk god. I starten hadde han, som alle andre, sin periode, men for meg framstår han nå som en jordfreser uten spesielt glitrende tekniske begavelser, en helt ok målteft og offensivt instinkt, middels pluss defensiv jobbing og that's it.
Med det i tanke ser jeg ikke noe argument for ikke å prøve ut andre talentfulle ungdommer som kan tilføre laget hva de nå enn har å by på. |
Føler Svensson er en type som må/bør settes i et system. Det blir for mye histen og pisten- løping uten mål og mening. Føler ofte han bare har fått én oppgave på banen, og det er å gjenvinne ballen. I 4-3-3 og med klare instrukser, kunne jeg kanskje sett for meg, at han kunne blitt en liten Supermann light. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.11.2012 01:26 Post subject: |
|
|
Syns Svensson har løst oppgavene godt/gerit utifra forutsetningene, men tror nok han kunne sett vesentlig bedre ut om vi hadde hatt 3 på midten.
Med DFH og Dockal på kantene så må man nesten ha Tettey-Annan sentralt i firern for å få det til å se bra ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.02.2013 22:30 Post subject: |
|
|
| Hvis det ikke er to "Svensson" på u21 landslaget, så spilte faktisk Jonas back mot Russland i kveld. Kan dette være en god løsning på cover- problemet på backene? Eller kan han bli en back for førsteelleveren? Personlig tviler jeg på det siste... |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 07.02.2013 22:38 Post subject: |
|
|
| Han spilte vel sentralt på midten? |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.02.2013 22:41 Post subject: |
|
|
| Javel... I lagoppstillingen på vg.no står det at han spilte back... |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 07.02.2013 22:45 Post subject: |
|
|
Skal man stole på VGlive så spilte Semb Berge (midtstopper) spiss, og Jørgen Skjelvik (venstreback) midtstopper.
EDIT: Husker Svensson spilte høyreback hjemme mot Viking i fjor. Konklusjon: Prica ville gjort en like bra jobb. _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.02.2013 23:31 Post subject: |
|
|
- Jeg regner med at det blir en del rotering fordi det er mange kamper. Så det er bare å gi gass, og så blir det vel spilletid også.
- Du opplevde å bli vraket i fjor vår også.
- Ja, jeg hadde en liten "down" i fjor, men det er naturlig. Jeg føler ikke jeg har hatt noen "down" i år. Jeg gjorde det bra mot Shakhtar, men vi har fått noen nye spillere og da fylles det opp. Det er bare å kjempe.
Les mer: - Jeg er i utfordrerposisjon
Vi pratet sammen på vei forbi byggeplassen etter Ranheim-tapet. Før jeg hadde kommet så langt som til å spørre om situasjonen hans, stoppet Nordsteien opp foran og smilte:
- Skal du ha utleiepapirene nå, eller?
- FÃ¥r vel vurdere det, svarte Svensson. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.02.2013 00:32 Post subject: |
|
|
Jeg håper han raskt legger av seg denne slags prat som minner om en forhenværende trener. Huff.
| Quote: | | Vi kommer aldri helt til de gode "lägene". Jeg vet ikke helt hva det skyldes. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.02.2013 00:37 Post subject: |
|
|
| Innbiller meg at det er en slang han har brukt lenge før han fikk svensk trener. Kort vei til Sandvika for Medel-Svensson og andre verdalinger. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.02.2013 01:15 Post subject: |
|
|
Ha ha, Medel-Svensson og andre verdalinger. Vittig. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.02.2013 23:50 Post subject: |
|
|
Også spent på Svensson, i år. Må innrømme, at jeg ikke levner han store sjansene i årets Rosenborg-lag. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.02.2013 00:49 Post subject: |
|
|
| Jonas har vel gjort slike tips til skamme før. Tror han fortsatt vil få spille mye. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.02.2013 00:53 Post subject: |
|
|
Det blir spennende å se hvordan de unge spillerne våre som har erfaring med indreløperrollen presterer i forhold til de mer renommerte som ikke har det. Kan bli noen overraskelser der, og jeg tror nok spesielt Midtsjø og Svensson vil få en god del innhopp. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 25.02.2013 01:13 Post subject: |
|
|
Problemet til Jonas, er at han alltid spiller på det «trygge». Sjeldent aldri, ser du stikkere eller avgjørende pasninger som gjør ham eksepsjonell i rollen han har på midtbanen. Kriger? Ja! Ballvinner? Tja! En som forstyrrer og stresser motstanderen? Ja! Playmaker? Nei! Utover det, så ser jeg ikke så mye foruten innsatsen, som er ufeilbarlig.
Problemet er at de han konkurrerer med, er bedre enn ham på det offensive. Spør du meg, som jeg også har ytret før, burde Jonas nå, ta etter Strand. Han har det meste som tilsier at han kan bli vår nye supermann. Men til nå, har vi aldri sett ham som tilrettelegger eller komme på de sugne løpene eller score avgjørende mål. Han har mye å hente. Dét er hva som kommer til å felle ham i år, tror jeg.
Når dét er sagt, er det ingen i verden, som håper mer enn meg, at han lykkes. Vi trenger en ny supermann og han har sjansen! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 25.02.2013 02:15 Post subject: |
|
|
Jonas har minst like gode forutsetninger som Roar hadde.
Han ligger litt etter i det å øve seg som indreløper i 433 akkurat nå,men helt nytt er det jo ikke. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 25.02.2013 06:35 Post subject: |
|
|
| Er det én ting Svensson mestrer så er det å spille indreløper i 4-3-3. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 25.02.2013 19:59 Post subject: |
|
|
| Svenssons beste kamp for fjoråret var vel hjemme mot Legia, der han foruten kriging og gjenvinning imponerte med strøkne, presise og konstruktive pasninger. Var litt Skammelsrud junior over ham i den kampen. Ser også mange likhetstrekk med Roar - og husk: gutten er ennå ikke 20. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.02.2013 14:13 Post subject: |
|
|
Nei, han har helt klart talentet til å bli en god Tippeliga-spiller, og kan bli en god og viktig Rosenborg-spiller etter hvert. Jeg håper bare han klarer å innse selv at det ikke er verdens undergang dersom han må være førsteutfordrer på midtbaneplass denne sesongen, at det er en helt normal og helt riktig rolle for en lovende spiller på hans alder. Økt konkurranse på midtbanen var uunngåelig i Rosenborgs tilfelle, og det er faktisk ikke et steg ned for Svensson å være utfordrer til tre spillere på A-landslagsnivå på dette tidspunktet, det er derimot en stor mulighet.
Det er alt for mange av talentene i norsk fotball som begynner å se etter andre klubber så snart de ikke spiller fast i elleveren når de passerer tjue. Vi får håpe at Rosenborg snart kan skilte med en treningshverdag som gjør det attraktivt for "andrevalgene" å være i klubben for sin personlige utviklings skyld. Først da begynner vi å få frem etablerte, egenproduserte førstelagsspillere også i sterke årganger. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 08.04.2013 21:43 Post subject: |
|
|
| Synes Svensson generelt får for lite kreditt, med tanke på den store rollen han har spilt på laget de siste årene. Når han blir byttet ut, får vi også se at han ikke står noe tilbake for den ettertraktede Dockal, snarere tvert i mot. Etter min mening er han en av lagets aller viktigste spillere! |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 09.04.2013 12:24 Post subject: |
|
|
Har hatt sansen for Svensson siden han kom til RBK som 16 åring. Han framsto som veldig robust og voksen på juniorlaget den gangen, kanskje fordi han kom fra A-lagsfotball med Levanger. Han var også målfarlig, det ble ofte sjanser når han gikk på offensiven og kom seg inn i boksen. Han var en god avslutter.
For at RBK skal få maks ut av Svensson tror jeg det er viktig at han får til det samme på seniornivå, komme seg ofte inn i boksen. Han er tøff og litt ekkel å få tak på når det er risiko for å lage straffespark, og har ganske gode avslutninger. Han kan også være god på kontringer da han har kondis og moral til å ta det ekstra løpet som skal til. Han bør score 6+ mål pr sesong, og bidra med en del målgivende/straffer/skuddreturer.
Han rundet 20 år i Mars, men er fremdeles så ung at han kan ha en del utvikling i seg. |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 21.04.2013 20:53 Post subject: |
|
|
Hvordan går det med gutten? Håper det ikke ble alvolige skader!! _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.04.2013 21:07 Post subject: |
|
|
| Forhåpentligvis er det bare snakk om en hjernerystelse, uten vidre komplikasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
|