English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2010/2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 22:50    Post subject: Reply with quote

Seriøst, er det noen fra den leiren som klager på dommeren? For et sjokk! Valencia skulle hatt 4 gule kort bare i de første 20 minuttene. De bør sende blomstern til dommeren for at det ikke ble 6-1 til Barca..
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.05.2011 22:50    Post subject: Reply with quote

2mmy wrote:
2-1 til United.

Messi scorer for Barca og Rooney og Giggs scorer for United.

Love ?
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 22:55    Post subject: Reply with quote

"Valencia was just too strong for the referee to accept".

I tillegg ble frisparkene de skulle hatt aldri vist i reprise. Forferdelig.

Last edited by Kjetil Rekdal on 28.05.2011 22:57; edited 1 time in total
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 22:56    Post subject: Reply with quote

Ord blir fattige når man skal beskrive spillet til Barcelona. Det er bare så vakkert. Og enda vakrere når man vet at det beyond fantastiske spillet deres er et resultat av nøye planlagt, innøvd og langt fra tilfeldig spillefilosofi. Man må bare ta av seg hatten og hylle klubben.

Hele kampen var magisk. Fra 60 til 70 minutter hadde Barcelona en maktdemonstrasjon uten like hvor de kjørte over Manchester United i alle spillets faser, noe som knekte motstanden og kampen helt.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.05.2011 22:57    Post subject: Reply with quote

Å klage på dommeren er rett og slett latterlig, det er snakk om verdens beste lag - et lag som vel til og med rævpulte Jose Mourinho's Real Madrid.

Men, når det er sagt, hadde Fletcher vært frisk og på banen, hadde nok kampbildet fort sett litt annerledes ut - for da hadde ikke Xavi, Iniesta og Bosquets fått lov til å trill så til de grader ball-i-hatt med midtbanen til United. Dette er den tredje finalen mellom United og Barcelona på få år - den første vant United - med Fletcher på banen. De to siste har ikke Fletcher spilt, og da har United blitt rundspilt.

Jeg hadde virkelig unnet van der Sar et skikkelig knallpunktum på karrieren, men samtidig unner jeg David Villa å få den ene tittelen han manglet også!

Men, det re bare å bøye seg i støvet. Spørmålet nå er vel egentlig; finnes det en spiller som kan gå rett inn på dette Barca-laget og gjøre det enda bedre (det må vel i så fall være en venstreback av skikkelig kvalitet)? Det sies jo at Guardiolas ene stor svakhet som trener er ta han litt for ofte har "Bommet" med overgangene - men ærlig talt, han har kanskje verdens vanskeligste utgangspunkt også, da. Jeg klarer ikke å komme på en spiller som kunne forsterket Barcelona slik laget er nå. Ikke EN!
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 22:59    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske å ha sett Man U slå Barcelona i en CL-finale med eller uten Fletcher. En middelmådighet som han ville aldri i verden utgjort noen forskjell i kveld.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 22:59    Post subject: Reply with quote

Vanvittig lag. Ingen lag som er i nærheten når de har dagen.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.05.2011 23:02    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass wrote:
Kan ikke huske å ha sett Man U slå Barcelona i en CL-finale med eller uten Fletcher. En middelmådighet som han ville aldri i verden utgjort noen forskjell i kveld.

Nei, sorry, det er jeg som roter. Det var semifinale-oppgjør i 07/08, ikke finale.
pingvin
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 23:03    Post subject: Reply with quote

Samma faen hvem man setter på den venstrebacken, barca vinner uansett. Men ja, er vel kanskje eneste plassen de kan finne noen som ville gått rett inn på laget. Vet ikke helt hvem det skulle være....kanskje Evra.

Det er et lag som kan ta sjansen på å sette lille Mascherano som stopper, og allikevel aldri er i trøbbel.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.05.2011 23:10    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også det, at det måtte ha vært Evra i så fall.

Muligens Michel Bastos, men med Dani Alves på høyre kunne det kanskje blitt litt for mye av det gode - uten at det hadde vært nok til å skape nevneverdige problemer for laget likevel.
pingvin
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 23:13    Post subject: Reply with quote

Og en av mine absolutte favorittspillere, Cesc Fabregas kunne kanskje danket ut Busquets. Innehar ballvinneregenskapene og kreativiteten til sistnevnte, og jeg synes Cesc er hakket bedre.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.05.2011 23:17    Post subject: Reply with quote

Jo, jeg mener jo at han er det svake punktet på midtbanen (og det sier sitt) men trioen Cesc-Xavi-Iniesta har vel det spanske landslaget prøvd uten særlig suksess. Det virker rett og slett å være litt for like hverandre, alle tre.

Pedro er vel også en spiller som kan utkonkurreres av riktig mann - uten ta jeg helt veit hvem det skulle være (kanskje Bojan, hvis blir litt mer stabil, noe som nok kommer med alderen.)
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.05.2011 23:17    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jeg klarer ikke å komme på en spiller som kunne forsterket Barcelona slik laget er nå. Ikke EN!

Manuel Neuer er bedre enn Victor Valdes.

Ellers er det ikke mye å endre på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.05.2011 23:21    Post subject: Reply with quote

Ja, kanskje. Jeg har sett for lite av Neuer til og kunne si noe om det. Men det sier likevel sitt at en keeper av Victor Valdes bare er tredjevalg på landslaget - gud bedre for en keepergenerasjon Spania har fostret opp. Og i tillegg er Sergio Asenjo og De Gea på U-21landslaget. Hva er det de forer keeperne i Spania med for å få alle sammen så hinsides gode?
Brady
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 23:23    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Ord blir fattige når man skal beskrive spillet til Barcelona. Det er bare så vakkert. Og enda vakrere når man vet at det beyond fantastiske spillet deres er et resultat av nøye planlagt, innøvd og langt fra tilfeldig spillefilosofi. Man må bare ta av seg hatten og hylle klubben.

Fantastisk lag! ...og en ekstraordinær vakker måte å spille fotball på!

Glem Drillo og hans meningsfeller. Det er Barcelonas måte å spille på som er virkelig effektiv fotball. Måten de spiller på gjør et såpass bra lag som Manchester United sjanseløse. Og det er ikke slik at de har ressurser som andre ikke har. Manchester United har et like bra utgangspunkt som Barcelona til å kunne utvikle et lag og spillestil på samme måte.

Jeg tror man trygt kan fastslå at Barcelonas spillestil er den smarteste måten å drille spillerne på ethvert lag inn i, for å kunne oppnå størst grad av suksess i forhold til utgangspunktet. Når det samtidig er mye morsommere å se på for publikum, ser jeg ingen fornuftig grunn til å la være.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.05.2011 23:42    Post subject: Reply with quote

For et lag, for en fotball:)
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 28.05.2011 23:43    Post subject: Reply with quote

AMEN!
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 23:52    Post subject: Reply with quote

(og jeg er uenig i at Busquets er et svakt ledd. Helt fantastisk spiller. Verdens beste spillsentral på midten, slår aldri en feilpasning, er alltid riktig plassert, og taktisk briljant.)
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.05.2011 23:53    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Torbjørn wrote:

Fantastisk lag! ...og en ekstraordinær vakker måte å spille fotball på!

Glem Drillo og hans meningsfeller. Det er Barcelonas måte å spille på som er virkelig effektiv fotball. Måten de spiller på gjør et såpass bra lag som Manchester United sjanseløse. Og det er ikke slik at de har ressurser som andre ikke har. Manchester United har et like bra utgangspunkt som Barcelona til å kunne utvikle et lag og spillestil på samme måte.

Jeg tror man trygt kan fastslå at Barcelonas spillestil er den smarteste måten å drille spillerne på ethvert lag inn i, for å kunne oppnå størst grad av suksess i forhold til utgangspunktet. Når det samtidig er mye morsommere å se på for publikum, ser jeg ingen fornuftig grunn til å la være.

Tommel'n opp!
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 29.05.2011 00:04    Post subject: Reply with quote

Fortjent seier til Barcelona. At noen av mine medsupportere klager på dommeren i dag er ganske utrolig. Håper nå at Ferguson har forstått at vi må ha inn en ny midtbanespiller, helst Modric. Evra var kampens klart dårligste spiller, utrolig hvor mye han har tapt seg. VDS heller ikke på sitt beste og midtbanen blir utspilt.

Minst en midtbanespiller må inn.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.05.2011 00:08    Post subject: Reply with quote

Målet til United var offside så eg tror ikke de skal klage på noe som helst.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.05.2011 00:10    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass wrote:
"Valencia was just too strong for the referee to accept".

I tillegg ble frisparkene de skulle hatt aldri vist i reprise. Forferdelig.

De er uvant med rettferdige dommere. De synger til og med om det på kampene sine.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.05.2011 00:37    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
(og jeg er uenig i at Busquets er et svakt ledd. Helt fantastisk spiller. Verdens beste spillsentral på midten, slår aldri en feilpasning, er alltid riktig plassert, og taktisk briljant.)

Jeg sa jo heller ikke at han er en dårlig spiller - så langt derifra. Men han er det svakeste punktet, som i betydningen dårligere enn Xavi og Iniesta. Det var grunnen til at jeg la til "(Og det sier litt)"!
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.05.2011 00:38    Post subject: Reply with quote

Han er bedre enn Cesc på det Barcelona mangler, Fabregas er på lang sikt Xavi sin erstatter.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 29.05.2011 00:41    Post subject: Reply with quote

Verden har aldri sett et bedre fotballag.......Denne overkjørselen viser i klartekst at kulturen, filosofien og utførelsen i Barcelona står til 20 i stil....
Vidunderlig underholdning og så langt unna Tippeligaen det er mulig å komme.....Smile Takk og Amen for å få ha fått privilegiet til å bivåne denne overkjøringen av et fotballag. United er ikke noe dårlig fotballag, men Barca ligger i en divisjon over . Tippeligaen vil aldri bli den samme etter dette.

Last edited by julegrisen on 29.05.2011 00:50; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31  Next
Page 29 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb