| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mighty Senior

|
Posted: 07.03.2026 10:20 Post subject: |
|
|
| Ehm. Fordi vi har to erfarne og gode høyrebacken, men mangler høyreving. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 07.03.2026 11:15 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Hvorfor bruke en venstreback som høyre ving, og en høyreback som aldri har spilt venstreback på venstreback? |
Vi har en trener som liker løpskraft og defensiv trygghet. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 07.03.2026 11:29 Post subject: |
|
|
| Pereira har allerede spilt ving før med godt hell. Det er i denne tråden av flere andre også oppfordret til at vi bør satse på han som ving fremfor back. Som ikke er rart fordi han har sånn 70-30 fordeling offensive ferdigheter og defensive. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.03.2026 13:06 Post subject: |
|
|
| I så fall motsatt karriereutvikling enn for f.eks. Kvarme, Løken, Heggem, Hernes og nevnte Svensson som alle begynte som ving og deretter ble back. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 07.03.2026 14:12 Post subject: |
|
|
| Tipper vi får se den karriereveien for JRS også snart. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 07.03.2026 16:49 Post subject: |
|
|
JRS har spilt mye høyreback allerede, bare ikke for A-laget til RBK.
Når det gjelder Pereira så har jo han spilt sine beste kamper for RBK på høyrekanten og hans egenskaper egner seg ypperlig som innoverkant på den siden. Kan fort bli det neste store steget i karrieren hans å flyttes opp på høyrekanten permanent. |
|
| Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 08.03.2026 02:09 Post subject: |
|
|
| Jeg trur det er mange som glemmer at utgangs posisjonen til Pereira var back når han herjet offensivt på høyresiden og at han var middels når utgangs posisjonen var kant. Som kant så trenger vi spillere som er god 1 mot 1. Pereira er god til å drive med ballen, gjerne forbi ledd MEN IKKE 1 mot 1. Og grunnen til at han ble farligere offensivt som høyreback kontra venstreback er jo fordi han fikk utnyttet venstrefoten sin bedre når han skjærer innover. Når det er sagt så har jeg heller ikke særlig trua på DD. Jeg håper på en ny høyreving . |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 08.03.2026 08:29 Post subject: |
|
|
| Helt enig. Har selv stusset på påstandene om at hans tidligere prestasjoner som høyrekant har vært så bra. Husker det som i beste fall middelmådig. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 08.03.2026 11:16 Post subject: |
|
|
| Tja, så sent som oktober startet han på høyeving og scoret mot Brann. Det var også den eneste kampen I 2025 hvor han spilte ving på høyre i stedet for back. Den forrige kampen før det hvor han spilte høyeving var i oktober 2024 mot glimt hvor han også scoret. Han har spilt langt flere kamper på høyeback ja, men da gjerne med UYJ på venstreback som da kunne legge seg inn som en tredje stopper i etablert slik at Pereira var nesten som en ekstra ving og kunne kombinere høyt i banen. Vet ikke hvilke kamper man har sett når man mener han har fremstått middelmådig på vingen, for de gangene han faktisk har spilt som ren høyrekant er ikke mange, men de gangene har det blitt målpoeng. Han har flott ballkontroll, er uforutsigbar, kombinerer godt og kan både skyte og legge inn bedre enn eksempelvis Emil Ceide. Med en offensiv back som kan overlappe og åpne rom tror jeg Pereira kan bli en stor hit, spesielt i kamper hvor RBK møter lav blokk som krever bearbeiding. |
|
| Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 08.03.2026 16:21 Post subject: |
|
|
Det målet mot brann kom vel som følge av en corner og da har de en egen oppstilling uavhengig av hvilke startposisjon du har på banen. Jeg ser mer på den totale prestasjonen som høyreving kontra back/vingback iløpet av 90 minutter.
Mot Bodø var utgangsposisjonen vingback men igjen så er det mange som har glemt det.
Men om planen er at Svennson skal spille venstreback og Pereira blir flyttet som høyreving så håper jeg selfølgelig at han lykkes. Men jeg trur Rbk er mer tjent med å hente en høyreving. |
|
| Back to top |
|
 |
|