English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Mikkelsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 17.05.2013 10:24    Post subject: Reply with quote

Jeg vil si at han er ujevn, kan gjøre en jævli bra forsering og bra innlegg i det ene angrepet, for så å se ut som en bortkommet 12-åring i neste angrep. Merkelig spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 17.05.2013 10:26    Post subject: Reply with quote

Jeg tror han kommer etterhvert. Men som du sier er det ujevnt.
Back to top
olegje03
Junior

PostPosted: 17.05.2013 10:29    Post subject: Reply with quote

Syns han leverte årsbeste mot Sarpsborg 08.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 10:58    Post subject: Reply with quote

Synes Mikkelsen gjorde en god kamp. Overrasket over at såpass mange er så negative (nok en spiller som folk er veldig delt i synet om). Ser tendenser til "Storflor-behandlingen"..

Han har potensial langt ovenfor normalen i tippeligaen. Veldig fornøyd med de tre danskene våre.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 11:27    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen er en spiller av pur klasse, han trenger som de andre på laget og spille seg varm. I motsetning til Chibiuke og Dockal er Mikkelsen mer en rollespiller, som, selv om han er induviduelt sett god er avhengig av at de rundt han bør fungere nogenlunde OK for å få fullt utnytte av danskens ferdigheter. Mikkelsen vil bli bedre etter hvert som samhandlingsmønstret blir bedre.
Back to top
Oddsking
Proff

PostPosted: 17.05.2013 11:36    Post subject: Reply with quote

Fyren virker som en leken spiller med mye ferdigheter så jeg har trua på at det kommer etterhvert. Det som gleder meg mest er å se hvor sammensveiset gutta er som vennegjeng og det virker som at alle jobber hardt for hverandre. Ser ut som alle har det skikkelig gøy sammen, og nå spiller de jo til tider veldig morsom fotball. Tror dette bare blir bedre og bedre utover sesongen.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 11:56    Post subject: Reply with quote

Minnes gamle debatter om Braaten og den berømet av/på-knappen enkelte spillere kan se ut til å være ganske styrt av. Teknisk sett en av de sterkeste i ligaen, men mannen eier ikke en muskel i kroppen, faller om bare man ser stygt på ham.
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.05.2013 12:46    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Mikkelsen er i ferd med å bli stor. Har savnet en slik type på RBK i mange år.

Greit, han er ikke helt "der" i alle involveringer, men det kommer seg. Likevel toneangivende og et ferdighetsregister matchet av få om noen på laget. Forstår virkelig ikke de som var negative etter gårsdagens forestilling. Er det slik at vi ønsker å spille bulldoser-fotball, eller hva?

Enig meg deg. Jeg stusser på det samme. Fyren er jo veldig skapende; han forserer oftere og oftere, og han kommer med mange fine innlegg. Jobber bra, gjør han også. Jeg synes heller ikke at byttet kom så altfor sent, som alle sier.

Jeg er spesielt overrasket over at knerten_10 ikke er mer positiv, for han ligner litt på, men samtidig overgår Storflor. Uansett betryggende at Perry er fornuftig i denne sammenhengen.

EDIT: Flyttet innlegget mitt fra kamptråden.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 13:14    Post subject: Reply with quote

Jeg har en mistanke om at Mikkelsen er ganske lik Jan Derek Sørensen ifht. evnen til å tilpasse seg, og nødvendigheten av å få tillit og å spille på seg tillit. En spiller som kan blomstre og spille nærmest over evne når han får denne tilliten og finner sin (kant-)rolle i et lag, men som faller igjennom i et lag eller en klubb hvor konkurransen er større og spilleren får mindre tillit og muligheter til å finne sin rolle. Noen spillere trenger ganske enkelt mer tid enn andre, og årsaken sitter kanskje mer mellom ørene enn i beina.

Utover sesongen tror jeg vi får se en spiller som herjer i TL.
Back to top
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 17.05.2013 13:29    Post subject: Reply with quote

Den samme tanken har slått meg. Det tok en god stund før Derek var stabilt god over tid. Potensialet er der definitivt for Mikkelsen synes jeg. Man kommer ikke på banen i et EM sluttspill uten grunn.
Back to top
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 17.05.2013 16:39    Post subject: Reply with quote

Enig i mye som blir sagt her, Tobias gjorde en god kamp i går, går på mange gode løp og viser til tider snasen nærteknikk og en god innleggsfot.

Det som stresser meg er når han i blant - i etablert angrep med laget høyt i banen - utfordrer motstanders back med fronten vendt inn i banen, altså at han selv er nærmere sidelinjen en motstanders back, for så å prøve en tunnel eller annen form for krimskrams (ofte med venstre fot som førende fot) som da oftest ender med at motstanders back rett og slett får ballen i beina. Og siden mikkelsen satser på at "finta" funker har han jo selv satt fart, og er ergo allerede utspilt.

Dette ga Sarp en god overgangsmulighet i går. Har også sett han har gjort det samme opptil flere ganger i tidligere kamper, uten at jeg husker spesifikt hvilke.

Forventer at han luker bort sånt, kan skape veldig skumle overganger mot bedre motstand.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 17.05.2013 18:53    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg er spesielt overrasket over at knerten_10 ikke er mer positiv, for han ligner litt på, men samtidig overgår Storflor.

Overgår han ikke. Lunken fordi det er urettferdig at fyren fikk sjanse på sjanse uten å vise noe spesielt, mens andre får en omgang som innbytter og en time fra start og er non grata. Mikkelsen er god han, fin teknikk, forholdsvis klok, men forbanna tafatt ennå.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 19:05    Post subject: Reply with quote

Han er bra synes jeg. Trener teamet synes han er bedre enn både Dockal og Midtsjø.

Har evnen til å utfordre på kant og dra seg forbi førsteforsvarer. Slår god innlegg og jobber godt i forsvar.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.05.2013 02:17    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
attach wrote:
Jeg er spesielt overrasket over at knerten_10 ikke er mer positiv, for han ligner litt på, men samtidig overgår Storflor.

Overgår han ikke.

Hehe galskap å skrive på dette forumet attach, overraska over at svaret fra Knerten var såpass mildt Razz

Han har ikke helt vist samme smartness som Storflor, men han har vist interessante ting som bærer bud om store ting i fremtiden. Aldri vært noen fan av råpingla storflor, men er enig i at han kan gjøre noen meget lure ting av og til. Tror dog Mikkelsen kan levere på et langt høyere nivå om han får trygghet og kampform. Smile
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.05.2013 13:16    Post subject: Reply with quote

Har tidligere kalt ham Storflor light og står ved det.
Back to top
steinmetz
Rutinert

PostPosted: 25.05.2013 22:13    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvorfor Mikkelsen har klippekort?

Det er da vel bred enighet om at spillere ikke skal ha klippekort, eller spille seg i form / til selvtillit.

Han har vært direkte dårlig i flere kamper, og det er flaut å se på at Dockal blir tatt av banen idag, istedenfor Mikkelsen..
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 22:19    Post subject: Reply with quote

Steinmetz, jeg kan si meg enig i det du skriver til dels.
Men jeg skjønner godt at Dockal ble valgt som utbytter forran Mikkelsen slik kampen var i dag. Mikkelsen besitter bedre offensive kvaliteter 1v1 (det sies så iallefall), og Dockal ahdde ingen stor kamp sånn utifra at han var en trussel med dødballer,

Men Jeg forstår heller ikke hvor mye tid vi skal gi Mikkelsen. Alas fikk vell kansje 150min totalt og ble stemplet som fiasko.

Men alternativene er spede som det er i dag. jeg vil tro at hadde vi hatt Helland på benken kunne det sett anderledes ut, og begge kantene hadde blitt byttet.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
steinmetz
Rutinert

PostPosted: 25.05.2013 22:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Dockal ikke hadde noen stor kamp, og har ikke hatt det på lenge.
Men fortsatt synes jeg at han var ett hakk over Mikkelsen idag, både defensivt (hvor begge er elendige og jukser mye..), og offensivt.

Og det hjelper vel ikke å ha en spiller på banen som besitter mange kvaliteter men får de ikke ut?
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 22:58    Post subject: Reply with quote

Tull og ball! Dockal er ingen offensiv trussel som ving, han er en one trick pony, det eneste han har er en brukbar fot.
Mikkelsen derimot har et stort register, men det blir veldig mye nesten. Vent til det løsner for han så har vi en ekstremt god ving.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 23:08    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen skal vi vente på ja, men å gi fjorårets beste spiller som egenhendig tok oss til EL en posisjon han kler - nei, det må vi ikke finne på!

Hva i huleste har Mikkelsen gjort for å fortjene denne tilliten?
Javisst har han visst frem noen gode tekniske detaljer mot tippeligamotstand, men har han preget laget offensivt? Har han vert en skapende offensiv brikke?
Fyren skyter med løskrutt selv bestemor på 83 skulle fått til. Nå er det på tide å vise hva du kan. 12 kamper er gått og folk sier han trenger tillit og tid.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 23:12    Post subject: Reply with quote

I motsetning til deg Montana så en rekke av oss at Dockal sugde balle i hele høst, oppkjøringen og i hele vårsesongen. Ja, Dockal skøyt oss til EL, skårte masse mål men alt annet han gjorde var ikke godt nok. Det var litt tabu å skrive stygt om Dockal i fjor sommer/ høst fordi han skårte så mange mål, men han visste tilogmed da at han manglet mye på det tekniske, fart, osv....

Mikkelsen har fart, teknikk, noe som vi trenger !
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 23:14    Post subject: Reply with quote

Morsomt at du bruker hele svaret ditt på å prate ned Dockal istede for å svare på hvorfor Mikkelsen fortjener så mye tillit, som jo var hovedpoenget... Tommel'n opp!
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 25.05.2013 23:22    Post subject: Reply with quote

Det er vel forsåvidt legitimt å prate ned Dockal også, ettersom det er han som er det naturlige alternativet?

Jeg syns Mikkelsen er mye nesten. Han har fått god tid på seg nå, og jeg mener han bør prestere bedre for å beholde plassen. Problemet er at Dockal ikke gjør det noe bedre heller
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.05.2013 01:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Dockal har bedre ekstremferdigheter og fortjener plassen foran Mikkelsen. Mikkelsen utfordrer for sjeldent og lykkes for sjeldent når han først utfordrer.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 02:09    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hva i huleste har Mikkelsen gjort for å fortjene denne tilliten? Javisst har han visst frem noen gode tekniske detaljer mot tippeligamotstand, men har han preget laget offensivt? Har han vert en skapende offensiv brikke?

Jeg var kanskje den eneste på forumet som var mot kjøpet af Mikkelsen, men nu han er i stallen, synes jeg, han skal have tillit. Mikkelsen bliver en drittspiller uten tillit, som man så i Brøndby.

Ikke engang på sine beste dage skaper Mikkelsen alene en god offensiv, men en god offensiv kan skape en jævla god Mikkelsen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 53, 54, 55  Next
Page 23 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb