| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.12.2012 15:49 Post subject: |
|
|
| Har gjort det fram til nå ja tror jeg. Tipper han tar et års permisjon nå. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.05.2013 16:52 Post subject: |
|
|
| Ble vel muligens ikke nevnt i februar, men på årsmøtet slo Hoftun fast at Stensaas bare fikk ettårskontrakt fordi RBK ønsker han i 2014 skal finne seg en annen arbeidsgiver for å utvide horisonten sin. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 12.05.2013 19:04 Post subject: |
|
|
Det er flott at Hoftun ønsker at Stensaas skal utvide horisonten sin.
Noen flere som kunne trengt det hos RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.05.2013 11:09 Post subject: |
|
|
Det spørs om ikke Hoftun hadde tatt godt av å ta en titt i speilet, og se hva han får ut av det. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 13.05.2013 11:44 Post subject: |
|
|
Montana, hvor mange prosent av postene dine bruker du til å kaste drit om Hoftun?
Du har fram ditt synspunkt mange nok ganger i mange nok tråder. Please. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2013 12:48 Post subject: |
|
|
Media:
Er du uenig - argumenter. Liker du ikke temaet - La vær å skrive.
Men, for å svare deg. Jeg kommenterer akkurat det som engasjerer meg der og da, en rask titt på mine tidligere poster viser det. Hoftun er selvsagt noe som engasjerer meg og veldig mange andre.
Dette er ikke drittkasting, men å sette et kritisk lys på noe. Altid med en saklig tone - imotsetning til i "drittkasting".
Ta en titt på deg selv før du rakker ned på andres innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.05.2013 13:19 Post subject: |
|
|
Montana,
Beklager, men det forrige du skrev var mer i retning drittslenging enn saklig.
| Montana wrote: | Det er flott at Hoftun ønsker at Stensaas skal utvide horisonten sin.
Noen flere som kunne trengt det hos RBK? |
Vil du legge vekt på å være saklig, styrer du unna sånne. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2013 13:26 Post subject: |
|
|
Rette et kritisk lys med saklig tone var det jeg skrev.
Ikke "være saklig", 2 helt forskjellige ting.
Hva synes du/dere om saken? Ingen mening? |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2013 13:30 Post subject: |
|
|
| Og btw - Saken var som 2mas skrev at Hoftun ønsket at Stensaas i 2014 fant seg en annen arbeidsgiver for å utvide horisonten. Er jeg ikke på sak med spørsmålet mitt? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 13.05.2013 13:33 Post subject: |
|
|
Montana:
Du er på sak, det bør ikke klages på det.
Problemet med kommentaren er vel mer at Hoftun, faktisk er en som har vært ute før han kom tilbake... akkurat som han ønsker Stensaas skal. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2013 13:35 Post subject: |
|
|
Takk for saklig svar PerO.
Spørsmålet var vell også rettet på hele RBK og ikke kun Hoftun.
Du synes altså ikke noen andre i klubben kunne ha godt av det? |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.05.2013 13:36 Post subject: |
|
|
Den må du dra lenger ut på viddene med, PerO.
Hoftun hadde et knapt år som sportslig leder og assistenttrener i Glimt etter endt spillerkarriere, før han raskt ble headhuntet tilbake til RBK, for å fungere som Knut Torbjørn Eggens assistent. Kaller du det å "utvide horisonten"?
Jaja, dette er ikke riktig tråd for denne debatten. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 13.05.2013 14:04 Post subject: |
|
|
joakleis:
Han var der mer enn et år, som spiller/trener/sd. Er et år i en klubb nok? Ikke for Hoftun tydeligvis. For en annen kanskje det er nok.
Poenget er at Hoftun tydeligvis lærte noe, og vil at andre som skal ha en karriere i klubben, også skal ut. Det er et veldig bra prinsipp, og bør oppmuntres, ikke møtes med kritikk, selv om Hoftun med fordel kunne vært ute lenger selv. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 13.05.2013 14:07 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | Takk for saklig svar PerO.
Spørsmålet var vell også rettet på hele RBK og ikke kun Hoftun.
Du synes altså ikke noen andre i klubben kunne ha godt av det? |
Jo, jeg mener alle burde ut hvis de bare har vært i klubben.
Derfor synes jeg det er riktigere å skryte av Hoftun fordi han vil gjennomføre dette, heller enn å kritisere fordi det ikke har vært gjennomført tidligere...
Edit: Jeg synes det er flott at Ranheimstreneren kommer fra RBK junior, lærer der, er kanskje innom en eller flere andre klubber, og kan komme tilbake om noen år som en kandidat til å trener RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2013 14:17 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Det er flott at Hoftun ønsker at Stensaas skal utvide horisonten sin. |
Skrytet er alt unnagjort som du kan se i første kommentaren min til saken.
Min mening: Når du viser evnen til å se at andre kan ha godt av å utvide horisonten, finnes det håp for at man kan se seg i speilet og innse at kanskje dette hadde hjulpet meg også?
Ta et halvt års studietur til Nederland. Ta noen måneder i Dortmund.
Bratseth stepper inn som vikar. Man er student så lenge man lever.
Last edited by Montana on 13.05.2013 14:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 13.05.2013 14:20 Post subject: |
|
|
Slik formulert Montana, så er jeg helt enig med deg. Oppfattet bare ikke det første innlegget ditt slik.
En SD, eller trener som er i klubben over lengre tid, bør antagelig oppfordres til det, uansett hvordan han gjør jobben, rett og slett pga avkobling fra hverdagen og påfyll av nye impulser... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.05.2013 14:45 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Hva synes du/dere om saken? Ingen mening? |
Heh! Jeg mener det jeg har ment hele tiden.
1) Han er ikke en topp SD, og
2) Han burde ikke være ansatt, men
3) Han vil ikke bli kastet med mindre styret kan peke på at han har gjort noe de mener er alvorlig,
4) Eller at et massivt oppmøte på et årsmøte forlanger hans avgang, men også
5) Med den erfaringen han har fått siden han begynte, og støttehjulene rundt seg, har han karret seg opp til et greit nivå, så det er ikke sikkert vi uten videre finner noen bedre.
Om han burde utvide horisonten, slik du antyder i en halvkvedet vise? Sikkert! Men hva rolle spiller det? Dette er jo bare kverning og oppgulp av argumenter i en urgammel debatt, selv om du - gratulerer - har funnet enda en bitteliten ny innfallsvinkel. En ørliten nyanseforskjell i temaet "mangler erfaring", som også er utdebattert. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2013 14:57 Post subject: |
|
|
Spørsmålet var - hva mener du om den "bittelille nye innfallsvinkelen".
Ingen som tvinger deg til å delta i en "urgammel" debatt.
Som du ser under nicket mitt har jeg kun vert registrert her i 4-5 mnd. Den er nok ikke like urgammel og gjennomdebattert for meg som for deg. Betyr det at jeg ikke kan komme med meningen min om ting, fordi andre har diskutert det lenge før jeg registrerte meg? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.05.2013 15:23 Post subject: |
|
|
Det er slått fast at Hoftun ikke har god nok erfaring og kompetanse. Det antar jeg at også du selv har vært inne på, på din tid her.
Å halvveis antyde at han, som Stensaas, burde reise ut for å utvide horisonten, er en bitteliten variant av å si at han mangler erfaring.
Alle har sagt at han mangler erfaring og alle er enige om det. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.05.2013 15:30 Post subject: |
|
|
| Ser ikke helt hvor Hoftun skulle sendes på nåværende tidspunkt. Han har vært sportsdirektør i landets største klubb i flere år. En overgang til en annen norsk klubb vil neppe ha noen hensikt, og jeg ser heller ikke hvilken utenlandsk klubb som skulle ansette en ukjent norsk sportsdirektør med dårlig rykte blandt egne supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2013 15:36 Post subject: |
|
|
Så lenge Hoftun får lov å sitte i den kanskje viktigste stillingen i klubben uten at han, 1: har bevist at han er blitt den beste til å forvalte stillingen og, 2: gitt uttrykk for at han skjønner hva som har gått galt og viser at han ønsker å utvikle kompetansen sin - vil dette forbli et høyaktuellt tema, enten du vil eller ikke. Jeg er ikke den eneste som fortsatt engasjerer meg i dette.
Om dette blir et forum der man ikke kan diskutere det man engasjerer seg for, i en saklig tone fordi det allerede er gjennomdiskutert blir det vanskelig å rekruttere nye debattanter og nye meninger utenfra.
Hadde jeg fått 0 respons, hadde det ikke vert en diskusjon. Responsen viser at dette er noe folk ønsker å diskutere. Ingen tvinges til noe som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 13.05.2013 16:11 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Hadde jeg fått 0 respons, hadde det ikke vert en diskusjon. |
Dette til ettertanke. Don't feed the troll  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 13.05.2013 16:12 Post subject: |
|
|
Montana:
Dine to argumenter for at Hoftun skal få sitte blir for enkle og overfladiske.
1: Hvordan skal det kunne bevises at en person er den beste? Det vil alltid kunne være en bedre der ute i verden. Det eneste som kan "bevises" er om han gjør jobben godt eller dårlig.
2: Dette er somregel noe som ikke gjøres offentlig, men i interne evalueringer. Dessuten er det slettes ikke alle som har evnen til å si slikt åpent, heller ikke internt. Om man skjønner hva som er galt, viser seg heller i om de forbedrer seg og faktisk gjør jobben bedre. Andre igjen, kan lett innrømme hva som gikk galt, men likevel trampe i samme fella neste gang.
Mye har endret seg de siste par årene, etter min mening, så er tankene og strategiene nå mye bedre. Om de hele tiden gjør de riktige valgene, er ikke sikkert, men så lenge det ligger en god strategi bak, så tåler en klubb noen feilavgjørelser. Så hvorfor være så opptatt av å "hevne" tidligere feil, når det går bedre nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2013 16:26 Post subject: |
|
|
Det kan bevises at han er den beste for oss over tid.
For å kjøpe mer tid (hos kritikerne) må du vise at du er klar over hva som har vert galt. Vise at du tar selvkritikk. Vise at du ønsker å gjøre hva som må til, det være seg å ta kurs eller reise på studietur for å bli bedre.
Å bare fortsette som om alt er ok vell vitende om at en stor del av fansen mener du skal gå idag og en enda større del mener at du ikke er en god SD, samtidig som du kommer med flåsete utsagn i media alla "hvor skal jeg gå? Hjem?" og, "vi er stolte over å ha tjent pengene våre selv" viser det motsatte av selvkritikk. Det er dette jeg etterspør, bare et snev av tegn utad at du tar kritikk og vil gjøre hva som står i din makt til å bli best i ditt felt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.05.2013 17:50 Post subject: |
|
|
Kan vi i det minste holde reprisen av Hoftun-debatten i Hoftun-tråden ? Slik at vi som har fulgt og deltatt i den noen år kan velge å styre unna inntil det foreligger nye elementer ?  |
|
| Back to top |
|
 |
|