| View previous topic :: View next topic |
| Følger du med på de trondhjemske lagene i 2. divisjon? |
| Ja, går på kamper. |
|
4% |
[ 7 ] |
| Ja, får med meg resultatene. |
|
46% |
[ 70 ] |
| Nei, bare RBK interesserer meg. |
|
48% |
[ 73 ] |
|
| Total Votes : 150 |
|
| Author |
Message |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.05.2006 10:19 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...e56241.ece
Kolstad-trener Tarjei Smågesjø er ikke enig med sin kollega i Levanger, Ivar Selnæs, som mener Rosenborg burde plukket ut en klubb og satset alt på å få den opp i 1. divisjon.
Hva mener dere om denne saken?
Jeg mener abselutt at Rbk bør ha en "hjelpeklubb" i førstedivisjon som vi eventuelt kan leie ut spillere til!
Ps: Vet ikke dette innlegget til hører her! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.05.2006 10:31 Post subject: |
|
|
| Sier meg enig med Kolstad-karen. Å lage en ny broilerklubb i Trondheim vil være fåfengt. Til tross for evt. sportslig suksess, vil den ikke ha noen publikumsappell. I stedet er det tid for at en av 2. divisjonsklubben står fram som en seriøs opprykkskandidat med en solid økonomisk plattform. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.05.2006 12:03 Post subject: |
|
|
Enig med Kolstad og 2mas. Må si jeg er skuffa over Trøndelagsklubbene. Strindheim har vært den heteste kandidaten de senere årene, men har feila hvert år. I år ser de ikke ut til å være i nærheten. Ranheim hadde noe på gang, men ser ut til å slite i år. Kolstad har entusiasmen, men klarer ikke å tiltrekke seg gode nok spillere. Levanger ser ut til å ha tatt et steg tilbake, og Steinkjer har vel vaka på midten i lang tid.
Per i dag er det vel ingen av 2.div-laga som ser ut til å være på vei mot 1.div-standard i nærmeste fremtid...? |
|
| Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 15.05.2006 19:29 Post subject: |
|
|
| Skeid er vel altfor sterke i år, men jeg tror mitt kjære Byåsen blir det beste Trondheimslaget i sin pulje |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.07.2006 11:15 Post subject: |
|
|
| Dersom Trondheims-lagene fortsatt skal være i samme avdeling som Oslo-klubbene, kan det nok bli ei stund til et evt. opprykk. Tabellen er dominert av Skeid, Groruddalen og Kjelsås i år, og neste år vil nok Manglerud/Star bite fra seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 11.07.2006 12:54 Post subject: |
|
|
Når jeg er i Trondheim oppholder jeg meg like ved Kolstadbanen, så jeg følger litt med de.
Ellers håper jeg Strindheim/Byåsen rykker opp snart, evt. Steinkjer  |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 22.07.2006 12:31 Post subject: |
|
|
RBK ser på 1.divisjonslag
TRONDHEIM: Rosenborg vurderer å gå tungt inn i et av regionens 2.-divisjonslag for å få Trøndelag tilbake på 1.-divisjonskartet.
Daglig leder i Rosenborg, Nils Skutle, understreker at det ikke er startet noen prosess på temaet, eller er blitt snakket om i RBK-styret. Han har kun diskutert muligheten med noen få andre i klubben for hvordan flaggskipet kan bidra til at regionen får et stabilt 1.-divisjonslag. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2006 13:49 Post subject: Re: Trondheimsfotball |
|
|
| 2mas wrote: | | Nardo anført av spillende trener Roar Stokke (ja, han på TV3) kjempet lenge med Stabæk om opprykk høsten 1994. Det var imidlertid Ingebrigt & Co. som lyktes til slutt. Nardo endte på 4. plass, fire fattige poeng bak bæringene. |
Ser nå at sesongen 1993 var like bra, med tabelltopp halvveis. Det ble til slutt 4. plass, bare fire poeng bak Strømsgodset på kvalifiseringsplass i 1. divisjon avdeling A. Vålerengen vant avdelinga.
Se og les mer: Nostalgi |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 29.08.2006 23:31 Post subject: |
|
|
Hvorfor kan ikke Trondheim by starte en klubb, og dens mål må
være å komme til 1 divisjon fortest mulig. RBK kan være ryggraden
for en slik klubben og satse 5-10 pr år. Klubben kan kalles
Trondheim FC, Trøndelag FC you name it. Dermed kan RBK
legge ned RBK3 og statse mer på denne klubben. RBK kan jo leie
ut sine stortalenter osv. til denne klubben dermed vil vi få et stort
utbytte av en slik klubb.
Siden de nåværende trønderske andredivisjons klubber nesten
nekter å sammarbeide, så synes jeg dette kan være en fin
idè for Brakka!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.08.2006 23:33 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Sier meg enig med Kolstad-karen. Å lage en ny broilerklubb i Trondheim vil være fåfengt. Til tross for evt. sportslig suksess, vil den ikke ha noen publikumsappell. I stedet er det tid for at en av 2. divisjonsklubben står fram som en seriøs opprykkskandidat med en solid økonomisk plattform. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 29.08.2006 23:37 Post subject: |
|
|
Men det er jo det som er problemet, ingen satser. Ingen vil sammarbeidet. Tror nesten RBK må ta tak i det selv, klubben kunne jo lånt Bent som trener.
Dette er jo bare en tanke tross alt, jeg har ikke no makt.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.09.2006 09:57 Post subject: |
|
|
- Hvem vil spille i 1.divisjon?
- Rosenborg trenger et lag i 1..divisjon. Vi ønsker det for oss selv, og har invitert de fire 2.divisjonslagene i Trondheim til å se på muligheten for et samarbeid, sier Trond Nordsteien, spillerutvikler i Rosenborg.
Rosenborg er nesten nødt til å få til dette for å ha et godt nok grunnlag til å kunne lykkes i Europa igjen. Det er både fordeler og ulemper med at det evt. laget ligger så nært (i Trondheim), men det må vel la seg gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 02.09.2006 10:03 Post subject: |
|
|
Kan ikke skjønne at dette kan være noe annet enn positivt.
Hvis det blir slik, vil det mest sannsynlig bli flere og bedre talenter i Trøndelag, og RBK har muligheten til f.eks å leie ut talenter fra juniorstallen sin som trenger spill på en divisjon høyere enn RBK2 for å senere kunne slå igjennom i Rosenborg, sånn som da Tettey ble lånt ut til Skeid. Og de beste juniorspillerne som mangler det aller siste for å slå igjennom i RBK vil jo også som oftest være gode nok for 1.div, og kanskje til og med forsterke det laget som de blir lånt ut til. Og da har man en fin sirkel på gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.09.2006 12:06 Post subject: |
|
|
Positive ord fra Norsteien, men her blir det et spørsmål om hvilke bånd som skal knyttes. Hvis en av de fire trondheims-lagene nevnt i artikkelen skulle etablere seg i Adecco-ligaen for så å rykke opp et år vil jo klubben være en konkurrent til RBK. Man skal heller ikke se bort fra at ved et slikt tidspunkt eller enda tidligere at noen med mye penger og fotballinteresse kan finne på å sponse dette trondheimslaget.
I 1984 var det jo snakk om å være 'best i by'n' når Strindheim og RBK møttes på vårparten, og Strindheim lå vel over RBK på tabellen en periode også. Man skal ikke se helt bort ifra at det kan skje i fremtiden også. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.09.2006 12:12 Post subject: |
|
|
Ja, men det skal vel ENDEL til før de blir noen seriøs utfordrer med den posisjonen RBK har i regionen. Ser ikke for meg valfarting fra Røyrvik, Fosen og langt nedi Hedemarken for å se Strindheim liksom.
Av en eller annen grunn er det Kolstad som stikker seg fram i mitt hode i denne sammenhengen. De virker mest veldrevne, har noen gode spillere og sin egen "fan-base" i Kvitbyen. Anleggsmessig er det vel like sørgelig over hele fjøla, så det er vel der det er mest å gjøre? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.09.2006 12:19 Post subject: |
|
|
Det skal nok endel til ja, men om fem-ti år kan det jo være at RBK har fremmedgjort seg i forhold til publikum ved å ha få trøndere på laget og en kjedelig spillestil. Kommer det da opp et annet lag i divisjonen med visjoner, penger og trønderske talenter så vet man aldri.
Er enig i at Kolstad har et bra utgangspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Nr1-. Senior
|
Posted: 02.09.2006 12:25 Post subject: |
|
|
Skal man tro ryktene så ligger visst Ranheim best an. De har planer om å bygge et nytt anlegg, samt at de er det laget som har uttrykt størst vilje om å rykke opp. Kolstad rykker nok ned til 3. divisjon, mens Strindheim ikke har anlegg. Byåsen kan også være en aktuell kandidat på lik linje med Ranheim, men etter hva Ranheims daglige leder Tore Grønning har sagt så skal Rosenborg ha kommet med et forslag til klubben. Det innebærer at Kåre Ingebrigtsen tar over som a-lagstrener, og Grønning(nåværende trener) blir assistent. _________________ Kaddara |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 02.09.2006 12:50 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | Hvorfor kan ikke Trondheim by starte en klubb, og dens mål må
være å komme til 1 divisjon fortest mulig. RBK kan være ryggraden
for en slik klubben og satse 5-10 pr år. Klubben kan kalles
Trondheim FC, Trøndelag FC you name it. |
Ehm, for det første er det en dum idé, 2mas har qoutet hvorfor, og hvorfor i helvete skal en klubb i Norge hete FC (Football club?), ditt pakistanske anglotroll?
Sats på Ranheim, de har størst publikum og potensial. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.09.2006 12:52 Post subject: |
|
|
Såså, rolig nå, gutter. Vi trenger ikke ta helt av fordi vi er uenig om posteteknikker.
Ren hets kan vi spare til Sigge og TomH!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.09.2006 12:52 Post subject: |
|
|
Lyn heter FC, men det er ganske så tåpelig.
Noe som er langt mer unødvendig, er at du sier "pakistanske anglotroll" som om det er noe galt å ha pakistansk opprinnelse. Anglotroll kan jeg gå med på  |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 02.09.2006 12:57 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: |
Ren hets kan vi spare til Sigge og TomH!  |
Og ikke minst du og 1917, som er på høyde med - eller kanskje over Sigge.
Og det med "pakistanske" var bare på spøk, det er en intern en mellom meg og tab. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.09.2006 13:18 Post subject: |
|
|
Så hold den venligst intern også. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
dreast Junior
|
Posted: 02.09.2006 14:28 Post subject: |
|
|
| Sats på Ranheim, de er jo ikke fra byen, så da er det kanskje lettere å få flere supportere på kamp (siden det muligens er flere som ikke orker å ta turen til Lerkendal for å se fotball) |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.09.2006 14:33 Post subject: |
|
|
| Personlig tror jeg det er bedre å satse på Kolstad, sett at de ikke rykker ned. De har fått til mye allerede, og har et stort publikumspotensiale ettersom mange i nabolaget der ikke har så stor RBK-interesse. Det er egentlig det samme om de ser RBK eller Kolstad, så lenge at det er fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Nr1-. Senior
|
Posted: 02.09.2006 16:50 Post subject: |
|
|
Jeg tror Rosenborg gir blanke i publikumsinteressen. De vil nok bare se et trøndersk lag i 1. divisjon som de kan låneut spillere/ledere til. Publikumsinteressen for Kolstad i 1. divisjon bli rundt 1000 for hver kamp, Ranheim 700-800. Så den store forskjellen er det ikke. _________________ Kaddara |
|
| Back to top |
|
 |
|