| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SvennO Rutinert
|
Posted: 17.04.2012 18:25 Post subject: |
|
|
synes det er på tide å gi høiland creed nå. han har spilt meget bra så langt. spesielt defensivt.
han har tatt utfordringen og kritikk på strak arm. det er mange sytere i denn tråden som kan inrømme å ha bummet på spådommene før han spilte en eneste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 17.04.2012 18:26 Post subject: |
|
|
Høiland bør inn på landslaget, NÅ!!!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.04.2012 19:08 Post subject: |
|
|
| SvennO wrote: | | synes det er på tide å gi høiland creed nå. |
Jeg for min del har tatt imot han med vidåpne armer, høhø. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 17.04.2012 19:16 Post subject: |
|
|
| Ja, husker selv at innstillingen min til Høiland før og tidvis under Brann kampen var utrolig negativ og eg var vel farvet av fjorårets prestasjoner. Men synes Jon Inge har motbevist meg og mange andre disse første kampene. Imponerende innhenting av han denne sesongen. Kudos til deg Jonny, keep it up. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.04.2012 19:42 Post subject: |
|
|
Jeg har nok vært en av de mest kritiske gjennom vinteren, og jeg legger meg langflat! Høiland har vært en av våre beste hittil. La gå at han kanskje ikke er så grasiøs, det er mye kjemping, men hvem kan vel annet enn å like spillere som kjemper og gir alt?  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.04.2012 19:48 Post subject: |
|
|
Når de bare får en stokk opp gjennom ræva i form av konkurranse...
Deler ikke denne nesegruse beundringen. Bunner ut i totalt fravær av minimumskrav til spillerne. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
*Thor* Senior
|
Posted: 17.04.2012 23:03 Post subject: |
|
|
Haha! nesegrus beundring?
Thor |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.04.2012 23:11 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Deler ikke denne nesegruse beundringen. Bunner ut i totalt fravær av minimumskrav til spillerne. |
Min post var en spøk altså...
Google "creed" |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.04.2012 23:32 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Når de bare får en stokk opp gjennom ræva i form av konkurranse...
Deler ikke denne nesegruse beundringen. Bunner ut i totalt fravær av minimumskrav til spillerne. |
Hahah! Er så herlig å få litt Reconsk nyansering av debatten! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.04.2012 10:00 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: |
Min post var en spøk altså...
Google "creed" |
Jeg tok din. Har alt de har gitt ut.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 18.04.2012 16:02 Post subject: |
|
|
| Hehe, den var tørr Klev. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.04.2012 21:53 Post subject: |
|
|
Det er greit nok at Høiland ikke har vært så gjennomført elendig som han var i innhoppene sine i fjor (for det var virkelig skrale greier), men han er fortsatt ikke bedre enn det jeg antok at han var da han ankom Lerkendal - en helt grei veteranback som fungerer som rutinert backup på alle plassene i forsvaret. Er dette nivået Rosenborgs førstelagsspillere skal ligge på? Høiland holder på sitt beste nivå Lustigs middelnivå, og det er liksom godt nok til at det ikke skal hentes inn noen forsterkning, men en backup som tydeligvis er tiltenkt å spille en eller annen gang i fremtiden?
Jeg aaaner ikke om Ankersen er, eller kommer til å bli, god nok til å styrke laget vesentlig på backen, men faktum er i alle fall at der vi en gang hadde to offensive trusler på backen i Dorsin d.y. og Lustig, har vi nå til sammen en halv i Dorsin d.e, uten at vi har tjent noe defensivt (kom ikke her, Høiland er på bærtur rett som det er, sånn har han alltid vært). Det kalles nedbygging av laget. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.04.2012 11:22 Post subject: |
|
|
At ikke en nylig innkjøpt utlending klarer å dunke ut en av våre to faste sidebacker er urovekkende  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.04.2012 13:05 Post subject: |
|
|
| Hadde vært mer urovekkende hvis vi hadde tatt lite poeng og/eller sluppet til en drøss med sjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.04.2012 16:22 Post subject: |
|
|
| Middels Lustig sitt nivå? Han er da milevis bedre enn Lustig defensivt. Offensivt har det vørt farlig de gangene han har vært med frem. Dessverre for sjelden. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.04.2012 19:07 Post subject: |
|
|
| Høiland er en av dem med flest "offensive pasninger" på OPTA-statistikken til VG. At mange av disse er lange framspill er en annen sak... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.04.2012 19:49 Post subject: |
|
|
Jeg mener Lustig på sitt beste nivå er vel så god som Høiland defensivt.
Høiland er mye sjeldnere med fram, derfor er han også sjeldnere ute av posisjon, men han balanserer det ut med til stadighet å sove alt for sentralt i banen, og dermed komme alt for seint ut i mannen sin på sida. Flere ganger har han også sjanset på at motspiller ikke når baller som nærmer seg linja, og sluppet spilleren forbi på grunn av det. Litt sløv, litt lat og litt ustabil.
Så nei, til å være en back som liksom skal ha styrken sin defensivt så imponerer han ikke på den biten, og det er ikke så rart, siden han på toppen av karrieren var en back med styrken sin offensivt. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.04.2012 22:10 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Når de bare får en stokk opp gjennom ræva i form av konkurranse...
Deler ikke denne nesegruse beundringen. Bunner ut i totalt fravær av minimumskrav til spillerne. | Sitter fryktelig langt inne å innrømme at han har levert bedre enn det du "visste" var hans toppnivå før sesongstart, ikke sant? Eller mener du han har prestert like dårlig som du forventa?
For all del, det sier litt om nivået til RBK per nå, men jeg synes Høiland har vært en av RBKs beste siden sesongoppkjøringen, spesielt forutsetningene hans tatt i betraktning. Regner med de fleste her inne er enig i at Høiland ikke holder den "RBK-standarden" vi ønsker å ha. Men det er ikke hans skyld at han i en alder av 34/35 er førstevalg på sideback i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.04.2012 23:28 Post subject: |
|
|
| For å dra parallellen over til spilleren i signaturen. Han var jo aldri med fram, allikevel konstant feilplassert. Nytter ikke å være bak i banen når man står på feil sted! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.04.2012 11:04 Post subject: |
|
|
Det siste avsnittet ditt understreker jo poenget mitt, andy. Høiland har ikke spilt dårlig på backen i år, og hvis vi tar hans nivå og forutsetninger i betraktning har han kanskje til og med spilt bra.
Saken er den at vi har mistet en av nøkkelspillerne våre, en back som i stor grad har vært med og definere hvordan vi spiller fotball, og det har vært klart i ett og et halvt år. Men fordi hans backup Høiland er gammel Stabæk-spiller, og dermed beskyttet av treneren, så hentes det ikke inn noen erstatter som er god nok til å heve laget på direkten.
Vi hadde trengt å få inn en back som er bedre enn resten av laget, istedet senker folk bare forventningene i tråd med sportslig avdelings ambisjoner, og sier seg fornøyd med en spiller som forsvarer plassen på laget uten reell konkurranse, ikke bidrar særlig positivt i spillet, og er så gjennomgående middelmådig i alt han gjør at det gjør vondt å se på. Han er kanskje den tiende beste høyrebacken i serien, og det er liksom godt nok? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.07.2012 19:39 Post subject: |
|
|
Høiland kan virke litt frustrert om dagen. Fikk gult for å sparke bort ballen ved frispark tidlig i førsteomgang i kampen mot Buvik. Byttet ut mot Kofi Tutu etter pausen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
tyggis Veteran
|
Posted: 16.07.2012 17:16 Post subject: |
|
|
| Syns Høiland har vært god de siste par kampene (Molde og Haugesund), bidratt til å holde nullen i begge da han taklet Angan foran åpen kasse og reddet på strek mot Haugesund. Har blitt flinkere til å overlappe også. Står fram som et tryggere (men kjedeligere) valg på høyrebacken enn Ankersen. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.07.2012 12:32 Post subject: |
|
|
| SvennO wrote: | | synes det er på tide å gi høiland creed nå. |
Værsågod, Høiland. Her får du Creed.
| Kleviño wrote: | | Jeg for min del har tatt imot han med vidåpne armer, høhø. |  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 17.07.2012 12:54 Post subject: |
|
|
| momonster wrote: | | Syns Høiland har vært god de siste par kampene (Molde og Haugesund), bidratt til å holde nullen i begge da han taklet Angan foran åpen kasse og reddet på strek mot Haugesund. Har blitt flinkere til å overlappe også. Står fram som et tryggere (men kjedeligere) valg på høyrebacken enn Ankersen. |
Bra sagt, dog skulle vi kanskje skjerpe Ankersen litt defensivt og kjøre Høiland som stopper? Rønning blir en fin back-up på den plassen i midten bak Strandberg og Høiland. |
|
| Back to top |
|
 |
tyggis Veteran
|
Posted: 17.07.2012 14:03 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: |
Bra sagt, dog skulle vi kanskje skjerpe Ankersen litt defensivt og kjøre Høiland som stopper? Rønning blir en fin back-up på den plassen i midten bak Strandberg og Høiland. |
Ankersen er jo utvilsomt fast høyreback på sikt, mens Høiland har mye erfaring på stopperplassen og kan godt spille der hvis vi trenger det. Essensielt for RBK å ha spillere som kan spille i flere posisjoner når stallen tynnes ut. |
|
| Back to top |
|
 |
|