| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 04.06.2011 16:48 Post subject: |
|
|
| Varmt i Portugal. Dessuten tilsier lokal tidsregning at klokka bare er 21 ved avspark. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.06.2011 17:51 Post subject: |
|
|
Wæhler syk - > Femi inn
Blir en spennende kamp. Kan Drillo trylle en siste gang? Jeg er nok litt pessimistisk, men er det en type fotball som kan ta poeng her, så er det nok primitiv drillo-stil. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2848 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 04.06.2011 22:08 Post subject: |
|
|
4:18 på klokka: Portugal spiller tre-fire trekk på tvers i backrekka uten å finne åpninger, og publikum piper.  _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.06.2011 22:27 Post subject: |
|
|
| Norge ruller jo opp flere sjanser her. Portugal ikke spesielt farlige enda. Får håpe RAJ har dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 04.06.2011 22:31 Post subject: |
|
|
Ja, vi har hatt et par svært lovende kontringer så langt. Vi må bli bedre på å få ballen ut fra egen 16-meter når vi er presset da, det har vært mye rare klareringer som har kommet tilbake inn i feltet osv. Sånt må lukes bort. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.06.2011 22:38 Post subject: |
|
|
Har vært litt tendenser til klabb og babb der, ja.
Det Portugal skaper kommer gjennom Nani på høyrekant, som har slått flere innlegg bak backrekka vår. Hangeland har ryddet unna på første stolpe hver gang. Smeller vel snart. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 04.06.2011 22:44 Post subject: |
|
|
Synes egentlig det foregår på begge flankene, jeg.
Vi ligger stort sett veldig kompakt, og har grei nok kontroll på banespillet. Men det blir litt for mange dødballer imot til at jeg føler meg helt komfortabel.
Men tross alt en ok førsteomgang. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 04.06.2011 22:48 Post subject: |
|
|
Bra første omgang. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 04.06.2011 22:55 Post subject: |
|
|
Jeg frykter vel fortsatt en andre omgang hvor vi begynner å bli slitne og gjør masse tåpelige feil bakover, og en kamp som ender 0-4 eller liknende. Men halvveis henger vi så godt med at vi definitivt ligger an til å fortjene poeng fra denne kampen.
Huseklepp har vært bra fremover, synes jeg. Hangeland vår bestemann så langt? _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 04.06.2011 22:57 Post subject: |
|
|
Hangeland har vært et beist, han har vært på rett sted til rett tid gjennom hele omgangen. Håper kondisen og konsentrasjonen holder utover i andre, dette kan faktisk bli veldig bra! _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.06.2011 23:02 Post subject: |
|
|
Hangeland har vært svært solid, ja. Synd at det blåses så mye på Carew. Mye av det er riktig, selvfølgelig, men han straffes litt for å være stor.
Vi får satse på at vi blir enda mer presise på kontra, så får vi helt sikkert en tre-fire sjanser så lenge vi holder nullen.
Foreløpig har drillofotballen fungert bra. To kompakte ledd og en femmer på midten som er svært disiplinerte i presset. Samt full guffe ved brudd når Portugal står høyt.
Danmark vant 2-0 og er oppe på 10 poeng. Likt med oss før vår kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 04.06.2011 23:11 Post subject: |
|
|
Helvete.
EDIT: ok, nå synes jeg Portugal lykkes med litt for mye her. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.06.2011 23:14 Post subject: |
|
|
| Fy faen så kjedelig det er å se på Norge prøve å sabotere en fotballkamp. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 04.06.2011 23:23 Post subject: |
|
|
Du skal få slippe å se på hvis det er så fælt.
Artig at du postet like etter at vi fikk en baklengs, da. Har du endelig hacket kontoen til Klevis, Larse65?  _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.06.2011 23:30 Post subject: |
|
|
| Larse65 er vel stor Drillo-tilhenger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 04.06.2011 23:34 Post subject: |
|
|
Jaja, at man legger seg bakpå borte mot et lag som Portugal klager ikke jeg så mye på. Men; problemet mitt med landslaget er at man hadde gjort akkurat det samme mot så og si alle andre nasjoner også. Og hjemmekampene mot lag på samme nivå eller dårligere blir sjelden en festlig opplevelse rent spillemessig. Se hjemmekampen mot Danmark i vinter for eksempel.
I tillegg så består landslaget av utenlandsproffer som er overbetalt og som aldri presterer så godt på landslaget over tid som hva de gjør på sine klubblag. Til og med Hangeland har jo rett som det er sine svakere opptredener med flagget på brystet. I perioden på 90-tallet hadde vi profiler som gjerne sto frem enda sterkere på landslaget enn i sine respektive klubblag.
Jeg merker vel heller ikke den driven rundt landslaget heller som for 15 år siden. Folk er litt mer likegyldige og terskelen for når man vender seg mot "hele greia" er lav.
Jeg tror ikke Norge kommer til EM, jeg tror heller ikke vi har noe der å gjøre og jeg tar det heller ikke særlig tungt. Den dagen vi har et landslag som sprudler og som skaper mer enn 5 målsjanser i 3 hjemmekamper på rad så kanskje man klarer å få frem litt engasjement igjen.
Men ikke sånn det er nå.. Det er rett og slett svært lite av det landslaget står for som engasjerer...  |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 04.06.2011 23:44 Post subject: |
|
|
Reklameskiltene av lystavler er på den samme siden som kameraet er. Samtidig er det norsk reklame på den siden vi ser. Er det to produksjoner av kampen får å tjene mer penger på reklameinntekter? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.06.2011 23:46 Post subject: |
|
|
| I internasjonale kamper på både klubb og landslagsnivå så bruker man å ha to forskjellige vinkler slik at man får promotert forskjellige sponsorer. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 04.06.2011 23:47 Post subject: |
|
|
Jeg ser en portugisisk stream, og der er det i hvert fall bare portugisisk reklame å se. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 04.06.2011 23:54 Post subject: |
|
|
Tom Høgli er en klasseback.
Bytte han med Lustig? |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 05.06.2011 00:03 Post subject: |
|
|
1-0 mot Portugal borte. Kunne vært verre, jeg synes det er en godt gjennomført kamp. Men det er selvfølgelig poengene som teller. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 05.06.2011 00:04 Post subject: |
|
|
Synd Norge slapp inn en mot Portugal! Derimot må jeg si at Hangeland virkelig har blitt en stor spiller (no pun intended). For ikke å snakke om at Tom Høgli igjen spiller en sinnsykt god landskamp. Hvor mange forsvarsspillere er det som har hatt SÅ god kontroll på C. Ronaldo i år?
Høgli går under radaren hos veldig mange, men han har jo faktisk blitt en av norges klart beste spillere, ihvertfall basert på stabilt gode prestasjoner på landslaget...! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 05.06.2011 00:05 Post subject: |
|
|
Grei kamp av Norge, vanskelig å forvente mer. Det kunne blitt stygt.
Dommeren var feig, Portugal skulle hatt minst ett gult kort. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 05.06.2011 00:15 Post subject: |
|
|
| Absolutt. Dommeren skulle gitt gult til Ronaldo som hevntaklet Høgli. Høgli kledde av Ronaldo. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 05.06.2011 02:20 Post subject: |
|
|
| Høgli var meget god defensivt, men offensivt slet han og hadde en del feilpasninger. En kamp som passet ham godt, men han er dessverre ikke god nok for Rosenborg offensivt. I alle fall ikke når han koster halve Statens Pensjonsfond Utland. |
|
| Back to top |
|
 |
|