English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stengte treninger
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 28.05.2008 12:57    Post subject: Reply with quote

Noe den ikke ville gjort med åpne treninger? Har du noensinne sett pressen referere til, eller filme fra, dødballsekvensene RBK kjører på treningene sine dagen før kamp?

Fortsatt skeptisk Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.05.2008 12:57    Post subject: Reply with quote

Det å komme som ny trener i en klubb som har hatt litt motgang kan være utfordrende. Det gjelder å skape inntrykk i spillernes hoder, om at de virkelig blir bedre umiddelbart etter at den nye treneren kom. Det å gjøre noe nytt, kan være nok til at selvtillitten stiger fra middels til topp.

Det at stengte treninger medfører ulempe for eks Viking på søndag har jeg ingen som helst tru på. Tviler på viking har folk som følger fredagstreninga.

Dødballer er, som Recon skrev kanskje det eneste som kan skjermes med fordel. Det å trene inn trekk på corner og frispark har vist seg å gi mål som resultat, eks Viking-Brann på søndag var det to overraskende dødballer som begge burde ført til mål, bare et gikk inn.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.05.2008 12:59    Post subject: Reply with quote

Konsentrasjon er et annet aspekt da. Å kunne konsentrere seg om kun den siste taktiske treningen før kamp, uten blodsugende, journalistigler som Åsmund og Thomas hengende over skuldrene... Cool

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 28.05.2008 13:04    Post subject: Reply with quote

Jeg ser mer på dette som mer positivt enn negativt. Selvsagt forstår jeg derimot de som liker å dra å se på treningene før kamp, men for lagets del.

Er man helt frelst, er det uansett mulig å få med seg treningene inne på Lerkendal om man ønsker det. Hvis de da ikke setter opp noe greier i hjørnene.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 28.05.2008 13:05    Post subject: Reply with quote

Argumentet om at det kan være en måte for en ny trener å skape seg et bra image hos spillerne og dermed bidra til at spillergruppa får enda sterkere tro på suksess, kan jeg forsåvidt kjøpe.

Også argumentet ditt om fred og ro, Recon, kan jeg til en viss grad forstå.
Back to top
Isfuglen
Junior

PostPosted: 28.05.2008 14:10    Post subject: Reply with quote

Ã…smund wrote:

Å knytte link mellom åpne treninger og antall sykemeldinger i RBK de siste åra, blir skivebom etter min mening.

Stengte treninger er et brudd med den generelle åpenhetskulturen som har preget RBK i mange år. Denne blir ofte blir trukket frem som en styrke for klubben. Kanskje har den utviklet seg til å bli en bremse for utvikling?

For å skjerme og minske trykket på ansatte på alle nivå bør klubben kanskje kneppe til på andre områder enn bare på treningsfeltet også?
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 28.05.2008 14:27    Post subject: Reply with quote

Tror du at trykket fra media\fans\allmennheten forøvrig på ansatte i RBK tilknyttet sportslig avdeling blir mindre ved at man knepper ytterligere inn på tilgjengelighet? Jeg tror det vil påvirke i stikk motsatt retning.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.05.2008 15:34    Post subject: Reply with quote

Det vil være en overgangsperiode Åsmund, deretter er media nødt til å innfinne seg med status om de vil ha tilgang. De som respekterer kommer ellers til å bli tilgodesett med indrefiletene.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.05.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

En annen grunn til å stenge treningene er å skape usikkerhet om laguttaket som igjen kan gjøre motstanerene mer nervøse ihvertfall på bortebane og Rosenborg mindre forutsigbare.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.05.2008 16:43    Post subject: Reply with quote

Når koné nå er borte; JA, men ellers tror jeg de fleste laga vet det meste om laguttaket til hverandre..
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 28.05.2008 16:49    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Det vil være en overgangsperiode Åsmund, deretter er media nødt til å innfinne seg med status om de vil ha tilgang. De som respekterer kommer ellers til å bli tilgodesett med indrefiletene.

Så om jeg forstår det rett så vil du også stramme inn på tilgjengeligheten på flere felter enn en ukentlig trening? Hvilke områder tenker du da på? Brakka? Konstant stengte treninger? Og hvordan tror du dette vil fremme de sportslige prestasjonene?
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 28.05.2008 16:52    Post subject: Reply with quote

at vi bryr oss.... Hamren kan gjerne flytte treningene til Mausundvær så lenge RBK blir ett vinnerlag igjen!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.05.2008 17:44    Post subject: Reply with quote

FAO Ã…smund: Jeg prata fortsatt om den ene treningen. Mulig jeg misforsto hva du mente.

Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 28.05.2008 17:51    Post subject: Reply with quote

hehe, ok. Det innlegget var ment som et svar til Isfuglen som foreslo ytterligere begrensinger utover denne ene ukentlige treninga.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 28.05.2008 18:44    Post subject: Reply with quote

For å snu litt på flisa, uten en lukket trening før kamp er det iallefall mindre motiverende for trener og spillere å forsøke å overraske motstanderen med laguttak, dødballtrekk eller hva det skulle være som krever en innsats på treningsfeltet. Sannsynligheten for at det blir kommunisert via media ("Pelu starter mot Brann!") er tross alt mye større.

At RBK har vært meget forutsigbare på disse områdene i seinere år burde ikke brukes som argument mot å legge forholdene til rette for en bedring i fremtiden. Det gir rett og slett et større taktisk rom før kamp, en del grep vil være mindre nyttige om motstanderen kjenner til det. Det er f.eks. stor forskjell på om Pelu eller Iversen starter en kamp, i enda større grad om det er et uventet valg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.05.2008 15:16    Post subject: Reply with quote

Første stengte trening

De skrivende Adressa-folkene dro visst tilbake til Heimdal, da de ble kastet ut. Vet ikke om det var protest eller bare utålmodighet. Bare TV2, TV-adressa, Stavanger Aftenblad og Radio 1 (kåring av RBKs deiligste; Basma på 3. plass!) sto i solveggen på utsida, da jeg kom.

RBK-TV "strør salt" i såret ved å filme fra innsida: Razz

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toki
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 16:47    Post subject: Reply with quote

Forstår jeg det rett, er ikke treningene på fredager stengt for alle:
http://www.rbk.no/incomin...109143.ece
2mas
Sjef

PostPosted: 30.05.2008 18:00    Post subject: Reply with quote

Syns jeg manglet et medium, nemlig VG Nett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende

PostPosted: 30.05.2008 20:19    Post subject: Reply with quote

Jeg leser både her og der at lukkingen av treningen i dag er historisk, som den første lukkede rbk-treningen noensinne. Men jeg mener da bestemt at Åge Hareide også gjorde dette ihvertfall en gang? Tar jeg bare helt feil?
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 20:24    Post subject: Reply with quote

Tviler sterkt, men om så har skjedd, da tenker jeg i første omgang på kampen mot Deportivo La Coruna i kvaliken til CL.
Back to top
*Thor*
Senior

PostPosted: 31.05.2008 10:30    Post subject: Reply with quote

Da de trente på å spille "Rambo-fotball", som forøvrig resulterte i 0 sjanser?

Thor
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.05.2008 10:52    Post subject: Reply with quote

Sutringen fra Adressa har begynnt. Det var forhåndsannosert at treningen var stengt på fredag og har derfor ingen sympati med skoleklassen som ble hevet ut med rette.

En historisk dag på Lerkendal
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 31.05.2008 11:12    Post subject: Reply with quote

Bu-hu! Stakkars Adressa. 1 (en) trening i uka lukkes delvis for pressen, og sutreknappen skrus promte opp på maks.

Kom tilbake når de holder lerkendal stengt hele uka, så kan vi snakkes.
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 31.05.2008 12:43    Post subject: Reply with quote

Hvorvidt det er sutring eller ikke gidder jeg ikke analysere, men skulle bare mangle at ikke Adressa kommenterte RBKs stenging av treningsfeltet. Uansett om det bare er snakk om siste treningen før kamp, så er det en markant hendelse i RBK-øyemed.

Det overrasker meg at det ikke er flere på forumet her som har et mer negativt syn på en slik lukket trening. Men antar at det henger sammen med en naiv tro på at dette vil medføre en formidabel fordel i kampsammenheng. Jeg håper jo også at man oppnår en fordel av stengte treninger, men tror som sagt effekten av dette er overdrevet.

Mener forresten å huske jeg var på siste treninga før kampen mot Deportivo i 2003. Var ikke stengt såvidt jeg kan huske.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 31.05.2008 12:57    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor dette blir hausset opp slik og at mange synes det er negativt at en trening i uke blir lukket. Hvis treneren har troen på at det kan gi oss noen marginer på vår side, kan jeg ikke se at noen kan klare å bruke overbevisende argumentasjon mot det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 2 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb