English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pappabrun
Proff

PostPosted: 03.10.2024 13:50    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Når ganske så krøkkete spillere som Langås og Gundersen er inne i Norgestroppen nå tyder det på krise innen stopperposisjonen i Norge. Mikkel er overlegen disse to spillerne i ballbehandling og vil med mer erfaring bli enda bedre taktisk, Mikkel har tatt store steg i høst, og har stadig færre blemmer på pasninger og posisjoneringer. Alfred har valgt å satse på Mikkel og da tror jeg på enda mer utvikling for gutten, og da kan det bli landslagsuttak neste år.

Beklager, men Mikkel Ceide har ikke vist NOE som tilsier at han skal være i nærheten av noen landslagsdiskusjon. Tar gjerne noe av det du har drukket/røyket når du tenkte den tanken. Ja, han har tatt noen steg. Men han er er fortsatt en vanvittig begrenset fotballspiller. Du må ha noen sinnsyke RBK-briller på for å foreslå noe sånt.

Last edited by pappabrun on 03.10.2024 16:22; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.10.2024 13:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er en elendig talentspeider haha så skal ikke være bastant. Men jeg er enig, det kommer som et av dette årets største sjokk om Ceide får landskamper.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2024 14:04    Post subject: Reply with quote

Nå har vi snakket om at han kan være kandidat om 12 mnd. og det fordrer at utviklingen fortsetter. Skulle han få landskamper i år er jeg enig i at det vil være sjokkerende, men han har bevist i enkeltkamper at han har et toppnivå som ikke står noe tilbake for et par av de som har fått vært med i noen tropper i år. Klarer han å stabilisere seg på Molde/Haugesund-nivå, så er det jo ingen grunn til at Langaas (eller Heggem?) skal velges foran.

Stabilitet blir den store nøkkelen. Der er han fortsatt langt unna.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 14:40    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg er en elendig talentspeider haha så skal ikke være bastant. Men jeg er enig, det kommer som et av dette årets største sjokk om Ceide får landskamper.

Helt enig, trodde først de postene som kom opp på forrige side var fullstendig utdaterte. Helt utrolig at han i det hele tatt nevnes i nærheten av landslagsdiskusjonen. Om noe bør vi diskutere hvem som skal erstatte ham på RBK til neste sesong.
Bonnien
Senior

PostPosted: 03.10.2024 14:45    Post subject: Reply with quote

Mikkel Ceide er det svakeste leddet i RBK. Han må skiftes ut til neste år. Helt absurd at noen nevner han og landslaget i samme setning.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 14:52    Post subject: Reply with quote

Han må luke ut myyye farlige juniorfeil fra spillet sitt før han egentlig er god nok til i det hele tatt å stille i midtforsvaret til RBK. Ha han på landslaget er å be om mål i mot.

Altså, han er en helt kurant midtstopper, men han sliter stort med å være på halvdistanse (eller ikke ha oversikt over hvor motspillere er) og ikke komme opp i mann på innlegg/dødballsituasjoner. I tillegg til at klareringene hans går veldig ofte rett til en motspiller som har skapt flere mål i mot.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 14:55    Post subject: Reply with quote

Fra undervurdert til overvurdert på et par måneder Razz Wink
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 15:16    Post subject: Reply with quote

Det er ingen tvil om at han spilt bra i det siste. Men har fortsatt til gode å spille en hel kamp uten helt grusomme posisjoneringsfeil.

Som vi alle har sett spiller vi fantastisk fotball, men har en ekkel tendens til å kollapse når som helst. Dette er i stor grad på grunn av den manglende mentale tøffheten i bakre ledd. På den andre siden kan jeg for meg at Ceide kan fungere bedre på enn av backene i en slags Ben White/Timer-rolle.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 15:40    Post subject: Reply with quote

Gir høyere markedsverdi og et annen ustillingvindu for andre klubber som kan hente han.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.10.2024 16:08    Post subject: Reply with quote

Med farlige juniorfeil så glir han jo rett inn på landslaget med Østigård og gjengen når jeg tenker meg om.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 16:55    Post subject: Reply with quote

Defensivt er han ikke i nærheten enda. Offensivt har han tatt sjumilssteg, spesielt i frispillingsfasen. Landslaget? Må heve minstenivået generelt og bli bedre i duellspillet og lese motstander og spillet bedre defensivt.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 17:19    Post subject: Reply with quote

Når keeperen til motstanderen kan slå langt bak ryggen hans og det blir mål,sier det alt😅 er nivå du ser i gutte 13.
Bør begynne og lære av samme feil etter så mange kamper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 17:38    Post subject: Reply with quote

pappabrun wrote:
Beklager, men Mikkel Ceide har ikke vist NOE som tilsier at han skal være i nærheten av noen landslagsdiskusjon. Tar gjerne noe av det du har drukket/røyket når du tenkte den tanken. Ja, han har tatt noen steg. Men han er er fortsatt en vanvittig begrenset fotballspiller. Du må ha noen sinnsyke RBK-briller på for å foreslå noe sånt.
Tøff ved tastaturet du, men for fremtiden kan du heve debattformen din. Dette er lavmål!!!
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 03.10.2024 17:47    Post subject: Reply with quote

Så jeg skal ikke være ærlig i framtiden? mottatt og forstått. Det er lov å være realistisk
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 18:05    Post subject: Reply with quote

Når man ser på hvilke spillere som har fått landskamper opp igjennom så er det på ingen måte urimelig å tenke seg at Ceide kan få det i framtiden. Bor mye fotball i han.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.10.2024 18:18    Post subject: Reply with quote

Er vel ingen RBK-spillere som får landskamper i dagens regime uansett.

Men har vært god i det siste, etter å ha vært meget svak i sommer og middels i vår.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 03.10.2024 18:22    Post subject: Reply with quote

pappabrun wrote:
Så jeg skal ikke være ærlig i framtiden? mottatt og forstått. Det er lov å være realistisk

Tror ikke det er noe problem å være ærlig, altså. Eller uenig med noen, for den saks skyld. Men hersketeknikkene kan du godt la ligge. Det blir mye greiere å debattere da. Dessverre er det mye av den slags på forumet.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 19:17    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Er vel ingen RBK-spillere som får landskamper i dagens regime uansett.

Det er vell mer det at vi ikke har hatt landslagsverdige spillere enn en konspirasjon skulle man tro.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.10.2024 19:46    Post subject: Reply with quote

Problemet med den teorien er at man kan se på landslaget at de tar med alt mulig rask.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 19:48    Post subject: Reply with quote

pappabrun wrote:

Debattformen din jeg kommenterte, ikke meningene dine.

Angående realisme og meningene dine om Mikkel: Broholm startet mange kamper på benken i OBOS og playoff i fjor, men i år har han vært kåret som både månedens unge spiller og månedens spiller i ES. Langås ble funnet for dårlig til RBKs startellever i fjor sommer, og ble ikke hentet, og har nå debutert på Norge A. Så har vi Jesper R-S da..... Det kan snu fort i fotball, spillere tar store steg på kort tid, suksess kan komme fort. Alfred har trua på Mikkel, og det har jeg også pr nå. Konkurransen fra Mikkel kjenner nok for øvrig den andre høyrebente stopperen vår på blir for hard, og Markus velger nå å forlate RBK 1. januar.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 03.10.2024 21:19    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
pappabrun wrote:

Debattformen din jeg kommenterte, ikke meningene dine.

Angående realisme og meningene dine om Mikkel: Broholm startet mange kamper på benken i OBOS og playoff i fjor, men i år har han vært kåret som både månedens unge spiller og månedens spiller i ES. Langås ble funnet for dårlig til RBKs startellever i fjor sommer, og ble ikke hentet, og har nå debutert på Norge A. Så har vi Jesper R-S da..... Det kan snu fort i fotball, spillere tar store steg på kort tid, suksess kan komme fort. Alfred har trua på Mikkel, og det har jeg også pr nå. Konkurransen fra Mikkel kjenner nok for øvrig den andre høyrebente stopperen vår på blir for hard, og Markus velger nå å forlate RBK 1. januar.

Derfor henriksen drar? Eller har han fått tilbud?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2024 08:28    Post subject: Reply with quote

Så litt på Fotmob-stats. Sesongen sett under ett ligger Ceide godt på øvre halvdel av spillere i ES, og han ligger ratet over spillere som Langås (landslagset), Yazbek (solgt for titalls millioner i sommer), Meister (solgt for 100+ millioner), Emil Breivik, Felix Va og Bård Finne. Ligger så og si helt likt med Sery Larsen og Isak Amundsen. Av våre ligger han godt foran Markus Henriksen, Santi og Noah Holm.

Ser man derimot på formen etter ferien, ligger han helt i toppen og i sjiktet med Kristian Eriksen, Jens Petter Hauge, Felix Horn Myhra, Niklas Castro og Marius Broholm. Alt dette selvsagt kuriosa, men litt interessant uansett.

Vi er alle enige om at han gjør for mye feil og at dette selvsagt er noe som må bort før vi kan snakke om landslag. Han gjør derimot mye mindre store feil nå enn i vår, og ikke minst har han veldig mange flere positive involveringer nå enn i vår. Det er utviklingen hans, kombinert med hans fysiske pakke, som gjør at jeg ser en fremtidig landslagsspiller i han. Og fortsetter utviklingen de neste 12 månedene på samme måte som de foregående 6 månedene - så blir det for meg veldig rart å skulle avskrive han som en spiller som bør vake i landslagsdiskusjon. Den enkeltspillere som, etter mitt skjønn, har hatt den råeste utviklingen under Alfred.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 04.10.2024 08:51    Post subject: Reply with quote

Forstod lite av den tilliten Alfred viste Mikkel allerede fra sesongoppkjøringen, og videre inn i sesongen med alle direkte involveringer i baklengsmål.. men han har tatt store steg og tabbene blitt færre etter sommeren. De siste kampene har han vært direkte god og ikke minst som nevnt her i frispillingen. Tror vi har gull her.. hadde aldri fått denne muligheten om ikke RBK var dårlig stilt økonomisk.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.10.2024 09:06    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at han har hatt en veldig bra utvikling og har en del spennende ferdigheter, særlig med ball. Men stoler fortsatt ikke på han, synes han sliter veldig med plassering og oppmerksomhet (bevegelser rundt seg). Synes han var svak mot Sandefjord, samme med Nemcik. Ser at FotMob mener begge var gode (7.5 og 7.9), og jeg kan ikke engang reglene i fotball så mitt inntrykk er sikkert feil (er karakterene i datadrevne børser som FotMob for sterk påvirket av vi tilfeldigvis holdt nullen?).
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 04.10.2024 09:15    Post subject: Reply with quote

Klarer virkelig ikke se all den utviklingen som flere her inne mener han har tatt.

Det er unntakene der han faktisk spiller godt. I de fleste kampene så florerer det av feilpasninger, situasjoner der han sliter med ball kontroll, klareringer som er en dødssynd i fotball. Sitasjoner der han mister oversikt over hvor motspiller er osv.

Han kommer sikkert til å ta steg med all den spilletiden han får, men jeg stoler ikke et sekund på han. For min del er dette pri 1 posisjon som må forsterkes i januar.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb