View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
WegHard Veteran

|
Posted: 28.07.2007 23:28 Post subject: |
|
|
Tendensen har vært dalende for Sapara i flere kamper nå. I dag var han blant de dårligste. Jeg har virkelig problemer med å forstå hvorfor han slurver så mye i pasningsspillet som i dag. Trodde rett og slett han hadde for god teknikk til det. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.07.2007 23:30 Post subject: |
|
|
Sannsynligvis er han på vei vekk, og gir derfor faen. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 28.07.2007 23:37 Post subject: Problemet |
|
|
Problemet til Marek Sapara, er at Rosenborg ikke hviler ham, mannen er jo skadet i foten, og tar smertestillende før kamp.
Tørum tør ikke spille uten ham, men å bruke ham hele sessongen, i stedet for å hvile ham helt frisk, evt operere ham hvis det er det som skal til...
Tror ikke han presterer 100 % pga det. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 29.07.2007 10:34 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Sannsynligvis er han på vei vekk, og gir derfor faen. |
I likhet med resten av laget? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 21.08.2007 22:15 Post subject: |
|
|
Trur det er TV2 og Nettavisen som roter litt her. Internasjonale medier omtaler dette som en match mellom Slovakia B og Frankrike B.
http://soccernet-akamai.e...mp;cc=5739
Slovakia-Frankrike går i morgen kl 2000. |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 21.08.2007 22:26 Post subject: |
|
|
Var b-kamp ja,ble forresten vist på eurosport. _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.08.2007 23:00 Post subject: |
|
|
Ja, A-kampen med Sapara mot Henry spilles først i morra. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.08.2007 10:15 Post subject: |
|
|
Fra "debatten" på Adressa:
Quote: | Hvis RBK skal bruke 10 millioner kroner på en ny spiller, bør de også investere både kroner og innsats i trygghet og trivsel for spilleren.
Etter å ha overvært noen treninger og vært med til Tampere kan det iallfall utenfra virke som om 10-millionerskjøpet Marek Sapara er litt ensom i RBK-familien. Mens ivorianerne Kone, Konan og Traore fleiper og ler både på trening og på flyplassen, sitter Sapara på ytterste benk i avgangshallen. På treningsfeltet savner jeg også den lekende tonen innimellom.
Marek var glitrende i fjor høst. I år har han bare glimtvis vist sitt aller beste. Selv om dette kun er synsing utenfra er det uansett verdt å påpeke at en hver arbeidstaker, både i det vanlige arbeidslivet og en fotballspiller, er nødt til å trives godt for å kunne yte sitt beste. |
Kan det være noe i dette? Jeg har synes Sapara har prestert endel dårligere siden i fjor og samtidig har han vært litt "mutt" i intervjuer, han ser rett og slett ikke lykkelig ut. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.08.2007 12:32 Post subject: |
|
|
Skulle ikke forbause meg. RBK har jo vært ytterst svak på slikt tidligere hvertfall... |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.08.2007 13:04 Post subject: |
|
|
For det første var det meste av Saparas tid i RBK 2006 en gedigen opptur. Det meste gikk på skinner og han var i god form. Hvis han sliter mer formmessig kan jo det påvirke hans opptreden utenfor banen like vel som motsatt. Traore og Kone har jo fått en voldsom opptur etter tunge perioder og slikt kan jo gjøre at de er mere livlig utenfor banen.
Uansett, en kan jo ikke konstruere kompiser til en spiller, om han er fra Elfenbenskysten, Slovakia, Uruguay eller Bodø.
Det er mulig RBK fortsatt gjør for lite for at spillere skal trives, men at de andre utlendingene virker å ha det bra tyder jo på det motsatte. |
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 22.08.2007 13:11 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Skulle ikke forbause meg. RBK har jo vært ytterst svak på slikt tidligere hvertfall... |
Det er litt skremmende at både Traore og Sappara sliter med å gjøre seg forstått på engelsk (utifra intervjuer jeg har sett). De har tross alt vært her i rundt ett år nå. Det er jo ikke alle som har språkøret til Kone, men redd RBK tar litt for lett på dette. Det er utrolig viktig både på banen og sosialt at de i det minste behersker engelsk godt! |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.08.2007 14:34 Post subject: |
|
|
Hvis Sapara er litt ensom i miljøet bør ledelsen sørge for at Sapara får et par faddere, feks et par av spillerne. Ledelsen har et personalansvar som de bør være proffe nok til å ta viss noen mistrives. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 22.08.2007 14:38 Post subject: |
|
|
Jeg tror sapara havner litt midt i mellom, man har en skokk med gamlinger som helst er hjemme med familien, og en gjeng med unggutter som har sine kamerater. Samtidig som at afrikanerne nok helst flokker seg rundt "onkel" Koné. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 22.08.2007 14:46 Post subject: |
|
|
Dere får ha meg unnskyldt, men her er det mye konstruering av mulige problemer. Fra å begynne med at Sapara ikke spiller sin beste fotball, går man videre til at han ser mutt ut. Deretter finner man ut at han mistrives og ikke har venner.Skal jeg slenge meg på å si at han muligens er suicidal? Alt dette (foruten det at han spilte bedre i fjor) er selvsagt bare spekulasjoner og tull og tøys. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.08.2007 14:50 Post subject: |
|
|
Haha, helt enig. Ei fjær blir fort fem høns. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.08.2007 15:09 Post subject: |
|
|
Wilhelm S Myhr wrote: | Dere får ha meg unnskyldt, men her er det mye konstruering av mulige problemer. Fra å begynne med at Sapara ikke spiller sin beste fotball, går man videre til at han ser mutt ut. Deretter finner man ut at han mistrives og ikke har venner. |
Det må jo være lov til å sette fokus på dette. Jeg har ikke bastant sagt at det er slik eller slik, men sier at det utenfra kan virke sånn. Dessuten må jeg understreke at tankegangen ikke begynte med at han ikke spilte sin beste fotball og gikk videre derfra. Tankegangen startet allerede i vinter etter at folk som stod ham nær den første tiden sa at de første månedene i fjor høst var litt problematiske. Når jeg da får en mulighet til å overvære noen treninger og delta på bortetur så prøver jeg å observere hvordan situasjonen er, siden jeg tross alt har vært litt skuffet over innsatsen på banen i år.
Som sagt, grunnlaget for å konkludere bastant er alt for lite, men det gjelder vel i alle bekymringssammenhenger at det er bedre å si fra og kanskje få avkreftet antakelsene, enn å la det surre og gå.
Mvh
Kristian Stokdahl
alias Kristobal |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 22.08.2007 17:13 Post subject: |
|
|
Buran wrote: | Kjello wrote: | Skulle ikke forbause meg. RBK har jo vært ytterst svak på slikt tidligere hvertfall... |
Det er litt skremmende at både Traore og Sapara sliter med å gjøre seg forstått på engelsk (utifra intervjuer jeg har sett). De har tross alt vært her i rundt ett år nå. Det er jo ikke alle som har språkøret til Kone, men redd RBK tar litt for lett på dette. Det er utrolig viktig både på banen og sosialt at de i det minste behersker engelsk godt! |
Sapara er ikke særlig god i engelsk. Men man skjønner hva han mener, så hva er problemet? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.08.2007 18:10 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke man skal legge for mye i hva noen har observert av Sapara på en flytur. Etter hva jeg har lest i Rosenborg-magasinet og lignende, så har Sapara fått seg et par veldig gode kamerater i Trondheim. Rosenborg har også koblet han sammen med en slovakisk familie som bor her. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.08.2007 21:42 Post subject: |
|
|
Første jeg hører når jeg skrur på kampen er "Sapara's perfect cross"...
Frankrike leder 1-0 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.08.2007 22:32 Post subject: |
|
|
Sapara byttet ut etter 72 min Har helt klart vært den som har vært farligst. Dog har han ikke tatt en eneste dødball mens jeg har sett på kampen...  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.08.2007 10:33 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg tror ikke man skal legge for mye i hva noen har observert av Sapara på en flytur. Etter hva jeg har lest i Rosenborg-magasinet og lignende, så har Sapara fått seg et par veldig gode kamerater i Trondheim. Rosenborg har også koblet han sammen med en slovakisk familie som bor her. |
Joda, jeg har også lest dette her. Men jeg hadde heller ikke forventet å lese noe annet enn hyggelige reportasjer i klubbens eget magasin. Uansett synes jeg det er lov å stille spørsmålet istedet for å være etterpåklok.
Sapara snakker såpass bra engelsk at det ikke er noe problem å føre en helt grei samtale med ham.
Ahoj, Marek! Ako sa más?
Prajem Ti vÅ¡etko, čo v tebe radosť vzbudÃ.
Prajem Ti priateľov, čo dokážu žiť. |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 23.08.2007 11:18 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Sapara byttet ut etter 72 min Har helt klart vært den som har vært farligst. Dog har han ikke tatt en eneste dødball mens jeg har sett på kampen...  |
Derimot i det tiende minuttet, etter onlinerapporteringen å dømme:
Quote: | Coup-franc tiré par Marek Sapara au deuxième poteau... et le ballon est dégagé non sans difficultés par Makelele. Ca revient sur Sestak qui peut centrer depuis la gauche, mais c'est un peu haut pour son partenaire devant. |
Mer skryt i det 47.
Quote: | La frappe de Sapara !!!
A la suite du corner, Sapara prend sa chance des 20 mètres, une puissante frappe le long du poteau droit que Landreau repousse difficilement ! |
|
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 23.08.2007 12:36 Post subject: |
|
|
Spontanoversetting:
a frappe de Sapara !!! = en frekkis fra Sapara!!!
A la suite du corner = prøvd å skyte corner
Sapara prend sa chance des 20 mètres - Sapara brent en sjanse fra 20 meter |
|
Back to top |
|
 |
|