English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 793, 794, 795  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 09:15    Post subject: Reply with quote

TI-84 wrote:
Nederland

Arne Slot blir jo muligens ledig om noen måneder... Razz
ODN
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 10:47    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er jo om vi noen gang lærer av feilene våre. For det første, så må vi ha en liste med aktuelle kandidater til enhver tid. Så kommer jo det aller viktigste, for den lista må også være realistisk. Spiller ikke noen rolle over hvor kul og attraktiv den lista er, hvis vi ikke klarer å matche ambisjonene og kravene til de som står på lista. Således, er eksempelvis Knutsen bare å glemme. Sykt at han i det hele tatt nevnes. Skulle han dratt fra Bodø, så er det til en toppklubb i en av de største ligaene.

Nå tror jeg at Alfred er ferdig. Er det en ting som er verre enn det vi faktisk viser på banen, så er det bortforklaringer rundt det vi viser på banen. Minner meg om da Rekdal sa at vi produserte nok sjanser, og henviste til to-tre muligheter som i løpet av kampen kunne ha blitt mål. Skulle vi brukt samme argumentene for Vålerenga sin del, så kunne de hadd langt flere. Måten vi spiller fotball på nå, viser hverken til fremgang, gode prestasjoner eller resultater. Da er det mørkt.

Håper at det ligger ei realistisk liste på bordet, og at vi kanskje kan klare å bruke navnet vårt til å gå en liten hylle opp - hvis vi er heldige. Horneland burde være førsteprioritet (så fremt det ikke finnes noe utenlandsk mer attraktivt). Skulle vi uansett klare å lande Horneland nå, så er vi faktisk heldige. For han har bygd seg opp til å kunne lande langt bedre og mer attraktive tilbud enn hva vi er per dags dato. Er i så fall ikke noe å vente med, for det prosjektet her har jeg gitt helt opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Andy Pandy 27
Rutinert

PostPosted: 23.03.2026 11:47    Post subject: Reply with quote

Gode poeng ODN, og legitimt å still spørsmål ved ledelsen om de har en plan B til enhver tid. Slik som vi har fremstått de siste år, så tviler jeg. Det er dog ikke bare Rosenborg som er 'skyldig' i dette da, men nok forskjellen på de klubber som ofte klarer å prestere tross vanskeligere rammebetingelser enn de vi har.
Det som er mest trist med situasjonen er at vi ikke er attraktiv lenger, så det er ikke bare bare bare å skifte trener nettopp pga av det du skriver. Tviler på Horneland VIL komme også, så slik sett må vi sates på et blinkskudd av de sjeldne om vi går til det skritt å bytte ut AJ.
Spennende vår på mange måter! Stygt tap mot TIL, som ikke er umulig, kan og bør uansett være triggeren for skifte etter min mening, så gjenstår det å se om de allerede er forberedt eller ikke!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Ronster
Junior

PostPosted: 23.03.2026 11:59    Post subject: Reply with quote

Horneland blir IKKE ny RBK trener, det skjønner alle som så Fotballekstra i går kveld. RBK sugde all energien ut av han sist, han går ikke inn i en ny periode med det som er et dårligere lag enn sist han var her, men med de samme forventninger og press.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 23.03.2026 12:22    Post subject: Reply with quote

Hvis du tror forventningene og presset er det samme som i 2019 tar du feil. Han tok da over et lag som hadde vunnet serien fire år på rad, som var cup-mestere tre av de fire siste sesongene, som hadde vært i gruppespill i Europa tre av de fire siste sesongene og som var smekkfullt av stjernespillere. Og hva gjorde han? La om til defensiv Haugesundsk 442 og flakset inn til en heldig tredjeplass i siste serierunde. Selvfølgelig ble dette møtt med kritikk.

Jeg tror heller ikke han vil tilbake til oss, men forventningene og presset er ikke i nærheten av å være det samme nå som det var da. Godt eksemplifisert med at presset mot Alfred først nå har begynt å ta seg opp, og det er fortsatt ikke i nærheten av hva det var under Hornelands første sesong.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 13:13    Post subject: Reply with quote

Horneland kan umulig stå på ei RBK-liste. Så mye har han nok ikke forandra seg fra sist.
oxbailla
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 13:19    Post subject: Reply with quote

Allerede 22. mars er denne sesongen kjørt, med null poeng, null mål, utslått i cupen og fravær av et spill som man kan bygge på.

Så Europa i 2027 er det ganske sikkert bare å glemme. Det er minst 6-7 lag som har kommet mye lenger enn RBK i utviklingen.

Det skal ekstremt stor fremgang til de neste to månedene for at ikke Alfred får reisepass i landslagspausen, sammen med sitt nærmeste team.

Vil ikke bli spesielt overrasket om den neste treneren er fra Island, selvsagt med ass.trener osv. Da blir det i såfall make or break. Den neste treneransettelsen er uhyre viktig, for det trengs resultater kvikt. Flere år med "bygging" og "utvikling" og ny totalutskifting av stall som Alfred & co har gjennomført de siste 27 mnd er ikke bærekraftig.

Som noen påpeker er det mye talent i stallen, og det skal da være mulig å score et mål eller to eller tre for å dra i land noen trepoengere. Men lite tyder på at Alfred får til dette, så han må gå. Jo før jo heller.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 13:26    Post subject: Reply with quote

vegviks wrote:
Horneland kan umulig stå på ei RBK-liste. Så mye har han nok ikke forandra seg fra sist.

Du har ikke fått med deg hva han gjorde med et Brann-lag i fullstendig krise?
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 14:53    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig kunne tenkt meg Hans Erik Ødegaard som ny trener. Tror vi hadde fått en utviklende spillestil og med det mener jeg solide seire over lag som er svakere enn oss, men med noen braktap mot type Glimt.
Han har bevist gjennom Sandefjord og Lillestrøm at han kan sette gjenkjennbart system. Ser ut til at spillerne vet hvor de skal bevege seg og har en anelse hvor lagkompisen befinner seg.

Er han lysten på utfordringen. Ikke vet jeg, men er helt sikker på humøret til de her inne hadde bedret seg raskt.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 14:57    Post subject: Reply with quote

Tviler veldig på at han forlater LSK for oss nå.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 15:07    Post subject: Reply with quote

Du har sikkert helt rett, men ønsker fortsatt han som ny trener.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 15:56    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
vegviks wrote:

Du har ikke fått med deg hva han gjorde med et Brann-lag i fullstendig krise?

Og du fikk ikke med deg hva han gjorde med et RBK som hadde vunnet fire serimesterskap på rad? Eller at han snitta 1.33 poeng med St. Etienne før han ble sparka? Eller at Alfred faktisk fremdeles har et høyere poengsnitt med RBK enn Horneland hadde, til tross for at Horneland tok over et vanvittig mye bedre RBK enn Alfred? Å ansette Horneland er ingen garanti for noe som helst, selv om han sikkert er en bedre trener i dag enn han var i 2019.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 23.03.2026 16:07    Post subject: Reply with quote

Horneland sa jo i Fotballxtra i går at han skulle ha ferie til over sommeren og så utenlands. Lite som tydet på at han var lysten på noe jobb i Norge.

Man må jo selvfølgelig prøve selv om det er usannsynlig. Neste på lista er Kåre for meg. Han har fått det til før i litt samme situasjon.

Glad jeg ikke er ny SD i RBK, det fremstår som en møkkajobb hvor det blir svært vanskelig å oppfylle ønske/ambisjon/historie i forhold til virkeligheten.

For en del år tilbake var det en forumbruker her som ble latterliggjort, hånet og bannlyst fra forumet. Det syke er at han fikk helt rett i sine spådommer.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 17:34    Post subject: Reply with quote

Det som er standard prosedyre i Rosenborg når trener sparkes er jo å sette ned en komite som skal bruke 6 måneder + på å krangle mens Trond Henriksen med mere er vikarer.

Hvorvidt Alfred bør sparkes nå eller ikke henger veldig sammen med om alternativet er en komite-løsning eller om man faktisk har lagt inn litt forhåndsarbeid og har ordentlige kandidater klare som kan tre inn.

Det at Finnbogason faktisk har seg sportsdirektør-yrket i en skolesammenheng gjør at jeg gir meg selv lov til å håpe at han har lagt ned litt arbeid i å speide alternativer og at planen ikke er å gå for komiteløsningen.
Back to top
Solecito
Junior

PostPosted: 26.03.2026 21:24    Post subject: Reply with quote

Jeg såg Sarpsborg mot HamKam idag. Hva sier vi om Thomas Myhre som en kandidat.?
Gjorde det bra i Moss. Også bra i HamKam.
Spiller morsomt og en bra fotball. Men folket vill sikkert at ha kjent navn..
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 27.03.2026 09:29    Post subject: Reply with quote

I hvilket univers er ikke en tidligere Everton og landslagskeeper et kjent navn? Og vennligst definer morsom og bra fotball.
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 27.03.2026 11:00    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal ha ny trener i løpet av de neste månedene og Horneland er uaktuell tipper jeg at det fort blir Christian Eggen Rismark og hvis han sier nei ender vi fort med et comeback fra Kåre. Mer fantasi har ikke de som skal finne ny trener.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 27.03.2026 11:04    Post subject: Reply with quote

Mortenlj77 wrote:
Mer fantasi har ikke de som skal finne ny trener.

Spenstig dom over en islending med formell utdanning innen fotballedelse og et bredt nettverk etter en lang internasjonal spillerkarriere. Har faktisk troa på at Ranheim ikke nødvendigvis er det første stedet han vil titte.
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 27.03.2026 11:54    Post subject: Reply with quote

Jo da, Finnbogason er sikkert flink han, men så vidt jeg husker fra tidligere er det vel styret som har siste ord. Husker hvordan det var da Rekdal ble ansatt. Da overkjørte jo styret Dorsin.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 27.03.2026 12:09    Post subject: Reply with quote

På den annen side var det vel kanskje like greit at vi _ikke_ gikk for Milojevic den gangen, han fikk sparken i Hammarby for å ha forhandlet med RBK, dro til Malmö i stedet. fikk fyken etter en sesong, dro til Røde Stjerne hvor han forsåvidt gjorde det bra, men stakk til Emiratene etter bare en sesong. Og har vel ikke hatt bare suksess der heller
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 27.03.2026 12:17    Post subject: Reply with quote

Jo da, det kan man si, men uansett så er poenget at styret overkjørte Dorsin den gangen og det kan de gjøre med Finnbogason også.
Kan tenke meg at enkelte i styret tenker at nå prøvde vi en trener utenfra og det fungerte ikke så nå må vi ha en som kjenner klubben osv. Og da ender vi fort med en av de jeg sa.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 27.03.2026 12:44    Post subject: Reply with quote

Mortenlj77 wrote:
Husker hvordan det var da Rekdal ble ansatt. Da overkjørte jo styret Dorsin.

Og styret husker nok hvor bra dét gikk. Tviler på at det blir et problem igjen.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.03.2026 13:27    Post subject: Reply with quote

Nå er nå en gang de to ivrigste cowboyene fra det styret ute da, både Koteng og Bratseth. Jeg tror nok nåværende styre er smarte nok til å ikke overkjøre nyansatt sportslig leder, særlig når vi har på plass en sportslig strategi som det skal styres ut i fra. Jeg er ærlig talt ikke så bekymra for prosessen om Alfred får fyken.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 27.03.2026 17:26    Post subject: Reply with quote

Mortenlj77 wrote:
Jo da, det kan man si, men uansett så er poenget at styret overkjørte Dorsin den gangen og det kan de gjøre med Finnbogason også.
Kan tenke meg at enkelte i styret tenker at nå prøvde vi en trener utenfra og det fungerte ikke så nå må vi ha en som kjenner klubben osv. Og da ender vi fort med en av de jeg sa.

Koteng er ute av klubben. Gotaas Johnsen satt i det styret men har vært ganske tydelig på at hun klødde seg i hodet over mye av det som ble gjort før hun tok over (og tråkket Bratseth på tærne i prosessen).
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 27.03.2026 17:47    Post subject: Reply with quote

Skulle Alfred få sparken / trekke seg så får vi se da. Jeg er ikke overbevist.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 793, 794, 795  Next
Page 794 of 795

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb