English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 792, 793, 794, 795  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Socrates
Veteran

PostPosted: 18.03.2026 20:15    Post subject: Reply with quote

Når Alfred får sparken i år, så burde shortlista vår se sånn her ut:

1. Aksum
2. Horneland
3. Helstrup
Back to top
View user's profile Send private message
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 18.03.2026 20:43    Post subject: Reply with quote

Tja. Litt kort liste da RBK tydeligvis aldri lander 1.valg. Utvider med følgende(ikke i prioritert rekkefølge):
Nickolai Lund - Viborg
Thomas Nörgaard - SønderjyskE
Fredrik Holmberg - GAIS
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 18.03.2026 20:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke så overbevist av Aksum at han er øverst på min liste enda. Mjällby har jeg inntrykk av er en godt drevet klubb hvor Torstensson har hatt en viktig rolle selv om Aksum i alle fall i fjor var hovedtrener i praksis på feltet osv. Han er veldig spennende, men han også er et usikkert kort når han har press på seg eller det å gjenskape suksess.

Men han bør definitivt sjekkes ut om kan være interessert.

Jeg tenker sånn kjapt at følgende navn kan være noe å sjekke ut i tillegg til de du nevner.

Jakob Paulsen, Jacob Friis, Nickolai Lund, Steffen Højer, Søren Krogh, Kent Nielsen, Bergstrand/Lagerlöf, Bäckström, Holmberg, Riedersholm, Ødegaard, Skiri, Alm, Wieghorst, Van der Gaag, Van Bommel, Cifuentes, Vrba, Myhre, Lars Knudsen.

Dette er først og fremst Skandinavia pluss noen "jokere" som på papiret står for riktig type fotball og kan ha stor oppside. Jeg tror ikke alle disse er verken aktuelle eller nødvendigvis riktig valg, men det er navn som bør tittes på nærmere for å få litt kjennskap til de fordi de på papiret kan være spennende.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 18.03.2026 21:01    Post subject: Reply with quote

Den første som bør sjekkes er Kjetil Knutsen.

Han har fortsatt med å skryte om Rosenborg og Eggen og at måten han spiller fotball på er basert på dette.

Vi var veldig nær å få han og situasjonen i både Glimt og hos oss hadde antakelig vært svært annerledes om dette skjedde.

Selv om det er lite sannsynlig at han vil si ja, bør vi igjen kontakte ham og høre om han er interessert.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 18.03.2026 21:52    Post subject: Reply with quote

Det er helt fullstendig urealistisk at Kjetil Knutsen blir Rosenborgs nye trener, så la oss forholde oss til virkeligheten her.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 18.03.2026 21:55    Post subject: Reply with quote

Det er jeg delvis enig i. Men ikke 100% usannsynlig.

Jeg tenkte det var urealistisk forrige gang Kjetil Knutsen ble spurt. Da viste det seg å være bortimot 50/50.

Man må selvsagt spørre og få et nei, før man starter å lete etter andre trenere.
Back to top
Fightegutta
Junior

PostPosted: 18.03.2026 21:57    Post subject: Reply with quote

Det var ikke 50/50 sist, Knutsen brukte interessen for å fremforhandle en mer lukrativ kontrakt i Glimt, på samme måte som med ny stadion. Jeg vil si det var 0,2% sjanse at han kom sist, og -5000% sjanse nå. Det er så urealistisk at det er meningsløst å diskutere, og har man bare en ørliten overbevisning om at han er interessert i jobben her må man stikke fingeren i jorda. Jeg sier ikke dette for å drite deg ut, men ingen her inne kan bruke tid på å tenke på Knutsen. Hvis klubben kontakter Knutsen fortjener de å bli latterliggjort.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 19.03.2026 00:04    Post subject: Reply with quote

Var definitivt større sjanse enn 0,2% sist gang, men om det var 50/50 vet jeg ikke.

Hedon hadde vel kilder som var ganske sikre på at han skulle bli ny trener og at man langt på vei var enig om betingelser, men at ingenting var klart før signaturen var på plass om jeg ikke husker helt feil.

Hadde det vært 0,2% sjanse så hadde man ikke hatt flere møter osv. Hadde Knutsen vært kun ute etter en bedre kontrakt oppe i Bodø så tror jeg den sagaen hadde vært over mye tidligere enn den var, for han hadde nok et stående tilbud fra Bodø med en gang interessen fra Rosenborg ble kjent. Og Knutsen går ikke kun etter pengene heller.

Han kommer selvsagt ikke nå. Eneste sjanse for at Knutsen kan bli RBK-trener i fremtiden er at han er arbeidsledig på et tidspunkt Rosenborg er på jakt etter ny trener, men jeg ser ikke på det som spesielt sannsynlig. Å ansette ham før 2022-sesongen var nok muligheten vi hadde og vi lyktes ikke.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.03.2026 10:24    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det er jeg delvis enig i. Men ikke 100% usannsynlig.

Jeg tenkte det var urealistisk forrige gang Kjetil Knutsen ble spurt. Da viste det seg å være bortimot 50/50.

Man må selvsagt spørre og få et nei, før man starter å lete etter andre trenere.

Knutsen er i en posisjon nå hvor han i verste fall kan få seg en milliardær-jobb i Saudi Arabia om han ønsker det. Om han venter og er litt taktisk kan det åpne seg posisjoner i Premier League.

Han takket nei til oss i 2021. Vi er ikke i en sterkere posisjon nå enn vi var da.
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 19.03.2026 11:05    Post subject: Reply with quote

Våkn opp. Ingen med hans status vil ødelegge ettermælet sitt og all fremtidig karriere ved å gå til en klubb i fritt fall.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 19.03.2026 23:01    Post subject: Reply with quote

Det finnes trenere med "status" som kan bli tent av en slik utfordring også. Sannsynligvis så er de enten arbeidsledige eller de har hatt en liten "down" og befinner seg i en mindre klubb for øyeblikket.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 19.03.2026 23:19    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Knutsen er i en posisjon nå hvor han i verste fall kan få seg en milliardær-jobb i Saudi Arabia om han ønsker det. Om han venter og er litt taktisk kan det åpne seg posisjoner i Premier League.

Han takket nei til oss i 2021. Vi er ikke i en sterkere posisjon nå enn vi var da.

Knutsen har typ 18 millioner i lønn i Bodø, også. Glem det 😅
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.03.2026 10:28    Post subject: Reply with quote

Vi har jo vesentlig bedre trenere enn laptoppeni ES som kan tenke seg å trene RBK, som Ødegård.
JBH
Proff

PostPosted: 20.03.2026 13:58    Post subject: Reply with quote

Jeg vet at dette er som å banne i kirka for mange trøndere her inne på formuet, men jeg har sagt det før, og jeg holder fortsatt fast på at OGS kunne gjort store ting med RBK.
Det virker jo litt merkelig at en trener som er både vel ansett og ettertraktet blant klubber i Europa, ikke skal være god nok for oss i Trondheim.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.03.2026 14:01    Post subject: Reply with quote

Har en klar formening om at OGS er en god manager med førstelagstrenere som håndterer det å trene, men at han er en relativt middelmådig trener.

Ihvertfall ikke noe å brenne 15 - 30 mill i årslønn på.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 20.03.2026 14:36    Post subject: Reply with quote

JBH wrote:
Jeg vet at dette er som å banne i kirka for mange trøndere her inne på formuet, men jeg har sagt det før, og jeg holder fortsatt fast på at OGS kunne gjort store ting med RBK.
Det virker jo litt merkelig at en trener som er både vel ansett og ettertraktet blant klubber i Europa, ikke skal være god nok for oss i Trondheim.

" ettertraktet blant klubber i Europa " Very Happy

Morsomt.

Ansatt i Manchester United BARE fordi han spilte der, ikke fordi han var god nok. Der vant han absolutt ingenting, som den eneste manager siden Sir Alex ga seg.

Så gikk det 4 år før noen ville gi han en jobb, og da endte han opp i Besiktas.

Sparken etter 6 måneder.

- Torgeir Børven
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 20.03.2026 15:14    Post subject: Reply with quote

JBH wrote:

Hæ? Ettertraktet i Europa? Ettertraktet hos hvem? Hvilke klubber er det som ligger langflate etter han? Tyrkerne er beryktet for å hente spillere og trenere basert på navn og stjernestatus. Ut over det finnes det en toppklubb som i det hele tatt har vist han interesse?

ManU-jobben fikk han fordi han er gammel helt. Litt på samme måte som hvordan Rambo Henriksen alltid er vikar hos oss. Før United trente han bare Molde og Cardiff. I Molde gjorde han en ok jobb men Cardiff var en absolutt katastrofe.

Før Solskjær ble ansatt hadde Cardiff overrasket positivt etter opprykket. Malky Mackay hadde gode resultater og var populær blant fansen. Men han røk uklar med den asiatiske eieren og ble sparket pga en rasistisk kommentar. I stedet for å bygge videre på det positive Mackay hadde skapt syntes Solskjær at det var en bedre ide å sabotere for seg selv ved å utelukkende hente spillere listen til Jim Solbakken for å berike kompisen sin. Ingen av disse spillerne holdt mål i PL og laget sank som en stein frem til de rykket ned.

Risikoen ved å hente en trener som Solskjær er mye større en oppsiden. I tillegg vet vi at han behøver et team av assistenter for å fungere. Jeg ser han som en halvveis korrupt versjon av Per Mathias Høgmo.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 21.03.2026 01:29    Post subject: Reply with quote

Dette er en meningsløs debatt. Så lenge vi har ca det dårligste trener teamet vi har hatt i RBK historien blir alt annet lite risiko
jfudh
Senior

PostPosted: 21.03.2026 15:01    Post subject: Reply with quote

Socrates wrote:
Når Alfred får sparken i år, så burde shortlista vår se sånn her ut:

1. Aksum
2. Horneland
3. Helstrup

Vil noen av de hit, egentlig? Jeg tror heller lista ligger på noen som har overprestert i OBOS-ligaen eller på et mindre lag i Eliteserien. Typ Thomas Myhre.
Back to top
TI-84
Proff

PostPosted: 21.03.2026 21:11    Post subject: Reply with quote

Kunne det være interessant med en utenlandsk trener? Nå har vi prøvd en juniortrener fra skandinavisk fotball, det kunne funket. Hva om vi leter i for eksempel Nederland, eller ser under toppdivisjonen i Spania?
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 21.03.2026 22:41    Post subject: Reply with quote

Vi må være ærlige: de to siste ansettelsene var ren gambling. Reka viste tegn på at nivået ikke lenger var der. Med Alfred var det enda tydeligere – han hadde aldri trent et seniorlag og ingenting å vise til på Eliteserie-nivå. Det var et rent sjansespill.

Nå må vi gjøre det motsatte. Vi trenger en trener med dokumenterte nåtidige resultater, som med høy sannsynlighet kan ta laget tilbake i medalje- og gullkamp – ikke enda et håpeprosjekt.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 21.03.2026 23:22    Post subject: Reply with quote

TI-84 wrote:
Kunne det være interessant med en utenlandsk trener? Nå har vi prøvd en juniortrener fra skandinavisk fotball, det kunne funket. Hva om vi leter i for eksempel Nederland, eller ser under toppdivisjonen i Spania?

Trenger ikke være så dumt. Men det viktigste er at vi får en trener med en tydelig filosofi og gjennomføringskraft. Vi har en stall med potensial, så lenge vi får skikk på skadesituasjonen, og med styrking av enkelte posisjoner, så kan Rosenborg være en spennende jobb å ta.
Back to top
berntorama
Junior

PostPosted: 23.03.2026 02:09    Post subject: Reply with quote

Økonomien er enda et stort problem. Trenere fra hylle 1 spør nok om budsjettet. Alfred snakket mye om økonomien i starten, og det ble nok avtalt at pga. lite penger skulle han få ekstra med tid.

Økonomien til RBK blir aldri friskmeldt før de kommer til Europa 5 år på rad og fortsetter med å kvalifisere seg årlig til Europa. Damelaget og altfor mange ansatte gjør at klubben går 30 mill i minus hvert år.

Salgene av spillerne kommer i oppstykkete betalinger og sannheten er nok at vi akurrat holder hodet over vannet økonomisk ut denne og neste sesong.

Dette gjør nok trenerjakten mer utfordrende.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 23.03.2026 03:48    Post subject: Reply with quote

Lei av å høre om at vi har så jævlig dårlig økonomi for å være ærlig. Bare i dette vinduet har vi sikkert kjøpt spillere for mer enn stallene til halve eliteserien er verdt.

Rart at Kfum, hamkam, kbk osv klarer å stable sammen lag som er bedre enn oss likevell.

Med en trener som vet hva han driver med ville dette laget vært ett topplag.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.03.2026 07:51    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke ha en ny eviglang prosess med å finne ny trener, da kan vi like gjerne fortsatte med AJ til han har mistet garderoben fullstendig. Trenere som er klare til å ta over raskt må enten være ledig på markedet og/eller kjenne norsk fotball veldig godt. Jeg sliter veldig med å se aktuelle kandidater i den kategorien. Tviler på at Horneland er interessert og synes ikke stallen vår passer hans høyoktan-fotball. Cifuentes hadde vært et drømmevalg som passer både stil og stall, men det er nok totalt usannsynlig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 792, 793, 794, 795  Next
Page 793 of 795

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb