View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.08.2008 22:22 Post subject: |
|
|
Forundrer meg ikke... det blir vel i så fall den 4. eller 5. posisjonen Strand har spilt på i år? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.08.2008 22:29 Post subject: |
|
|
Han er jo i ferd med å gå Bent Inge Johnsen i næringa på sine gamle dager. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.08.2008 22:37 Post subject: |
|
|
Problemet med alle disse gode midtbanespillerne er at godfot-teorien skylles ned i do... ingen av de er vel utpregede kant-spillere på midtbanen, men noen av de må allikevel spille der... kan bli ett problem. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.08.2008 22:43 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Det er den første varianten, atså diamant, vi har brukt i de to siste kampene, ihvertfall.
Ja, jeg synes det hadde vært spennende å få se han i den rollen i en kamp eller to. Jeg føler meg selvsagt ikke sikker på at det vil fungere, men jeg har det på følelsen. |
Vet ikke om det er ironi fra din side, men det kan kanskje ikke være så dumt Han har rutinen, han vet hvordan han skal bevege seg osv. Han bruker og plassere seg riktig også.. Hvem vet, kanskje er han vår toppskårer i 2010  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.08.2008 22:46 Post subject: |
|
|
Mener det seriøst, ja, men da kun i inneværende sesong. I januar må vi selvsagt kjøpe en rendyrket spiss. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.08.2008 22:48 Post subject: |
|
|
Ta deg et møte med Hamrèn, og spør om du ikke kan få overta jobben til Henriksen  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 31.08.2008 01:49 Post subject: |
|
|
Er med på variant nummer 1, men jeg mener fremdeles at Sapara og Skjelbred bør bytte plass. Føler at vi får mest ut av begge sine kvaliteter ved å ha Ciljan i den fremskutte posisjonen og Sapara på siden med innleggsfot. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.08.2008 01:55 Post subject: |
|
|
I år har vi (i tippeligaen) Tapt begge kampene mot:
Tromsø
Stabæk
Mens vi har vunnet begge kampene mot:
Molde
Viking
uavgjort i begge kampene mot:
Brann
Er dette en trend som sier noe om hvordan vi presterer ut i fra hvilket lag som står på motsatt halvdel?? Merkelig syns jeg..
Håper vi bryter trenden i morgen, men om vi ikke gjør det (eller senere i høst) ender høsten slik:
Vif : Uavgjort
FFK: Tap
Hamkam: Tap
Aafk: Seier
Lyn: Seier
Godset: Tap
LSK: Seier
Glimt: Uavgjort
Summasumarum: 11poeng.
Last edited by Hedley on 31.08.2008 01:57; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 31.08.2008 01:56 Post subject: |
|
|
Vi taper nok verken mot SøppelKam eller VrakGodset. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.08.2008 22:06 Post subject: |
|
|
Dersom verken Skjelbred eller Tettey blir solgt i dette vinduet så blir vel Annan - Tettey, Sapara, Skjelbred midtbanen resten av sesongen. Annan rydder opp, Sapara er den kreative, Skjelbred og Tettey løper, løper og løper, mens Dorsin og Lustig er like mye kanter som backer. Det må jo bli bra!? |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 31.08.2008 22:10 Post subject: |
|
|
Noen som har hørt noe om pressekonferanse der en eventuell avgang kan bli presentert? |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.08.2008 22:12 Post subject: |
|
|
Deilig å ha to så løpssterke, offensive backer. KONGE! |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 31.08.2008 22:16 Post subject: |
|
|
Enig med Henning (digger forresten Eggen-bildet ditt). Annan def midtbane. Sapara off midtbane, mens Tettey og PCS tar sidene. Strand som superreserve for sidebackene og Tettey/PCS.
Dette resonnementet skyver Traore ned som andrereserve på midtbanen, og bekymrer meg bittebittelitt, men ikke så mye.
Hvis Lago blir, blir det kamp om siste midtstopperplass mellom ham og Demi. Mens Nordvik er stopperreserve og venstreback-reserve (foran Miller, men bak Strand?) |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 01.09.2008 00:06 Post subject: |
|
|
Denne uka har jeg sett Nye Rosenborg - anno 2008.
Generasjonsskiftet er unnagjort og Hamrén er i ferd med å få ting til å sette seg. Butikken er stengt og attityden er på plass. Iversen er skjerpet og midtbanen løper over hva som helst. Sidebackene fosser fram og det lyser vinn hver ball i øynene på spillerne. Vi er i ferd med å få et sabla godt fotballag igjen, og jeg nyter følelsen av å ha sett det som må bli ei lys framtid. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.09.2008 00:11 Post subject: |
|
|
Dette med 2 defensive, betyr det at man spiller generelt smalere med de to foran disse, som dette, med "normal" kantbredde vist i parentes?
(*)---*-----------*---(*)
----------*--*---------- _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.09.2008 00:14 Post subject: |
|
|
Wilhelm S Myhr wrote: | Denne uka har jeg sett Nye Rosenborg - anno 2008.
Generasjonsskiftet er unnagjort og Hamrén er i ferd med å få ting til å sette seg. Butikken er stengt og attityden er på plass. Iversen er skjerpet og midtbanen løper over hva som helst. Sidebackene fosser fram og det lyser vinn hver ball i øynene på spillerne. Vi er i ferd med å få et sabla godt fotballag igjen, og jeg nyter følelsen av å ha sett det som må bli ei lys framtid. |
Tronen i norsk fotball står fremdeles tom etter at vi abdiserte for noen år siden. Nå må vi karre oss opp igjen til vår rettmessige plass som norsk fotballs lokomotiv. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 01.09.2008 08:39 Post subject: |
|
|
Bratseth sa på tv2 at Annan kom til å spille i ankerrollen på midten, og at Tettey da vil få utnyttet sin offensive ferdigheter. Dette gjør at Annan skal ligge bak og samle opp baller. Høres ikke dumt ut. Selv om jeg synes Tettey gjør en god jobb nå. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.09.2008 08:56 Post subject: |
|
|
I såfall blir nok Sapara på kant igjen. Synd, synes han har fungert mye bedre som sentralt i de siste kampene. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.09.2008 09:01 Post subject: |
|
|
Med Annan i boks samtidig som at vi har offensive backer med kvalitet, så er det ingenting i veien for å spille 4-2-2-2. Da får både Skjelbred, Sapara, Tettey og Annan en tilnærmet perfekt rolle etter deres kvaliteter. Skjelbred og Sapara får vandre litt fritt.
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Annan - Tettey
Sapara - Skjelbred
Iversen - Konan |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.09.2008 09:09 Post subject: |
|
|
Jeg ser for meg at utgangsposisjonene er flat 442, men når vi har ballen kan både Sapara og Skjelbred trekke innover på banen og slippe frem Dorsin og Lustig, mens Annan (og evt. Tettey) ligger lavere. Når vi ikke har ballen må vel Sapara og Skjelbred falle ned i en mer typisk 442, hvis ikke får vel motstanderen for mye rom? |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 01.09.2008 09:10 Post subject: |
|
|
I går spilte rbk i diamantform med sapara off midtbane og strand og ciljan på indreløper. Det kunne se ut som ciljan var ving, men det skyldes vel hans enorme løpskraft. Sapara dekte også store rom.
.............. tettey....................
....ciljan................... strand.....
.............. sappi...................
slikt spilte de i følge tv2. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 01.09.2008 09:44 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Med Annan i boks samtidig som at vi har offensive backer med kvalitet, så er det ingenting i veien for å spille 4-2-2-2. Da får både Skjelbred, Sapara, Tettey og Annan en tilnærmet perfekt rolle etter deres kvaliteter. Skjelbred og Sapara får vandre litt fritt.
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Annan - Tettey
Sapara - Skjelbred
Iversen - Konan |
Kan bli bra men veldig trang formasjon da. Dessuten synes jeg det blir litt ubalansert aa bare ha en venstrebent spiller paa banen. Dorsin er flink til aa bli med opp men, Traore boer kanskje vurderes paa venstre midtbane |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.09.2008 09:48 Post subject: |
|
|
Spillerne skal ikke stå bom fast der de er satt opp, da.
Hvem må ut for Traoré? |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 01.09.2008 10:00 Post subject: |
|
|
Godt spoersmaal, de boer vel ikke bytte om paa laget saa lenger de spiller slik de gjoer naa men litt rullering er bare sundt. Skjelbred og Tettey trenger kanskje ikke spille hver eneste kamp, og Sapara har godt av en pause i ny og ned.
Det er heller det med balansen som jeg synes blir viktig, mot Djurgaarden f.eks var det veldig forloesende aa faa inn en venstrebent spiller paa venstrekant (Traore), det var liksom noe som ikke stemte naar vi hadde to hoeyrebente spillere (Strand og Storflor) paa kanten. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 01.09.2008 10:48 Post subject: |
|
|
Det er vel sånn (riktignok satt litt på spissen) både Real Madrid og Chelsea har spilt de senere sesongene, altså med 4 "sentrale" midtbanespillere. Formasjonen behøver ikke å bli så smal DERSOM man har høyt press/ press på ballfører OG sidebacker som fungerer som breddeholdere (som de gjorde meget godt igår). Minuset er at man kan bli straffet hardt mot spillere som Nannskog/ Helstad da forsvarsfireren står rimelig høyt _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
|