English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Micke Dorsin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 143, 144, 145  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 08:59    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
nidaros997: Greit at du vil fremheve Dorsin etter jubileumskampen med to mål og en målgivende, men det rettferdiggjør allikevel ikke å "disse" Supermann.

Må passe på å skille mellom snørr og bart. Supermann=bart. RBK

Jeg disser ikke Strand. Han var en god spiller som gikk foran med fantastisk innstilling, og ble værende i klubben mesteparten av sin seniorkarriere. Etter hvert ble han en meget viktig kontinuitetsbærer. Om Dorsin fortsetter i flere sesonger til så ser jeg ikke den helt store forskjellen mellom de to.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 02.04.2013 09:39    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Dorsin er grei nok i Tippeligaen og intet mer, sammen med PVR utgjør han en stor svakhet defensivt på venstredelen av laget vårt

Enig i at Dorsin-PVR er svakheten i backfireren, men Dorsin er undervurdert og mer enn "grei nok i TL". I de første 20 min i går var forøvrig forsvaret uorganisert flere ganger og såvidt jeg kunne se var det hver gang Gamboa og Reginiussen som sleit (særlig Gamboa som sliter veldig med å plassere seg riktig)
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 09:50    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Messi har et godt poeng, selv om jeg kan si meg enig i at det i dag er feil dag og poengtere det på.

Avslo kontraktstilbud fra RBK, og dro gratis til Cluj. Blir ikke mye legende av det.

Legenden Roar Strand spilt i Molde????? For meg er Roar Strand legende. Dorsin begynner for meg også å bli det. At han dro il Cluij var vel for å tjene noen penger oppleve guttedrømmen som alle fotballspillere har.

Dorsin holder mål fortsatt. Han løper opp og ned den venstre siden gjennom 90 minutter hver eneste kamp. At han mangler fart er jeg enig i. Samtidig kompenserer han manglende fart på erfaring og taktisk egenskaper. Var et eksempel på det i andre omgang da han stoppet Sævarsson på taktiske grep.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.04.2013 10:00    Post subject: Reply with quote

Vi har spilt i Europa med for eksempel Bergdølmo, Stensaas og Saarinen på venstre back. Det er disse vi må vurdere Dorsin opp mot, og han står seg bra i det selskapet.

Over 300 kamper for RBK, passert tippeligakamp 200. Kun disse spillerne har flere kamper for RBK enn Micke:

644 Strand, Roar
442 Hoftun, Erik
439 By Rise, Ola
416 Skammelsrud, Bent
349 Basma, Ole Christer
346 Brattbakk, Harald Martin
336 Winsnes, Fredrik
313 Løken, Karl Petter

Klar legendestatus for meg.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 10:40    Post subject: Reply with quote

En god kamp og fjorårssesongen og treningskampene før sesongen er glemt. Han ble utspilt mot Ranheim.

Kall han gjerne en legende og gi han en sang. For lagets beste, ønsker jeg å se Dorsin kraftig utfordret om venstrebackposisjon allerede i sommervinduet.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.04.2013 11:27    Post subject: Reply with quote

stolavs wrote:

Legenden Roar Strand spilt i Molde?

Han var lånt ut til Molde ja, det blir jo ikke helt det samme som å avslå kontrakt å gå gratis til Molde, for at RBK så måtte kjøpe han tilbake igjen.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 11:46    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:

Han var lånt ut til Molde ja, det blir jo ikke helt det samme som å avslå kontrakt å gå gratis til Molde, for at RBK så måtte kjøpe han tilbake igjen.

Nei
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.04.2013 11:57    Post subject: Reply with quote

Vet vi kjøpte han tilbake for 225 tusen, men vet noen hvor mye Molde betalte for han året før?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 12:29    Post subject: Reply with quote

Det er vel naturlig å tro at prisen gikk opp i løpet av sesongen siden han dro dit som benkesliter og var fast hele året før han returnerte.

Men det er jo et poeng i forhold til forskjellen Dorsin/Strand. Strand dro fordi han ikke fikk spille fast og så vidt jeg husker var det enighet med NAE at han hadde bedre av å spille på et bunnlag enn å få innbytteminutter på RBK.
Dorsin var et førstevalg, hadde ingen reell utfordrer (hadde vel heller ingen backup etter at Stensaas forsvant) og var så definitivt ønsket med videre.

Uansett er det selvsagt litt trekk at han valgte å gjøre det den gangen, men en legendestatus vurderes jo mest ut fra det han har gjort i RBK-drakta. Og der har han vært stabil. Selvsagt hatt sine nedturer, men hvem har ikke det på 200 seriekamper og over 300 totalt. Spiller alt og går foran. Og fortsatt skal det spilles 15 seriekamper + cup og e-cup før neste vindu åpner.
Om han ikke er legende, så vokser han inn i den rollen ganske snart.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 12:43    Post subject: Reply with quote

Roar ble jo også toppscorer for molde, ooog fikk de til å rykke ned. DET er legenden sin det.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Roar var en spiller som løp og løp, scoret noen mål her og der, men mest av alt elsket han å slå tverssoverpasninger med utsiden av foten på egen banehalvdel. Med tanke på alt han har vunnet med klubben, og kamper spilt er han en sann legende, likeså begynner å Dorsin å nærme seg. Imdlertid kan det diskuteres hvor gode fotballspillere de egentlig var, og er.

Zeman
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 13:33    Post subject: Reply with quote

Registrerer at Perry påstår at Micke har blitt bedre på forsvarsbiten, og dermed kommer det offensive av seg selv. Intet hadde gledet meg mer enn at Dorsin faktisk hadde tatt tak i forsvarsbiten og hever seg i år.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.04.2013 13:37    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:

Nei

Embarassed Viser hvor mye jeg vet. Hvem var det som var lånt ut til Molde da?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.04.2013 14:29    Post subject: Reply with quote

Det finnes flere kilder som sier at Strand ble lånt ut til Molde, men i virkeligheten ble han solgt og kjøpt tilbake igjen. Ikke rart at mange ikke helt har koll på dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.04.2013 14:36    Post subject: Reply with quote

Ingen har noensinne blitt utlånt til Molde. Men det har blitt en vedtatt sannhet at Strand var utlånt. Trolig fordi han kom tilbake etter kun ett år. Og fordi en annen legende, Brattbakk, faktisk var utlånt til Bodø/Glimt det året. Sannheten kom vel heller ikke frem før Strand-boka ble utgitt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 02.04.2013 16:08    Post subject: Reply with quote

RBK selv har spredd (og sprer) dessverre feilinformasjon om at Roar Strand ble utlånt til Molde.
rbkmedia.no wrote:
Deretter ble han lånt ut til Molde for å få mer førstelagsfotball enn han fikk i Rosenborg.

Feilinformasjonen kan ha forplantet seg derfra til andre kilder, selv om Wikipediaartikkelen om Roar Strand ikke oppgir kildeangivelse når de gjentar feilen: " I 1993 ble Strand utlånt til Molde ..."

En av kildene til den artikkelen er oppgitt å være rbkweb som derimot faktisk skriver: "Derfor ble han solgt til Molde. I Rosenes by blomstret Strand, og han imponerte så kraftig i 1993 at Rosenborg valgte å hente ham tilbake for 225 000 kroner etter bare én sesong borte."

Roar Strand skriver også selv på sin hjemmeside: "I 1993 ble han solgt til Molde FK. I 1994 ble hentet tilbake til Rosenborg, som toppscorer for Molde."

OT, men siden det dreide denne veien på Dorsintråden så er det vel greit å få oppklart?

Tilbake på topic så er ikke Dorsin legende ennå. Kan erklæres som prospect. RBK
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 16:14    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Vi har spilt i Europa med for eksempel Bergdølmo, Stensaas og Saarinen på venstre back. Det er disse vi må vurdere Dorsin opp mot, og han står seg bra i det selskapet.

Over 300 kamper for RBK, passert tippeligakamp 200. Kun disse spillerne har flere kamper for RBK enn Micke:

644 Strand, Roar
442 Hoftun, Erik
439 By Rise, Ola
416 Skammelsrud, Bent
349 Basma, Ole Christer
346 Brattbakk, Harald Martin
336 Winsnes, Fredrik
313 Løken, Karl Petter

Klar legendestatus for meg.

Samtlige har over 100 flere kamper, og det spilles flere kamper nå enn før (særlig før 90-tallet hvor alle dise spilte). Hvis han kan greie 100 kamper til uten å falle i nivå sammenlignet med de 200 første, så kan vi begynne å diskutere.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 16:19    Post subject: Reply with quote

Det er forskjell på "kamper" og "seriekamper".
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 20:15    Post subject: Reply with quote

Synes ikke at det er så mye legende over Dorsin, som har fått 200 seriekamper i løpet av Rosenborg dårligste periode de siste 25 år (1988-2013)...
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 22:59    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på hva folk har i mot Dorsin? Hva gjør han til en så dålrig spiller som flere her inne skal ha det til?
For meg er Dorsin en spiller som hele tiden gir 100%. Han har flere kamper, i mange sesonger gjort avgjørende mål for oss, han har reddet mange poeng for oss.
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 02.04.2013 23:20    Post subject: Reply with quote

*host*svensk*host*
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 02.04.2013 23:50    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:

Samtlige har over 100 flere kamper, og det spilles flere kamper nå enn før (særlig før 90-tallet hvor alle dise spilte). Hvis han kan greie 100 kamper til uten å falle i nivå sammenlignet med de 200 første, så kan vi begynne å diskutere.

Da må vi begynne å snakke, fordi han har riktignok over 200 seriekamper, men i opptellingen vises ALLE kamper. Og der stiller Dorsin med over 300. Han kommer til å storme forbi Løken i løpet av sesongen, og med litt hell i EL, forbi Winsnes også. Da er han den med 7. flest kamper for RBK gjennom tidene.

Dorsin er en legende, det er ikke noe mer å si på det.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2013 09:12    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:

Noen av de der har det, ja. Har du tenkt på hvor mange tidligere RBK-spillere som har færre kamper enn Dorsin?

Nesten alle.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 03.04.2013 20:43    Post subject: Reply with quote

Som sagt har han over 300 kamper totalt (Nøyaktig 306), men 200 seriekamper

Dersom han skulle få 100 seriekamper til (noe jeg tviler på), så ville han sust forbi Erik Hoftun i antall seriekamper...

Dersom han skulle få 100 offisielle kamper til (noe som godt er mulig), så ville han kapret en ubestridt femteplass og være 10 kamper bak Bent Skammelsrud og 36 bak Erik Hoftun.

Spiller han alle kampene i serien i år ender han to kamper bak Winsnes - og da har jeg selvfølgelig ikke regnet med det han evt kommer til å spille av EL og cup.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2013 20:50    Post subject: Reply with quote

I og med at vi minst skal spille to kamper i E-cup og minst en kamp i cupen som vil han da gå forbi Winsnes.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 143, 144, 145  Next
Page 71 of 145

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb