| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pingvin Veteran

|
Posted: 01.04.2013 20:46 Post subject: |
|
|
Messi har et godt poeng, selv om jeg kan si meg enig i at det i dag er feil dag og poengtere det på.
Avslo kontraktstilbud fra RBK, og dro gratis til Cluj. Blir ikke mye legende av det. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 01.04.2013 20:46 Post subject: |
|
|
Enig i at det er flere som bør ryke, men Dorsin er forsvarets svakeste ledd..
Gamboa, Strandberg og Tore R holder mål i europa, ikke Dorsin og Rønning. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.04.2013 20:50 Post subject: |
|
|
| pingvin wrote: |
Avslo kontraktstilbud fra RBK, og dro gratis til Cluj. Blir ikke mye legende av det. |
Er du tullerusk? Mannen fikk sitt fortjente utenlandsopphold, men kom tilbake igjen som den lojale typen han er. Mannen har spilt 200 kamper for RBK, vært med Rosenborg i Europa, en av få gjenværende fra NAE-epoken, tidl. kaptein og en fantastisk ressurs rent menneskelig. At en utlending har oppnådd denne statusen, gjør det ikke mindre imponerende. Dorsin er en av de største RBK-legendene i nyere tid.
Last edited by Sola on 01.04.2013 20:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.04.2013 20:51 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Konrad4ever wrote: | | Nisser. Ikke dagen å snakke Dorsin ut av Laget. 2 mål og målgivende fra en back er fantastisk, selv i tippeligaen. |
At dere kaller han legende, sier veldig mye om konkuransen på venstreback i de siste 5-7 årene..
Roar Strand hadde konkuranse om plassen i alle år, Dorsin har aldri hatt det, legende statusen er ufortjent.. |
Jeg blir dypt provosert av deg, Messi. Dypt provosert. Ta deg 10 min rundt huset, ta en kald dusj, så kan du komme tilbake igjen. Inntil du har gjort det diskuterer jeg ikke med deg. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 01.04.2013 20:58 Post subject: |
|
|
| Sola wrote: | | pingvin wrote: |
Er du tullerusk? Mannen fikk sitt fortjente utenlandsopphold, men kom tilbake igjen som den lojale typen han er. Mannen har spilt 200 kamper for RBK, vært med Rosenborg i Europa, en av få gjenværende fra NAE-epoken, kaptein og en fantastisk ressurs rent menneskelig. At en utlending har oppnådd denne statusen, gjør det ikke mindre imponerende. Dorsin er en av de største RBK-legendene i nyere tid. | Ser alt ved antall kamper, noe som forteller en hel del, men det gjør sannelig måten han stakk gratis til utlandet på også. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
|
|
| Micke er en mer enn god nok tippeligaback, og spilte en offensiv strålende kamp i dag. Men det er mot skarpere motstand han faller igjennom. Pga. mangel på internasjonal fart. Så om vi skal ha ambisjoner internasjonalt, på sikt må det nok inn en med fart. Men som nevnt til å begynne med. I tippeligaen er Dorsin rett og slett et unikum. Det så vel de fleste i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
|
Er du tullerusk? Mannen fikk sitt fortjente utenlandsopphold, men kom tilbake igjen som den lojale typen han er. |
Han sviktet klubben når han dro gratis etter at RBK hadde brukt mye penger i både overgang og lønn. Vi måtte også kjøpe han løs fra Cluj(5-10 mill?) for å hente han tilbake.
Legendestatus i form av å være en bra fyr som har spilt veldig mange kamper for oss. Men det er litt skitt på den legendestatusen. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 01.04.2013 21:05 Post subject: |
|
|
Dorsin kunne godt lagt opp i morgen, han kommer mest sannsynlig ikke til ha et bedre kampminne i år.
Han er både treig, énbeint og presser aldri de som skal legge innlegg mot han på sin side. Jeg blir spesielt frustrert over det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.04.2013 21:16 Post subject: |
|
|
Er du tullerusk? Mannen fikk sitt fortjente utenlandsopphold, men kom tilbake igjen som den lojale typen han er. Mannen har spilt 200 kamper for RBK, vært med Rosenborg i Europa, en av få gjenværende fra NAE-epoken, tidl. kaptein og en fantastisk ressurs rent menneskelig. At en utlending har oppnådd denne statusen, gjør det ikke mindre imponerende. Dorsin er en av de største RBK-legendene i nyere tid. |
Han stakk gratis til Cluj, hvor han stort sett satt på benken et år, før han kom krypende tilbake og RBK kjøpte han fri etter han hadde trent med klubben en periode. Han kom også til klubben i 2004, altså etter at Eggen sluttet, så å kalle han del av NAE-epoken er direkte feil.
For all del, han har bidratt for RBK i mange år, men å plassere han på legendehylla, sammen spillere som Sunde, Ivers Sr, Skammelsrud, Strand osv. blir helt feil i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 01.04.2013 21:18 Post subject: |
|
|
I dag hyller jeg den offensive Dorsinen!
Den defensive Dorsinen kan vi snakke om i morra!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Proff

|
Posted: 01.04.2013 21:23 Post subject: |
|
|
Kudos til Dorsin for å nå 200 ligakamper, og for en fantastisk jubileumskamp!!  _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 01.04.2013 22:00 Post subject: |
|
|
| Helt utrolig! Her gjør Dosin en kjempekamp scorer to mål og en har assist, så føler enkelte at akkurat dette er dagen for å slenge dritt å fortelle hvor dårlig han er. Det er bare så utrolig lavmål. Skjerpings! |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 01.04.2013 22:04 Post subject: |
|
|
| Enig. Kjempekamp av Dorsin i dag, offensivt OG deffensivt! |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.04.2013 22:08 Post subject: |
|
|
At Dorsin har nådd 200 kamper sier dessverre mye om konkurransen han har hatt i klubben. Stensaas ble urettmessig benket til fordel Dorsin og etter Stensaas har kun Roy Miller vært hentet som ren venstreback.
Dorsin er grei nok i Tippeligaen og intet mer, sammen med PVR utgjør han en stor svakhet defensivt på venstredelen av laget vårt og er slik vi fremstår i dag avhengig av en Elyonoussi som løper voldsomt mye hjemover.
... men det overstående fratar han selvfølgelig ikke en meget god prestasjon offensivt i dag.  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.04.2013 23:11 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Håper han feirer med et mål eller to da
|
Takk skal du ha Dorsin. To mål og en målgivende lar seg høre. Nå har du endelig scoret mot Brann også.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 01.04.2013 23:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.04.2013 23:12 Post subject: |
|
|
Som Diskerud helt korrekt har observert (TV 2 nå snart):
Dorsin - en legende!
PJH:
Dorsin går nok mot sin beste sesong noensinne! |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 01.04.2013 23:53 Post subject: |
|
|
Du får aldri noen i laget til å kritisere Dorsin i dag. Men Perry vet at Dorsin ikke holder internasjonalt ( og det er derfor at han ikke er hyperaktuell for Sverige)...
Synes det sier sitt når Sverige har med Erdin Demir fra Brann i troppen, når Sverige stilte lag med spillere fra skandinavia mot Nord-Korea i januar i år, da er Dorsin ikke hyperaktuell...
Last edited by Messi on 02.04.2013 00:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.04.2013 00:00 Post subject: |
|
|
Vi stiller litt strengere krav til legendestatusen her, enn andre steder i landet. I Bergen blir man legende med en gang man ikler seg den røde trøya. Det er vel omtrent bare Soltvedt som ikke er legende der i gården.
Det er vanskelig å sammenligne Dorsin med de virkelige legendene, Ivers, Strand, Skammelsrud, Brandhaug og ikke minst far sjøl. Men Dorsin har gjort veldig mye bra i RBK. Vi skal ikke se oss blind på 200 kamper, for det har vært varierende kvalitet og dårlig konkurranse på plassen hans, men han har betydd mye, og stått frem som en leder de senere årene. Om vi ikke plasserer han på legendehylla, så er det uansett den mest betydningsfulle utenlandske spilleren i RBK, og ikke en som vil gå i glemmeboka så lett. Sånn sett har han kanskje gjort seg fortjent til en legendestatus likevel. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 02.04.2013 00:12 Post subject: |
|
|
| 200 kamper er absolutt imponerende, men i mine øyne så er det litt for mange spillere som rager høyere til at det er noe poeng i å snakke om legendestatus. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.04.2013 00:54 Post subject: |
|
|
Skal ikke se oss blinde på antall kamper. Rambo ble passert i antall seriekamper av Dorsin i oktober i fjor. Allikevel er Rambo en legende på venstrebacken i RBK. Og det vil han være.
Det samme med Stensaas som har en kamp mer enn Rambo. Jeg kan ennå drømme meg tilbake og kjenne følelsen da han dundret inn vinnermålet mot Blackburn i Champions League i 1995. Det målet, pluss den usannsynlig gode prisen vi fikk for ham, og hans klubblojalitet, er noe som kan gi legendestatus. Dorsin når ikke Stensaas til håkkelkulen på det feltet ennå. Dorsin er en meget erfaren RBK-spiller, men legende, nei. Dog kan han fortsatt jobbe for å fortjene å oppnå den hedersbetegnelsen og jeg ser ikke bort i fra at han bærer betegnelsen med verdighet en gang. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.04.2013 01:07 Post subject: |
|
|
Dorsin er ikke legende enda, men er ikke langt unna. Og han har fremdeles god tid på å bli det. Han er jo fremdeles kun 31 år. Og kan godt regjere venstrebacken i 3-4 år til.
Det er i mine øyne to faktorer som avgjør hvorvidt han kommer over kneika eller ikke.
Han må være sentral i arbeidet med å ta tilbake gullet. Og deretter forsvare det.
Og han må være en viktig bidragsyter i jobben med å etablere oss i Europa igjen. Da mener jeg CL eller avansement fra EL er lista.
Er han med på begge de to punktene, så er det ingen tvil om at han er en RBK-legende. Han vil uansett være den mest betydningsfulle utlendingen som har spilt for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.04.2013 02:07 Post subject: |
|
|
At han har offensive kvaliteter bestrider ingen, men mot kantspillere over middels tippeliganivå sliter han voldsomt defensivt, spesielt om de er hurtige. Jeg håper for guds skyld vi har funnet en yngre til å ta over før vi skriver 2017.
Hvorvidt han er en legende, er jo egentlig en håpløs debatt, siden det vil være høyst subjektivt, men en legende for meg er en som ikke bare har mange kamper, men som har vært en dominerende spiller i mesteparten av de kampene. Dorsin har mange kamper, men jeg vil ikke påstå han har vært en dominerende spiller i flesteparten av dem.
Jeg vil ikke rangere han på nivå med disse http://www.rbkweb.no/legender |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 02.04.2013 03:22 Post subject: |
|
|
Ser surpimpene kveles i galle her.
Dorsin dro til cluj og sviktet oss!!!
seriøst.. Mannen hadde prestert bra og fikk en mulighet til å legge opp noen dollars. hvem hadde takket nei forruten Roar Strand???
han var vell redd for at han muligens ikke ville fått et like godt tilbud om han hadde skrevet ny kontrakt. Dette er helt normalt i dagens fotball og Micke er ingen sviker sånn som flere vil ha det til.
Hadde han gått til Molde kunne vi snakket.
Men han var lysten på å oppleve et eventy og det gjorde han, heldigvis kom han "hjem" igjen, og det skal vi være glade for. Tror neppe det har vært så mange bedre alternativer på venstreback å plukke opp siden han kom tilbake.
Den perfekte overgangen er en overgang der klubben får en Solid sum penger for alle spillerne de kvitter seg med, men det er totalt utopi å tro at det vil gjelde for alle.
Enhver er sin egen lykkes smed, og den dagen sjefen har mere kontroll på hva jeg vil en det jeg vil selv så håper jeg jaggu jeg står med begge beina i grava! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 02.04.2013 06:00 Post subject: |
|
|
Topp jubileumsfeiring av Dorsin!
På sitt beste holdt han inernasjonal standard. Spilte godt i CL for RBK og ble uttatt på det svenske landslaget. Han holder fremdeles god TL-klasse, og har attityd. Hva mer kan man forvente av en vensterback?
Forøvrig ble vel både Traore og Åsen lansert som utfordrere til Dorsin, men de tok ikke sjansen. Så klubben har forsøkt å lansere utfordrere til Dorsin.
Rosenborg skal nå bygge sten på sten i den prosessen det er å gjenreise laget til det som det en gang var. Dorsin blir en viktig brikke i den prosessen, først og fremst ved å bidra til at Rosenborg igjen vinner ligaen. Gjør de det så kan klubben vurdere å forsterke på venstre back før man skal ut i CL-kvalifisering til neste år, men det kan også være at Dorsin vil heve seg i et lag som blir mer samspilt og med tydeligere roller.
Han er en offensiv back, og det han har falt igjennom på har vel ofte vært at han mangler fart og kommer på etterskudd i en mot en når han har møtt en god høyre kantspiller (og kanskje stått for høyt i banen), som regel i E-cup. Men hvis Rosenborg - med sin knappe økonomi, skal ha en spiller som er like god defensivt som offensivt på venstre back, med fart og internasjonal klasse, så snakker vi om en type venstreback som Rosenborg neppe har hatt i modern tid? Bergdølmo på sitt beste var god, men det var også Dorsin på sitt aller beste.
Å trekke in Cluj etc. blir bare for dumt. Også Skammelsrud, som et eksempel, gikk til utlandet (Bundesliga), men kom hjem av personlige grunner. Brattbakk har vel også legendestatus, og etter å ha slitt i utlandet fikk han en ny sjanse i Rosenborg. Sørloth er vel også en legende, men som etter utenlandsoppholdet i Tyrkia returnerte til Viking og ikke RBK. Poenget er at Strand og Hoftun var unntakene, ikke regelen (og de tjente relativt godt på RBKs CL-spill i en tid da lønnsforskjellene ikke var så store som i dag, ref. Bakenga/Henriksen), og Strand var ingen selvskreven spiller i første-elleveren i flere sesonger. Han hadde flere tunge perioder, og ble vel også brukt som reserve på høyre back en periode, men fikk legendestatus gjennom å være en habilt god TL-spiller som spilte for klubben gjennom hele karrieren. Jeg ser ikke den helt store kvalitative forskjellen mellom Strand og Dorsin, slik store deler av Strands karriere utviklet seg til å bli (litt varierende i prestasjonene og uvenn med ballen til tider, alltid arbeidsvillig og gikk foran med et godt eksempel, kontinuitetsbærer).
Dorsin er og vil fortsette å være en viktig spiller for Rosenborg, selv om han som alle andre har dårlige dager på jobben innimellom. Han er sjelden skadet, oppofrende, visekaptein og en leder på banen, og en kontinuitetsbærer. Det er nok litt tidlig å snakke om legendestatus, men det er ikke langt unna om han fortsetter å prestere jevnt bra i TL og kanskje hever seg i E-cupspill sammen med resten av laget.
 |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.04.2013 07:14 Post subject: |
|
|
nidaros997: Greit at du vil fremheve Dorsin etter jubileumskampen med to mål og en målgivende, men det rettferdiggjør allikevel ikke å "disse" Supermann.
Må passe på å skille mellom snørr og bart. Supermann=bart.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|