View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
18% |
[ 7 ] |
Reitan |
|
2% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
10% |
[ 4 ] |
Pereira |
|
18% |
[ 7 ] |
Zeidan |
|
10% |
[ 4 ] |
Selnæs |
|
2% |
[ 1 ] |
Fossum |
|
2% |
[ 1 ] |
Broholm |
|
21% |
[ 8 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Sæter |
|
7% |
[ 3 ] |
M. Ceide |
|
5% |
[ 2 ] |
E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 38 |
|
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.06.2025 19:37 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke fortsette å spille slik vi gjør nå
Det går alt for tregt og stort sett sidelengs og bakover uansett hvor vi er på banen. Vi går og rusler oppover i banen. Så stopper vi opp og spiller sidelengs og bakover igjen
Veldig vanskelig å være spiss i RBK når var holder på slik vi gjør nå.
Tangvik bruker sikkert 10 minutter pr kamp ved å kun stå med ballen og vente og vente.
Vi kontrer aldri og setter aldri u gang hurtig fremover.
En solid blindgate dette her _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.06.2025 19:37 Post subject: |
|
|
Dette ser selvsagt trenerne også men de tar tydeligvis en kalkulert risiko på å la han spille seg i form fordi Ole Selnæs i form er seriens beste spiller. Jeg tror ikke vi har mulighet til å gi han mye mer tid nå.
Last edited by Montana on 01.06.2025 19:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 01.06.2025 19:41 Post subject: |
|
|
Selnæs spiller ikke på et lag som skal angripe hurtig lenger og det er vel hovedproblemet. Han er fortsatt mer enn kapabel til å tre gjennom i lengderetning, men ballen må ha vært innom midtstopperne før de kan tørre å bevege seg fremover. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.06.2025 19:43 Post subject: |
|
|
Det er jo nettopp det han ikke er fordi han nå må bruke 2 ekstra sekund på å orientere seg og på å slå en litt for svak og litt for upresis pasning. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 01.06.2025 19:45 Post subject: |
|
|
Ikke bare enkeltspillere som er problemet, men det er et par av de som starter i dag som fint kan få sitte en del benk fremover. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.06.2025 19:47 Post subject: |
|
|
Enkeltspillere er sjeldent problemet, men vår mest rutinerte spiller, kaptein og playmaker er ganske vesentlig. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 01.06.2025 19:50 Post subject: |
|
|
Dette var en Flash back til nedrykksfotballen i fjor vår.
1 skudd på mål som var straffen. Mot Kåffa!
Som dog var mye bedre samspilt enn oss, de spilte seg glatt ut av press og satte fart fremover. Vi tar aldri motstander i ubalanse eller tar kontringer helhjertet,spiller vi oss forbi press-ledd så spiller vi ballen tilbake igjen gjennom det presset vi nettopp spilte oss av.
Tror knappest Kåffa har vært mindre slitne i en kamp i år. |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 01.06.2025 19:53 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Det er jo nettopp det han ikke er fordi han nå må bruke 2 ekstra sekund på å orientere seg og på å slå en litt for svak og litt for upresis pasning. |
Det går ikke akkurat fort med ballen i beina, men hvor ofte har vi sett Selnæs vende opp og spille fremover? Når det ikke er alternativer og løp fremover så er det lett for det andre laget å stå høyt og presse, og da er det jo meningsløst å spille med Selnæs. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.06.2025 19:53 Post subject: |
|
|
Klarer ikke å stemme på noen i BB-pollen i dag... |
|
Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 01.06.2025 20:00 Post subject: |
|
|
KFUM så tidvis ut som et million-lag i denne kampen. De var påskrudde og hadde høy innsats. Men, de kan fort likevel gå på 0-2 tap neste hjemmekamp mot Godset. Dagens spillerstall til RBK har sine mangler, men det er likevel lov å kreve nettopp innsats, vilje og riktig mental innstilling til kampene. I dag var det slapt. Elendig kamp. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 01.06.2025 20:03 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Vi kontrer aldri og setter aldri u gang hurtig fremover.
En solid blindgate dette her | Helt ubegripelig at man aldri kontrer! Det snakkes om at Koffa er vanskelig å bryte ned, ja, da må vi ta de overgangene vi får! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.06.2025 20:11 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | Vi tar aldri motstander i ubalanse eller tar kontringer helhjertet,spiller vi oss forbi press-ledd så spiller vi ballen tilbake igjen gjennom det presset vi nettopp spilte oss av.
Tror knappest Kåffa har vært mindre slitne i en kamp i år. |
Dette. Pluss at våre offensive spillere alt for sjelden valgte bevegelser som kunne skape noe. For mange sto for ofte feilvendt og ventet på ball på fot. Ble for enkelt å forsvare seg mot.
Hvis man mangler ideer så se for eksempel på KFUM noen minuttet før slutt. Angrep på høyresiden, der er det tett. Vrir spillet med en pasning og plutselig har de en mann med ball inne i 16-meteren.
Det tar ca fem sekunder om man er påskrudd og villig til å bevege seg hurtigere enn gå-tempo.
Og PS: Jeg sang i 90+, men ramler ikke i "Rotsekk-grøfta" med å gi omtrent alt Rosenborg gjør 10 av 10.
Det var verdt buksevann. Jeg stiller gjerne i garderoben for å gi buksevann til de som fortjener det i neste hjemmekamp. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 01.06.2025 20:11 Post subject: |
|
|
Jeg velger å skrive ingenting mer enn at dette er så slapt og giddaslaust at jeg tviler på at veldig mange dukker opp på Lerkendal om dette er det som er ønsket spillestil.
Nå har det vært mange slike kamper og min tillit er borte. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.06.2025 20:16 Post subject: |
|
|
Vi er så svake på siste tredjedel at jeg tror vi kunne hatt Erling Haaland på topp og likevel sett ufarlige ut. Når vi i tillegg er fullstendig avskrudd og uten noe energi så blir det som å se oss under Rekdal. Skjønner egentlig ikke hvordan vi kan være så svake. Det er bare å glemme gull, vi er ikke i nærheten enda. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.06.2025 20:19 Post subject: |
|
|
Vi er så uinteressert i kontringer og hurtige angrep at det åpenbart er spillestilen vår. Vi skal kontrollere og holde ballen i laget. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 01.06.2025 20:32 Post subject: |
|
|
Hvor er Racic i pollen? Synes han virket solid i 15 minutter.
For en nitrist kamp dette var å se på. Spillerne må da fatte at om vi sliter med å spille oss forbi første pressledd, så må vi ikke la KFUM komme tilbake i balanse. Vi møter en mur sentralt i banen som vi sjeldent klarer å spille igjennom, allikevel justerer vi oss ikke til å starte flere angrep langs sidene.
Jeg synes Fossum hadde potensialet til å levere en veldig god kamp i dag under litt dårlige forhold. Han gjør mye bra, men burde ha satt fart på angrepet de få gangene han ble spilt fri på egen banehalvdel. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.06.2025 20:33 Post subject: |
|
|
Dette var en av de kjedeligste kampene jeg har sett på Lerkendal ever. Det så ut som vi skulle ri på en ledelse vi ikke hadde. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 01.06.2025 20:33 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | enojado wrote: | Barney wrote: | AJ er en god mellomleder for RBK. Han kan åpenbart mye fotball, men blir for feig til å trene Rosenborg i lengden, dessverre. |
For feig? Den må du utdype. Vi har ikke spillermateriale som er gode nok. Spissene vi har er ikke i nærheten hva vi en gang hadde. |
Ja. Det er nok spillerstallen til KFUM som er bedre enn vår i dag. Samtidig hadde vi vel fått et par mål på den ene sjansen vi skapte om vi bare hadde hatt bedre spisser? |
Spissene til KFUM er vesentlig bedre enn disse kaldblods fjordingene vi har på topp. Nærmeste vi har en klassespiss er Sæter, og når han ikke klarer å stokke beina eller få til noe på egen hånd er det ganske mørkt. Holm har fått noen mål annulert, men vi roter og roter, og mye av rotet går på kvaliteten på enkeltspilleren. Gjelder ikke bare de to spissene vi har, men Reitan er dårlig offensivt, Fossum er dårlig offensivt, Zeidan er altfor omstendig og treg i beslutningsfasen. Merkes godt når Nypan som har spilt helt middels hittil i år er ute av startelleveren. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 01.06.2025 20:44 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Klarer ikke å stemme på noen i BB-pollen i dag... |
Ja dette var kollektivt jævlig å bevitne. Nærmeste jeg kommer en BB i dag går til Mortensen pga blokkeringa på slutten |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 01.06.2025 20:47 Post subject: |
|
|
Når det nevnes Rekdalfotball: i -22 gållet de 19 ganger på de første 11 kampene, og året etter ble det 14 mål første 11 eliteseriekamper (fikk sparken etter kamp 11).
Bare 13 mål på årets 11 første forteller i hvert fall at Alfred ikke er den nye Kjetil Knutsen. Å høre trenere og spillere snakke om at de er i utvikling og på et enormt mye høyere nivå enn i fjor, er som å høre Høgmo og Perry i intervjusonen.
Kåffa var det farligste laget på Lerkendal i kveld, som Kristiansund var det med en spiller mindre i 90 min. Uten Tangvik hadde det blitt stygt - klar BB og eneste med godkjent i dag.
Én avslutning på mål (straffen) hjemme i siste kamp før ferien er krise på nivå med siste perioden med Hareide eller Maalen.
Fullstendig og total kollaps individuelt og som lag, og en feig spillestil og innstilling til kampene mistenker jeg har skylda. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.06.2025 20:50 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: |
Kåffa var det farligste laget på Lerkendal i kveld, som Kristiansund var det med en spiller mindre i 90 min. |
At Kristiansund var det farligste laget i den kampen er noe av det mest håpløse jeg har lest her inne, og det sier en del, for her inne skrives det mye håpløst. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.06.2025 20:53 Post subject: |
|
|
Å kontrollere en kamp i krabbetempo fører til; lite sjanser for RBK, og motstanderen ligger trygt i ramma si og får noen gode overgangsmuligheter i løpet av kampen. Pinlig dårlig. Syns spillere som river og sliter kunne ha blitt byttet inn og inn tidligere: Isak, Santeri og Jesper. Henry er også en figther. Dino hevder seg bra i Allsvenskan, men ES er bedre og ikke minst har høyere tempo, der henger ikke Dino med, uforståelig innbytte. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 01.06.2025 21:10 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | oxbailla wrote: |
Kåffa var det farligste laget på Lerkendal i kveld, som Kristiansund var det med en spiller mindre i 90 min. |
At Kristiansund var det farligste laget i den kampen er noe av det mest håpløse jeg har lest her inne, og det sier en del, for her inne skrives det mye håpløst. |
Enig, sorry - tenkte på feil kamp - nemlig Haugesund hjemme der de var millimeter unna mål på overtid. Som Brann var mm unna seier borte i sluttminuttene.
Kristiansund var ikke det farligste laget på Lerkendal, nei, men det har dessverre kjennetegnet RBK at alle lag kan skape problemer og stjele poeng selv på "mektige" Lerkendal når laget ikke makter å drepe kampene.
Kun mot Bryne klarte man det hjemme, og forsåvidt borte mot Fredrikstad godt inne i overtiden.
Spent på hvordan vi takler bedre motstand enn KFUM fremover, spesielt Viking, men Tromsø og Sarpsborg er også typiske bananskall. |
|
Back to top |
|
 |
Noldus! Senior

|
Posted: 01.06.2025 21:19 Post subject: |
|
|
Hvorfor den spissen vi har som scorer mest mål spiller ving og den spissen vi har som scorer færrest mål spiller spiss synes jeg er helt sjuk. Men det sier vel sitt om hvor vondfot det har vært de siste kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 01.06.2025 21:32 Post subject: |
|
|
Det tristeste med denne kampen er hvor mange som tilsynelatende retter skytset mot trenerteamet, som så mange ganger før. Det kommer fortsatt til å ta tid før vi er der vi skal være, og da kommer vi til å ha kamper der ingenting stemmer og alt er ræva. Mange virker å ha glemt høsten i fjor og ønsker seg "mer direkte fotball", og flere ser ut til å ha avskrevet Alfred som for omstendelig, feig og hva det skal være. For all del, det er tungt på dager som denne, men la oss ikke glemme at det tar tid å snu flere års gjennomsyrende inkompetanse.
Vi sliter når motstanderen har et aggressivt press, og det er en kode vi må knekke. Når vi får til det, vil det se mye bedre ut. Jeg har fortsatt trua på en fin høstsesong. |
|
Back to top |
|
 |
|