| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
sveishente Junior
|
Posted: 29.01.2013 17:58 Post subject: |
|
|
Det å påstå at Mika Koppinen/Vidar Riseth var dårlige signeringer er relativt håpløst spør du meg. Mika Koppinen var blant annet bunnsolid på høstsesongen 2006 i tospann med Basma, og var vesentlig for at vi klarte å hente hjem bøtta. Vidar Riseth var fantastisk i 2003 og solid i de påfølgende sesongene. _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
NO har Rosenborg skikkelig UTUR!
- Inter gjester Lerkendal- |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 29.01.2013 18:29 Post subject: |
|
|
Som sagt, Riseth startet greit men falt fort av. Koppinen var veldig variabel og slett ikke bunnsolid. Det var veldig faa som var lei seg da han forsvant tilbake til Tromso og sammen med Kvarme, Riseth og Basma var han grunnen til mye ergrelse og frustrasjon. Det var stort sett tabber i hver kamp for minst en av disse fire og var ikke uten grunn at RBK konstant jaktet midtstopper 3-4 overgangsvindu paa rad og boed 27mill for Prodl. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 29.01.2013 18:30 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | Sola wrote: | | Thulian wrote: | Vel Sola, om vi skal legge gårsdagens kamp til grunn for Moe, så ja da er vi ekstremt gode til det!
Derimot så er jeg vel ingen vanvittig fan av leieforholdet til Bjarsmyr, ei heller anskaffelsen av PVR.
Men Moe beviste i går at han har noe å fare med, og jeg ser ikke bort ifra at Strandberg og Reginiussen skal få en fin partner å bytte med når den tid kommer. |
Gode midtstopperkjøp: Stadsgaard, Strandberg, Larsen, Reginiussen, Demidov om man regner han som stopper, sannsynligvis Moe.
Middels: PVR, Lago
Dårlige: Nordberg, Bjärsmyr.....
PVR hadde jeg null forventninger til, men han har levert greit nok. Er i dag en ok squadspiller som tilfører litt bredde, og det skal man ikke undervurdere. Holder greit Tippeliga-nivå og faller ikke igjennom når man trenger han i en nødsituasjon i en kamp mot Odd Grenland eller Hønefoss BK. Vil også kunne klare seg greit mot større lag.
Bjarsmyr var helt klart en flopp, men nå var han vel kun på lån hos oss. Lago vil man nok kunne diskutere om skal havne på "gode midtstopperkjøp".
Alt i alt synes jeg vi har truffet bra. |
Synes ikke vi traff spesielt bra med Torjus Hansen, Vidar Riseth (2. periode selv om han startet greit nok), Beto (2. periode), Tor Trondsen og Mike Koppinen |
Hansén ble kjøpt tilbake i 2003, Trondsen i 1999. Litt for langt tilbake i tid. Lago er i grensen for å bli vurdert (2005-kjøp). Burde avklart dette.
Koppinen var i mine øyne solid. Jeg kan dog gå med på Kvarme. Riseth ble kjøpt i 2003, men var vel aldri direkte dårlig, selv om alderen ble synlig etter hvert. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.01.2013 19:34 Post subject: |
|
|
| Koppinen var ikke solid, han var kjeks. Mer tid på behandlingsrommet enn på banen for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.01.2013 19:36 Post subject: |
|
|
| Og når han var på banen, fremsto han som den mest umoderne midtstopperen vi har hatt så lenge jeg kan huske, iallefall. Power, måk og mæl. Aldri et godt eksempel på konstruktive løp og oppspill fra midtstopperplass, og null teknikk. |
|
| Back to top |
|
 |
sveishente Junior
|
Posted: 29.01.2013 21:50 Post subject: |
|
|
Sier seg selv at kvaliteten avtar med årene. Riseth og Koppinenen var begge bidragsytere så lenge alderen ikke ble en hindring, da ble de solgt. Og budet du snakker om, på 27 millioner, kom etter vi hadde kvittet oss med dem. Sesongen til Vidar i 2003 er det beste som har blitt prestert av en rosenborgstopper etter Nils ga seg. _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
NO har Rosenborg skikkelig UTUR!
- Inter gjester Lerkendal- |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 29.01.2013 22:56 Post subject: |
|
|
Men to bra ting med Koppinen,
- han skårte noen mål, og
- dama Marianne.
For øvrig har jeg alltid likt Koppinen.
Vet egentlig ikke hvorfor.
_ _ _
Hvor hurtig er egentlig Moe? Noen som har noen testresultater å vise til fra tiden i Ranheim? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.01.2013 23:00 Post subject: |
|
|
| Virket i hvert fall ikke stort tregere enn Reginiussen. Det var et par ganger mot Shakhtar jeg spontant tenkte Tore på grunn av farta. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.01.2013 15:14 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Men to bra ting med Koppinen,
- han skårte noen mål, og
- dama Marianne.
For øvrig har jeg alltid likt Koppinen.
Vet egentlig ikke hvorfor.
_ _ _
Hvor hurtig er egentlig Moe? Noen som har noen testresultater å vise til fra tiden i Ranheim? |
Moe er rask og sterk. Ligger ikke noe bak Tore R på disse områdene. Moe behersker også høyrebacken og er nok et bedre back-up der enn det Høiland er. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 06.02.2013 00:08 Post subject: |
|
|
Slik Brede Moe framsto på La Manga også, så skal Strandberg få kjempe for plassen sin:)
Men det igjen er bare bra for de vil pushe hverandre fram:) _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2013 00:42 Post subject: |
|
|
Egentlig ikke noe håndfast i det hele tatt, men uansett en liten sniktitt: Moe drømmer om serieåpninga
Rønning er tilsynelatende foran i køa. Like fullt er det vel lite som tyder på at RBK tar sjansen på å låne Moe ut til Ranheim i vår med Strandberg i opptrening til nærmere seriestart. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.03.2013 17:47 Post subject: |
|
|
Rart at ingen har nevnt dette, men Moe på U21!
http://www.rbkweb.no/vis/9479
" Brede Moe har ikke spilt en eneste landskamp. Nå er han plutselig en utfordrer til EM-troppen. " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.03.2013 19:54 Post subject: |
|
|
| Må si at jeg trodde at Toro Skullerud ville gi Moe noen minutter når han hadde tatt turen på så kort varsel. Men blir ny sjanse mot Nederland på mandag. Syns absolutt han bør få bokført debut da. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.03.2013 20:12 Post subject: |
|
|
| Brede Moes første landskamp ble sannsynligvis hans siste. Direkte rødt kort etter 10 minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.03.2013 22:35 Post subject: |
|
|
billig kort.
Umulig å si om han kunne spilt godt eller ikke :/
utrolig at norge uansett klarer å gp fra mulighet til 2-0 til 1-4.
svakt uansett motstander. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 25.03.2013 22:42 Post subject: |
|
|
Han bør uansett være foran Jonatan Tollås i midtstopperkøa. Var forferdelig mot Spania og virket langt fra stødig de minuttene jeg så han i aksjon etter utvisninga til Moe.
Normalt sett ville jo Rogne og Strandberg dannet stopperpar i sommerens EM, men i og med at sistnevnte er usikker er det jo en ledig plass der. Og det kryr jo ikke av aktuelle navn heller. Moes eventuelle EM-billett kommer nok til å avhenge en del av spilletid i RBK. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.03.2013 00:36 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
utrolig at norge uansett klarer å gp fra mulighet til 2-0 til 1-4.
svakt uansett motstander. |
Syns jeg ikke. Ã… lede 1-0 er ikke mer selv om man nesten fikk 2-0.
Når midtstopper B blir utvist etter 10 minutter og midtstopper A blir skadd etter 20, og høyrebacken din har bestemt seg for å være årets dårligste fotballspiller, da kan det fort renne på når man møter en god motstander. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 26.03.2013 02:18 Post subject: |
|
|
joda miami ser den, men norge burde puttet på straffesparket og da hadde de hatt 2-0 å gå på.
uansett oppstilling etterutvisninga så slapp de in 4 mål på 25min, og det er i overkant mener jeg. Ikek at norge var så gode i dag, men det Nation var jo forferdelig. var som å se Lundekvam i gamle dager før han fikk skikket seg :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.03.2013 11:30 Post subject: |
|
|
kortet som Moe fikk mot Nederland kan helt klart forsvares. Det var en usedvanlig klønete inngripen det han dytter den Nederlanske spissen hardt i ryggen. På et visst nivå må man ikke tulle slik som bakerste mann.
Det er bedre å få 1-1 der enn å spille 10 mot 11 så lenge.
Tror han ryker ut av landslaget der, og det er veldig synd på grunn av en feil av en annen som Moe desperat klønete prøver å rette opp. Dette går på kontoen av erfaring.
Men håper av hele mitt hjerte at Moe gjør det så bra i tippeligaen at han ikke kan unngås. |
|
| Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 26.03.2013 14:05 Post subject: |
|
|
| Om han er veid og funnet god nok for U21, selv kun som etteruttatt og i utfordrerposisjon, tror jeg neppe han nå er permanent bannlyst fra landslaget. Følgene av én urutinert inntreden i en treningskamp er nok ikke så store. Bare å se hen til A-landslaget det... At han hopper noen hakk bak i køen er klart, men personlig tror jeg nok vi igjen får se Moe med flagget på brystet. Han får nok en sjanse til på å vise seg fram. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 26.03.2013 14:29 Post subject: |
|
|
Bare presisere. kortet var klart, med billig mente jeg at Linnes setter oss i den situasjonen. dårlig formulert av meg. Selvfølgelig er det rødt kort når man tar vekk en klar sjangse som bakerste mann!
Moe ble offer for en stygg feil av en Moldespiller. Kansje det var bevisst? hmmm ^^ _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.03.2013 16:11 Post subject: |
|
|
Det var nok helt tilsiktet fra Moldespilleren ja. Ho,ho.
Men jeg mener jo at han ikke styrker sine sjanser så lenge det er tre soleklare kandidater som sikkert kommer til å bli klare til sluttspill. Men håper jo Brede som nevnt, gjør furore i tippeligaen, for han er jo talentfull så det holder. Det hadde ikke forundret meg om han hadde "slått" skikkelig igjennom i år. Han trener jo med bedre medspillere og det er god trening det. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 26.03.2013 16:36 Post subject: |
|
|
| Greia her er vel at dette var siste landskamp før selve U21-sluttspillet i sommer, og selv om Moe gjør det bra i Tippeligaen skal det litt til å ta med en spiller som har klokka 10 minutter som landslagsspiller gjennom hele karrieren. Når man i tillegg har brukbare spillere å velge i, velger man som regel de som har erfaringen og som kjenner laget og systemet fra før. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 26.03.2013 16:38 Post subject: |
|
|
Mister jo minst en kamp der også på grunn av det røde kortet. Gjør han ikke? _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
|