| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
*Thor* Senior
|
Posted: 16.02.2012 09:48 Post subject: |
|
|
Svaret på dét har jeg ikke, men la meg minne om at dette er rbkweb, så her er det bare å slå seg løs og tolke i aller verste mening. God fornøyelse
Thor |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.02.2012 09:52 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Iversen i bedre form nå enn da han dro uttaler Hjelde. Sier det mest om Iversen eller RBKs treninger? |
Det er nødt til å være Iversen, for alle trenerne, leger og fysioer i RBK bekreftet jo i fjor at det var dønn umulig å gjøre noe noe bedre enn de allerede gjorde...  |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 16.02.2012 10:04 Post subject: |
|
|
| Om Iversen er i bedre form nå enn når han dro, trenger ikke det å si noe om hvordan nivået på treningene er nå. Sist Iversen var her var under regime til Hamren (og Eggen). Etter det har Jønsson kommer inn og kan ha endret ting. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.02.2012 11:19 Post subject: |
|
|
Ja, nå har Jönsson tatt tak og fått laget ut av den der slappe stimen til Hamrén og Eggen. Spillerne har jo kommentert det til stadighet, det der umenneskelige kjøret til Jönsson, hvordan han pisker intensitet i dem og klemmer hver siste svettedråpe ut av hver og en.
Det må være derfor. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 16.02.2012 11:30 Post subject: |
|
|
| Det henger vel mest sammen med at Ivers knapt var i stand til å trene sist han var her. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.02.2012 11:55 Post subject: |
|
|
| Løkkagutt wrote: | | Om Iversen er i bedre form nå enn når han dro, trenger ikke det å si noe om hvordan nivået på treningene er nå. Sist Iversen var her var under regime til Hamren (og Eggen). Etter det har Jønsson kommer inn og kan ha endret ting. |
Du påstår at JJ kjører spillerene hardere enn Eggen? Det er mildt sagt en drøy påstand, som krever oppbacking hvis den skal tas seriøst. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 16.02.2012 13:11 Post subject: |
|
|
Iversen sier jo selv at han har trent kontinuerlig i 5 måneder.
Jeg tror svaret ligger der, og ikke i treningsregimet. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 16.02.2012 15:06 Post subject: |
|
|
| Klevo wrote: | | Løkkagutt wrote: | | Om Iversen er i bedre form nå enn når han dro, trenger ikke det å si noe om hvordan nivået på treningene er nå. Sist Iversen var her var under regime til Hamren (og Eggen). Etter det har Jønsson kommer inn og kan ha endret ting. |
Du påstår at JJ kjører spillerene hardere enn Eggen? Det er mildt sagt en drøy påstand, som krever oppbacking hvis den skal tas seriøst. |
Jeg sier at JJ kan ha endret ting og at Iversens form i 2010 ifht dagens form derfor ikke sier noe om treningskulturen som er i dag eller hvordan den har vært under JJ. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 11.05.2012 12:11 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...236152.ece
| Quote: | | RBK-laget har jevnt over bedre kondisjon. Og unggutten Ole Selnæs løper lengst: 1,3 mil per kamp. |
Da er vi tilbake der vi skal være fysisk ser det ut til. Overraskende at det er Selnæs som løper lengst. Og 13 km er mye! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.05.2012 12:23 Post subject: |
|
|
| De resultatene hørtes da helt fantastiske ut, men jeg tørr ikke helt å stole på ZXY når kun vi(?) bruker det daglig. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 11.05.2012 12:26 Post subject: |
|
|
| At Rosenborg er godt trent i år derom hersker ingen tvil. Bare se på alle de sene scoringene vi har i år, der vi avgjør mye av kampene, om ikke alle. Teknikk, pasninger og alt det der, det er vel og bra, men selv blir jeg veldig beroliget når et lag har et høyt tak på utholdenheten. Når lag er i knall god form, og kan score ofte i det 90.min +, da vet du at ingen kamper er avgjort før fløyta blåser. Det er utrolig deilig. Og Ja, 13km er bra av en ong kørv! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.05.2012 12:30 Post subject: |
|
|
| Tviler ikke på at vi er både godt og bedre trent, men jeg stoler ikke på påstandene om at vi ligger helt i verdenstoppen når vi bruker et annet måleverktøy enn de andre. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 11.05.2012 12:31 Post subject: |
|
|
| Quote: | I tillegg har Rosenborg-spillerne i snitt cirka 200 akselerasjoner (sprinter) per kamp. Til sammenligning har internasjonale topplag mellom 150 og 170.
– Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men det er i alle fall et godt tall, sier han. |
Tja, jeg kan tro på den statistikken der. Hva skjer når man sender en feilpasning? Man må spurte for å rette opp egen og andres feil...
Hva gjør laget vårt veldig ofte? Feilpasninger... hehe |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.05.2012 12:54 Post subject: |
|
|
| Hehe, mulig. Jeg sier ikke at det ikke stemmer, altså, er bare litt skeptisk til at målingene er 100% sammenlignbare. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 13.05.2012 11:08 Post subject: |
|
|
I tillegg til oss så bruker TIL dette systemet daglig.
Men problemet er slik det er skissert tidligere at ZXY og andre merker har forskjellige måter å samle inn data på. Det med total løpslengde er grei skuring. Men det er mer uoversiktelig når det kommer til antall sprinter pr kamp, som faktisk er det viktigste parameteret. Der ZXY kan mål en sprint på den ene måten kan et konkurrerende firma måle det litt annerledes.
Men siden vi har brukt ZXY over flere år nå så får vi en god indikasjon hvordan vi ligger i forhold til tidligere egne sesonger. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.05.2012 14:03 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Quote: | I tillegg har Rosenborg-spillerne i snitt cirka 200 akselerasjoner (sprinter) per kamp. Til sammenligning har internasjonale topplag mellom 150 og 170.
– Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men det er i alle fall et godt tall, sier han. |
Tja, jeg kan tro på den statistikken der. Hva skjer når man sender en feilpasning? Man må spurte for å rette opp egen og andres feil...
Hva gjør laget vårt veldig ofte? Feilpasninger... hehe |
Man vet ikke hvorfor det er slik. Derfor er det slett ikke sikkert det er et godt tall. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 11.07.2012 15:36 Post subject: |
|
|
| Dette går vel ikke direkte på treningskultur, men likevel... I hvor stor grad utnytter Rosenborg at de har muligheten til å trene 11 mot 11 mot Ranheim? Det er klart at nivå på Ranheim er noe lavere enn gjengs motstander i tippeligaen, men samtidig er jo Ranheim relativt samkjørt. Uansett vesentlig høyere nivå enn våre juniorer, som titt og ofte må trå til for å fylle opp feltet. Det må da være optimalt for begge lag om man hadde hatt fellestreninger,vel? Fulle lag mot hverandre med innlagte treningsmomenter. Kan ikke skjønne annet enn at det må være en fantastisk mulighet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.07.2012 16:02 Post subject: |
|
|
| Den største utfordringene er vel at Ranheim trener på ettermiddag/kveld mens RBK trener på formiddagene? |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 11.07.2012 18:40 Post subject: |
|
|
| Timmi! wrote: | | Dette går vel ikke direkte på treningskultur, men likevel... I hvor stor grad utnytter Rosenborg at de har muligheten til å trene 11 mot 11 mot Ranheim? Det er klart at nivå på Ranheim er noe lavere enn gjengs motstander i tippeligaen, men samtidig er jo Ranheim relativt samkjørt. Uansett vesentlig høyere nivå enn våre juniorer, som titt og ofte må trå til for å fylle opp feltet. Det må da være optimalt for begge lag om man hadde hatt fellestreninger,vel? Fulle lag mot hverandre med innlagte treningsmomenter. Kan ikke skjønne annet enn at det må være en fantastisk mulighet. |
Bodø Glimt slår eliteserielaget Lillestrøm 4-0,Så reiser Ranheim til samme bane for å spille mor Glimt,og gruser dem 3-0.Så det å spille hyppige treningskamper mot Ranheim kunne vært tingen det.  |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 11.07.2012 21:01 Post subject: |
|
|
| Tenker kanskje mer et samarbeid integrert i treningshverdagen da man sikkert spiller nok kamper. Jeg ser for meg at man kunne kjørt fellestreninger 1-2 ganger i uken der man hadde fått god motstand 11 mot 11 i formasjonstreningen. Må da kunne la seg gjøre selv om man normalt sett har treninger på ulike tidspunkt. Det er rart hva man kan få til om man er litt løsnignsorientert. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 14.08.2012 18:43 Post subject: |
|
|
Fysisk er han et monster, og han sprinter trolig mest av samtlige spillere i Norge. Vi har hatt tester på ren sprint og repetitiv sprint, og der har han gjort det bra. Det som er oppsiktsvekkende, er de målingene han har hatt i kamp, blant annet på Lerkendal og på Alfheim. De som registrerte målingene var overrasket over hvor høyt han lå, sier Thorbjørnsen til Nettavisen.
http://www.nettavisen.no/...450279.ece
Har vi noe å lære her? _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2012 19:36 Post subject: |
|
|
| Tenker du på måling eller sprinting? Hjelde har i hvert fall uttalt at vi har blitt langt bedre når det gjelder både hvor mange og hvor lange drag vi (her passer det virkelig med vi) tar i kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 14.08.2012 19:42 Post subject: |
|
|
Tenkte på sprintingen ja. Eller antall reps man gjør av det.
Når HBK gjør seg bemerket med sine resultater, så er det sikkert noe å hente tenker jeg da. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 15.08.2012 18:54 Post subject: |
|
|
Må si jeg blir sjokkert over at Jønsson har gitt spillerne treningsfri fra og med i morgen til søndagen. Er helt uakseptabelt. Det er jo i denne perioden det skal terpes og terpes og terpes på angrepsmønster. Nå er det jo bare slurv, unøyaktighet og ikke noe system og spore i angrepet. Derfor må det jo være knall at det nå er en pause slik at man drive med terping av systemet fram mot kampen borte mot Legia på torsdag neste uke.
http://fotball.adressa.no...246947.ece |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.08.2012 19:10 Post subject: |
|
|
To work a system there has to be a system  |
|