English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2007/08
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 61, 62, 63  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TAF
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 22:44    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
eller gruppespill i CL.

Ville jammen ikke satt penger på det heller. Hadde de møtt for eksempel Inter Bratislava, Shakhtar Donetsk eller Dinamo Kiev tror jeg det hadde vært en god del ledige seter på stadion.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 22:46    Post subject: Reply with quote

kvalmt!
Darius
Proff

PostPosted: 29.11.2007 22:48    Post subject: Reply with quote

Helsingborg leder 3-0 over Austria Wien, og spiller godt.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 22:49    Post subject: Reply with quote

Men de ble også overkjørt i første omgang. Alt i alt er det mål som teller.

Tror neppe noen kamper i CL-gruppespillet hadde ikke endt opp utsolgt - ikke engang mot Tampere. Det er et helt annet medietrykk når det gjelder CL enn UEFA-cupen.
2mas
Sjef

PostPosted: 29.11.2007 22:53    Post subject: Reply with quote

Om det blir UEFA-cup i februar bør vel også Aris, AEK, Galasaray og Hapoel Tel Aviv være overkommelige motstandere. Mot disse kan faktisk trøndersk vinterklima ha litt å si.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 29.11.2007 23:16    Post subject: Reply with quote

Ser at Elfsborg bommet på straffe på stillinga 1-0, før "Lade borettslag" scoret tre mål på 22 minutter helt på tampen. Surt for boråsingene.
Back to top
Darius
Proff

PostPosted: 29.11.2007 23:25    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si at jeg er så lei meg for det Very Happy

Last edited by Darius on 02.12.2007 00:12; edited 1 time in total
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 23:41    Post subject: Reply with quote

Aab tapte til slutt mot Tottenham Confused Ser på et forum at forsvaret til Aab sovnet helt i andre omgang..
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 29.11.2007 23:49    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Hvorfor i svaten er gressmatta på brann stadion så sinnsykt stygg og dårlig? Dette er jo flaut!

Den var full av tungt regnvann i dag, heldigvis ingen synlige dammer fra mitt ståsted.
Glad at grunnforholdene skal utbedres - hele stadionmatten skal vekk og ny kommer.

Ingeman wrote:

Edit: brann er forresten sinnsykt dårlige!

Kan ikke argumentere mot det. Kampens tempo var lavt, mye fomling og dårlige avleveringer. Likevel er det målene som teller (takk gud for det).
Føler vi mangler en Skjelbred på laget vårt... en som ofrer seg og jobber hardt i alle dueller...
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 29.11.2007 23:51    Post subject: Reply with quote

Spillet til Brann ble bedre og bedre, men det var fortsatt dårlig Razz Veldig bra at de skal skifte gressmatte. Det burde de gjøre på ullevål også!
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 29.11.2007 23:53    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
I Bergen fins det ikke fotball-interesse. Det fins bare gull-interesse. Eneste måten Brann kan trekke fullt hus på i Europa er mot engelske lag - eller gruppespill i CL.

Mange oppfatter ikke Dinamo Zagreb eller Club Brügge som store lag. De setter dem i samme kategori som de lagene vi har møtt innledningsvis.
Synd egentlig, for rett under 10 000 på stadion er for dårlig spør du meg.

Men å kalle det mangel på fotball-interesse føler jeg blir litt misvisende. Kall det heller "selektiv interesse" Sad (ikke at det er så mye bedre)

Nå er det en gang sånn at vi her er anglofile - dermed er det England England for alle pengene.
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 30.11.2007 00:35    Post subject: Reply with quote

Jepp, kasta snøball etter et par eksemplarer av arten i går kveld. Desverre var det kveldens høydepunkt.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 30.11.2007 02:42    Post subject: Brann Reply with quote

"Hjelpe og trøste... RBK taper 0-4, mens Brann og FCK ser ut til å klare seg bra takket være 2x straffespark og 2x rødt kort til motstanderne. Nå får vi høre det, tenker jeg"

Kan vel ikke akkurat sammenligne Chelsea og Dinamo Zagreb eller noen av de andre lagene i Brann's gruppe, mot den gruppen RBK er i CL.

Eneste jeg vil kunne si holder samme nivå er Schalke-Hamburg..omtrent samme nivå.. mulig Schalke er litt bedre, men jeg vet svært lite om Tysk fotball..

Chelsea er en av verdens aller beste lag, og den oppvisningen de hadde på Lerkendal i går bekrefter akkurat det..samtidig som RBK ikke hadde den beste dagen..
-Uansett, ville det vært en vanvittig bragd om et Norsk lag hadde slått Chelsea...det er stor nivå forskjell fra de beste i Norge og de beste i Premier League..så enkelt er det bare.

Jeg synes ikke Brann spillte noe spesiellt bra i dag, men de spiller ok fotball, holder på ballen og triller... angriper i sin vante stil på kantene, og scorer..det er bra. Samtidig er de godt organisert og gode deffansivt.

Dianmo viste klasseforskjell i 1.omgang, med veldig høyt tempo, høye tekniske ferdigheter og stor aggressivitet..
Brann lå godt organisert og disiplinert, og stod i mot, før vi utnyttet de sjansene som bød seg og vant fortjent..

Vi var selvfølgelig heldige at Dinamo skjøt over/utenfor og 1 gang i stangen på noen veldig gode sjanser, men sånn er fotballen..mange gode sjanser i kampene, men de som scorer på dem har sjansen til å vinne..scorer man ikke mål, kan man som kjent heller ikke vinne.

Jeg synes Brann viser gode takter, selv uten Andresen, og har faktisk spillt uten ham alle kampene i gruppespillet uten at vi har savnet ham..

Det er klart vi kan ikke si at vi har imponert noen med offensivt sprudlene spill, og overkjørt noen, men vi kompenserer de hurtige og tekniske ferdighetene motstanderne har, ved å gjøre det vanskelig for dem, ligge kompakt og disiplinert, samt at vi tør å angripe når sjansene kommer.. vi har mye å lære, og det er spennende å se hvordan dette gå og ender..

Målet er at vi skal bli vant med dette nivået, spille på oss selvtillit og erfaring i Europa, og klare å kvalifisere oss til Champions League neste år.. så får vi se om vi klarer det.
B*R*A*N*N
Junior

PostPosted: 30.11.2007 06:26    Post subject: Reply with quote

Synnes det er skremmende hvor lite samkjørte både Brann og Rosenborg var i disse to kampene. På meg virket det som spillerene manglet kamptrening sammen, det hjelper ikke akkurat på for Brann at Kroaterene er ekstremt løpevillige og stresser Brann når de har ballen. Det er lett å gjøre feil når man blir stresset og man er rusten.

Synnes lagene burde gjort noe her, vet ikke om Royal League hadde hjulpet på situasjone, men synnes det er åpenbar forskjell i spillet til nasjoner som er midt i ligaen og til Norske lag som har "ferie"...

Skal Norge ha best mulig sjanse til å henge med i Europa i fremtiden så må man finne en løsning der man kan få kamptrening uten at det blir for mye av det gode, slik som gammle RL kanskje var.

Stallene til lagene er jo også noe man må vurdere, skal vi ha noe i Europa å gjøre så må man kunne sette sammen et lag uten at det ligner et lappeteppe, føler vel at stallen idag er komponert for tippeligaen, og at det ikke er tatt så mye hensyn til Europacup. Det er selvfølgelig en kattepine å ha misfornøyde spillere på benken, men skal Norske lag hevde seg internasjonalt, så må man ha kvalitet i stallen, og da må spillerene bare finne seg i det. Hvis ikke får man bli rørlegger elller noe annet istedet...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 30.11.2007 09:41    Post subject: Reply with quote

Treningskamper og RL (med den statusen den turneringen har) tror jeg hjelper fint lite ift matchtrening til e-cup. Jeg tror egentlig at den eneste løsninga er å endre serieoppsettet slik at serien varer noen uker lenger, men det er jo mange gode argumenter (bane, publikum) mot en slik løsning også.
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 30.11.2007 10:07    Post subject: Reply with quote

Hunk wrote:
Jeg blir kvalm av og se på Brann. Kommentatorer som er så innavlsbranntilhengere at det er til å spy av.

Bare flaks for Brann at de leder, og de føler jeg de har hele jævla tida. Mad

Nuvel. Jeg trodde det var gjengs oppfatning at kommentatorer hadde lov å være pro norske lag når de spiller i Europa. Eller er det kun Stokke som har fått spesialtillatelse?

Gårsdagens kamp et stort skritt frem for Brann synes jeg. Zagreb kom stort sett til langskudd (ene gikk rett nok i stolpen) og Helstad var alene med keeper to ganger i første omgang. Scoring nummer to er og et veldig pent angrep. Selvsagt litt heldig at det blir seier kampen sett under ett, men en god e-cupopplevelse i Bergen.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.12.2007 01:55    Post subject: Reply with quote

Første seier i et gruppespill arrangert av UEFA, i historien gratulerer!
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 01.12.2007 22:45    Post subject: Reply with quote

Nå er det sikkert mange her som godt kunne tenkt seg å avfeie Branns seier som flaks, som jo desverre er blitt vanlig den andre veien. RBK's griseflaks i enhver sammenheng er jo 'legendarisk'.

Dette kommer jeg bare delvis til å falle for nå. Brann hadde griseflaks som ikke lå under etter første omgang, men ellers klarte dere dere nogenlunde bra. Alt i alt, helt ok etter innsats og resultat, og vi er oppe er nok egentlig bare glade for at dere er med og sanker nasjonshpoeng.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
doris
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 19:32    Post subject: Reply with quote

Noen spesiell grunn til at det spilles to CL-kamper i kveld, og ikke i neste uke?

Shakhtar-Benfica og Milan-Celtic.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.12.2007 19:55    Post subject: Reply with quote

Milan skal spille VM for klubblag i neste uke.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 20:26    Post subject: Reply with quote

Aha, sånn å forstå. Blir kanskje litt spenning i kveld da. Tror faktisk Celtic rykker ned til uefa-cup.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.12.2007 21:02    Post subject: Reply with quote

Teoretisk skal de ryke, men i praksis blir det uavgjort; Milan vinner gruppa med det. Antar en kjedelig 1-1-kamp.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 21:40    Post subject: Reply with quote

Bet24 gav 1.88 i odds på uavgjort. Har ivertfall aldri opplevd lignende.
2mas
Sjef

PostPosted: 04.12.2007 21:51    Post subject: Reply with quote

Spesielt i Serie B mot slutten av sesongene er det ofte lavest odds på uavgjort. Idea

Dessuten var ikke oddsen høy for 2-2 i Sverige - Danmark sommeren for snart fire år siden.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 23:00    Post subject: Reply with quote

Ser kampen nå og det var farlig med personlige feil og dårlig innsats..

Synd for fotballen...

Milan er en skygge av seg selv forøvrig, tror de ryker så fort et topplag kommer!

EDIT: Et eksempel er Inzaghis bom på åpen mål!! makan
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 61, 62, 63  Next
Page 45 of 63

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb