| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Wahlstedt |
|
0% |
[ 0 ] |
| Witry |
|
0% |
[ 0 ] |
| M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Volden |
|
4% |
[ 2 ] |
| Dahl |
|
18% |
[ 9 ] |
| Bomholt |
|
4% |
[ 2 ] |
| Svensson |
|
28% |
[ 14 ] |
| Chiakha |
|
40% |
[ 20 ] |
| Duris |
|
4% |
[ 2 ] |
| Islamovic |
|
2% |
[ 1 ] |
| E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 50 |
|
| Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 24.02.2026 21:47 Post subject: Molde - Rosenborg |
|
|
Molde FK - Rosenborg BK
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: lørdag 14. mars 2026 18:00
Sted: Aker stadion
TV: tv2.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
| Back to top |
|
 |
Gjfs Proff
|
Posted: 24.02.2026 22:25 Post subject: |
|
|
Selger en billett til bortefeltet.
PM |
|
| Back to top |
|
 |
Blikkontakt_m_Helland Junior
|
Posted: 24.02.2026 23:56 Post subject: |
|
|
| Selger billetter (en voksen og to barn) på bortefeltet. PM. |
|
| Back to top |
|
 |
zica Junior
|
Posted: 06.03.2026 09:14 Post subject: |
|
|
| Selger to billetter til bortefeltet (felt J - øvre), send DM. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 06.03.2026 11:46 Post subject: |
|
|
Er ikke så nøye med øvre eller nedre felt på røkkeløkka. Billetten min var på øvre sist gang, men gikk fint å stille seg på nedre om en ønska det og motsatt
. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 06.03.2026 14:21 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett cup kampen mellom molde og Glimt er jeg ennå mer sikker på at vi er nødt til å få kontroll på midtbanen. Molde satser på trøkk og kontringer, samtidig som de har noen ballspillere. Det vil ikke fungere med Amin på venstre indreløper. Man er avhengig av fart på begge backene og midtmanespillere som er i beina på motstander.
Ønsket lagoppstilling:
Leopold
Witry, Ceide, Volden, Dahl
Svensson, Fossum, Bomholt
Amin, Dino, Ceide
Valgte M.Ceide over Røsten, da han har større fart og vingene til Molde har enkel teknikk. Vingene til Molde løper mye rett frem etter krosserballer fra motsatt back. De satser også på pasninger i mellomrommet til motstander utenfor 16 for langskudd, så trenger kjappe bein i midtbaneleddet. Vi får ikke tid til å kjele med ballen i forsvarsleddet i denne kampen, vi vil bli satt under press umiddelbart. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 06.03.2026 14:33 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke veldig bekymret for denne kampen. Dette er typisk kamper vi gjør det bra i; kan ligge borte med alle spillerne på egen banehalvdel, drøye tid, frustrere og krige inn et mål på dødball.
Og Molde er ikke det de var. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 06.03.2026 15:29 Post subject: |
|
|
Det er greit at de ikke er hva de var, men så kampen mot Glimt. De har tydeligvis trent på å spille enkelt, samt satse på kontringer. Det er spilltypen vi sliter mest imot. Aggressivitet og kontringer. Det blir som å møte KUFM, med bedre basisferdigheter.
Vi er heller ikke hva vi var.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.03.2026 01:34 Post subject: |
|
|
- Ole og Sahsah nærmer seg. Vi får se på slutten av uka hva status er, kommenterer Alfred Johansson til rbkweb.no.
Les mer: Noah Sahsah aktuell mot Molde
Jeg blir egentlig overrasket om det blir forandringer på laget. Å vrake Mikkel Ceide i favør Røsten tror jeg sitter (for) langt inne for Johansson, som tilsynelatende tenker at førstnevnte fortjener å være vikar for Nemcik etter å ha blitt vraket i favør Volden i fjor høst. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.03.2026 01:17 Post subject: |
|
|
Vebjørn Hoff: Vokste opp med Molde-hat
Må vel forresten tro at det var gulkortet kombinert med lyst til å se Bakke i aksjon som gjorde at Bomholt ble byttet ut etter én time på Bryne - og ikke skade. Glemte rett og slett å spørre i skuffelsen etter kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 11.03.2026 14:57 Post subject: |
|
|
| Sliter wrote: | Etter å ha sett cup kampen mellom molde og Glimt er jeg ennå mer sikker på at vi er nødt til å få kontroll på midtbanen. Molde satser på trøkk og kontringer, samtidig som de har noen ballspillere. Det vil ikke fungere med Amin på venstre indreløper. Man er avhengig av fart på begge backene og midtmanespillere som er i beina på motstander.
Ønsket lagoppstilling:
Leopold
Witry, Ceide, Volden, Dahl
Svensson, Fossum, Bomholt
Amin, Dino, Ceide |
Er enig i din analyse, synes mye defensivt arbeid ble borte når Bomholt ble byttet ut. Pereria for Dahl? Å spille med 3.valget Fossum på defensiv midtbane er heller ikke ideelt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.03.2026 17:52 Post subject: |
|
|
Forsangerfeltet blir midt på øvre del.  |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 12.03.2026 12:14 Post subject: |
|
|
Har det noensinne vært mindre engasjement her før en seriestart? Og vi møter Molde i første runde atpåtil...
Som de fleste andre her kan man på dette stadiet nesten kun bli positivt overrasket. Når vi låner en spiss for å putte han som indreløper og kjøper en høyreback for å putte han på venstreback...ja, hva skal man si. |
|
| Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 12.03.2026 12:39 Post subject: |
|
|
Dette er en typisk drittkamp...
Viktig for sesongen.
Vinner vi, får vi sårt tiltrengt selvtillit...
Kan ikke huske sist vi avgjorde en slik kamp i vår favør, så trua er deretter...
Men, det er lov å håpe på å bli motbevist.  |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 12.03.2026 13:14 Post subject: |
|
|
kampen mot Bryne fjernet det meste jeg hadde av entusiasme. Og, det var ikke mye igjen etter treningskampene. Får håpe på at alt plutselig blir mye bedre til denne kampen. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 12.03.2026 17:14 Post subject: |
|
|
Dette tror jeg blir triste greier, men håper på noe annet. Det som skjer er at Molde får et raskt mål på dårlig markering i forsvaret. Deretter tar RBK over spillet, men klarer ikke å score mål. Etter en god periode kontrer Molde og scorer lett igjen. Resultatet blir 2-0 eller 3-1 til Molde. Håper dette bare var en ond drøm og at det snur. _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 12.03.2026 17:39 Post subject: |
|
|
| Etter den bedritne Bryne kampen med påfølgende fornøydhet fra våre spillere og trener finnes det ingen tro i meg på at dette skal gå bra. Tipper 3-0 til moldemot vårt juniorlag med tilfeldig plasserte spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2026 20:22 Post subject: |
|
|
Håkon Singsdal Volden gleder seg til å kickstart sesongen med et klassisk oppgjør.
- Vi gleder oss. Vi har solgt over 1400 billetter, og det er noe som betyr ekstremt mye for oss. Og vi får en tolvte mann på laget, og da er det ikke noe annet å gjøre enn å glede seg til kamp. Vi må gå ut i hundre. Det blir tøft. Den første seriekampen mot en rival. Det sier seg sjøl, det. Det skal smelle, sier Volden.
Les mer: - Blir nesten som å spille på hjemmebane
Rotsekk har snakket med Wahlstedt, Witry, Chiakha og Johansson.
Sistnevnte sier at Selnæs og Sahsah fortsatt er aktuelle for kamptroppen. Blir bestemt i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
elaberg Senior
|
Posted: 12.03.2026 22:33 Post subject: |
|
|
| Er det noko samlingsplass i Oslo til denne kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Tordenbukser Junior
|
Posted: 13.03.2026 09:10 Post subject: |
|
|
| Barney wrote: | Jeg er ikke veldig bekymret for denne kampen. Dette er typisk kamper vi gjør det bra i; kan ligge borte med alle spillerne på egen banehalvdel, drøye tid, frustrere og krige inn et mål på dødball.
Og Molde er ikke det de var. |
Dette er ikke en kamp vi historisk gjør det bra i. Sist gang vi vant på Aker var i 2016. Med unntak av -22 og -23 da det uavgjort, går stort sett Molde seirende ut av disse oppgjørene.
Det er hope in a hanging snore, men jeg ser ikke spesielt lyst på seriestarten i morgen.
Selv om Molde heller ikke er det de en gang var, vant de likevel 4-2 i fjor. Et år der de gjorde det enda verre enn oss. Røkkeløkka er et skithøl på alle måter og ikke et sted man reiser til og plukker poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4097 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 13.03.2026 11:23 Post subject: |
|
|
Jeg også vurderer å sette noen kronasjer på hjemmeseier her...
Har null engasjement og tro på årets sesong.
Eneste som kan gi et håp i denne kampen er at MFK er ikke spesielt imponerende de heller... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Rutinert
|
Posted: 13.03.2026 12:59 Post subject: |
|
|
Jeg tror Rosenborg vil bmi bedre og bedre, men starten blir tung. Tunge forfall og en benk som ikke imponerer noen.
Klarer de å bygge videre på spillet mot Bryne, burde vi ha gode sjanser for poeng. En jevn kamp og uavgjort er jeg fornøyd med |
|
| Back to top |
|
 |
David Lee Gorgoroth Senior
|
Posted: 13.03.2026 13:02 Post subject: |
|
|
| Molde tar en knepen seier pga. plastfordelen |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 13.03.2026 17:34 Post subject: |
|
|
| Tja. Første kamp i Eliteserien - dette er vel akkurat så uforutsigbart som det er mulig å få det. Tenker det er ca en tredjedels sjanse for alle tre mulige utfall. |
|
| Back to top |
|
 |
|