View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste spiller? |
André Hansen |
|
97% |
[ 257 ] |
Vegar Eggen Hedenstad |
|
0% |
[ 1 ] |
Even Hovland |
|
0% |
[ 2 ] |
Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Birger Meling |
|
0% |
[ 0 ] |
Mike Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Marius Lundemo |
|
0% |
[ 0 ] |
Anders Konradsen |
|
0% |
[ 1 ] |
Jonathan Levi |
|
0% |
[ 1 ] |
Nicklas Bendtner |
|
0% |
[ 0 ] |
Issam Jebali |
|
0% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 263 |
|
Author |
Message |
Crimp Senior
|
Posted: 30.08.2018 13:23 Post subject: |
|
|
Vi raker med oss en del poeng om vi vinner noen kamper i gruppespillet. Seier vil gi 2 poeng, mens uavgjort vil gi 1. Vi er også garantert 3 poeng for å komme til gruppespillet.
Quote: | UEFA Europa League points system
Preliminary round elimination – 0.5 points
First qualifying round elimination – 1 point
Second qualifying round elimination – 1.5 points
Third qualifying round elimination – 2 points
Play-off elimination – 2.5 points
Group stage win – 2 points
Group stage draw – 1 point
Clubs are guaranteed a minimum of three points if they reach the group stage and are awarded an additional point if they get to the quarter-finals, semi-finals or final. |
|
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 30.08.2018 13:26 Post subject: |
|
|
Om vi har et tilsvarende gruppespill som i fjor (4.000 poeng), vil vi vel ende opp med en koeffisient på 12.500 neste år, det vil si det samme som Molde har i år. Med mindre jeg misforstår disse beregningene helt da.
Edit: Er vel kanskje nytt poengsystem fra og med i år. På UEFA sine nettsider står det at vi fikk 4.000 poeng ifjor, noe som ikke bør stemme med overnevnte poengsystem. Burde vel strengt talt ha fått 7 poeng i fjor med det poengsystemet.
Edit 2: Uansett bør vi ha gode muligheter til å passere Molde i år forutsatt av at vi når gruppespillet og de ryker ut. Om noen år mister vel de dessuten poengene sine fra 15/16 sesongen. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 30.08.2018 13:49 Post subject: |
|
|
Med samme resultater i år som i fjor vil vi ende med 4 poeng også i år. Molde sitter minimum igjen med 2.5 poeng i år, så dem går vi neppe forbi (da må vi gjøre det bedre enn i 2017). |
|
Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 30.08.2018 13:57 Post subject: |
|
|
Unibet opererer med 1,03 i odds på at RBK går videre. Det synes jeg er litt å ta i. Håper de har rett. Selv tror jeg Shkendija kan score tidlig og gjøre dette ubehagelig. Vi får håpe at Coolen ikke tar en Høgmo ved å endre totalt på formasjonen og plassere Mike Jensen som midtspiss  |
|
Back to top |
|
 |
LarSSa Junior
|
Posted: 30.08.2018 14:06 Post subject: |
|
|
Inga norrmän på plats som vill ta några glas? |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 30.08.2018 14:11 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: | Med samme resultater i år som i fjor vil vi ende med 4 poeng også i år. Molde sitter minimum igjen med 2.5 poeng i år, så dem går vi neppe forbi (da må vi gjøre det bedre enn i 2017). |
Aha, trodde man fikk 3 poeng for gruppespill og ekstrapoeng for seier/uavgjort. Men det er altså minimum 3 poeng uansett om man taper alle kampene sine. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 30.08.2018 14:16 Post subject: |
|
|
Rosenvingen wrote: | Vi får håpe at Coolen ikke tar en Høgmo ved å endre totalt på formasjonen og plassere Mike Jensen som midtspiss  |
Da hadde det i så fall vært mye "positivt" å ta med fra kampen..  |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.08.2018 14:29 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Om vi har et tilsvarende gruppespill som i fjor (4.000 poeng), vil vi vel ende opp med en koeffisient på 12.500 neste år, det vil si det samme som Molde har i år. Med mindre jeg misforstår disse beregningene helt da.
Edit: Er vel kanskje nytt poengsystem fra og med i år. På UEFA sine nettsider står det at vi fikk 4.000 poeng ifjor, noe som ikke bør stemme med overnevnte poengsystem. Burde vel strengt talt ha fått 7 poeng i fjor med det poengsystemet.
Edit 2: Uansett bør vi ha gode muligheter til å passere Molde i år forutsatt av at vi når gruppespillet og de ryker ut. Om noen år mister vel de dessuten poengene sine fra 15/16 sesongen. |
Poengene fra i fjor stemmer. Vi tok vel 6 poeng i fjor, ikke 7. 2 poeng for seier over Vardar og 2 poeng for uavgjort mot Zenit og Vardar og de minimum 2 poengene vi fikk for å kvalle til EL. Dessverre så er ikke EL poengene like rett frem som CL poengene. Hvor man i CL får 4 bonuspoeng for å komme til CL får man ikke noe slik i EL. I EL er man bare sikret minimum 3 poeng (var 2 poeng frem til forrige sesong). Så for alle lagene som når EL så vil de få minimum 3 poeng for å delta, men det er slik at ettersom det ikke er bonuspoeng som i CL så må man først sanke 3 poeng selv i gruppespillet (1 seier og 1 uavgjort) før man begynner å tjene poeng. Dermed vil man altså med feks 2-2-2 i gruppespillet, havne på 6 poeng inntjent og ikke 9.
Dette systemet er for meg helt idiotisk, jeg hadde håpet at det ble fjernet med det nye formatet men utifra det jeg kan se så virker det å fortsatt være der. Jeg synes det er latterlig at man skal få samme poengsummen. Synes det her burde vært 2 bonuspoeng (halvparten av CL) og deretter får man poeng for resultater.
Det er tåpelig at et lag som vinner en og spiller en kamp uavgjort i gruppespillet får like mye poeng etter endt gruppespill som et lag som taper alle sine kamper. Det er også tåpelig mtp at lag som ryker i EL play off får 2,50 poeng mens man da altså kan risikere å få kun et halv poeng mer i EL gruppespill selv om man kommer dit og tar en seier og spiller uavgjort.
RBK vil ha 11,500 poeng om de går til EL i dag mens Molde har 13,500 om de ryker. For at RBK skal gå forbi Molde på rankingen denne sesongen så må RBK altså komme til EL og ta minst 5 poeng for å tangere Moldes poengsum. Det betyr feks 2 seire og en uavgjort eller 1 seier og 3 uavgjort.
Last edited by Vegard2711 on 30.08.2018 14:35; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.08.2018 14:32 Post subject: |
|
|
Rosenvingen wrote: | Unibet opererer med 1,03 i odds på at RBK går videre. Det synes jeg er litt å ta i. Håper de har rett. Selv tror jeg Shkendija kan score tidlig og gjøre dette ubehagelig. Vi får håpe at Coolen ikke tar en Høgmo ved å endre totalt på formasjonen og plassere Mike Jensen som midtspiss  |
Jeg ville ha følt meg ganske håpefull på avansement selv om Shkendija gikk opp i en tidlig 2-0-ledelse, for det var ingenting med spillet deres som tilsa at vi ikke skal kunne score et par mål. Regner de for å være omtrent på nivå med Vålerenga.
Håper riktignok vi klarer å være på fra start, for det hadde vært vesentlig mer behagelig å se kamp dersom vi klarte å opptre kontrollerende, som vi strengt tatt bør. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 30.08.2018 14:50 Post subject: |
|
|
Hadde vært mer sikker på avansement om vi hadde hatt kantspillere med fart. Da hadde vi eliminert dette laget ila. det første kvarteret. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.08.2018 15:56 Post subject: |
|
|
TV2 Zebra kl. 20.30!
Årsmøtemiddag på Bølgen & Moi 19.30!
Decisions, decisions ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.08.2018 15:57 Post subject: |
|
|
Du rekker vel noe god mat på en halvtimes tid? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Rutinert
|
Posted: 30.08.2018 16:00 Post subject: |
|
|
Er det for å prøve å stikke kjepper i hjulene igjen at Kåre uttaler seg i media like før playoff? _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 30.08.2018 16:02 Post subject: |
|
|
LarSSa wrote: | Inga norrmän på plats som vill ta några glas? |
Desverre, blir først utenlandstur om vi går videre:) |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 30.08.2018 16:14 Post subject: |
|
|
Yv89 wrote: | Er det for å prøve å stikke kjepper i hjulene igjen at Kåre uttaler seg i media like før playoff? |
RBK-interessen er på maksimum i dag, så derfor har pressen/adressa prøvd å fylle på med RBK-relaterte saker akkurat nå. Drillo skal med, Riseth skal med, den sparkede treneren skal med, hvor er Perry i dag? |
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 30.08.2018 16:14 Post subject: |
|
|
Yv89 wrote: | Er det for å prøve å stikke kjepper i hjulene igjen at Kåre uttaler seg i media like før playoff? |
Registrer i hvert fall at selvinnsikt fortsatt er et fremmedord for KÃ¥re. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 30.08.2018 16:18 Post subject: |
|
|
Jeg hadde respekt for kåre helt til jeg hører han snakke om forhandlinger med malmø.
Men bir spennede ikveld,Har skikkelig nerver. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 30.08.2018 16:45 Post subject: |
|
|
Årets desidert viktigste kamp. Viktigere enn seriegull at vi når EL, om vi tenker litt langsiktig. Tror dessverre vi ryker i kveld. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 30.08.2018 16:50 Post subject: |
|
|
malmø-greiene var jo nesten latterlig. forventet at kåre fikk tilbud fra en av de fire store ligaene, eller en championship klubb... men en svensk klubb?? herreminhatt!
uansett.... tipper de går knallhardt ut mot oss og vi har jo for vane å slippe inn enkle mål. Tror vi går videre, men altfor mye spenning til. Ja de hadde ikke mye spill mot oss sist, men de hadde noen farlige langskudd... to slike og et kranglemål så er vi ute. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 30.08.2018 16:56 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | TV2 Zebra kl. 20.30!
Årsmøtemiddag på Bølgen & Moi 19.30!
Decisions, decisions ... |
Dersom du skulle droppe Bølgen & Moi til fordel for TV2 Zebra så håper jeg du slår på litt før. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 30.08.2018 17:24 Post subject: |
|
|
Noen som vet en fotballpub i Oslo som viser kampen? Er på jobbreise. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 30.08.2018 17:44 Post subject: |
|
|
Synes 10 i odds på Skhendija-avansement var veldig god verdi.... |
|
Back to top |
|
 |
Sørsia Junior
|
Posted: 30.08.2018 17:52 Post subject: |
|
|
Nåerdetnok wrote: | Noen som vet en fotballpub i Oslo som viser kampen? Er på jobbreise. |
Vil fremheve denne! Noen som vet? Blir det pub til pub runde for å finne mon tro? :S |
|
Back to top |
|
 |
VTB Proff

|
Posted: 30.08.2018 18:07 Post subject: |
|
|
O´reillys på Grünerløkka bruker å vise RBK-kamper. Mange skjermer, større TVer (ingen storskjerm dessverre), mye øl. Du kan ringe for å dobbeltsjekke om de sender.
Edit: De sender. (http://www.oreillys.no/) _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 30.08.2018 18:14 Post subject: |
|
|
Hadde vært konge å gått videre, og blitt trekt gruppe med enten Malmø eller Køben.. da hadde det blitt folkevandring sørover utpå høstparten.
La oss krysse fingre for det  _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
|