English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Issam Jebali
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 40, 41, 42  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 10:58    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det faktum at hans ferdigheter kanskje ville passet bedre i en tier-rolle gjør selvsagt ikke noe for at han ikke skal kunne fungere på vingen.

Passer best som 10, gjør det bra på ving.
Skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke tid på noe vi er enig i...

Jeg har aldri vært en del av "bendtner må stå på bakerste stolpe"-hopen. Ikke grupper meg med sånt ræl. Bendtner er en spillende spiss som tilfeldigvis også er et fysisk monster (eller vice verca), han bør få lov til å vandre.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 11:15    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg sa ikke at det var samme gjeng, og det var heller ikke ment som noe angrep på deg, det var bare et forsøk på å si, på generell basis, at man heller kan se på egenskapene og erfaringen til spilleren enn å lime et nummer på ryggen deres og diskutere måloppnåelse i en predefinert rolle.

Vi virker jo å være skjønt enige om Jebalis kvaliteter i Rosenborg, men jeg er ikke nødvendigvis enig i at han hadde vært 'bedre' i den predefinerte tierrollen. Vi klarer fint å tilpasse kantrollen slik at han passer som den unike lille puslespillbiten han er - han er perfekt for 'Jebali-rollen'. Forhåpentligvis også over tid.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 24.08.2018 11:25    Post subject: Reply with quote

De fleste gode spillere kan gjøre det bra i flere posisjoner. Som zaphod er inne på handler det om å gjøre rollen slik at Jebali får brukt styrkene sine best mulig, både individuelt og kollektivt. Eksempelvis så vi veldig tydelig i går at han ikke er noen bakromsspiss. Da får vi heller forsøke å sette opp andre til å jage dette rommet. Samtidig er han tilsynelatende veldig god som boksåpner mot etablert og har godt blikk for spillet, og da må vi forsøke å sette ham opp i slike situasjoner. Han ikke ligge sentralt for å få brukt styrkene sine.
Pjoltergeist
Junior

PostPosted: 24.08.2018 16:37    Post subject: Reply with quote

En kompis av meg, som har polsk samboer, fortalte meg under kampen igår at Jebali har en litt artig betydning på polsk. Dette fikk han erfare da satt i loftstuen og så kampen, for dermed å rope "JADDA! JEBALI!" etter målet hans mot Kristiansund.

Samboeren kom opp og spurte hva i all verden han drev med, og han fikk da høre at Jebali (usikker på den polske uttalen) betyr noe lignende som å ha pult / knulla / hatt sex. Ved et enkelt google-søk på "jebali polish" så ser det ut som at det kan være noe i det.

Hvis vi kommer til gruppespillet så er det nesten litt synd at det ikke er noen polske lag igjen i kvalifiseringen. Kan se for meg de polske supporternes ansikter når vi setter i gang med "OH! AH! JEBALI!, OH! AH! JEBALI!".

Dette er altså slettes ingen faktaopplysning, men morsomt hvis dette kan bekreftes om noen her inne kjenner noen med polsk bakgrunn.
Back to top
suruk
Rutinert

PostPosted: 24.08.2018 16:44    Post subject: Reply with quote

Genialt. Velkommen til forumet og takk for at du registrerte deg for å fortelle oss dette.

Er vår Jebali i slekt med den gamle landslagsspilleren Amor Jebali?

Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 24.08.2018 21:54    Post subject: Reply with quote

Tror denne karen fort kan legge igjen både noen gode prestasjoner og gode penger i Trondheim.
enojado
Rutinert

PostPosted: 24.08.2018 22:45    Post subject: Reply with quote

Vært strålende det. Slik rosenborg skal driftes mener nå jeg. Handle dyrt -> selge dyrere.

synes han passer svært godt på vingen, fordi han er litt uforutsigbar. Og han har rykk som gjør at han kan passerer kjappe backer i korte trekk. Men for all del, jeg er med dere andre som mener han bør da jensen sin plass sånn etter hvert når Adeg er frisk igjen. Jensen og Trondsen som sittende høres i allefall bra ut og Jensen er relativt en grei sjef som kan kontrollere spillet i stor grad med Trondsen. Jebali kan bruke dribleferdigheter, blikk og rykk på midten der fremme. Ser ut til å passe som hånd i hanske med Bendtner
Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
avtrekkeren
Senior

PostPosted: 25.08.2018 09:14    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Samme hårsveisen hvertfall!

Feirer på samme måte også Smile
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 25.08.2018 09:23    Post subject: Reply with quote

Ref. den diskusjonen i KBK kamptråden om dårligste debutant.
Har vi tidligere hatt en debutant som har skåret i sine 2 første kamper og viktigst av alt har vi noen som har skåret i 3 kamper på rad som debutant?
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 25.08.2018 10:17    Post subject: Reply with quote

John Chibuike hadde vel grei uttelling i starten av sin RBK-karriere Very Happy Scora vel 4 på sine første to seriekamper, og 5 på de første 3. Vi får håpe Jebali matcher! RBK
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.08.2018 17:14    Post subject: Reply with quote

For arkivet:

Åkeby [i Värnamo] ville ha Jebali, men Étoile Sahel nektet å slippe spilleren som var fast i startelleveren. Dermed drøyde det før tunisieren kunne flytte nordover.

– I 2012 hadde jeg fortsatt tre år igjen av kontrakten min, jeg spilte de aller fleste kampene fra start, og vi kjempet i toppen av ligaen. Det var ikke tale om at klubben ville slippe meg, men jeg trente med Värnamo da jeg besøkte Niina mens det var sommerferie i den tunisiske ligaen. Sommeren 2014 var Niina gravid, og vi skulle gifte oss samme høst. Da bestemte jeg meg for at jeg uansett måtte flytte til Sverige. Det innebar seks måneder uten fotball fra juni til desember. Da først kunne jeg signere for Värnamo, sier han.

Jebali ble umiddelbart en hit i svensk fotball. Og etter 18 måneder i Värnamo, foran sommervinduet 2016, var Jebali ønsket av så å si «det som er» av klubber fra Allsvenskan. Valget falt på Elfsborg, og paret, som nå hadde fått en sønn, flyttet til Borås.

– Det har gått bare én vei. Og nå er jeg her i Rosenborg, gliser 26-åringen.

I dag har familien blitt til fire, ettersom herr og fru Jebali også har fått en datter. Mandag kommer familien oppover for å kjenne litt på sin nye hjemby, før flyttingen endelig finner sted om noen uker.

Halvparten på Lundåsen ligger for øvrig ligger i nabolaget til en annen tobarnsfar som tjener kronene sine på Lerkendal: Vegar Eggen Hedenstad.

(...)

Så langt står han uten A-landskamper, men ryktene sier at han er inne i troppen foran uttaket som kommer søndag kveld.

– Jeg tror veien inn på laget er kortere for meg nå som jeg spiller for Rosenborg. Det er også en viktig grunn til at jeg er her. Jeg har jobbet hardt og lenge for å spille for landet mitt, og håper å få debuten mot Swaziland, sier han.

Les mer: Kjærligheten fikk ham til Skandinavia – nå flytter familien til Heimdal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Predicted
Rutinert

PostPosted: 26.08.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kampen, hva er det de snakker om en jebali-sang?
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 26.08.2018 22:21    Post subject: Reply with quote

Oh Ah Jebali - Oh Ah Jebali

(Saparasangen)

Tror jeg

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 26.08.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det klinger like godt som Oh Ah Sapara.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 26.08.2018 22:27    Post subject: Reply with quote

Coolen snakket forøvrig om at Jebali har en ganske fri rolle på kanten sin. Ble nevnt i intervju i fotballrunden. Det virker som det har vært et fornuftig valg. Han får noen beskjeder om hvilke ting som forventes av han som et minimum, og utover det får han bruke sin kreativitet.

Det ser ut som det betaler seg i at vi har en ving, som varierer hva han gjør. Forsvarerne vet ikke om han går innover, går rundt, skyter eller legger inn tidlig. Det er veldig forfriskende å se.

Back to top
Driblevækk
Rutinert

PostPosted: 26.08.2018 22:30    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Coolen snakket forøvrig om at Jebali har en ganske fri rolle på kanten sin. Ble nevnt i intervju i fotballrunden. Det virker som det har vært et fornuftig valg.

That makes sense.
Fusion
Veteran

PostPosted: 26.08.2018 23:16    Post subject: Reply with quote

Jeg sikler med tanken av Jebali og Adegbenro på hver sin kant, med Bendtner i midten. Det er et klasseangrep.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 26.08.2018 23:23    Post subject: Reply with quote

Gleder meg også veldig til å se hvordan det vil fungere med Jebali, Bendtner og Adegbenro. Dette er spillere som har et veldig høyt snitt over seg, og som forhåpentligvis vil fungere veldig godt sammen. Bendtner spiller mye bedre nå som han får spille sentralt, synes også det virker som Jebali åpner mye for Bendtner. Tror vi går en morsom høst i møte, hadde vært fint med Adegbenro tilbake snart.
sidney
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 00:12    Post subject: Reply with quote

Strålende start i svart og hvitt, men han har opplagt mye å hente på å jobbe knallhardt. Synes ofte han er for langt unna ballen når han dribler, og han har også litt fartsproblemer. Ikke for å ta vekk noe fra det han har prestert, men her er det fortsatt mye å gå på. Samuel var mer international da han kom.
hello
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 00:15    Post subject: Reply with quote

Jebali har mye bedre relasjonelle ferdigheter enn det Adegbenro har. Der Jebali spiller fri andre, timer pasningene perfekt og er et kreativt oppkomme så er Adegbenro i mye større grad en one-man-wrecking-machine som er avhengig av å dra av et par mann hver gang for å lykkes.

Jeg synes Jebali har jobbet hardt og bra i kampene hittil faktisk, vunnet mange baller defensivt og tar de fleste returløp. Mer enn hva vi er vandt med fra kantspillere som Helland, Levi og Bendtner i alle fall.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 00:20    Post subject: Reply with quote

Uttrykte meg litt uklart. Jeg mener ikke at han ikke jobber i kamp - antyder bare at han bør trene teknikk og fart - altså jobbe knallhardt på trening. Jeg er enig i at han gjør mye bra, og starten har jo vært imponerende. Spent på å se hva han får til i viktige kamper mot gode lag.
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 00:33    Post subject: Reply with quote

Uenig i den vurderingen. Jebali har veldig god teknikk og ballkontroll, men han trenger en større fysisk kapasitet. Går tom etter 60-65 minutter.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 00:43    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er bare å 'trene teknikk og fart' for en 26-åring, men heldigvis er jeg såpass strålende fornøyd med hvordan han bruker teknikken sin sammen med overblikket at jeg glatt tilgir farta. Liker at overblikket hans gir ham en så total uforutsigbarhet at motspillerne ikke tør å gutse i presset i frykt for å bli dratt av. Det åpner konstant pasningsrom.

Så lenge vi fortsetter å sette opp Jebali som vi gjør nå, så vil han fortsette å levere målpoeng på løpende bånd. To i dag, det kunne vært fem, og det skyldes kvaliteten hans.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 02:09    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er veldig usikker på hva du har sett her sidney. Av alle ting å kritisere Jebail for så tar du teknikken hans? Det er vel det som faktisk gjør at farta ikke blir så riktig. Han har også flere helhjerta løp hjemover, selv om han sikkert kan bli en bedre førsteforsvarer, men så er det ikke det han er først og fremst hentet som heller.

Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 06:10    Post subject: Reply with quote

Jebali har silkemyke nedtak, og har nyfelige førstetouch på langpasninger og vanskelige pasninger. Jebali har over gjenomsnittet teknikk

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 40, 41, 42  Next
Page 20 of 42

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb