| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.07.2018 20:46 Post subject: |
|
|
| Finnes ikke. Kåre hadde tatt chirivella med åpne armer om han fikk muligheten, det er jeg sikker på. Er jo akkurat den spillertypen vi har manglet siden 2015 |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 30.07.2018 21:04 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: |
Jeg kan komme med et forslag til, en 41 år gammel argentiner som garantert kan engelsk, ettersom han har spilt flere år i MLS.
Guillermo Barros Schelotto la opp som spiller i 2011 og har de siste to årene vært trener/manager for Lanus som holder til i Argentina. I fjor ble de nummer to i serien og vant Copa Sudamericana. Pr. i dag er de i kvartfinalen i Copa Libertadores hvor andre kvartfinale blir spilt i morgen.
Han har altså hatt veldig stor suksess så tidlig i trenerkarrieren.
Har funnet dette om ham:
"Barros Schelotto’s preferred mode is a fluid 4-3-3 with Santiago Silva as a rambunctious leader of the line, Leandro Somoza sitting deep and controlling play from the back of the midfield and Diego Gonzalez shuttling forward on the right. Barros Schelotto has imbued a ferocious team spirit."
Skulle passe bra i RBK dette. |
Skrevet før Kåre-ansettelsen av undertegnede. Schelotto har siden hatt suksess med Boca Juniors, men kan se Rosenborg som et springbrett for å komme seg til Premier League og bli kjent med europeisk fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 30.07.2018 21:25 Post subject: |
|
|
Kjapp googling forteller meg at han fikk sparken etter kun få dager, og to kamper, som trener for Palermo - etter at det ble klart at UEFA krever minst fem års erfaring som trener på toppnivå for å utøve yrket her (om man ikke har utdannelsen sin herfra). Per i dag har han vært trener på toppnivå i 5,5 år. Timingen passer  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.07.2018 23:05 Post subject: |
|
|
| Var det ikke Palermo som hadde 11 trenerbytter på 2 sesonger ? |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 31.07.2018 00:38 Post subject: |
|
|
| Palermo har vel hatt over 40 trenere på 15 år ja |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.07.2018 00:46 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | Thomas Christiansen som var trener for APOEL når vi møtte de da?Fikk sparken i leeds,Men det er jo en kaosklubb.
Mer spennede enn simo valakari. |
Hvis han blir trener for Rosenborg lover jeg å bruke det neste året (ok, uka) på å infiltrere klubben i akkurat den grad at jeg kan finne meg selv stående i samme rom som ham, med nykvessede knotter på ispigg-Adidasene fra nittitallet, og sette inn en takling nøyaktig i hoftehøyde som får Roy Keane til å framstå som Øyvind Storflor.
Makan til rasshøl. |
|
| Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 31.07.2018 03:20 Post subject: |
|
|
Kim Rud Pedersen meldte på twitter for noen dager siden at det blir Michael Laudrup. Dog ikke lett å vite om dette er spådom eller basert på kredibel informasjon.
https://twitter.com/kimru...11393?s=21 _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 31.07.2018 04:14 Post subject: |
|
|
| Numsk wrote: | Kim Rud Pedersen meldte på twitter for noen dager siden at det blir Michael Laudrup. Dog ikke lett å vite om dette er spådom eller basert på kredibel informasjon.
https://twitter.com/kimru...11393?s=21 |
Når du hører navn som Mikael Laudrup i sammenheng med Rosenborg. Da skjønner man at folk faktisk legger litt kjøtt-vekt på styrets uttalelser om satsning. Kjenner jeg nå vil bli ekstremt skuffet om ikke både Pedro, Markovic og Laudrup kommer.  _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 31.07.2018 05:56 Post subject: |
|
|
Om Laudrup oppriktig kommer, så gir det plutselig mye mer mening i hvorfor en ung spansk liverpool midtbanegutt kommer til Rosenborg.
Han var jo STOR i spania, man skal lete lenge etter en bedre midtbanespiller, det finnes vel knapt nok ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 31.07.2018 09:53 Post subject: |
|
|
Om Michael Laudrup skulle bli presentert som ny trener for RBK, ja da bestiller jeg sesongkort på Lerkendal 2019, og kjører 70mil på kamp.
Det har i mange år vært min våte drøm å se Laudrup som RBK-trener. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.07.2018 10:06 Post subject: |
|
|
| Står ikke Laudrup for en "la oss se hvor mange kortpasninger på kryss og tvers vi kan slå på 90 minutter"-fotball? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 31.07.2018 10:06 Post subject: |
|
|
| Veldig sikker på st han ikke er kredibel. Han ‘meldte’ også Sven Gøran Erikson før Laudrup. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 31.07.2018 10:16 Post subject: |
|
|
Det som er viktig nå er at vi ansetter en trener som kan være i mange år fremover. Vi trenger den kontinuiteten som vi hadde under Eggen. Post Eggen har vært en tid med hyppige trenerbytter og deretter resultater - nå må vi snart kunne få landet en trener som kan være her over tid.
Jeg tror at en nederlands trener som kjenner til systemet vårt er det beste. Coolen er for meg en god kandidat. Men, jeg håper på et mye, mye større navn enn det. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 31.07.2018 10:26 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Står ikke Laudrup for en "la oss se hvor mange kortpasninger på kryss og tvers vi kan slå på 90 minutter"-fotball? |
Jo, det er hvert fald mit indtryk og er derfor ret skeptisk egentlig. På en eventuel plusside er, at dansk TV, i så fald det faktisk bliver Laudrup, fortsætter med at vise Rosenborgs kampe fremover |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 31.07.2018 11:33 Post subject: |
|
|
| Ronald Koeman skal visstnok vært på intervju om jobben, men skal være uaktuell nå. Høres helt sykt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.07.2018 11:37 Post subject: |
|
|
| Koeman bør vel være full av vonde minner og ærefrykt om han nærmer seg Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 31.07.2018 11:44 Post subject: |
|
|
| Ok men siden det er så mange som er godt informert her; hvor stor andel av formuen sin har Koteng overført til RBK? Mye dyre navn for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 31.07.2018 11:50 Post subject: |
|
|
Som RBK-eier blir vel det mer eller mindre alt. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 31.07.2018 11:55 Post subject: |
|
|
| Ennå en "Hoinner prosænt!" |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 31.07.2018 11:58 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Ok men siden det er så mange som er godt informert her; hvor stor andel av formuen sin har Koteng overført til RBK? Mye dyre navn for tiden. |
Det kan jo være mange som ser på RBK som en mulighet til å skaffe seg et navn/gjenoppbygge et navn også. Se feks på Østerssund-treneren som plutselig flyttet til Swansea i sommer.
Med RBK har man muligheten til å bygge et lag som vinner titler og biter fra seg i Europa. Det kan være verd en del mer enn penger for folk som ser for seg en lengre karriere som trener. |
|
| Back to top |
|
 |
BjarneB Senior
Joined: 31 Jul 2018 Posts: 124 Location: Mustachemetropolen
|
Posted: 31.07.2018 11:59 Post subject: |
|
|
Personlig har jeg hatt en feeling/drøm om Wenger, og at vi kan lokke med en heftig CL-bonus (les, 20-30mill).
Mer realistisk sett hadde Buvac eller Vrba vært fantastiske på det fotballfaglige, selv om mange sikkert kommer til å mene noe om at det er et "for lite navn".
Ellers mener jeg at dersom ting drøyer utover høsten, og han fortsatt er ledig, kombinert med at saken hans forverres, kontakt Conte. Chelsea ønsker ikke å betale ut de i underkant av 100 millionene Conte mener han har krav på, og hevder at omstendighetene og tidspunktet for avskjeden gjør at han ikke kommer til å få muligheten til å trene en storklubb i år.
Hvis han tar over Rosenborg, og da sier i prosessen at "dette var det beste jeg fikk", vil han ha et trumfkort over Chelsea. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.07.2018 12:03 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Det som er viktig nå er at vi ansetter en trener som kan være i mange år fremover. Vi trenger den kontinuiteten som vi hadde under Eggen. Post Eggen har vært en tid med hyppige trenerbytter og deretter resultater - nå må vi snart kunne få landet en trener som kan være her over tid.
Jeg tror at en nederlands trener som kjenner til systemet vårt er det beste. Coolen er for meg en god kandidat. Men, jeg håper på et mye, mye større navn enn det. |
At vi skal beholde en trener over veldig mange år, slik som Eggen, er ganske så utopisk i dagens fotball. En trener som lykkes hos oss, og spesielt om vi gjør det bra i europa, blir fort attraktiv for større klubber, og da har vi lite å stille opp med. Typer som Eggen, som driter i penger og er 100% lojal mot en klubb, er en mer eller mindre utdødd rase. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 31.07.2018 12:05 Post subject: |
|
|
| Haha, dette må være trolling, men Conte ser dessverre ut til å ta over AC Milan |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 31.07.2018 12:11 Post subject: |
|
|
Fillern. Hva gjør vi da? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |