English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spiralis
Junior

PostPosted: 27.07.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

Konesseur:

* KÃ¥re blir ikke gjeninsatt, period!.
Glem det. Har såvidt meg bekjent aldri skjedd i profesjonell fotball. Og, uansett så er det ikke gjennomførbart. Skal det skje så må styret avsettes. Og det har du jo lagd poll på. Og til tross for Trump-taktikk på poll-alternativene så var du fortsatt en mil unna. Det eneste som gjenstår er sluttoppgjør. Det er alltid slik dette blir ordnet. Ikke engang i bedrifter der daglig leder blir avsatt blir dette omgjort i ettertid. Det handler om tillit - og faktisk i så måte ikke om juss. KI har ikke lyst til å bli gjeninsatt uten tillit pga juss, han har lyst til å sitte med tillit. Alle trenere vil det.

* Riktig å avsette KI?
Flertallet, her inne i hvert fall (og blant mine RBK-venner), er veldig fornøyd med at vi har et handlekraftig styre som tok tak i den negative utviklingen. Vi har sett det morsomme spillet forsvinne, og vi har sett at KI har blitt en annen trener enn da han tok over. At vi fortsatt er med i toppen på Eliteserien sier mer om motstanden... Dette er et punkt som vi aldri blir enige om. Til syvende og sist så er det styrets innstilling som teller. Bruk stemmen på årsmøtet, utover det må avgjørelsen leves med.

* DÃ¥rlig timing?
Timingen er vanskelig. Jeg vil tro at dette var det som ble den vanskeligste delen av hele greia. Avgjørelsen ovenfor så det ut som om de var trygge på. Men, hvis styret har mistet tillit til at det går fremover så har de egentlig ikke noe valg heller. Det mest redelige man kan gjøre er å avslutte. Skal de ellers lyve til omverdenen, og til KI, om at han har tillit? Det er ikke redelig, og det blir komisk. Vi har sett eksempler på det i andre klubber før. Å sjekke markedet for trener på forhånd er faktisk ikke så enkelt hvis du skal gjøre det redelig heller. Det blir som å ikke gjøre det slutt med dama før du har funnet deg en ny. Og, det er ikke sikkert at det var så enkelt å få sagt fra ordentlig til Hoftun, mtp at KIs første telefon på vei ut fra møtet gikk dit. Kanskje skulle de prøvd å få med begge i møtet, kanskje gjorde de det, kanskje gjorde de det ikke. Og, selv om dette ikke ble helt bra så er jeg villig til å tilgi dem akkurat den detaljen. Hadde de snakket med Coolen før eller etter? Jeg antar at de har det, uansett hva som er offentlig informasjon. Men, igjen dette er "vanlige" ting i sånne prosesser. Jeg godtar det også.

* So, whats next?
Vi støtter klubben i å bygge opp et lag som leverer spill ihht årsmøtets (og publikums) forventninger. Mer av første halvtimen mot Celtic. Selv om det raknet utover var 3-1 tap mot Celtic et hav bedre enn 1-0 tap mot Valur...

Jeg anbefaler at du gir deg nå Konesseur, før du blir en parentes.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 12:52    Post subject: Reply with quote

spiralis wrote:

* DÃ¥rlig timing?
Timingen er vanskelig. Jeg vil tro at dette var det som ble den vanskeligste delen av hele greia. Avgjørelsen ovenfor så det ut som om de var trygge på. Men, hvis styret har mistet tillit til at det går fremover så har de egentlig ikke noe valg heller. Det mest redelige man kan gjøre er å avslutte. Skal de ellers lyve til omverdenen, og til KI, om at han har tillit? Det er ikke redelig, og det blir komisk. Vi har sett eksempler på det i andre klubber før. Å sjekke markedet for trener på forhånd er faktisk ikke så enkelt hvis du skal gjøre det redelig heller.

Men hadde klubben Rosenborg hatt større sjanse til å gå videre dersom sparkingen ikke ble gjennomført nå? Hvor stor risiko var det egentlig å la KI sitte til sesongen var over (eller til vi evt. røk ut av Europa). Hvis sparkingen hadde blitt gjennomført etter sesongen ville det ha vært plenty med tid til å finne en ny trener. Det er heller ikke noe i veien for å ta et standpunkt om at KI forsvinner etter sesongen dersom prestasjonene ikke forbedres betraktelig. Eventuelt burde han ha fått fyken før årets sesong, slik at en ny trener hadde fått tid til å spille inn sin spillestil.

CL-kvalikk er årets store høydepunkt, og jeg sitter med en ullen følelse av at styret plasserte klubben i en ugunstig posisjon ved å sparke KI rett før kampen. At spillerne reagerte slik de gjorde kan karakteriseres som uprofesjonelt, men det er fortsatt styret som er årsaken til suppen.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2018 12:57    Post subject: Reply with quote

Pirlo: Jeg er en som heller mot (men er ikke overbevist om) at Kåre ikke fikk det til, og at stagnasjonen vi har sett bli større over de siste sesongene har vært nødvendig å ta tak i. På en skala fra 1 til 100 der 1 er Konesseur og 100 er "Kåre må gå!" så er jeg kanskje på 52.

Men timingen.. den klarer jeg ikke å argumentere overbevisende for.
Tuco
Junior

PostPosted: 27.07.2018 13:16    Post subject: Reply with quote

Tidspunktet for sparkingen kommer kanskje av overgangsvinduet?
Kåre ville vel kjøpe nye spillere? RBK nektet å bruke mer penger på et dødsdømt prosjekt.
niccolai
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 13:18    Post subject: Reply with quote

spiralis wrote:
Konesseur:

Glem det. Har såvidt meg bekjent aldri skjedd i profesjonell fotball. Og, uansett så er det ikke gjennomførbart. Skal det skje så må styret avsettes. Og det har du jo lagd poll på. Og til tross for Trump-taktikk på poll-alternativene så var du fortsatt en mil unna. Det eneste som gjenstår er sluttoppgjør. Det er alltid slik dette blir ordnet. Ikke engang i bedrifter der daglig leder blir avsatt blir dette omgjort i ettertid. Det handler om tillit - og faktisk i så måte ikke om juss. KI har ikke lyst til å bli gjeninsatt uten tillit pga juss, han har lyst til å sitte med tillit. Alle trenere vil det.

* Riktig å avsette KI?
Flertallet, her inne i hvert fall (og blant mine RBK-venner), er veldig fornøyd med at vi har et handlekraftig styre som tok tak i den negative utviklingen. Vi har sett det morsomme spillet forsvinne, og vi har sett at KI har blitt en annen trener enn da han tok over. At vi fortsatt er med i toppen på Eliteserien sier mer om motstanden... Dette er et punkt som vi aldri blir enige om. Til syvende og sist så er det styrets innstilling som teller. Bruk stemmen på årsmøtet, utover det må avgjørelsen leves med.

* DÃ¥rlig timing?
Timingen er vanskelig. Jeg vil tro at dette var det som ble den vanskeligste delen av hele greia. Avgjørelsen ovenfor så det ut som om de var trygge på. Men, hvis styret har mistet tillit til at det går fremover så har de egentlig ikke noe valg heller. Det mest redelige man kan gjøre er å avslutte. Skal de ellers lyve til omverdenen, og til KI, om at han har tillit? Det er ikke redelig, og det blir komisk. Vi har sett eksempler på det i andre klubber før. Å sjekke markedet for trener på forhånd er faktisk ikke så enkelt hvis du skal gjøre det redelig heller. Det blir som å ikke gjøre det slutt med dama før du har funnet deg en ny. Og, det er ikke sikkert at det var så enkelt å få sagt fra ordentlig til Hoftun, mtp at KIs første telefon på vei ut fra møtet gikk dit. Kanskje skulle de prøvd å få med begge i møtet, kanskje gjorde de det, kanskje gjorde de det ikke. Og, selv om dette ikke ble helt bra så er jeg villig til å tilgi dem akkurat den detaljen. Hadde de snakket med Coolen før eller etter? Jeg antar at de har det, uansett hva som er offentlig informasjon. Men, igjen dette er "vanlige" ting i sånne prosesser. Jeg godtar det også.

* So, whats next?
Vi støtter klubben i å bygge opp et lag som leverer spill ihht årsmøtets (og publikums) forventninger. Mer av første halvtimen mot Celtic. Selv om det raknet utover var 3-1 tap mot Celtic et hav bedre enn 1-0 tap mot Valur...

Jeg anbefaler at du gir deg nå Konesseur, før du blir en parentes.

Støttes ! 😉 bra skrevet

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 13:32    Post subject: Reply with quote

Tuco wrote:
Tidspunktet for sparkingen kommer kanskje av overgangsvinduet?
Kåre ville vel kjøpe nye spillere? RBK nektet å bruke mer penger på et dødsdømt prosjekt.

Tidspunktet vitner om en impulshandling etter islandksmpen. Det tar et par dager å få samlet styret. På mandagen ble Coolen kontaktet og etter andre kampen ble Kåre sparka.

Koteng har ikke brukt en kalori på tidspunktet.
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 27.07.2018 13:33    Post subject: Reply with quote

Timingen ville aldri blitt bra uansett. Om man så skulle ha flakset til og slått Celtic, hvordan ville ramaskriket vært hvis Kåre hadde fått sparken da? Og da har man i tillegg kunne kommet med samme argument igjen - nemlig at kampen mot AEK er sesongens viktigste kamp og at man ikke kan sparke Kåre rett før den.

Skulle man så ha ventet til hele europakvalikken var ferdig, for å se om det gikk bra? Da ville man nærmet seg innspurten i serien, og da ville det samme hylekoret vært ute og ropt at det ikke var god timing å sparke treneren rett før den viktige serieinnspurten. Kan ikke kvitte oss med Kåre når seriegullet skal avgjøres må vite.

Og da hadde man i praksis sittet igjen med Kåre og Erik på oppsigelse resten av sesongen. Når styret var såpass klar på at de ikke kunne se for seg denne trenerduoen som trenere for RBK i 2019, gjorde de det eneste riktige som var å la avskjeden skje raskest mulig. Både av respekt for trenerne, men også fordi det gjør at klubben får god tid til å se seg om etter nye trenere før neste sesong.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 13:49    Post subject: Reply with quote

spiralis wrote:
Konesseur:

Glem det. Har såvidt meg bekjent aldri skjedd i profesjonell fotball. Og, uansett så er det ikke gjennomførbart. Skal det skje så må styret avsettes.

Styret vedtar å tilby ny kontrakt til Kåre. Fullt gjennomførbart.
spiralis wrote:

Og det har du jo lagd poll på. til tross for Trump-taktikk på poll-alternativene så var du fortsatt en mil unna.

Jeg forstod ikke at noen kunne velge 'feil alternativ da jeg lagde pollen.
spiralis wrote:

Det eneste som gjenstår er sluttoppgjør. Det er alltid slik dette blir ordnet. Ikke engang i bedrifter der daglig leder blir avsatt blir dette omgjort i ettertid. Det handler om tillit - og faktisk i så måte ikke om juss. KI har ikke lyst til å bli gjeninsatt uten tillit pga juss, han har lyst til å sitte med tillit. Alle trenere vil det.

Han har tillit av spillergruppa og tillit ellers.
spiralis wrote:

Vi har sett det morsomme spillet forsvinne, og vi har sett at KI har blitt en annen trener enn da han tok over.

Følelser er viktige de og det er viktig å ha det morsomt.

spiralis wrote:

At vi fortsatt er med i toppen på Eliteserien sier mer om motstanden... Dette er et punkt som vi aldri blir enige om.

Det er nok sant. Det er vel derfor sportslig nivå over threshold er så viktig for driften. At vi ikke skulle bli enige om dette er veldig rart i og med at det har vært hovedpoenget i kritikken mot 600-700 millionersplanen.

spiralis wrote:

* DÃ¥rlig timing?
Timingen er vanskelig.

Man kaster ikke juletreet på lille julaften.
spiralis wrote:

* So, whats next?
Selv om det raknet utover var 3-1 tap mot Celtic et hav bedre enn 1-0 tap mot Valur....

Nei, fordi celtic er et mye bedre lag.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 13:51    Post subject: Reply with quote

Så kan man spørre seg hvor viktig det faktisk hadde vært å fyre trenerne dersom scenarioet du forespeiler faktisk hadde inntruffet. Føler det hadde vært vinn-vinn. Ikke føkk opp sesongen da den er på sitt viktigste samtidig som man ser hvordan trenerteamet greier seg ut sesongen. Vurder før og etter, ikke midt i. Dersom de følte de ikke hadde troa før sesongen skulle de tatt grep da..
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

La oss ta et tenkt scenario der Kåre får sparken etter sesongen. Da har vi i praksis kun desember måned til å finne ny trener før vi starter opp ny sesong i januar. Nå har vi fra midten av juli til 1.desember.

Det sier vel seg selv hva som gir best forutsetninger for å finne riktig mann. Gjør det sitt til at vi står litt dårligere rustet her og nå? Ja. Hvor mye? Umulig å si. Med Valur-kampene friskt i minne, neppe all verden.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 13:58    Post subject: Reply with quote

Tapermentaliteten til Perry jeg hører.

Jeg er sikker på at vi kan vinne mesterligaen innen tre år.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 27.07.2018 14:02    Post subject: Reply with quote

Ok. Troll.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

Vi tapte kvartfinalen mot et dopa Juventus. Klart vi kan vinne nå som ressursene er tilbake. Vi er nå kommet i posisjon til å rulle ut fremover og trenger ikke betale regninger for gammel moro.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 14:14    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Ok. Troll.

Det er mulig det ene svaralternativet i pollen synliggjør hvem Konesseur egentlig sympatiserer med.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 14:39    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Begynner å bli på tide og avslutte dette temaet og gå videre, men kan dere som var pro sparkingen nå i juli svare på disse spørsmålene? (stilte de i kamptråden, men ingen respons)

Hvorfor sparke KI så nære årets viktigste kamp? Vurderer dere det slik at det var større risiko for å ryke ut med Kåre bak roret, enn med en midlertidig løsning og ny taktikk en uke før kampen?

"Årets viktigste" kamp. Hadde vi røket mot Valur som vi var EKSTREMT nærme ved å gjøre så hadde det vært årets viktigste kamp. I europa så er alle kampene årets viktigste og Kåre holdt på å sende oss hodestups ut mot et lag vi burde slå komfortabelt.

Og var det noe den kampen viste så var det et taktisk grep av Coolen Kåre aldri hadde gjort som førte til at vi ledet 0-1 nesten hele første omgang men gikk på en (individuell) blemme rett på tampen.

Pirlo wrote:

Var det verdt å ta risikoen for uro i spillergruppen så tett oppmot kampen? Mener dere oppstyret ikke kan ha hatt noen innvirkning på kampen?

Oppstyret kan hatt innvirkning på kampen, men som med så mange andre sånne ting så kan det også "gå en faen" i spillerne med justering. Koteng sa det selv, vi tar en risiko, men hvis vi skal tenke langsiktig så må det gjøres noe. Sånn sett så er det alltid en risiko. Det hadde vært en enda større risiko hvis vi hadde røket hodestups ut mot Celtic og så fikk det oppstyret før en avgjørende EL-kvalikk-kamp. Da hadde vi virkelig snakket om en avgjørende kamp fordi det hadde vært risikoen for å ryke helt og holdent ut av europa. Med andre ord. Det var ikke bedre timing og når man har mistet tiltro til Kåre som mannen som skal bygge dette laget for Europa, så må man gjøre grep.

Pirlo wrote:

Styret har (etter vår kunnskap) ingen aktuelle erstattere. Er det tatt tilstrekkelig hensyn til risikoen for at hele sesongen kan gå ad dundas uten en erfaren hovedtrener?

Styret har nok en bruttoliste (som de selv sier), men de kunne jo ikke aktivt begynne å kontakte alternativer før Kåre var avsatt. Da sitter man igjen med en situasjon hvor man ikke kan gjøre noe med mindre man tok grep. Man så at man har kandidater til å ta over internt. Ja, de har ikke oppdatert erfaring, men Kåres "erfarne" lederstil førte til negativ utvikling. Sånn sett så vurderte de vel at risikoen var verdt det.

Pirlo wrote:

Vi har hatt en stigende prestasjonskurve i Europa-League og kvalikkampene. Var det noe som antydet at vi ville levere dårligere mot Celtic nå, enn mot Celtic i fjor?

Nei, nei, nei. Vi har spilt helt hårreisende. Vi ble latterliggjort mot Sociedad ifjor og når man egentlig setter seg ned og ser Ajax-kampene så ser man at det er enkeltprestasjonen til Adegbenro som virkelig gjorde at vi vant de. Så hva sitter vi igjen med da. Et lag som har blitt dårligere og dårligere i halvannet år og med en gang et eliteserielag skjerper seg (Brann) så havner vi bakpå. Prestasjonskurven vår har vært sakte nedadgående, og lik som i perrytiden så legger man skylda på skader og at det "ikke har vært tid til å utvikle relasjon". Trioen Bendtner-Jensen-Helland er fortsatt den samme. At de ikke har noe struktur for hvordan de skal angripe gjør at den "erfarne" treneren Kåre tydeligvis har noen mangler.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 14:42    Post subject: Reply with quote

Årets viktigste kamp er alltid den neste, men om vi skulle havne i en sitiasjon som det kan se ut som tror jeg playoff til EL blir årets viktigste kamp(er). Det gir Coolen over en måned på å forberede laget til de.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 14:45    Post subject: Reply with quote

Vi holdt på å ryke mot Valur ja, men vi slet mot Dundalk i fjor og. Det hadde ingenting å si for prestasjonene senere i kvalikken og gruppespillet.

Du trekker frem Sociedad-kampen, som etter min mening er den eneste kampen i gruppespillet vi ble rundspilt i. Begge kampene mot Zenit var meget godt gjennomført, og vi burde i hvert fall hatt med oss tre poeng. Ikke noe å si på om vi hadde tatt med oss uavgjort borte heller. Zenit er et lag med en økonomi langt over noe Rosenborg kan drømme om å få.

Hjemmekampen mot Real Sociedad var også svært godt gjennomført. Tre poeng hadde ikke vært ufortjent, selv om vi driter oss ut/ har uflaks i avgjørende situasjoner.

Vi har altså ikke levert et like godt gruppespill siden 2007. Det inkluderer gruppespillet i 2010 hvor Eggen var trener. Her ble vi for øvrig rundspilt med et mye sterkere lag. Jeg kan sånn sett ikke forstå hvordan noen kan mene at vi ikke har hatt progresjon i E-cupspillet.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 14:54    Post subject: Reply with quote

Zenit var et sjokkerende dårlig lag. Og jeg hadde meg meg nøytrale som så på den kampen også som satte spørsmålstegn ved rett og slett basisferdigheter på det laget.

Uansett så handler ikke dette om at vi har klart å karre oss til resultater. Det har vi, både i ES og i europa, men vi ser ikke antydning til spill. Vi ser ikke god offensiv fotball, vi ser ikke struktur, vi ser ikke samhandling. Kåre har hatt 3 år på dette her nå og jeg tror dette rett og slett bunner ut i at han er en motivator og en jovial fyr. Som funker utrolig bra i en underpresterende gruppe med gode spillere, men når det kommer til å bygge lag over tid og lage et kollektiv og et angrepsmønster, så skorter det betraktelig.

Og når spørsmålene kommer så kommer oppgulpet. Kåre blir defensiv. Sier at et ikke er mageplask å ryke mot VALUR og når han blir konfrontert med utsagnet responderer han med å boikotte lokalavisa. Er det slike verdier vi skal fronte?

Jeg husker når Kåre kom inn og folk bare "ja, han er hyggelig nå, men vent til motgangen kommer. Det var bare sure oppgulp i LSK". De hadde rett
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 15:04    Post subject: Reply with quote

Det er alltid laget vi møter som er ræva, ey?

Neida, poenget mitt var nettopp at prestasjonene i Europa var gode, selv om resultatene ikke nødvendigvis var det. Det tar tid å tilpasse seg E-cup (sml. blant annet NAE i sine første år), og man må finne en balanse mellom å være offensiv og defensiv når man møter bedre lag.

Jeg er ikke uenig i at Kåre måtte gå. Men at sparkingen kom nå (og ikke før eller etter sesongen) kan ha ført til at laget Rosenborg kommer dårligere ut denne sesongen enn hvis han ikke hadde blitt sparket nå.

Det kan virke som om enkelte blir noe farget i sin argumentasjon fordi de lenge har ønsket KI bort, og derfor ikke klarer å diskutere timingen på en fornuftig måte. Spill er viktigere enn resultater, ja. Men om vi grunnet sparkingen spiller fantastisk fotball, men ikke tar gull, ryker også muligheten til CL i neste år.

Legger denne død nå, frem til vi ser de langsiktige virkningene av sparkingen.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 27.07.2018 15:08    Post subject: Reply with quote

Kan folk slutte å mate disse Kåre fanatikerne? Det er rett og slett kult mentalitet hvor Kåre er gud og skal forsvares med alle midler uansett hva som blir skrevet. Ingen på dette forumet hater Kåre. Vi er alle veldig takknemlige for det han gjorde. Noen ville ha noe nytt og støtter styret da vi mener ting var på vei nedover andre ville fortsette i samme duren. Denne matingen av Konesseur og pr. andre er slitsom. Prøver å ikke gå inn på denne tråden men med lite fotball for tiden er det lite annet spennende å følge med på av rbk saker.

Noen er enige, noen er uenige man forklarer hvorfor så går man videre. Det vi ser nå er rett og slett rene fanatikere. Dette begynner å nærme seg historisk lavmål som ikke engang senador på sitt verste har vært i nærheten av.
Pessimistus
Junior

PostPosted: 27.07.2018 15:49    Post subject: Reply with quote

Long time reader, first time poster.

Må nesten slenge meg på denne tråden selv her, blir jo så ivrig. Denne kan bli lang.

Kåre fikk helt rettmessig sparken, pila har gått så kraftig nedover de siste to årene prestasjonsmessig (ikke resultatmessig, men det er pga elendig kvalitet i hjemlig serie) at det rett og slett ikke skulle vært mulig. Alt Kåre sto for i starten gikk han tvert imot etterhvert. I tillegg ble gleden han utviste forandret til regelrett sutring og grinebiting. Dette er forøvrig særdeles likt slik han framsto i Bodø/Glimt i sin tid.

Ingenting hadde vært bedre enn om Kåre fortsatte i samme spor som i starten. Da tror jeg vi hadde vært høyt oppe nå, men han ble offer for egen stahet og tankegang.

Personlig mener jeg Kåre burde byttet assistent ganske tidlig. En som kunne utfordret Kåre stilmessig og taktisk. Ikke et JA-menneske som Erik. De ble for like, det ble ingen utfordringer, ingen nye tanker, ingen "nei Kåre, det der trur itj æ vil funger altså." Med tid og rett assistent tror jeg Kåre hadde vært perfekt for oss, men det ble han dessverre ikke.

Nå antar jeg at Kåre er den som viser til spillerne han selv ønsker på spillermarkedet, og at SIB er den som tar seg av forhandlingene. Her er det gjort så mye rart. Greit nok, du handler inn spillere som kan slå til i fremtiden, men hvorfor får ingen av de sjansen? Er de for dårlige? Til og med når vi har skader så får ikke disse spilletid? Hvorfor har du da hentet de? Du kan ikke klage på svak stall når du selv har bygd den opp. Jaja, vi selger noen her og der, men hvem gjør ikke det. Kunsten er å erstatte disse, og det klarer de beste. Det har blitt mange sexy navn etterhvert (sett med Norske øyne såklart), men samtidig ser vi at de ikke har slått til. Mye av problematikken ligger nok i at Kåre SKAL gjøre som Kåre vil. Konradsen SKAL være vår sentrale selv om han ikke egner seg i det hele tatt. Trondsen SKAL være indreløper selv om han ikke passer der, ei heller presterer. Vi skal spille med Søder/Bendtner på kant selv om det har fungert i et fåtalls minutter. På benken sitter da unggutter som heller går annetsteds for å få spille. Det blir som om at han sitter med et spill Football Manager og plasserer sine "beste" spillere først, uavhengig av om posisjonen passer. Se Meling f.eks. en veldig god venstreback, men mangler vi en indreløper går han dit og en høyrebeint back inn i hans posisjon. I realiteten svekker vi da to posisjoner, samt samhandlingen (som vi forøvrig ikke har det spett av). Greit nok, kanskje Meling er en bedre indreløper enn de vi har som erstattere, men hvorfor sitter det da indreløpere på benken? Hva gjør de her? Kåre skal være unnskyldt om han ikke har noe med spillerstall å gjøre, men da trenger han jo strengt tatt ikke være treneren vår uansett.

Vi klager ofte på at lag legger seg lave mot oss. Vel da er det vår jobb å lære oss å spille oss igjennom det. Det er faktisk ikke vanskeligere enn som så. I mine øyne er det verre om vi til enhver tid ikke ante hva som møtte oss, men ifølge utsagnene så vet vi jo det. Og hvis vi VET at lag legger seg lavt, hvorfor har vi ikke da et spill som kontrer det? Dessuten er jeg uenig i utsagnet, det er de siste år vi som har ligget lavt. Valur lå ikke lavt på Lerkendal for eksempel, de løp ikke som ville høns altså, men de parkerte på langt nær noen buss.

Utsagnene fra Kåre er jo at "vi trener på det defensive til Europa, derfor vil det offensive lide litt." Fritt sitat der.
Her er det mye grums. Hvordan trener man det defensive uten at man samtidig trener det offensive spillemønsteret, eller motsatt? Altså, har man et ordentlig offensivt spillemønster som man øver og øver og øver på, så vil de forsvarende konstant jobbe med det defensive. I Eggensk stil "Angriperan ska score, forsvaret ska stopp dem! Kjør!" Litt posisjonering, litt med hvem støter, hvem styrer linja etc er det jo klart at man må terpe litt på, men i 1,5 år nå så har vi terpet på det defensive uten at det ser ut til å ha vært en suksess, why? Fordi de spiller mot kjegler på trening? Per dags dato er vår reddende engel Andre Hansen.

At man skal øve på det defensive, ergo må det offensive lide er rett og slett tullprat fra ende til annen. Kanskje er forsvarerne våre så gode i forhold til våre angripere at de lett stopper hvert et forsøk på trening? Da ville jeg isåfall jobbet hardere med offensiv samhandling.

MÃ¥ nesten stoppe der, ellers blir det jo en avhandling av dette til slutt.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 16:34    Post subject: Reply with quote

Veldig mye følelser, og mye frustrasjon. Så langt rekker følelsene at tiltak som å sparke hovedtreneren uka før opprykkskamp aksepteres ukritisk.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2018 16:45    Post subject: Reply with quote

Velkommen til forumet, Pessimistus! Solid første innlegg, dette blir bra. Smile

Konesseur: Jeg vet at du har gjort en gimmick ut av å fordumme og forenkle meningene til de som aksepterer sparking, men her har nå folk kranglet som bikkjer i over en uke på forumet. "Aksepteres ukritisk" er på feil jorde.
Pessimistus
Junior

PostPosted: 27.07.2018 16:45    Post subject: Reply with quote

Det aksepteres ukritisk da det ikke er en grunn til noe annet da sparking er 100% korrekt. Timingen er korrekt.
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 27.07.2018 16:50    Post subject: Reply with quote

Kanskje vi skal ansette Kåre på nytt nå, slik at han kan komme inn med samme iver som i 2014? Kanskje dette var sparket bak som ville ført han 100% tilbake til scratch? Det er i allefall scratch, som er høydepunktet i hans karriere, og en normal persjon hadde skjønt dette etter turbulensen som har vært. Jeg er for sparkingen av Kåre, men mindre fornøyd med alternativet..Vi får se hvordan det utvikler seg med coolen..Han er jo Cool så..
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 271, 272, 273  Next
Page 239 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb