| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
henrifei Veteran
|
Posted: 12.06.2018 09:12 Post subject: |
|
|
| Joakim Jonsson wrote: | | – . Syv poeng til Brann kan de uten problem hente inn. Problemet er at jeg ikke ser hvordan de skal hente dem inn, sier Joacim Jonsson, tidligere sportssjef i Fredrikstad. |
.[/quote]
 |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 12.06.2018 09:41 Post subject: |
|
|
| Hvor mange løp i bakrom har vi i år? Ingen går på løp for å skape rom. Vi har 11 spillere som vil ha ballen på fot. Blir så helvetes trangt. |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 12.06.2018 11:25 Post subject: |
|
|
| MarcoVb wrote: | | Hvor mange løp i bakrom har vi i år? Ingen går på løp for å skape rom. Vi har 11 spillere som vil ha ballen på fot. Blir så helvetes trangt. |
Jeg ser av og til løp, og forsøk på løp, men ballen kommer jo uansett aldri. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.06.2018 14:54 Post subject: |
|
|
| Syns Meling har en hjerneblødning i forsvar i nesten hver stor/viktig kamp. Samtidig er han forsvarsspilleren som kommer seg oftest i farlig posisjon offensivt, og han må vel være en av de som springer mest på laget. Hadde det vært opp til meg så tror jeg jeg hadde tatt Gersbach inn i varmen igjen, og kjørt frem Meling som venstre indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.06.2018 15:05 Post subject: |
|
|
| Hvis vi skal satse på Gersbach (noe jeg ikke tror vi kommer til å gjøre) så må han ha tatt steg i Frankrike, for det han presterte i fjor var ikke bra. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 12.06.2018 16:15 Post subject: |
|
|
Finnes det noen som helst rapport eller tegn på at han har tatt steg i Lens da? Endte som nr 14 i Ligue 2 og spilte totalt 12 kamper ser jeg. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3663 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 12.06.2018 19:14 Post subject: |
|
|
Ser adressa kjører pluss sak nå
Stemningen har endret seg radikalt i RBK
Noen som vet hva som står? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.06.2018 19:27 Post subject: |
|
|
| Saken er ekstrem tynn suppe. Oppsummerer bare uttalelser over de siste ukene (!) fra Reg, Helland, Hansen, Bjørnebye, Koteng, NA Eggen om at prestasjonene i år ikke har vært gode nok. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 12.06.2018 19:34 Post subject: |
|
|
Adressa er eksperter på å legge ut samme sak flere ganger, endrer bilde og overskrift. hardcoreshit  |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 12.06.2018 23:09 Post subject: |
|
|
| Robin wrote: | | MarcoVb wrote: | | Hvor mange løp i bakrom har vi i år? Ingen går på løp for å skape rom. Vi har 11 spillere som vil ha ballen på fot. Blir så helvetes trangt. |
Jeg ser av og til løp, og forsøk på løp, men ballen kommer jo uansett aldri. |
Jeg ser veldig ofte en ballfører som leter etter pasningsalternativer mens de fem spillerne foran på banen står spett og klør seg i ræva. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.06.2018 22:44 Post subject: |
|
|
Bent Skammelsrud tok 11 seriegull i løpet av sine 12 år i klubben, og den dekorerte midtbanespilleren kjenner 4-3-3-modellen RBK og Kåre Ingebrigtsen fortsatt jobber etter bedre enn de fleste. Han peker på flere punkter på hvorfor han tror det har skurret for trønderne så langt:
– Poengfangsten er ikke så dårlig, men spillemessig er jeg ganske skuffet. Det er et par punkter jeg mener RBK har problemer med. Det ene er at spillet går for sakte, selv om jeg generelt synes det går for sakte med norske klubber. Så skal RBK utnytte overgangene. Det synes jeg ikke de gjør godt nok nå. Det andre er at de ikke fyller opp med nok folk foran mål. Det er kanskje to stykker som tar løpene. Midtbanen går for tidlig og tydelig opp og ender med å rygge hjemover, forklarer Skammelsrud.
– Er rollefordelingene på RBKs midtbane noe av utfordringen?
– Spillerne i indreløperrollene og sentralt er litt like. Da vi spilte, kunne jeg aldri ha spilt indreløper, på samme måte som det var vanskelig å se for seg Roar (Strand) i den sentrale rollen. De klare typene ser vi ikke i dag. Jeg likte å ha indreløperne mine på linje. Når de går for høyt for tidlig kan det ødelegge rommene de kan få overtall i. Å skape overtall er noe av det viktigste du gjør, sier Skammelsrud.
Den tidligere Rosenborg-kapteinen mener årets RBK-lag er mer enn godt nok til å hevde seg, og mener fremdeles man skal være tålmodige med laget, men utelukker ikke at mangelen på lokale innslag kan være en årsak til at ting virker å ta litt lengre tid.
– Det er den bredeste stallen og et ganske sterkt lag. Jeg mener de skal jobbe med eget spill og være tålmodige, jeg tror ikke de skal skifte noen komponenter. Men Ingebrigtsen har kanskje en vanskeligere jobb med å samle et lag med spillere som har flere bakgrunner, enn for eksempel Ranheim, som det har blitt fryktelig lett å bli glad i. Trøndere er jo oppvokst med å se på 4-3-3. Samtidig er det et mye større press å spille i RBK, og jeg tror ikke publikum reagerer så lenge RBK vinner kamper. Det er nå det butter litt imot at «kortet» om mangelen på trøndere blir spilt, avslutter den tidligere midtbanegeneralen.
Les mer: Skammelsrud: – Det går for sakte med RBK |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 13.06.2018 23:12 Post subject: |
|
|
Jaggu sier Mini og Bent mye fornuftig i den siste podcasten i R&S.
Håper virkelig noen på brakka hører litt på hva de sier. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 14.06.2018 10:14 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig!
Ikke overraskende at Skammelsrud har tilsynelatende gode vurderinger, men det som overrasker er hvor fornuftig og veltalende Mini er.
Veldig bra podcast denne gangen, syns jeg. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 14.06.2018 11:58 Post subject: |
|
|
Veldig bra episode. Setter veldig pris på jobben Rasmus og Saga gjør for å holde denne podcasten gående.
Mini oppleves overraskende reflektert  |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 14.06.2018 12:00 Post subject: |
|
|
| Lett skjult kritikk av Kåre fra Skammels der da mhp høye indreløperne. Kåre hevdet jo at dette er bevisst for at motstanderne skulle ha flere å forholde seg til.. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 14.06.2018 12:19 Post subject: |
|
|
| Men det gjør jo motstanderlaget veldig greit - er jo bare for dem å legge seg litt lavt så er vi ikke i overtall uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 14.06.2018 12:53 Post subject: |
|
|
Indreløperne for høyt og innover-vinger fungerer dårlig når backene ikke/alt for sjelden kommer på overlapp. Da blir det dårlig med innlegg. Fix-it !
(Innover-vinger og backer som kommer på overlapp fungerer veldig bra) _________________ Rosenborg e laget!
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 14.06.2018 13:10 Post subject: |
|
|
| Rart backene ikke er med på overlapp når de ikke får ballen når de kommer på overlapp uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 14.06.2018 13:14 Post subject: |
|
|
Sikkert en sammenheng der også, men jeg synes uansett de er for trege/starter for sent de gangene de faktisk kommer.
Uansett grunn, innover-vinger fungerer dårlig nå og har fungert dårlig siden Jonas dro og Micke la opp. _________________ Rosenborg e laget!
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 14.06.2018 13:18 Post subject: |
|
|
Jau, helt enig.
To tilleggspoeng er jo at for det første så går det for lang tid før vi kommer oss opp på kant og overlapp.
Og for det andre at når det skjer så er det for få løp inn i boks, så innleggene blir slått på en innpakka spiss og muligens motsatt ving. Indreløperne står gjerne med hoftefeste et godt stykke utafor 16. Spesielt Mike.
Da er det kanskje ikke så unaturlig at ving går for skudd? Sier ikke det er bra, men slik laget (ikke) jobber sammen så er det jo ikke så rart. |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 14.06.2018 15:08 Post subject: |
|
|
| Stubbelur wrote: | | Rart backene ikke er med på overlapp når de ikke får ballen når de kommer på overlapp uansett. |
De skal likevell komme på overlapp, selv om de aldri får ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 15.06.2018 01:26 Post subject: |
|
|
| Det er klart, men du skjønner hvorfor det kan være demotiverende å ta de løpa når de ikke blir benyttet til annet en å gå innover hver gang? |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 15.06.2018 10:33 Post subject: |
|
|
| Stubbelur wrote: | | Det er klart, men du skjønner hvorfor det kan være demotiverende å ta de løpa når de ikke blir benyttet til annet en å gå innover hver gang? |
Jeg kjøper ikke helt at Hedenstands mangel på overlappsforsøk først og fremst skyldes at han har forsøkt uttallige ganger uten å få napp. Jeg er minst like tilbøyelig til å si at Helland sjeldent ser etter overlappen fordi Hedenstad i 2017 nesten aldri kom løpende. Han har riktignok blitt noe flinkere i år, men milevis unna Jonas-nivå.
Jeg er forøvrig enig i at om man ikke blir brukt de 4 første gangen så skal man likevel forsøke igjen den 5. gangen. Et overlappsforsøk er ikke bortkastet selv om man ikke blir brukt. Man bør kunne forvente 3-4 samtidige løpsmønstre i et skikkelig godt angrep, og det er bare 1 som kan få ballen samtidig. De andre bidrar med å skape rom for hverandre, arbeidsoppgaver for motstanderen og pasningsalternativer for den som har ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.06.2018 11:13 Post subject: |
|
|
Her har jo avstandene i laget tidligere vært diskutert - det er ikke noe rart at 2017-backene framstod som statiske. Når vi går ut i vårt oppspillsmønster i 4-1-5, og backene skal balansere hverandre for ikke å stå vidåpne ved overganger imot, så får man tre konklusjoner:
1. Det er 30-40 meter å løpe for backen før han i det hele tatt er spillbar på en overlapp.
2. Det må dermed nødvendigvis gjøres i full spurt for å være aktuelt, og det er dermed en litt sliten kar som eventuelt spilles fri.
3. Beslutningen om å overlappe må nødvendigvis tas enten veldig tidlig eller ikke i det hele tatt, og det er skummelt å ta feil. Hvilken side angriper vi på når Konradsen står sentralt og leter etter markerte indreløpere? Vanskelig å si for backene.
Det er en litt trist konklusjon, men for de nye spillerne på back og indreløper som kom foran/i 2017-sesongen, så må man starte helt på nytt med samspillstrening, i og med at den måten vi nå ønsker å framstå innebærer helt andre, og for de relativt ukjente, arbeidsoppgaver. Det er altså grunn til å være tålmodig med spesielt Hedenstad, Meling og Trondsen når de tilsynelatende ikke forstår rollene sine, for det er ikke noe rart. |
|
| Back to top |
|
 |
|