English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 63, 64, 65  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir største utfordrer om seriemesterskapet?
Bodø/Glimt
1%
 1%  [ 1 ]
Brann
5%
 5%  [ 5 ]
Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Kristiansund
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm
0%
 0%  [ 0 ]
Molde
31%
 31%  [ 29 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Ranheim
17%
 17%  [ 16 ]
Sandefjord
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg
6%
 6%  [ 6 ]
Stabæk
2%
 2%  [ 2 ]
Start
0%
 0%  [ 0 ]
Strømsgodset
34%
 34%  [ 32 ]
Tromsø
0%
 0%  [ 0 ]
Vålerenga
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 92

Author Message
andrezinho
Veteran

PostPosted: 10.04.2018 13:39    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig enig i at det er mye fjas og svart/hvitt (som det også er her), men synes det var verre før med circlejerkinga til TV2-gjengen. Personlig liker jeg en fin balanse mellom kalde analyser og mer følelsesdrevne rants... Fotball er følelser, de fleste som ser disse programmene er vel primært supportere av egen klubb og ikke fotballidioter. Klart de legger opp sendingene deretter.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 10.04.2018 14:43    Post subject: Reply with quote

Synes fotballkommentatorer i størst mulig grad skal etterstrebe objektivitet og kjølig analyse. Så får det være vår oppgave som supportere å stå for det emosjonelle og subjektive.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2018 14:43    Post subject: Reply with quote

Allikevel er det svært sjeldent det kommer frem poeng som viser at de faktisk er eksperter. Eksempelvis hadde det vært diskutert og poengtert rundt våre høye indreløpere i månedsvis her inne, blant entusiastiske "amatører", før det i det hele tatt ble tatt opp av media. Det tok også fryktelig lang tid før spillere som Annan, Søderlund og Tettey fikk den anerkjennelsen de fortjente; de såkalte ekspertene hang seg opp i begrensningene og ikke styrkene - de så brente sjanser, konservative pasningsvalg, og manglende tekniske detaljer, men klarte tydeligvis ikke å verdsette de mindre sexy og like viktige ekstremferdighetene disse innehar, noe en ekspert strengt tatt bør se minst like kjapt som de mest entusiastiske supporterne her inne.

Jeg takler en del fjas så lenge det ikke er reinspikka pisspreik, men jeg savner eksperter som faktisk viser at de kan mer enn meg om fotball. Det bør de strengt tatt gjøre så det synger, men det er svært langt mellom hver positive overraskelse fra kommentatorplass. Når det er langt høyere nivå på diskusjonene her inne enn i paneler håndplukket blandt trenere og spillere, ringer det ei varsel-bjelle hos meg. Misforstå meg rett, nivået her inne er generelt sett meget høyt til nettforum å være, men lønnede fulltidssynsere med en mannsalder bak seg med erfaring som spiller og/eller trener eller annet fag-virke innen fotball bør feie gulvet med oss. Allikevel skrur jeg gjerne av fotballekstra og lignende panel-programmer om fotballrunden til fordel for de generelle trådene om eliteserien her inne.
Whoppa
Veteran

PostPosted: 10.04.2018 15:31    Post subject: Reply with quote

Enig. I tillegg til det du skriver synes jeg også det er en overdreven fokus på kontroverser.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 10.04.2018 15:49    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det er mye fjas med Gauseth. Det samme har til dels Mathisen og Hansen; det skal være så forbanna bastante meninger, selv om de sjelden viser kunnskap over nivået til menigmann.

Sant, og det verste å tenke på er at vi i verste fall er stuck med folka i førti år framover.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.04.2018 16:33    Post subject: Reply with quote

Eurosport er jevnt over bedre enn TV2, absolutt. Mathiesen er horribel i mine øyne, Gauseth er vel mest irriterende. Mads Hansen er nå i hvert fall morsom i motsetning til de to førstnevnte. At Gauseth misliker Rosenborg er nå helt greit, jeg hadde ikke sagt noe fint om smurfene om jeg satt i stolen der.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2018 18:15    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter med Rekdal som sidekommentator. Det er i og for seg helt ok at han er åpen på at han er VIF-supporter, men jeg plages litt at han ikke klarer være objektiv i kommentering. Det er ganske stor forskjell på hvordan han kommenterer tvilsomme situasjoner når de involverer Rosenborg eller Lillestrøm enn VIF.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 10.04.2018 19:28    Post subject: Reply with quote

Jeg syns definitivt at Reka er en av de beste kommentatorene vi har i Norge idag. Det sier kanskje ikke så mye, men han er laaaaaaaaangt mer nøytral enn hele TV2 gjengen og han er en av de minst tørre kommentatorene vi har. Tom Nordli er kanskje det beste alternativet vi har i Norge sammen med Rekdal. Ja han kan virke litt lite nøytral, men jeg kan telle på en finger hvor mange kommentatorer som er mer nøytale enn Reka. Han fikk rassen sparka inn etter den første landskampen sin, og etter det har han faktisk vært spiselig som kommentator.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.04.2018 20:15    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Rekdal er helt forferdelig. Synes han har oppsiktsvekkende lite å komme med mtp at han har vært trener på toppnivå. Synes ikke han er så anti-RBK som man kunne tro, men han har en merkelig (passiv-aggressiv) "Rosenborg vinner alltid tilslutt"-innstilling som er litt slitsom.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.04.2018 20:18    Post subject: Reply with quote

Reka er på plassen over Roger Risholt for min del.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2018 22:53    Post subject: Reply with quote

Jeg liker Rekdal som kommentator.
larsarus
Legende

PostPosted: 11.04.2018 00:07    Post subject: Reply with quote

Syns Rekdal funker helt greit som kommentator for min del.
Back to top
Nettroll
Junior

PostPosted: 11.04.2018 01:45    Post subject: Reply with quote

Også enig i analysen av Eurosport og norske fotballeksperter generelt. De har gjennom mange år muligens noe av skylden for at norsk fotball ikke har utviklet seg noe raskere enn det den har. TV2 har i hvert fall ikke bidratt noe særlig til å heve nivået på diskusjonen rundt fotballen.

Kjetil Rekdal er en helt ok kommentator. Det er vel ikke så mange flere å velge i. Men når han skal snakke om Rosenborg virker han å bære på en slags bitterhet, som enten er fordi han innerst inne misliker Rosenborg, noe som er greit nok, eller verre, at han helst kunne ha tenkt seg å trent Rosenborg selv. Det må aldri skje! Kjetil Rekdal i et nøtteskall er når han holdt igjen Vålerenga i garderoben for å få en noen minutter senere omgang. Et lag som altså med fordel gjemmer seg i garderoben! Ganske beskrivende for hans fotballfilosofi.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.04.2018 18:48    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer at Mohamed Ofkir nå spiller i Sandefjord, noe som har gått meg hus forbi. Jeg husker ham som en spennende unggutt i Lillestrøm, men han ble med trener Kristinsson til Lokeren i fjor sommer.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 11.04.2018 20:17    Post subject: Reply with quote

Helmersen scorer i nittiende minutt og fører Ranheim opp i en 2-1 ledelse mot Sandefjord Very Happy
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 11.04.2018 20:18    Post subject: Reply with quote

Helmersen snur kampen for Ranheim. Scoring på volley inne i 16-meteren.
Rexalor
Veteran

PostPosted: 11.04.2018 20:26    Post subject: Reply with quote

Flere ranheimspillere enn det er supportere Very Happy
Og likevel lager de mest lyd på stadion
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.04.2018 20:29    Post subject: Reply with quote

Hehe, kan jo ha noe med mikrofonplassering å gjøre.

Artig for Ranheim, men må si at det var skikkelig OBOS over denne kampen.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 11.04.2018 20:48    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hehe, kan jo ha noe med mikrofonplassering å gjøre.

Artig for Ranheim, men må si at det var skikkelig OBOS over denne kampen.

Ja, nivået var fryktelig. Men da er det godt at det laget som hvertfall prøvde å spille fotball vant. Sandefjords andreomgang tror jeg må være noe av det svakeste jeg har sett på lenge (ikke at Ranheims førsteomgang var så bra at det gjør nå da..).

Tror Ranheim kommer til å variere veldig i år. Tipper de vil ta masse poeng hjemme og veldig få borte. Uansett viser de i allefall så langt at de har noe her å gjøre (så får de andre vurdere hvor stort svakhetstegn det er). Tror Ranheim blir bedre spillemessig straks de har litt mer å velge i på midten (sandmæl har ikke vært god I de to siste).

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 11.04.2018 22:05    Post subject: Reply with quote

Ranheim er jo helt vilt ambisiøse i pasningsspillet. De kommer til å slippe inn en million mål, men også skåre mange. Helt bingo hvor mange poeng det blir til slutt. Heldige i dag!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 11.04.2018 23:28    Post subject: Reply with quote

Ranheim kommer bare til å bli bedre og bedre når banene blir bedre. Den gressmatta de spilte på i dag innbydde ikke akkurat til finspill og når de skjønte at det kunne være en fordel med litt mer direkte stil så løsnet det en god del. Artig med en ny viktig seier. To hjemmekamper mot Haugesund og Brann nå der det er fullt mulig å plukke mer poeng.
Back to top
Fusion
Veteran

PostPosted: 12.04.2018 04:43    Post subject: Reply with quote

For noe forferdelige tilskuertall det er for tiden. Norsk fotball går bare nedover når det kommer til tilskuere.

9 304 Vålerenga - Strømsgodset
8 173 Brann - Kristiansund BK
4 859 Odd - Bodø/Glimt
3 925 Lillestrøm - Start
3 474 Haugesund - Sarpsborg 08
3 028 Tromsø - Ranheim
2 756 Sandefjord - Stabæk

Har ikke sett så lave tall på lang tid. Til og med verre med kampene i går kveld:

2 908 Tromsø – Godset
2 461 Sandefjord - Ranheim

Får virkelig håpe det bedrer seg. Snittet i serien så langt er noe rundt 5500.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 14.04.2018 18:14    Post subject: Reply with quote

Rødt kort til Start og Simon Larsen etter 4-5 min etter at han som bakerste mann felte Finne. Tilsynelatende helt korrekt, men likeså tøft av dommern å vise ut spilleren så tidlig. Vet ikke om alle dommere ville gjort det.

Så scorer DFH på frisparket.
Ril
Senior

PostPosted: 14.04.2018 18:48    Post subject: Reply with quote

Får en ræva spiller Lowe er. At han forsatt spiller er en skandale.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2018 19:15    Post subject: Reply with quote

Jeg synes rødkortet var strengt. Det var spiller på vei inn i feltet bak ham, og fellinga var ikke åpenbart destruktivt. Dette kommer også i en periode hvor dommere gjerne unnlater å gi gult fordi det er "for tidlig", uten at det bør være et argument, men det praktiseres sånn.

Når det er sagt, så er jeg lite fan av dagens Start og ser dem gjerne ned. Start en drøm i OBOS!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 63, 64, 65  Next
Page 10 of 65

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb