English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Christian Gytkjær
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 49, 50, 51  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 12:57    Post subject: Reply with quote

Men om du ser hvilke egenskaper han har er det jo ikke veldig mye å skryte om. Jeg mener 20mill er en veldig god deal for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 13:47    Post subject: Reply with quote

Føler meg egentlig ganske sikker på at det ikke kommer inn en erstatter nå i vinter. Tipper de tenker at Bakenga, Villmann og Botheim er god nokk dekning på spissplassen fram til sommeren.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 14:25    Post subject: Reply with quote

Frykter du har rett i det Whoppa og da er dette salget til å grine av.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 14:56    Post subject: Reply with quote

De kan ikke selge toppscoreren og ikke erstatte. Det er bare for dumt. Bakenga er kjeks. Villmann ikke god nok. Botheim et talent.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 15:14    Post subject: Reply with quote

Det hentes nok en erstatter nå i vinter som skal spilles inn på laget før CL kval..
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 26.01.2017 15:22    Post subject: Reply with quote

Synes det har tatt litt tid for dem å bli enige, kanskje han ikke drar likevel?
Back to top
Bagh
Proff

PostPosted: 26.01.2017 15:38    Post subject: Reply with quote

En av kjepphestene til SIB er at det tar 2 dager å gjennomføre en overgang. Så det er nok i rute.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 15:39    Post subject: Reply with quote

Stusser litt over at folk på forumet stadig klager på at kåre ikke slipper til ungutter, men når vi nå har sjansen til det så renner det over for enkelte.

Bakenga så bedre ut når han spilte sentralt enn gyt, så for meg er det ikke ett problem en gang å selge gyt å overlate oppgaven til bakenga med botheim og villmann i bakhånd.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 15:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker fortsatt at Bakenga ikke er en spisstype som passer i 4-3-3. Da trenger man først og fremst å være god på posisjonering og ha duellstyrke. Er veldig positivt overrasket over at de vil betale 20 mill for Gytkjær og sier ja takk til det, men har vi ambisjoner for denne sesongen må vi ha en erstatter.

Jeg har mer tro på Vilhjalmsson enn Bakenga i den rollen og om Gytkjær nå forsvinner er jeg interessert i å se Matti få tillit der over lengre tid - dersom vi ikke får den etterlyste erstatteren. Da tror jeg han kan gjøre det bedre enn dansken.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 15:47    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Bakenga er jo bordet nå perfekt dekket siden laget vårt lærte seg å spille uten typisk møtespiss i fjor. Gytkjær er jo overhodet ingen tradisjonell RBK møtespiss.
Back to top
Blodstrupmoen
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

Vil påstå at en stor andel av målene til Gytkjær var "tap-in" mål som han fikk gratis av laget sitt, disse ble det jo brått slutt på mot bedre motstand i EL. Og da kunne hn verken bidra med fart, teknikk eller duellstyrke som gjør at vi med litt flaks kunne fått med noe mot antatt bedre lag. Bare å selge, men da håper jeg de får inn noen som har tilsvarende målteft, han er jo god på posisjonering og å putte. Men en ny spiss som hvertfall har en spisskompetanse som feks kjapp eller teknisk.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 16:39    Post subject: Reply with quote

Det Gytkjær viste etter sommeren var kvaliteter som ikke er så lett å erstatte som mange tror - mener nå jeg. Han ble rå på de avgjørende duellene, stadig flinkere til å posisjonere seg, og disse "tap-in" scoringene er langt fra ferdigscora. Gytkjær hadde roen i pressa situasjoner til å gjøre riktige valg - og ferdighetene til å få ballen mellom stengene.

Jeg jubler ikke over dette salget ... i alle fall ikke før vi ser hvem som eventuelt kommer inn som erstatter.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 16:45    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Jeg tenker fortsatt at Bakenga ikke er en spisstype som passer i 4-3-3. Da trenger man først og fremst å være god på posisjonering og ha duellstyrke. Er veldig positivt overrasket over at de vil betale 20 mill for Gytkjær og sier ja takk til det, men har vi ambisjoner for denne sesongen må vi ha en erstatter.

Jeg har mer tro på Vilhjalmsson enn Bakenga i den rollen og om Gytkjær nå forsvinner er jeg interessert i å se Matti få tillit der over lengre tid - dersom vi ikke får den etterlyste erstatteren. Da tror jeg han kan gjøre det bedre enn dansken.

Bakenga scoret 7 mål på 9 kamper i serien i fjor. Vilhjalmsson hadde 5 på 29 kamper. Ikke at det nødvendigvis er direkte sammenlignbart, men allikevel.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 16:49    Post subject: Reply with quote

puckno og predicted. Bakenga er nesten alltid skadet og han har kontrakt ut året. Dvs. han går på bosman hvis han mot formodning lykkes i å både holde seg skadefri og spille bra.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.01.2017 16:55    Post subject: Reply with quote

Det er en gjenganger at nye angrepsspillere trenger tid på å venne seg til treningsregimet og rollen i Rosenborg. Derfor mener jeg at det er viktig å erstatte Gytkjær pronto for å gi erstatteren best mulige forutsetninger til å være i slag til vi skal til Europa. Så får heller Bakenga, Vilhjalmsson og unggutta ta ansvaret om det trengs frem til da.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 17:01    Post subject: Reply with quote

Håper Gytkjær signerer i dag
Back to top
RBK-skjort
Junior

PostPosted: 26.01.2017 17:30    Post subject: Reply with quote

Det som vi mister er en meget habil straffeskytter.

2016-sesongen er vel den eneste sesongen jeg ikke har fryktet for keepertabber og straffebom....
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 26.01.2017 17:40    Post subject: Reply with quote

Hvis det stemmer at vi kan få 20 millioner for han sier det seg selv at vi skal selge stein til prisen av gull.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 17:41    Post subject: Reply with quote

Han har visstnok blitt avbildet i en genser fra laget, noe som antageligvis tyder på at mye er gjort.
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 26.01.2017 17:43    Post subject: Reply with quote

Jeg var svært kritisk til Gryta første halvdel av sesongen i fjor, men er ikke uforbeholdent positiv til dette salget nå. Bør være 20 mill i potten for å forsvare det.

Han kom seg noe enormt utover, både mtp. scoringer, dueller og i oppspillsfasen. Tror bolleknegten kunne vist enda bedre taker etter nok en sesongoppkjøring. Laget har også tilpasset seg en ny spisstype. Og når var sist RBK hadde en over 50 % uttelling på straffespark?

Likevel tror jeg vi trenger en raskere og sterkere spiss i Europa. Faren er at det blir nok et salg som ikke erstattes (les: SELNÆS, Strandberg, Holmar...)

Hent Marcus Pedersen. Muskler og trøkk, teft og hardt arbeid. Passer godt i 4-3-3 og ville fått mer til i RBK.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 17:47    Post subject: Reply with quote

Liten rettelse på meg selv: Det var en jakke, ikke genser det var snakk om.
1860 har fått en ny eier, om jeg forstår det rett, som er veldig gira på å spytte mye penger i klubben. Er de så desperate på Gytkjær som det tyder på, kan/har vi pressa opp prisen litt med tanke på hvor kort tid det er igjen av vinduet. 20 millioner for Gyt er veldig god butikk, og vi kan med godt arbeid hente en habil erstatning i løpet av vintervinduet. Det fordrer så klart at sportslig har god kontroll på hva som rører seg av spisser i verden. Personlig er jeg tilbøyelig til å hente en ny sentral midtbane med pengene, i hvert fall prioritere det.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 18:02    Post subject: Reply with quote

Artax:

Man skal ikke kimse av tap-ins. De er langt fra ferdigskåret. Gytkjær har en imponerende evne til å lese spillet og forutse hvor ballen kommer. Det er hans spisskompetanse.

Han er ikke spesielt rask, sterk eller teknisk. Men evnene til å være på rett plass til rett tid er vel så viktig.

Når det er sagt, så har jeg savnet en spiss som spiller medspillerne gode. Søderlund kunne ikke ta i mot en ball, men han skapte alltid rom for Helland og Mikkelsen. Med en god feilvendt spiss kan laget stå høyere, noe som gjør angrepsspillet mere effektivt.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 18:41    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg ganske utålmodig, men er det mulig at det ikke offentliggjøres før vi har henta inn erstatter?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 18:44    Post subject: Reply with quote

Kanskje mye å be om men håper ny spiss er klar til å bli med når hardkjøret starter ved neste sydentur igjen.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 19:14    Post subject: Reply with quote

Svært utålmodig nå. I verste fall har de funnet dette forumet og sett reaksjonen fra oss.
Vi burde hatt en aksjon "Få Gytkjær til å høres ut som et røverkjøp" her inne.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 49, 50, 51  Next
Page 46 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb