| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 03.01.2017 23:35 Post subject: |
|
|
| Er det bare meg eller er det litt rart hvis vi går etter en middelmådig danske som sliter i Polen, i den posisjonen det er mest prekært å forsterke i, mens vi på høyrebacken sikter etter spillere som Emil Krafth og Stryger Larsen, som må karakteriseres som klassespillere? |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 03.01.2017 23:46 Post subject: |
|
|
| Nope, er ikke bare deg. Etter infoen vi fikk fra Iconbit, samtidig å ha lest en del om han igjennom google, er dette en nedgradering av forsvaret. Om det viser seg å være slik er det noen som bør vurdere stillingen sin(Ikke Kåre). |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.01.2017 00:12 Post subject: |
|
|
| At han sliter benken i Polen bekymrer meg ikke. Verre er påstandene om at han ikke besitter ballsikkerheten vi trenger i forsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 04.01.2017 00:35 Post subject: |
|
|
Jeg mener ikke at Lasse Nielsen præsterede bedre enn middels i OB (og det var tydeligt at deres nye trener Kent Nielsen ønskede Kenneth Emil Petersen i stedet), men Lech Polzan henter ikke en spiller, hvis de ikke ser et potentiale for spil på europæisk nivå.
Høegh og Reginiussen præsterede heller ikke særligt som midtstoppere i OB, og reserverne Lindegaard og Bolanos udviklede seg mye efter de forlod klubben. Fotball ikke er lett forudsigeligt, men jeg håber ikke Lasse Nielsen ender i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.01.2017 00:55 Post subject: |
|
|
Nei det kan ikke stemme overhode. må jo være snakk om ham i Belgia, mulig det kom opp etter å ha sjekka ut Trost Ekong?
Hvis vi snakker Lech Lasse så ville det jo være bedre å hente hjem Demidov eller satse på Bjørdal? Evt Forren?
Kan ikke forstå at vi skal hente stopperfyll oppe i årene når vi trenger å forsterke elveren om vi har ambisjoner, og skal vi ha en reserve med pondus så er det jo penger ut vinduet, bedre å hente et talent eller å ha satsa på steiring da :/ _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.01.2017 00:56 Post subject: |
|
|
Det er gitt uttrykk for at det (kanskje) skal hentes flere stoppere, så det kan vel kanskje hende at det uansett hentes en større fisk enn Nielsen også? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 04.01.2017 00:57 Post subject: |
|
|
Ja, det kan jo hende at vi henter både Lasse og Lasse. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 04.01.2017 01:00 Post subject: |
|
|
Om han skal hentes som stallfyll så kan vi like godt la være. Hvorfor skal vi fylle benken med kvotespillere? Om vi skal hente benkefyll fra utlandet så burde det være en ung spiller som man ser på som en spiller for fremtiden og ikke en som alt jeg har hørt om til nå er Lædre Bjørdal med dansk pass _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.01.2017 01:10 Post subject: |
|
|
| Dette virker ulogisk fra mitt ståsted. Satser på at det er den andre dansken det er snakk om, eller tsjekkeren. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.01.2017 02:50 Post subject: |
|
|
Ble ganske skuffet over dette ryktet og lurte på om jeg skulle slenge ut et par navn av de jeg så vidt har sett litt på i løpet av fridagene. Faren er dog at andre lag plukker dem opp, så jeg la heller litt kjøtt på en som ble funnet for lett i jula. Begynner forsiktig med en australier som jeg i utgangspunktet ikke hadde som et veldig hett objekt. Dette på grunn av usikkerhet om nivå, utvikling og potensial, men mot en gammel, strandet danske uten pasningsfot og utviklingspotensial er det verdt å sjekke ut flere enn de vi kan ha mislyktes med i primærmarkedet Skandinavia/Øst-Europa, for Nielsen kan vel umulig ha vært det brennhete førstevalget?
Håper SIB og Kåre står opp tidlig i morra og ringer sin australske venn. Eks-RBKer Berisha er forsåvidt også i samme klubb. Gersbach kan vel også hjelpe til med innspill/referanser her.
Aner ikke hvilket nivå A-league er på, men i fjor sommer spilte Melbourne Victory kamper mot Juventus og Atletico Madrid og slo begge. (Ja da, sommertid, rullering, ubetydelig showcup etc, men dog et forsøk på referanse.)
Vår mann er stopperen James Donachie som blir 24 år i mai og ifølge klubben er hele 195 cm. (Flere andre kilder opplyser at han er 188, men det er ikke de evt sju siste centimetrene som er avgjørende i denne sammenhengen.)
Mot Juventus spilte vår mann hele kampen, 90+6 minutter, noe kun to utespillere fikk gjøre. Han bidro med 84 ballberøringer og 77 pasninger, desidert mest av alle på banen, og leverte 93,5% pasningstreffsikkerhet. Det er respektabelt i egen "ferietid".
Dessverre har jeg ikke funnet stats fra kampen mot Atletico Madrid.
Gjennom sesongen hittil i A-league, 7 kamper fra start og tre innhopp, ligger treffsikkerheten på 84,1 %. (Treff på 329 av 391 pasninger, nesten 40% til offensiv sektor, omtrent ingen pasninger bakover og resten til kantene.)
Tilpasningsdyktighet/mentalitet:
Vanskelig å synse om sånt, men han forlot altså Brisbane Roar i fjor sommer, omtrent da de slet med å betale ut lønninger, med ønske om å vinne noe og bestemt på å ta opp kampen om en plass i et bedre lag.
Har sett flere artikler som antyder at han liker og tåler konkurranse og mener det å være på tå hev for å vinne en plass uke etter uke, eventuelt også for å kjempe seg inn i landslagstroppen, gjør ham til en bedre spiller.
Han har kontrakt kun ut denne A-leaguesesongen med sin nåværende klubb. Altså til sommeren. Gratis å prate med, evt ingen frikjøpskostnad. Virker lett integrerbar og er fra en kulturkrets selv de mest aversjonsbefengte i kvalitetssikringsapparatet kan kjenne. (Står på Kylie Minogue-testen.) _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.01.2017 02:59 Post subject: |
|
|
Rivaldo Coetzee fra Ajax Cape Town kan andre sikkert bare hente. Der er det en mulig disiplinutfordring.
Skolert i Ajaxfotball i en klubb nederlenderne har vært majoritetseiere av. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 04.01.2017 08:19 Post subject: |
|
|
| Håper det ikke er den dårligste Lasse. Skuffende isåfall. EL kvalik viste vel at vi trenger mer tempo på stoppere, og ikke minst mer ballferdigheter enn dette. Når det er sagt så er det ikke sikkert det er penger i banken til mer enn dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Speidern Junior
|
Posted: 04.01.2017 10:00 Post subject: |
|
|
Kan bekrefte at det jobbes med blant annet Lasse Nielsen og Forren.
Sverrir Ingason er også et navn det jobbes sterkt med.
En skal være klar før uka er omme. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 04.01.2017 10:11 Post subject: |
|
|
3 midtstoppere altså, regner med vi skal ha én av dem.
Nå husker ikke jeg mye av Ingason fra tiden i Viking, men basert på potensiale alene (23 år) ville jeg gått for ham. Aner ikke hva han har i lønn og om han er gira (spilte hver eneste kamp første sesongen) men av de tre høres dette mest lovende ut.
Edit: mannen spiller i Lokeren i Belgia, gikk dit fra Viking i 2015 mener jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.01.2017 10:24 Post subject: |
|
|
Var det Ingasson som ble foretrukket foran Holmar til EM-troppen, noe som - i hvert fall den gang - overrasket Brutter'n? _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 04.01.2017 10:29 Post subject: |
|
|
Korrekt.
"RBK-trener Kåre Ingebrigtsen skjønner lite av at Ingason er foran sin mann i EM-køen.
— Ingason må i så fall ha blitt drastisk mye bedre siden jeg trente han i Viking, sier Bruttern" |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 04.01.2017 10:38 Post subject: |
|
|
Spesielt at han nå plutselig er god nok som erstatter for nettopp Eyolfsson... _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 04.01.2017 11:10 Post subject: |
|
|
| Synes det lukter middelmådighet i spillerjakten vår. |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 04.01.2017 11:16 Post subject: |
|
|
Egentlig ganske underholdende å lese på forumet når nye vindu nærmer seg. Makan til negativitet skal du lete lenge etter
Absolutt INGEN er gode nok, og alle evt rykter er "under vårt nivå".
La oss heller puste litt med magen og vente til den evt nye spilleren har spilt noen kampen før vi slakter han som "stallfyll". |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.01.2017 11:25 Post subject: |
|
|
Samtidig har vi jo også gått bra kun Forren til cirka 28 konkrete forsvarsspillere det "jobbes med" på tre dager.
Det skjer alltid mer på RBKweb enn Brakka rundt overgangsvinduene - på godt og vondt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 04.01.2017 11:27 Post subject: |
|
|
Realisme, ikke negativitet. De fleste innkjopene SIB har gjort siden han ble ansatt har vist seg aa vaere middelmaadigheter. Selv 'storfiskene' har ikke vaert ukvalifiserte suksesser (Konradsen, Gytkjaer, de Lanlay). _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.01.2017 11:35 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | Selv 'storfiskene' har ikke vaert ukvalifiserte suksesser . |
Men på den annen side, hvem vil egentlig ha ukvalifiserte suksesser? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.01.2017 12:18 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Rivaldo Coetzee fra Ajax Cape Town kan andre sikkert bare hente. Der er det en mulig disiplinutfordring.
Skolert i Ajaxfotball i en klubb nederlenderne har vært majoritetseiere av. |
Sør-Afrika burde jo være et perfekt marked. Ikke bare har Ajax egen klubb der men Feyenoord har vært til stede også, i tillegg til de mange nederlandske trenerne som har vært med på å forme fotballkulturen der nede. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.01.2017 12:21 Post subject: |
|
|
| Dantell wrote: | Egentlig ganske underholdende å lese på forumet når nye vindu nærmer seg. Makan til negativitet skal du lete lenge etter
Absolutt INGEN er gode nok, og alle evt rykter er "under vårt nivå".
La oss heller puste litt med magen og vente til den evt nye spilleren har spilt noen kampen før vi slakter han som "stallfyll". |
Men Dantell, hvordan kan man være positive til at vi blir linket mot spillere som i utgangspunktet ikke er noen som heldst forsterkninger av følrsteelveren, særlig når man ser litt på hvem vi har hentet tidligere.
Thorarisson var jo en knallforsterkning, samme med Stamnestrø...
Hadde jo vært veldig mye bedre i hennhold til ambisjonene om vi hentet en ny Gjærsbakk eller en spiller i en rolle som løfter laget har det ikke?
Er jo liksom jobben vår å være kritisk også, slik det er SIB og Kåres jobb å bevise for oss at de er de riktige til å løfte klubben opp og fremover.
Nå forventer jeg ikke at vi skal gå rett til CL og kvalifisere oss til Gruppespillet, det er utopi, men vi må jo ha visjoner om det på sikt og da må elveren forsterkes ikke bare bredden. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 04.01.2017 12:29 Post subject: |
|
|
Hvorfor blir ikke Daniel Høegh oftere diskutert? Sliter han ikke litt med spilletiden i Sveits da? _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|