View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.09.2016 17:27 Post subject: Troillprat episode 20 |
|
|
20 episoder og 2 år med Troillprat feires med å snakke om den kommende krenkefesten på Røkkeløkka; Episoden er spilt inn på årets Troilldag for full effekt - altså den første hele dagen etter at det er matematisk umulig for smurfene å ta oss igjen på tabellen. Vi diskuterer også litt rundt den nært forestående NM-kvartfinalen i Tromsø, og vi diskuterer de to kampene vi har spilt siden sist - to ganger 2-0-seier mot bunnlagene Stabæk (B) og Start (H).
André Hansen er tilbake fra skade - var han forskjellen på Europa og ikke Europa i år? Hvor mye betydde egentlig drømmedebuten til Erlend Dahl Reitan? Og er det mulig å overvurdere betydningen av lørdagens bursdagsbarn - RBK-legenden Nils Arne Eggen (75)?
Dette og mer til blir skravlet løst og fast om når Rune og Daniel setter seg ned med Ultras Nidaros-medlem Eirik Garshol og tidligere Kjernen-talsmann Andreas J. Johansen.
Deltagerne kan følges på twitter; Andreas, Eirik, Daniel og Rune (podcast-kontoen).
http://troillprat.no/troi...iel-strand _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 21.09.2016 18:32 Post subject: |
|
|
Snurrer i gang nå!  |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 21.09.2016 19:36 Post subject: |
|
|
Nice! Fyrer opp denne etter cupkampen i kveld! |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 22.09.2016 01:04 Post subject: |
|
|
Stemningsskapende på sengekanten i fravær av foreldre som forteller eventyr  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.09.2016 08:01 Post subject: |
|
|
Haha, det høres bra ut!
Har passert 180 nedlastere nå. Antar mange av disse er auto-nedlastende podcatchers, men læll. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 22.09.2016 09:15 Post subject: |
|
|
Hørt halve episoden nå. Var plutselig et hopp i starten, midt i en setning. Kan selvsagt skyldes at jeg kom bort i tlf, mens jeg syklet. Forøvrig bra levert nok en gang. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.09.2016 09:33 Post subject: |
|
|
Takk for det!
Jeg trodde jeg hadde fått klippet bort sånne ting, men hvis du eller andre kan komme med en ca. tidsangivelse skal jeg sjekke det. Jeg er for det meste ganske innsauset i koma når jeg redigerer så glipper kan absolutt skje.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 22.09.2016 12:02 Post subject: |
|
|
Fortsatt skuffet over at, selv etter 20 episoder, så snakker ikke verten trøndersk.
1/10, ville ikke hørt igjen.
/s
Digger Troillprat. Gratulerer med 2 år og 20 episoder! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.09.2016 13:17 Post subject: |
|
|
Hehe, takk for det.
Om jeg kunne gjort det på noenlunde overbevisende måte skulle jeg gjerne ha prøvd meg på trøndersk. Med mine evner ville det dessverre gjort trynet mitt til en enda større nevemagnet enn det allerede er. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 22.09.2016 14:24 Post subject: |
|
|
Forventer et par helhjerta forsøk i framtidige episoder uansett  |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 22.09.2016 21:27 Post subject: |
|
|
Som alltid fornøyelig å høre på, OrionPax! Hørte episoden i natt, og sjøl om jeg var stuptrøtt før jeg begynte å lytte, ble jeg bare mer og mer våken etterhvert som episoden skred frem. Det ble jaggu til at jeg måtte gå rundt, hehe.
Ang. dialekt: Du sier mye ikke sant når du svarer deltagerne. Kanskje du heller kunne prøve deg på itj sant som en liten start på å bli trønder?  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.09.2016 22:19 Post subject: |
|
|
Godt å høre, og takk for det, Atta.
Jeg er veldig klar over en del irriterende "fyllord" og setninger jeg bruker. "Ikke sant", "skal vi se" (ev. "skavvise") og lignende går igjen hele tiden mens huet mitt forsøker å konstruere neste setning. Har lest et par bøker for å lære meg å roe ned og la være å gjøre så mye sånt, uten at det har funka så veldig så langt.
Når det gjelder "itj" har kona mi forsøkt over lang tid, men jeg klarer ikke å uttale det i NÆRHETEN av riktig en gang. Blir skikkelig pinlig.
Men ja, jeg skal nok prøve meg på litt trøndersk en gang. I et hav av dårlige egenskaper er jeg i det minste ikke spesielt bekymret for å drite meg ut.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 22.09.2016 22:37 Post subject: |
|
|
Haha! Du skal ha kred for at du byr på deg sjøl, OP. God egenskap som jeg liker ved deg.  |
|
Back to top |
|
 |
|