English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Austria Wien - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micmac
Rutinert

PostPosted: 05.08.2016 21:38    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
apresthus wrote:
Jeg må si jeg smiler når folk skriver "slår vi ikke x har vi ikke noe i Europa å gjøre". Nå er det forsåvidt sant, hvis vi ikke slår de sammenlagt så har vi ikke noe i Europa å gjøre, fordi vi da er ute av kvalikken, Det er en relativt overflødig ting å påpeke. Klarer man over en kvalikk og gjøre nok til å kvalifisere seg har man per definisjon noe der å gjøre.

Pirkepeter..

Han er jo ikke pirkepeter, han prøver å hjelpe folk bort fra tvangstankene sine og heller få en spennende dialog på forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende

PostPosted: 05.08.2016 21:56    Post subject: Reply with quote

Nok en drømmetrekning for RBK, synd at vi har et så dårlig lag og ingen forsterkninger kommer. Det blir ikke Europa med dansken på topp. Vi scorer heller ikke borte og slipper alltid inn mål dessverre.
Back to top
cliff
Junior

PostPosted: 05.08.2016 22:07    Post subject: Reply with quote

Du er en sann inspirator i livet og ellers, senador. Bra trekning - hadde vært en super opptur for alle i og rundt laget om vi greide å slå tilbake etter en mørk opplevelse i Cypern. Spent og gleder meg til disse kampene! RBK
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 05.08.2016 22:12    Post subject: Reply with quote

Tror muligheten for avansement er betydelig bedre nå ettersom vi avslutter hjemme. Rosenborg er som kjent ikke god til å forsvare et resultat (som vi måtte mot APOEL), men kan denne gangen kun tenke på å spille en så god bortekamp som mulig (og har til og med insentiv for å satse litt framover for å score mål, uten at et tap nødvendigvis vil være krise) før man kan peise på med alt man har i hjemmekampen.

Vil anslå sannsynligheten for RBK-avansement til å være ca 60 %. Så får vi se om bookmakerne gir drømmeodds for mulig hedge også denne gangen.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 05.08.2016 22:13    Post subject: Reply with quote

Håper de tør å spille litt mer fotball i disse to kampene. Forholdsvis jevnbyrdig motstander, og det østerriske augustklimaet skal vel være til å leve med.

Jeg kan i noen grad forstå den taktiske inngangen til Apoel-kampen, selv om det er trist og skuffende å se - men jeg blir pissed når RBK går vekk fra prinsippene sine tvert de stiger av flyet og har bortekamp mot lag vi skal matche, det være seg Sogndal, Norrköping eller Austria. Kan gi en slags disp pga. heten på Kypros men ikke ellers.

Frykter likevel at KI finner på at vi skal legge oss lavt og "ri av stormen" der nede, for å ta de hjemme. Det er ikke sikkert det går. Vi må gå for å ta de borte og, i hvert fall få et bortemål. Jeg er såpass blasert at rnhver høst uten e-cup blir litt muinteressant, og jeg bare orker ikke å bli slått ut TO ganger på en måned. Her må vi mobilisere til opptur. EL gruppespill er gjevt og omtrent det riktige for oss, selv om CL er større og mange som er enda mer blaserte enn meg fortsatt føler at det er normalen. Slik er ikke realiteten. To høster på rad med EL-gruppe hadde vært gull verdt for å stabilisere økonomisk fundament og gi armslag i handlingsrommet for satsning, samtidig som det er viktig å plukke seedingspoeng tilsvarende de vi mister for 2012-høsten. Dessuten er seks viktige kamper til mot kontinental motstand viktig for å bygge erfaring slik at vi kanskje kan bli en fast gjenganger i EL og til og med ha realistiske forhåpninger om et nytt CL en gang igjen. Vi er ikke helt gode nok enda, og hadde ikke Tampere-flaksen med oss.

Vi må stille opp på Lerkendal den 25. rett og slett RBK
robinla
Veteran

PostPosted: 05.08.2016 22:30    Post subject: Reply with quote

Har trua her jeg også. (Mulig det kommende har blitt nevnt av noen andre; ) Ser de hadde hjemmekamp først i forrige runde også og gikk da på tap mot Spartak Trnava fra Slovakia. De kom seg deretter videre på straffespark etter at de fikk inn 0-1 2 minutter før full tid i bortekampen.

Nå kjenner jeg ikke Spartak Trnava eller den slovakiske ligaen nevneverdig, men at de taper hjemme og så vidt berger ekstraomganger i forrige runde vitner iallfall ikke for meg om et skremmende lag.

Har trua! RBK

Edit:

Her er forøvrig hele hjemmekampen mot Spartak Trnava;

https://www.youtube.com/w...GWKRUZSEK8

Last edited by robinla on 05.08.2016 23:00; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjorn
Proff

PostPosted: 05.08.2016 22:57    Post subject: Reply with quote

Virker som at de har bedre ballbesittelse en oss, mer ro med ballen ved bena.
Dette er ikke uoverkommelig motstand, men jeg tror det blir vanskelig siden våre spillere sliter fryktelig med å spille med ball når motstander presser, det virker som at det er slik de spiller.
De har svakheter defensivt men vi har svakheter offensivt så det kan bli interessant. Smile

Edit: Målvakten deres virker habil så vi får nok ikke gratismål. Razz

Last edited by Bjorn on 05.08.2016 22:59; edited 1 time in total
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 05.08.2016 22:57    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke meg på folk som ikke tror RBK kommer til å spille borte mot AW.
Alle skjønner at det blir viktig med bortemål. Og det VET jeg at KI vil forsøke. Hvor mange bortemål vi skal prøve oss på kommer an på hvordan motstanden blir under kampen. Så lenge vi scorer minst ett mål, så blir jeg fornøyd. 0-0 vil bli veldig farlig. Da blir det heller bedre med 2-1 til AW.

Og mål det tror jeg vi får!
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 05.08.2016 23:05    Post subject: Reply with quote

Hallo--
0-0 er selvfløgelig ett bedre resultat enn å tape 2-1!
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 05.08.2016 23:22    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Tror muligheten for avansement er betydelig bedre nå ettersom vi avslutter hjemme. Rosenborg er som kjent ikke god til å forsvare et resultat (som vi måtte mot APOEL), men kan denne gangen kun tenke på å spille en så god bortekamp som mulig (og har til og med insentiv for å satse litt framover for å score mål, uten at et tap nødvendigvis vil være krise) før man kan peise på med alt man har i hjemmekampen.

Du mener det ikke var insentiv for å satse fremover for å score mål i APOEL-kampen? Der fikk vi 3:1 tilbake for å score det første målet, men likevel kjørte vi en strategi som vingeklippet angrepet vårt...
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 05.08.2016 23:33    Post subject: Reply with quote

1960 wrote:
Hallo--
0-0 er selvfløgelig ett bedre resultat enn å tape 2-1!

Tenker at det er veldig stor sjans for at vi slipper inn minst ett mål hjemme. Blir det 1-1, 2-2, 3-3 osv. ryker vi jo dersom det ender 0-0.

Kommer til å være mer skjerpet.

Uansett, poenget er at vi ikke skal være fornøyde med 0-0 der nede.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 06.08.2016 00:00    Post subject: Reply with quote

Kanskje greit å få i gang debatten om temperaturen der nede i Wien. Vanninntak osv.
Altitude
Rutinert

PostPosted: 06.08.2016 00:42    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Altitude wrote:

Du mener det ikke var insentiv for å satse fremover for å score mål i APOEL-kampen? Der fikk vi 3:1 tilbake for å score det første målet, men likevel kjørte vi en strategi som vingeklippet angrepet vårt...

Angående APOEL-kampen har jeg alltid ment at vi burde satset mer på det vi kan best, nemlig offensivt spill for å skape problemer for motstanderen. Slik type fotball vi nettopp bruker mesteparten av treningene våre på å øve på.

Dessverre satset trenerteamet på noe jeg mente var en for defensiv tilnærming til resten av dobbeltoppgjøret etter at vi hadde gått opp i 2-0 like før pause på Lerkendal. Med en gang vi begynte å tenke at vi kunne spille på resultat la vi oss lavere, aggressiviteten og konsentrasjonen ble dårligere, og vi ble sakte men sikkert malt i stykker. Derfra og ut, gjennom én omgang hjemme og to borte, var det bare et spørsmål om tid før baklengsmålene ville komme.

Jeg er sikker på at vi ville vunnet mer hjemme på Lerkendal (kanskje vunnet 3-1 eller 4-1) enn vi eventuelt hadde tapt borte på Nikosia (kanskje tapt 2-1 eller t.o.m. klart uavgjort 2-2) om vi hadde spilt mer i tråd med vår sedvanlige offensive stil gjennom 2*90 minutter.

Så jeg er absolutt enig i at man hadde insentiv for å satse fremover for å score mål borte mot APOEL, men det virker ikke som trenerne la opp til en taktikk som reflekterte det siden at man hadde et resultat å forsvare fra hjemmekampen. Denne gangen vil vi derimot begynne borte først, med blanke ark, og da vil man nok lettere tenke "her bør vi satse på å få til et bortemål" og legge opp en mer dynamisk offensiv taktikk i tråd med det, enn å tenke som før bortekampen mot APOEL, "her går vi videre hvis vi holder nullen".
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 06.08.2016 02:43    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Googletranslate av random innlegg på AW-forum:

Quote:
Trondheim er en ganske syk fyr seeeeehr Away ride, fordi byen er bare vakker og va. har en bar-teknisk mye å tilby. Det er bare veldig dyrt, wenn er uheldig, schifft oss hele dagen - men for øl smaker & Burger i Three Lions ganske bra. Folk er ganske tilfeldig på det, ganske mange langhåret (Thorns / Keep of Kalessin) går det vel bevandret ganske godt med fotball. Fantechnisch sikkert en super mye, sporty - puh!

Når ble Thorns langhåra? Very Happy
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 06.08.2016 09:10    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:

Edit: Målvakten deres virker habil så vi får nok ikke gratismål. Razz

Målvakten er Robert Almer som var førstekeeper for Østerrike i EM. Han holder for øvrig Ramazan Özcan på benken som var førstekeeper i Ingolstadt (spiller nå i Leverkusen tror jeg) og var grunnen til at Nyland måtte sitte på benken. Almer er en god keeper uten tvil.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.08.2016 12:55    Post subject: Reply with quote

– De siste par årene har jeg ikke så god kjennskap til Austria, men jeg følger med dem og får nyhetsoppdateringer derfra. Det er kanskje ikke den aller beste utgaven av Austria nå, men normalt sett skal dette være ganske jevnt. Jeg tror begge lag har sjansen til å gå videre, sier Rushfeldt.

– Dette betyr jo mye for alle klubber, det å komme seg til gruppespillet. Det handler både om gode sportslige kamper og selvfølgelig økonomi, legger målkongen til.

– Vi må jo spørre: Hvem håper du skal vinne og få plass i gruppespillet?

– Hehe, det var det, ja. Den er vanskelig. For norsk fotball håper jeg at Rosenborg går videre, men jeg var nesten fem år i Austria. Jeg får si at jeg er en nøytral tilskuer.

Les mer: Nå møtes klubbene han har tatt ti trofeer med – men hvem heier målkongen på?

Trodde forresten vi var heldige med at Rapid starter borte mot Trencin, ettersom jeg tenkte det ellers kunne bli 50/50 hvilket oppgjør som ville bli snudd etter trekninga. Men ser nå at nye Allianz Stadion åpnet i juli, så Rapid spiller ikke lenger e-cup på Ernst-Happel-Stadion.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rosenvingen
Senior

PostPosted: 06.08.2016 13:23    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– De siste par årene har jeg ikke så god kjennskap til Austria, men jeg følger med dem og får nyhetsoppdateringer derfra. Det er kanskje ikke den aller beste utgaven av Austria nå, men normalt sett skal dette være ganske jevnt. Jeg tror begge lag har sjansen til å gå videre, sier Rushfeldt.
.

Tviler på at begge går videre :p
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 06.08.2016 13:41    Post subject: Reply with quote

Ja for det var jo det han sa. Neutral
robinla
Veteran

PostPosted: 06.08.2016 14:03    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Trodde forresten vi var heldige med at Rapid starter borte mot Trencin, ettersom jeg tenkte det ellers kunne bli 50/50 hvilket oppgjør som ville bli snudd etter trekninga.

Mulig det er noe jeg ikke forstår her, men er vel Austria Wien vi møter og ikke Rapid Wien...?
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 06.08.2016 14:10    Post subject: Reply with quote

2mas trodde det kunne bli konflikt mellom hvem som skulle ha hjemmekamp først av Rapid og Austria ettersom han trodde at begge lag fortsatt spilte sine hjemmekamper i Europa på Ernst-Happel stadion. Og at løsningen kunne bli å snu et av oppgjørene Austria-RBK eller Rapid-Trencin.
robinla
Veteran

PostPosted: 06.08.2016 14:38    Post subject: Reply with quote

Aaah! Tommel'n opp!
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 06.08.2016 16:03    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk en psykisk knekk etter tapet mot APOEL og mistet gløden totalt for resten av sesongen. Nå begynner det så smått å komme seg litt igjen, men taper vi i dag mot Lillestrøm så går jeg inn i en ny dyp og lang depresjon og særlig dersom vi ikke kommer til Europe League. Er det noen som vet hvor mye penger ca. man taper dersom man går til E.L. gruppespill gjennom 4 runde som vi skal prøve på nå vs. ved å gå til E.L. ved å tape C.L. play off?
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 06.08.2016 16:24    Post subject: Reply with quote

ca. 50 mill
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 07.08.2016 17:21    Post subject: Reply with quote

Austria Wien spiller lokaloppgjøret mot Rapid Wien i dette øyeblikk - og ligger under 0-1 på hjemmebane.
Back to top
krist2
Rutinert

PostPosted: 07.08.2016 18:22    Post subject: Reply with quote

1-3 til rapid Wien
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26  Next
Page 3 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb