| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pingvin Veteran

|
Posted: 13.09.2015 20:47 Post subject: |
|
|
| Forferdelig klippekort-tendenser å la han stå på banen i dag. Kan alltids argumentere med 10 sekunder magi, men de siste 3-4 kampene har han ikke ett sekunds magi en gang. Sitter tydeligvis langt inne å bytte han ut. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 13.09.2015 21:36 Post subject: |
|
|
| Joda, så er han nest sist på målet også da. Men jeg er enig, han har hatt en meget nedadgående kurve i flere kamper, så en liten tur på benken kan gjøre ham godt. Får han komme inn med friske ben kan han snurre rundt med de fleste. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 13.09.2015 21:39 Post subject: |
|
|
| Den siste måneden har han vært elendig. Men man kan godt forstå hvorfor han spiller, på 70% av sjansene vi skaper i denne kampen er han en av de tre siste på ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 13.09.2015 21:50 Post subject: |
|
|
Ikke bare har han spilt dårlig i de siste kampene, og klaget på skadeproblemer, men i dag var han svært ego, og kunne gjerne vært tatt av i pausen, blant annet for den store muligheten som ikke ble da han valgte å trekke innover selv i stedet for å passe i bakrom til Jensen som gikk på et perfekt løp. Forstår godt at Jensen var meget frustrert på Helland.
Neste gang han opptrer like ego samtidig som han presterer under pari bør han tas ut, og kanskje burde Mikkelsen starte i stedet for Helland i neste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.09.2015 21:55 Post subject: |
|
|
Det er høyst sannsynlig at jeg kun ser spøkelser, men syns jeg ser større og større uvilje fra Mike Jensen til å spille Helland. Virker å se at han er spillbar men orienterer seg flere ganger for å spiller noe annet om mulig. Er kanskje lei av egoismen(?).
Adressa v 1.0: Mike Jensen og Helland i gnisninger.
Adressa v 2.0: RBKWEBs hat og forakt ødelegger stemningen i garderoben.
Adressa v 3.0: Perry: - RBKWEB ødela mesterverket mitt, CL var neste. |
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 13.09.2015 22:03 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Det er høyst sannsynlig at jeg kun ser spøkelser, men syns jeg ser større og større uvilje fra Mike Jensen til å spille Helland. |
Tenkte på det samme selv under dagens kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.09.2015 22:03 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig med deg Miami D, synes jeg har sett denne motviljen fra Jensen i noen kamper nå. Det er også lett å se at Jensen er misfornøyd med mange av valgene Helland tar, så det er jo en måte å unngå det problemet. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 13.09.2015 22:15 Post subject: |
|
|
| Det er ikke -bare- Helland sin skyld at høyresiden har blitt mindre slagkraftig. Jensen skyter hver eneste gang han har ballen fra 20m og innover, samtidig som at han ligger så høyt -eller har ført ballen så høyt- at han ødelegger 1vs1 rommene en ving egentlig bør få. Altfor ofte ligger han høyere enn Helland. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 13.09.2015 23:46 Post subject: |
|
|
Helland må jekkes ned mange hakk.RBK,s dårligste spiller i ca. 1mnd. nå.
Tror nok han slår grusomt tilbake, men her må noko gjerast, og det må gjerast fort. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 13.09.2015 23:52 Post subject: |
|
|
| Enkleste han gjør for å bli en mer skapende spiller er å prøve å sette andre rundt seg i bedre situasjoner. Da kommer de sjansene han hadde tidligere også. Nå er det jo bare å dobble opp på han hver gang han har ballen så er han ferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 14.09.2015 07:26 Post subject: |
|
|
Helland spiller en tragedie av en kamp offensivt. Defensivt er han faktisk brukbar og har flere gode ballvinninger. Og så slår han selvfølgelig hjørnesparket som gir oss seiersmålet.
Det gjør det ikke greit å spille ræva fremover på banen og i 92 minutter glemme at han har lagkamerater som er der for noe annet enn å gi ham ballen. Men det hjelper. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.09.2015 07:43 Post subject: |
|
|
| Jeg tror det var én gang i denne kampen at Helland satte ordentlig fart da han utfordret backen, og da blir det mye bedre med en gang. Jeg tror han har gått seg fast mentalt i det siste. Plutselig løsner det. |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 14.09.2015 08:29 Post subject: |
|
|
Umulig å argumentere for at Helland er i toppform. Flere kamper hvor han virker utilpass. Fordelen med Helland er at motstanderlaget er så opptatt av han, så uansett hvor dårlig han spiller, så opptar han minst to motspillere. Han fortsetter å levere målpoeng hvert 64 minutt(helt insane), og nesten alle disse er mål eller assist. Merker at høyresiden vår skaper mindre grunnet formdupp, samt at 70% av motspillerne forsvarer den siden. Helland og Svensson får aldri like mye rom som De Lanley/Mikkelsen og Skjelvik.
Har forresten sett meg utrolig lei av kroppspråket til Jensen, makan til sutring og klaging på medspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
dembaba Senior

|
Posted: 14.09.2015 08:44 Post subject: |
|
|
Hadde håpet og trodd på en fresh og frisk Helland etter landslagspausen i går, derfor utrolig skuffende oppvisning - igjen. Kan ikke la han holde på sånn i kamp etter kamp, det ødelegger mye av flyten i angrepsspillet vårt. Jeg synes også jeg ser det som blir sagt her: Jensen leter oftere etter alternativer sentralt i banen i stedet for å bruke Helland, og Svensson gidder sjeldnere å komme på overlapp. Den "formduppen" folk snakker om om dagen tror jeg har mye å gjøre med at Helland er så til de grader ut av form. Høyresiden vår - som mye av spill og sjanser ble skapt fra i vår/sommer - har gått fra pur klasse til middelmådig da et av leddene ikke fungerer. Man er som kjent aldri sterkere enn sitt svakeste ledd.
Jeg tror Helland har godt av å bli plassert i en utfordrerposisjon igjen; la De Lanley eller Mikkelsen får høyrevingen de neste kampene, så får Helland bevise at han er verdig plassen med gode innhopp i de neste kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
dembaba Senior

|
Posted: 14.09.2015 08:54 Post subject: |
|
|
| MarcoVb wrote: | Umulig å argumentere for at Helland er i toppform. Flere kamper hvor han virker utilpass. Fordelen med Helland er at motstanderlaget er så opptatt av han, så uansett hvor dårlig han spiller, så opptar han minst to motspillere.
Har forresten sett meg utrolig lei av kroppspråket til Jensen, makan til sutring og klaging på medspillere. |
Jeg synes ikke det er noen fordel pdd. Det å sette to mann på Helland fungerer jo utmerket for motstanderlaget. Helland har ingen mottrekk. Greit at det åpner rom for andre, men det hjelper fint lite da han ender med å bomme på medspiller eller rote bort ballen 9 av 10 ganger.
Jeg skjønner Jensen godt, jeg. Et eksempel fra gårsdagen: ved en situasjon hadde Jensen 20 meter fri bane foran seg og kom i full spurt. Helland stoppet opp, dro seg innover og mistet ballen. Jensen ble lynforbanna med jævlig god grunn. Syns det er bare positivt å ha en spiller som kan kjefte medspillere huden full da det er grunnlag for det. |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 14.09.2015 08:58 Post subject: |
|
|
| Problemet er at han kjefter uansett, så lenge han ikke får ballen. Selnæs kan slå ballen gang på gang i rommet på venstresiden, siden hele motstanderlaget står å passer på Helland. Elendig av Mikkelsen/De lanley å ikke punktere denne kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.09.2015 10:45 Post subject: |
|
|
| dembaba wrote: | | MarcoVb wrote: | Umulig å argumentere for at Helland er i toppform. Flere kamper hvor han virker utilpass. Fordelen med Helland er at motstanderlaget er så opptatt av han, så uansett hvor dårlig han spiller, så opptar han minst to motspillere.
Jeg synes ikke det er noen fordel pdd. Det å sette to mann på Helland fungerer jo utmerket for motstanderlaget. Helland har ingen mottrekk. |
Det er ikke han som skal komme med et mottrekk der. Vår andre side må på en mer konsistent basis være en trussel, slik at motstanderlaget må konsentrere seg mer mot den siden. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.09.2015 11:04 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Innrømmer blankt at han hadde en dårlig dag |
Ja, jeg noterte meg denne i Adressa-klippet; "Nittito fæmtién før æ fikk te' nå' konstruktivt i dag". _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.09.2015 11:13 Post subject: |
|
|
| Helt enig i at Helland ikke har vært på topp i det siste, men at Helland må "jekke seg ned" eller benkes er jeg helt uenig i. Helland skal være Helland. Og selv om han har en formdupp leverer han mer målpoeng enn noen andre, og skal selvfølgelig ikke benkes. Kåre har trekt frem at styrken til Pål er at selv om han mislykkes så prøver han igjen og igjen, til han lykkes. Det skal han fortsette med. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 14.09.2015 11:49 Post subject: |
|
|
| Når det går så langt at lagkameratene på høyresida ikke vil sentre ballen til ham så må det gjøres noe. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 14.09.2015 12:43 Post subject: |
|
|
| NÃ¥ er nok det overdrevet. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.09.2015 13:57 Post subject: |
|
|
Så kan det jo også hende at spillere og trener selv har oppfattet at de har blitt litt for "høyretunge" etter at den siden fungerte glimrende i vår, og at det må balanseres litt mer ut nå når det er litt lenger mellom vellykkede bidrag fra den sida. Utnytte at motstanderen vektlegger den sida defensivt og så videre.
Det er uansett et godt tegn for laget at de ikke bare fortsetter å mate en stjerne som er litt ute av form med alle de offensive pasningene, men prøver å bruke andre løsninger mer ei stund. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.09.2015 18:02 Post subject: |
|
|
| Ser ikke helt hvorfor Helland skal ha klippekort og favoriseres så mye mer enn de øvrige. Ja, han har en viss x-faktor, men når han er lagets klart svakeste flere kamper på rad er det på tide at noen andre får sjansen. Slik han spiller for tiden er han en belastning for angrepsspillet vårt. |
|
| Back to top |
|
 |
|