View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2006 16:17 Post subject: |
|
|
Flyttet et par innlegg hit.  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.07.2006 17:25 Post subject: |
|
|
trondh wrote: |
Quote: | - Vi har ofte blitt liggende under, og har måttet jage scoring. Scorer vi det første målet, kan vi sjøl styre kampbildet, konstaterer Høgmo.
|
Vi SKAL da styre kampbildet fra start av da er det 0-0. Og erfaringene fra Raufosskampen tyder jo på at vi ikke styrer det kampbildet så godt når vi kommer foran heller.... |
Når en trener gang på gang begynner å snakke om viktigheten av det første målet, tyder det på at han begynner å føle at verden er urettferdig. Han har kommet til det punktet at ikke resultatene går hans vei lengre, og skjønner ikke hvorfor ettersom han har gjort det han mener er riktig for å vinne kampene. Da kommer følelsen av urettferdighet inn over ham, og tanken om at fotball er mer flaks enn dyktighet tar overhånd. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 14.07.2006 17:34 Post subject: |
|
|
Vet du om en jeg har aldri hørt klage over å ikke ha fått det første målet?
 |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 15.07.2006 12:05 Post subject: |
|
|
Iversen mener Rosenborgs spillere er mer enn god nok til å bli best i Norge, allerede i år. At trener Per-Mathias Høgmo de siste ukene har messet om spillerkjøp, og viktigheten av å bruke flere millioner kroner for å heve nivået på laget, mener han blir feil.
- Akkurat nå føler jeg ikke at Rosenborg trenger nye spillere. Selvfølgelig kan man ikke garantere at noen blir skadet, men jeg synes likevel vi har bra dekning overalt på banen, sier han.
Mer: Iversen: Trenger ingen nye spillere
Dessuten: At han spilte midtstopper i treningskampen mot Öster håper han ikke skjer igjen.
- Jeg er best som spiss, og der vil jeg helst spille. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 15.07.2006 12:28 Post subject: Enig med Iversen |
|
|
Jeg er enig med Steffen Iversen som er lei av rokkeringene, og mener det bør fokuseres på å sette en start 11'er.
Han har helt rett. Problemet til RBK har vært nettopp det at de har rokkert hele tiden, og dette har de gjort ikke bare i år, men i fjor også...
Ingen andre lag i tippeligaen rokkerer på den måten. Hverken Brann eller Vålerenga eller Lillestrøm gjør det. Kun ved evt skader og sykdom etc.
Eller tett kamp program og noen må hviles...
-Men man har i det minste en fast start 11'er å gå ut ifra.
Steffen gikk langt i avisen idag, og det var tydelig at han var svært misfornøyd med det Høgmo gjør, selv om han svarte veldig unnvikende på direkte spm om akkurat det.
"Stallen vi har er den beste i Norge, mener Steffen Iversen som ble provosert da det plutselig ble endring i spillestil med begrunnelsen at spillerne ikke var gode nok til å spille slik Per-Mathias Høgmo vil.
- Jeg skjønte ikke helt hva som var meningen med det utsagnet, og er ganske uenig i det. Vi har spillere som er mer enn gode nok til å takle den spillestilen som ble lagt til grunn tidligere. Nå kan det hende at det så ut som vi ikke taklet det fordi vi gjorde så mange rokeringer. Hadde vi spilt inn en 11'er til å gjøre jobben som var meningen vi skulle gjøre, tror jeg ikke det ville blitt noe problem, sier Iversen.
- Så du mener Høgmo kan skylde seg selv for det ble endringer?
- Jeg føler i alle fall ikke at spillerne skal ta all skyld for at systemet ikke har fungert, mener han.
- Bør det settes en 11'er nå?
- Vi bør ha 13-14 spillere som rokerer, og ikke 20. "
Det er helt rett ! Virker som det største problemet til Høgmo er at han har for mange gode spillere, og prøver å gjøre alle fornøyde...
Men jeg er fornøyd, under Høgmo har vi fått Helstad tilbake, og nå drar Johnsen, Rosenborgs beste... så vi klager ikke i Bergen. Tvert imot )
Fra spøk til alvor, så tror jeg Rosenborg selv med Iversen og Kone, er blant de lagene i Norge med beste spisser.
Kone og Iversen kan bøtte inn mange mål for Rosenborg. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 15.07.2006 13:55 Post subject: |
|
|
Iversen har jo faktisk helt rett i det han sier her. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.07.2006 15:49 Post subject: |
|
|
Skremmende nok er jeg jaggu nesten litt enig med tidenes dårligste sportskommentator i Adressa i dag, også. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 16.07.2006 14:07 Post subject: Steffen har rett |
|
|
Steffen har rett...kunne ikke blitt mer enig enn det han uttalte til media her om dagen.
Hvis RBK slutter å rokkere på 20 mann, og heller setter en fast første 11'er, så er laget godt nok til å ta gullet.
Og det er ikke tull engang !
Problemet er all den rokeringen Høgmo gjør.
Ingen av de andre lagene i tippeligaen ( Brann, Vålerenga, LSK ) gjør det samme som RBK. De har en fast første 11'er, og rokkerer kun ved skade, slitasje, sykdom, tett kamp program etc... men det er ikke store rokkeringer !
I Brann er det snakk om at vi alltid spiller med samme forsvarsrekke og midtbane og angrep.
-Noen ganger er det en skade eller karantene på feks en back, midtstopper, midtbane eller spiss...og da blir denne/de spillerne erstattet.
Når de er "fit for fight" igjen er det inn på laget igjen, med mindre de har vært lenge ute med en skade, og trenger å spille seg i form igjen !
Slik gjør også LSK.
Problemet til Høgmo er at han har så mange gode spillere i troppen, at han prøver å gjøre alle happy, samtidig som han tror han setter opp et lag som passer til motstanderne.... kanskje han kommer til å lyktes til slutt, men har ikke fungert så langt...har mer tro på å sette en fast første 11'er. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 17.07.2006 12:21 Post subject: |
|
|
FFK-kampen viste helt tydelig at RBK-spillerne ikke aner hva de andre skal gjøre. Alle står og venter på ballen. Samspillet mellom Roar og Christer B har fungert godt tidligere i år. Vi trenger flere slike relasjoner om vi skal fortsette med 4-3-3 og komme rundt på kantene. Dessuten savner jeg flere samtidige løp, men jeg er sikker på at Tettey blir en god indreløper, så han bør satses på. |
|
Back to top |
|
 |
Tarjei Junior
|
Posted: 17.07.2006 17:21 Post subject: Ut med Kone, inn med Ivers! |
|
|
Nå syns jeg det er på tide at Høgmo begynner å tenke over hvem han
plukker ut i troppen...
Når landslagsspiller og goalgetter Steffen Iversen blir satt på benken til
fordel for en Youssof Kone som IKKE en gang PRØVDE å få til noe som helst mot et slapt fredriksta lag, blir det helt sinnsykt.... |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 17.07.2006 18:29 Post subject: |
|
|
er sterkt uenig med deg!
steffen har ikke imponert nevneverdig i kampene han har spilt. Var på tide kone fikk prøvd seg, enig at han spilte dårlig, men tror dette kommer da han får mer tillitt!
Uansett Kone / steffen konkuransen er meget bra, da dette kan heve begges nivå betraktelig.
Ellers vet en Kone har potensiale, om du ikke er enig så målene hans fra treningskampene. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.07.2006 18:30 Post subject: |
|
|
Etterpåklokskap, Tarjei... Kone fortjente sjansen. Dessverre tok han den ikke. Slik er det bare. Iversen har sikkert ikke imponert på trening og slikt i det siste heller. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.07.2006 06:37 Post subject: |
|
|
Liten statusrapport
- Frode blir ikke erstattet
- Bratseth tilbake. Han skal forhandle med Dorsin om ny kontrakt
- Ingen bud på Espen Johnsen |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.07.2006 09:55 Post subject: |
|
|
Er det no rart da? Er du klar over hvor mye tid det tar å henge så mye på merce-sjappa i Trondheim og plage folka der eller? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 20.07.2006 10:43 Post subject: |
|
|
Kan umulig slite seg så mye ut i uka når en har overskudd til nattklubbesøk ?
Kritikken fra Vidar er litt interresant. Høgmo har satset mye på individualiserte treningsopplegg, fysiolabben etc. Har han bommet på periodiseringen av ukesopplegget ?
RBK skulle jo bli så innmari bra på restitusjon, og det er vel for dårlig restitusjon i forkant av kamp Riseth klager over ?
Eller er det bare manglende vilje til initativ og rytmen i spillet som gjør at spillerne ikke tar løpa ? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.07.2006 11:58 Post subject: |
|
|
Riseth mener et eller annet etter hver eneste kamp. Slitsom type. Like greit å bare hoppe over utspilla hans. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 20.07.2006 16:16 Post subject: |
|
|
Før sesongen hadde Rosenborg flere angripere enn midtbanespillere, men nå er det omvendt.  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.07.2006 16:21 Post subject: |
|
|
Riseth har jo erfaring fra både Celtic og 1860 München bl.a. så at han mener at deler av treningsopplegget er feil, syns jeg man skal bite seg merke i.
At han går til media med slik informasjon kan tyde på at han ikke får gjennomslag internt, og Tørum's reaksjon var jo å gå i forsvarsposisjon og kategorisk benekte at det kunne være noe feil med treningsopplegget og istedet skyte tilbake på spillerne og si at det er deres ansvar å si ifra.
Det er mulig at det er lett for noen av de eldste på laget som føler seg trygge å si ifra, men for de yngste og for de som kjemper knallhardt om plasser på laget vil det ikke være så enkelt å si at de helst vil stå over en treningsrunde. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 20.07.2006 16:42 Post subject: |
|
|
Kommer med et par betraktninger over de siste ukenes middelmådige prestasjoner / noen forslag for fremtiden:
1. Jeg ser det som positivt at stallen slankes, selv om jeg synes salget av Helstad til Brann var en skandale av dimensjoner. I tillegg til de som har dratt mener jeg Ørjan Berg kan pakke sakene. Jeg har all respekt for Bergs perstasjoner i RBK trøye, men jeg synes det er latterlig å basere seg på en spiller som ikke klarer å fullføre 90 min mer enn 3 ganger pr sesong, og som ikke er det han var på banen lengre. Fyren er snart førti. Sånn er det. Strand forsvarer sin posisjon fordi han fortsatt presterer jevnt bra (bedre enn de fleste på laget).
2. Innkjøp av en sentral midtbane er en forutsettning for at ting skal bedre seg for rbk. Det er utrolig viktig å kjøpe rett spiller, og man må regne med at det vil koste. Per, Alexander og Jan Gunnar kan kjempe om plassene rundt han.
3. Fast elver bør innkjøres.
4. Storflor forsvarer ikke en plass på laget for øyeblikket. La oss heller se om det ikke kan løsne for Karim. Braathen skal spille fast.
5. Basma bør erstattes, og man bør se seg om etter en mer spillende midtstopper enn de vi har.
My two cents for the moment. Det for holde. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.07.2006 16:46 Post subject: |
|
|
1. Det er helt greit at Berg spiller for tida. Han gjør det greit, og Høgmo har sagt at Berg må regne med benken etter hvert. Vil du heller ha Solli?
2. Høgmo har sagt flere ganger at de er på utkikk etter en sentral midtbane. Budet på Sapara beviser det.
3. Det er allerede på gang.
4. Jo, det gjør han. Per i dag er han den nest beste vingen vi har. Dessuten har han flest målgivende hittil i år.
5. Basma må erstattes, ja. Da er det gledelig at Høgmo har sagt at de er på utkikk etter både en høyreback og midtstopper. Vi har også lagt inn bud på to veldig gode midtstoppere. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 20.07.2006 17:38 Post subject: |
|
|
WegHard wrote: | Per, Alexander og Jan Gunnar kan kjempe om plassene rundt han. |
Du sier jo at Strand forsvarer plassen sin, han må da også kjempe om en plass rundt den sentrale midtbanespilleren? Synes også at Skjølsvik må få være med å kjempe om en plass snart. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 21.07.2006 09:36 Post subject: |
|
|
Formålet med den forrige posten min var å komme med noen punkter som jeg mener er viktige for RBK i tiden fremover. Med dette mener jeg ikke tiden frem til neste kamp, men mer i retning av et halvt til ett år fremover (med unntak av punktet med storflor). Punktene var heller ikke ment som en kritikk av Høgmo. Jeg er klar over at ting er på gang, jeg tillater meg bare å understreke at det er viktig.
Attach: ang. Storflor: synes du han spiller bra nok til at Karim ikke skal få prøve seg?
Jumancko2: Strand er selvfølgelig blant de som konkurrerer om indreløperplassene pr. i dag. På litt lengre sikt vil det nok imidlertid stå mellom de tre jeg nevnte, og eventuelt nye spillere. Skjølsvik kjenner jeg lite til må jeg innrømme.
Mulig jeg burde brukt en annen tråd til å diskutere hva RBK bør foreta seg på lengre sikt. Jeg synes imidlertid det er interessant å diskutere RBK og veien videre i et litt større tidsperspektiv her på forument. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.07.2006 00:08 Post subject: |
|
|
Godt at se at næsten alle nu har indset hvor dårlig fotball vi faktisk spiller  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|