English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Svensson
18%
 18%  [ 24 ]
Lædre Bjørdal
19%
 19%  [ 25 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 1 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
41%
 41%  [ 54 ]
Vilhjalmsson
3%
 3%  [ 5 ]
Midtsjø
6%
 6%  [ 8 ]
Helland
4%
 4%  [ 6 ]
Søderlund
6%
 6%  [ 8 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 131

Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 01:26    Post subject: Reply with quote

Morsomt å lese på KFL-forumet. Under og rett etter kamp var det unisont fokus på eget lags mangler og hvor mye bedre vi var enn dem. Etterhvert har det penset over på det klassiske hatet og klisjeene om at dommeren er med oss "som et gufs fra fortiden". Flere der inne mener faktisk at begge våre straffer og tilhørende rødkort var feil idømt (og at dette bør ankes fordi det bare må annulleres), og enkelte mener til og med at LSK sin var "grei nok".

Når man klarer å fokusere på slikt etter gårsdagens kamp, er det vanskelig å komme videre. Det var mange grunner til at LSK tapte svært så fortjent med solide sifre i går, men Edvardsen var absolutt ikke en av dem. Men det er bare å fortsette å skylde på alle andre, slik LSK-fansen alltid har gjort. 8-0 over to kamper sier sitt.

Syt dere ned til OBOS, for all i care. Da slipper dere også RBK og deres tolvte mann! Idea
SeG
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 01:31    Post subject: Reply with quote

Merka meg at noen på vgd inngående forsøkte å forklare at Kind løp bare for å nå ballen, og aldri satt ut noen bein for å hindre Søder (også kjent som å løpe ned en motspiller) Dermed ingen straffe eller rødkort. Man må spørre seg hva som går igjennom hodet på tilsynelatende fotballinteresserte mennesker.

Er generelt fasinert av de som bruker "ingen intensjon" som argument for at det ikke burde blitt blåst. Per definisjon er vel ingen fellinger i feltet gjort med intensjon.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 01:42    Post subject: Reply with quote

Det er flere på forumet her også som har ment at det var Søderlund som sparket ned Lillestrøm-spilleren.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 01:43    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja. De rører med noe om at det er Søderlund som sparker i Kind Mikalsen, og ikke sistnevnte som feller Søder, eller noe i den dur. Jeg skjønner egentlig ikke hva selvbedraget går i i detalj da KM åpenbart hindrer en avslutning uten å være på ball, men straffe og kort var det altså ikke.
Danserud
Rutinert

PostPosted: 11.08.2015 01:48    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Per definisjon er vel ingen fellinger i feltet gjort med intensjon.

Reagerer på det samme når TV-folka henger seg opp i uttrykket "viljehands" som et krav for en straffbar hands. Ingen (nesten) handser vel med vilje i eget felt.
Back to top
Lisa Birgit Holst
Junior

PostPosted: 11.08.2015 02:01    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Et sidesprang. Satt nettopp og så fotballkveld fra i gårkveld, hvor Mathisen og Gauseth (brekkekkel moldenser) sitter og prater om Real Madrid og Milan som drømmemotstandere (i forbindelse med engen-real). Så skjærer Mini inn med "jeg synes det er morsomt at dere prater om lag som jeg har vært med å slå". Priceless Razz

Finnes det klippet noe sted..?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 02:30    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:

Reagerer på det samme når TV-folka henger seg opp i uttrykket "viljehands" som et krav for en straffbar hands. Ingen (nesten) handser vel med vilje i eget felt.

Her er/var det imidlertid hjemmel i regelboka; kravet om forsett ble (gjen)innført for noen år tilbake, men mulig det er fjernet igjen nå. På Søderlund-situasjonen passer det å trekke frem regelen om å "frata en spiller en åpenbar scoringsmulighet", og så lenge Mikalsen ikke var på ball - noe jeg ikke kan se han var, er saken krystallklar.

Supportere er supportere, men jeg klarer ikke å forstå hvordan man en gang kan forsøke å overbevise seg selv i slike situasjoner. Alle "eksperter" jeg har hørt uttale seg sier at RBKs to straffer var korrekte og LSKs var feil, noe også bildene viser rimelig tydelig. Men det er vel de samme folka som skriker her som forsvarte Müllers kvesting av Fevang noen år tilbake.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 04:27    Post subject: Reply with quote

1proCent wrote:
Sløvsekken wrote:
Et sidesprang. Satt nettopp og så fotballkveld fra i gårkveld, hvor Mathisen og Gauseth (brekkekkel moldenser) sitter og prater om Real Madrid og Milan som drømmemotstandere (i forbindelse med engen-real). Så skjærer Mini inn med "jeg synes det er morsomt at dere prater om lag som jeg har vært med å slå". Priceless Razz

Finnes det klippet noe sted..?

Hele programmet ligger på tv2 sumo. Utover det vet jeg ikke. Det går av og til i reprise på sportskanalen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2015 08:17    Post subject: Reply with quote

Jeg sto glimrende plassert til å se de to situasjonene vi fikk straffe på forfra. Der og da synes jeg den første ser noe billig ut, men Svensson presser seg muligens såvidt foran slik at den er grei. Hadde jeg vært LSK-supporter ville jeg garantert stått på at den er billig. Den andre ser ut fra min plassering som at LSK-spilleren presser seg foran i siste øyeblikk og at Søderlund sparker ned LSK-forsvareren. Men i denne situasjonen er vinkelen veldig viktig, fordi når jeg ser TV-bildene, som har ca samme vinkel som Edvartsen, så ser det ut som LSK-spilleren drar i Søderlund for å komme seg foran og da er det jo klar straffe. Synes disse situasjonene illustrerer hvor forskjellig en situasjon kan se ut avhengig av vinkelen. De har en vanskelig jobb dommerne...
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 08:40    Post subject: Reply with quote

Jeg stod omtrent i rett linje forfra til den første straffen, og jeg synes den er soleklar. Ja, Jonas knuffer seg foran LSK-spilleren, men det er da helt fair. Når han først kommer seg foran, sklitakler motspilleren og tar foten til Jonas før ballen. Ingen diskusjon, slik jeg ser det (tar forbehold om at jeg ikke har blingset totalt.) Men jeg ble faktisk overrasket over at det ble blåst på den, fordi jeg tenkte at fra dommerens ståsted så ville den ikke være like klar (men så var det jo Edvartsen som dømte da, så da er vel det meste klart.)
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2015 08:46    Post subject: Reply with quote

Jeg mener absolutt ikke at Svensson gjør noe galt i den situasjonen, bare så det er klart, men jeg synes det var mer en kroppsduell enn en sklitackling på Svensson. Siden vi tydeligvis hadde samme vinkel, hva mener du om den andre straffen?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 08:59    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Den andre ser ut fra min plassering som at LSK-spilleren presser seg foran i siste øyeblikk og at Søderlund sparker ned LSK-forsvareren. Men i denne situasjonen er vinkelen veldig viktig, fordi når jeg ser TV-bildene, som har ca samme vinkel som Edvartsen, så ser det ut som LSK-spilleren drar i Søderlund for å komme seg foran og da er det jo klar straffe. Synes disse situasjonene illustrerer hvor forskjellig en situasjon kan se ut avhengig av vinkelen. De har en vanskelig jobb dommerne...

Nå har jeg ikke dobbeltsjekket det, men hvis en spiller kommer bakfra og setter beinet mellom spiller og ball så spilleren som skal til å skyte tar beinet og ikke ballen så er jo det en takling på mann og ikke ball? Hadde han vært foran med hele kroppen hadde det vært noe annet, men såvidt jeg husker så fikk han stort sett bare beinet foran og selv om det er søder som sparker til så er det jo fortsatt LSK-spilleren som begår en feil?
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:01    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

Nå har jeg ikke dobbeltsjekket det, men hvis en spiller kommer bakfra og setter beinet mellom spiller og ball så spilleren som skal til å skyte tar beinet og ikke ballen så er jo det en takling på mann og ikke ball? Hadde han vært foran med hele kroppen hadde det vært noe annet, men såvidt jeg husker så fikk han stort sett bare beinet foran og selv om det er søder som sparker til så er det jo fortsatt LSK-spilleren som begår en feil?

100% korrekt.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2015 09:49    Post subject: Reply with quote

Kommer an på om han faktisk berører ballen også da, men greit. Vi kan konkludere med at forumet mener vi fikk to soleklare straffer, mens LSK fikk en straffe de ikke skulle hatt, hehe.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 09:52    Post subject: Reply with quote

I tillegg skulle LSK hatt en straffe på taklinga til Helland. For øvrig en situasjon som alle tilsynelatende har glemt i bedømmelsen av Bjørdal.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:55    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja, den taklinga lukta det ikke mye emiment forsvarsspill av. Han tok vel mannen før han var på ballen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 10:07    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
I tillegg skulle LSK hatt en straffe på taklinga til Helland.

Hadde ikke vært noe å si på om Helland fikk en straffe i førsteomgang, heller. Har sett det bli blåst straffe på de nedrivningene der, for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 10:14    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg mener absolutt ikke at Svensson gjør noe galt i den situasjonen, bare så det er klart, men jeg synes det var mer en kroppsduell enn en sklitackling på Svensson. Siden vi tydeligvis hadde samme vinkel, hva mener du om den andre straffen?

Er jo bare å se på TV-bildene - Lundemo tar beina på Svensson i det han kommer foran. Søderlund sin kan sikkert diskuteres, men ingen kan si det er feil å blåse der. Situasjonen viste forøvrig Søderlund sin store svakhet. Han fikk bra forsprang, men kom aldri til avslutning.

LSK sin straffe er horribel. Kaster seg. Deilig at han bommet.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 11:07    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Siden vi tydeligvis hadde samme vinkel, hva mener du om den andre straffen?

Den er litt lengre unna, i tillegg til at det skjer litt på skrå for meg, så jeg skal ikke si noe bastant. Jeg _trodde_ den var soleklar der og da, men registrerer at det er mer tvil om den straffen enn jeg trodde.

Fra min posisjon bak målet var det dessuten utvilsomt _ikke_ offside på Bjørdal. Wink

"For vi har Lædre Bjørdal
for vi har Lædre Bjørdal
for vi har Lædre Bjørdaaaal
kæm faan e Christian Gytkjær!

haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 11:22    Post subject: Reply with quote

Idiotisk feilvurdering fra min side å droppe denne kampen i år Confused
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 11.08.2015 12:38    Post subject: Reply with quote

Jeg sto til høyre for mål sett bakfra. Jonas' straffe er soleklar både fra der jeg sto og fra TV bildene.
Reagerte umiddelbart med at straffesituasjonen til Søder føltes noe billig ut. Det så fra mitt ståsted ut som Søder fomler med touchen og mister tempo samt får ballen litt ut til høyre for seg, noe som gjør at forsvareren får løpt han opp og kommet seg foran slik at han blir "felt" av Søder.
Klarer ikke helt bestemme meg for det ene eller andre ved å se på TV bildene heller. Vanskelig å vurdere om han får kroppen tilstrekkelig foran Søder.

Konkluderer med at jeg ville vært pissed hvis vi fikk en sånn straffe imot oss, men siden Friday fikk så griiiisebillig straffe er det helt greit at Edvartsen blåste på denne.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 13:01    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Situasjonen viste forøvrig Søderlund sin store svakhet. Han fikk bra forsprang, men kom aldri til avslutning.

Fra tribunen kunne man også se at etter at han hadde fått kontroll på kula, og hadde fart mot mål, kikket han bort på linjemannen for å se om det var offside. Det er ganske avslørende.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 13:04    Post subject: Reply with quote

Stod rett bak høyre stolpe, rett bak det ene flagget, og Jonas' sin straffe var soleklar. Blir løpt opp, men holder på ballen og blir felt, så da er det flere som er enige om den, som hadde gode forutsetninger til å se hva som skjedde. Søder sin straffe husker jeg ikke, men mulig den var billig, men dommeren har en helt annen vinkling enn tv-kameraene, og vil da ikke alltid dømme 100% ''rettferdig''.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
torrax
Junior

PostPosted: 11.08.2015 18:09    Post subject: Reply with quote

Fra tv-bildene og reprisene synes jeg Søder sin straffe er helt grei. LSK-spilleren prøve å ta ballen, men rekker ikke frem, og ender dermed med å blokkere for foten til Søder når han skal skyte.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 11.08.2015 18:44    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg har som kommentar er - Søderlund felles og Søderlund tar straffen selv? WTF? Jeg håper det bare ble sånn siden vi ledet 4-0, og at tilsvarende hadde vært utenkelig i en Europa-Liga-kamp som står og vipper på 0-0. Det ville vært uakseptabelt...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb